Forum: mekka en niet-moslims

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: mekka en niet-moslims
_Dier_ (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 september 2008 18:13:09
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

CultureGlue zei:
Jij denkt niet na bij wat ik je zeg.. Zegt toch genoeg.

Nee dat zeg ik.

Amero (6)
Gebruiker
Ameros avatar
Geplaatst op: 02 september 2008 19:41:02

tulumba_ zei:
Amero zei:
tulumba_ zei:
Amero zei:
tulumba_ zei:
Amero zei:
tulumba_ zei:
-Sevgi zei:
^ En volgens wie is hij een profeet? Ik heb namelijk nooit iets van elija gelezen noch gehoord?

de volgelingen van het efraimgenootschap die denken dat hij een profeet is net zoals moslims weer denken dat mohammed een profeet is.

hahaha de volgelingennn van wat of wie ?:confused.gifconfused.gif
Wij hebben het hier over een GEschiedenis van 1400 jaar geleden...Osmaanse rijk is opgebouwd van de Islam!!! en dan kom jij praten over volgelingen van effraaimschappp in zeeland ofzooo???:confused.gifconfused.gif

heb je een beetje last van hoogwaanheid dat je denkt dat jouw geloof en profeet beter is dan de profeet en geloofvan anders gelovigen?

Nee k heb respect voor 2 geloven...dat is de jodendom en de christendom.! en de rest boeit me egt voor geen ene meterr!!!!

ik heb respect voor alle gelovigen, zolang ze mij maar niet ermee lastig vallen.

Niemand houd een pistool tegen jou hoofd!!!
maar ya morgen schijnt de zon weer inchallah!!!

en ook al doen ze dat wel dan nog is mijn antwoord nee.
maar ik heb het niet over pistolen, ik heb het over lastig vallen.
bv als je op een verjaardag bent en familie leden van een vriend van je vallen je lastig met hun gezeik over hun islamitische geloof in de hoop dat ze je kunnen bekeren.
of jehova's die je lastig vallen aan je deur totdat je er zo moe van word dat je ze moet gaan bedreigen willen ze niet meer terugkomen of kinderen op chatnu waar je berichtjes van ontvangt dat je het verkeerde pad heb gekozen blablabla.
dat bedoel ik met lastig vallen.

jij zult altijd met twijfels leven...!! want je hebt geen doel in je leven je hebt geen weg om te kiezen..
je maakt jezelf wijs om hier topics aan te maken ...want je zoekt naar de waarheid...je wilt het zeker weten of de islam de egte weg is ...maar het mooie grap ervan is ...je weet het pas als je je ziel overlaat aan ALLAH ..!! en dat topic over verzonnen Islam door de vaticaan is helemaal een GRAP...!!
Bozkurtl.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:42:39

insallah binne kort ga ik naar mekkainlove.gif
-Capucci.. (12)
Moderator
-Capuccinos avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:46:14

Kunnen de quotes wat korter?

DANK U!
Bozkurtl.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:47:28

-Adorable zei:

DANK U!
tege mij? en wat bedoel je dan?
leejtje_ (65)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:50:00

of je worst lust.
ze vraagt of je de quotes ff wat korter houd.
Bozkurtl.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:51:18

nee dankje k lus geen varkehappy.gif jah wat danconfused.gif
-Capucci.. (12)
Moderator
-Capuccinos avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:51:55

Bozkurtlu_Genc zei:
-Adorable zei:

DANK U!
tege mij? en wat bedoel je dan?
nee niet tegen jou, maar de vent boven je.

Bozkurtl.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:53:11

^^toen k schreef zij je het alsad.gif
L0verStO.. (20)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:54:27

wat heeft een niet-moslim daar te zoekenlaughing.gif je kan je er ook inverdiepen zonder daarheen te gaan..
en dan komen ze met Amsterdam.. zijn we miss vergeten waar de christendom en de jodendom oorspronkelijk ontstaan is laughing.gifzeker in niet in Nederland..
Bozkurtl.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 11:56:46

ik wou eigelijk op die andere topic reageren van mekka
maa die hebbe ze geslotesad.gif weet iemand wrm trouwenssad.gif?
BRITTEY (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 21:13:54

Ok, hier is dus mijn probleem. Toen ik naar Marokko ging en aan mijn rondreis begon, wilde ik moskeen van binnen en buiten zien, omdat ik heel erg geinteresseerd ben in de Islam. In Marokko mocht ik een groot gedeelte van de Moskeen niet in, omdat niet-gelovigen geweigerd werden. Nu begrijp ik dat als er busjes vol met toeristen worden opengetrokken en zij de tijd en ruimte innemen van de mensen die echt gelovig zijn en willen bidden, zij worden geweigerd. En natuurlijk zelfde met Mekka.
Maarrrr, als ik graag naar Mekka wil gaan, omdat ik dat zie als een doorbraak van mijn (zelf)studie in de Islam, waarom zou ik dan geweigerd moeten worden? Naar Mekka gaan brengt mij vele stappen dichterbij God.
Afrikali (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 maart 2009 23:10:29

ze mogen wel naar de stad mekka maar niet waar de Hadj gehouden word toch rondom de Kabaa?toch?confused.gif of heb iiik ut miis
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 maart 2009 00:12:38

Voor iedere burger is area 51 ook verboden byvoorbeeld. Ieder land heeft bepaalde gebieden waar een normaal burger niet in kan komen.Alleen een burger die in dienst is als militair of hen die verbonden zijn aan defensie van een land is het toegestaan om zo'n verboden gebied te betreden. Zo is het ook het geval binnen de Islam, wat een universele godsdienst is voor de hele wereld en voor alle mensen. De verboden gebieden van de Islaam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam , toegestaan te komen.

Wanneer een persoon naar het buitenland reist, behoort hij eerst een Visum aan te vragen om toegang te verkrijgen tot een land. Ieder land heeft zijn eigen regels, voorschriften en vereisten bij de aanvraag van een visum. Zo lang er niet voldaan wordt aan de criteria wordt er geen visum verstrekt.

Een van de landen die zeer strikt is in de verstrekking van visa is de Verenigde Staten, vooral wanneer er visa worden aangevraagd door burgers uit derdewereldlanden. Zij hebben verscheidene bepalingen en vereisten waaraan voldaan moet worden alvorens er een visum wordt verstrekt.

Het Visum – De voornaamste bepaling waar een mens aan moet voldoen om Mekka of Medina te betreden is het uitspreken van La ilaha ila llaah Muhammed ur Rasulullah, en dit betekent "er is geen god(heid het aanbidden waard) buiten/naast Allaah en Muhammed is de Boodschapper van Allaah".

Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 maart 2009 00:47:42

BRITTEY zei:
Ok, hier is dus mijn probleem. Toen ik naar Marokko ging en aan mijn rondreis begon, wilde ik moskeen van binnen en buiten zien, omdat ik heel erg geinteresseerd ben in de Islam. In Marokko mocht ik een groot gedeelte van de Moskeen niet in, omdat niet-gelovigen geweigerd werden. Nu begrijp ik dat als er busjes vol met toeristen worden opengetrokken en zij de tijd en ruimte innemen van de mensen die echt gelovig zijn en willen bidden, zij worden geweigerd. En natuurlijk zelfde met Mekka.
Maarrrr, als ik graag naar Mekka wil gaan, omdat ik dat zie als een doorbraak van mijn (zelf)studie in de Islam, waarom zou ik dan geweigerd moeten worden? Naar Mekka gaan brengt mij vele stappen dichterbij God.

Een moskee is slechts een gebouw waar gebeden word.
Als er bij jou thuis gezamelijk gebeden word is dat ook een moskee.
Moskeeën hoeven je niet perse dichterbij god te brengen. Studie zou je beter helpen. daar heb je geen moskeeën voor nodig.
Moskeeën zijn niets meer dan gebedsruimtes
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 maart 2009 00:54:14

Buiten de gebedstijden zijn moskeeën meestal leeg.
Geen probleem dat mensen even binnen mogen kijken.
Nergens staat ook een regel dat geen ongelovige moskeeën in mogen.

Dat is Marocco, of dat de arabieren het verknallen kunnen we helaas niets aan doen.
Ieder moskee hoort toegankelijk voor iedereen te zijn als het word gerespecteerd, zonder dat de gebruikers ervan gestoord worden.
Dan kan ik het me ook heel goed voorstellen dat tijdens de bedevaart naar mekka geen toeristen worden binnengelaten worden omdat het propvol is.
ook kan ik het wel van Mekka begrijpen dat het een plek is wat niet toegankelijk voor iedereen mag zijn. Het is een heilig plek.
BRITTEY (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 maart 2009 12:42:31

Black_Venom zei:
Buiten de gebedstijden zijn moskeeën meestal leeg.
Geen probleem dat mensen even binnen mogen kijken.
Nergens staat ook een regel dat geen ongelovige moskeeën in mogen.

Dat is Marocco, of dat de arabieren het verknallen kunnen we helaas niets aan doen.
Ieder moskee hoort toegankelijk voor iedereen te zijn als het word gerespecteerd, zonder dat de gebruikers ervan gestoord worden.
Dan kan ik het me ook heel goed voorstellen dat tijdens de bedevaart naar mekka geen toeristen worden binnengelaten worden omdat het propvol is.
ook kan ik het wel van Mekka begrijpen dat het een plek is wat niet toegankelijk voor iedereen mag zijn. Het is een heilig plek.

Ik heb het in mijn stuk ook niet over de tijden tijdens de bedevaart. Ik vind het meer dan logisch dat het dan geen plek en tijd is voor toeristen. Net zoals wat ik zei over Moskeen. Dat neemt niet weg dat ik het geen plek vind voor mensen die er geinteresseerd in zijn buiten de tijden van de hadj.
Jij zegt dat als er thuis gezamelijk wordt gebeden het ook een moskee is, maar ik vind een moskee wel even iets anders dan zelf bij mij thuis bidden. Ik ervaar dat toch anders, bidden in een moskee en bidden thuis. Maargoed, dat is misschien persoonlijke voorkeur.
Iedereen ziet zijn reis naar God anders, en als sommige dingen worden vermoeilijkt doordat sommige plekken niet toegankelijk zijn, vind ik dat toch jammer.
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 maart 2009 17:12:52

http://www.youtube.com/watch?v=sa0ft5aJht4

Na dit filmpje ga je zeggen ...nu moet ik naar meccalaughing.gif
Juist (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 maart 2009 17:57:45

Zoals elke niet-islamitisch land regels heeft..Heeft een islamitische land ook regels. [Gewijzigd op 13 maart 2009 18:07:52]
Cimbomlu.. (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 maart 2009 21:12:58

nog 24 dagen inlove.gif
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op