Forum: ongelovigheid is zwakte...

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: ongelovigheid is zwakte...
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 oktober 2008 00:58:40
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Kirameki zei:
MyLife zei:
Wij Religieuze mensen hebben krachten. En weet je hoe wij onze krachten ophalen. Door te bidden , zoek maar s op wat bidden met de lichaam van een mens doet? en niet bidden zoals de chinezen dat doen..of de hindoes ..Maar hoe wij moslims dat doen.

Hoe jullie moslims dat doen is niet veel anders zoals anderen dat doen.
Eveneens weet je weinig van andermans religie. Zoals chinezen bidden is verschillend want chinezen zijn christelijk/boeddhist/moslim/atheist/etc. Chinees is een afkomst, geen religie.

Hindoes bidden ook met en zonder kralenkettingen. De kralenketting die andere religies ook gebruiken. Die andere religies hebben afgeleid van het hindoeisme.
Eveneens een zwakte van vele religies, denken dat ze de enige zijn in hun soort. wink.gif Het een is afgeleid van een ander.

Maar Bij ons houd alle religies en afkomsten zoals jij dat noemt Op!..Wij zijn de nabestaanden van alle religiezz ..De bedoeling is dat iedereen zich meesluit en niet iedereen is daar klaar voor of juist te laat ...T e laat omdat Ze egoistisch waren.
SO_ICY (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 oktober 2008 00:15:00

Kirameki zei:
MyLife zei:
Die noemen wij Verdwalers en verlaten door God. Als ze egt de kracht hadden waarom Zijn ze dan in minderheid e waarom laten ze vanzichzelf niet horen. Waarom moeten ze altijd iets vinden om Geloof zwart te maken.
Ze doen hun dingnen achtergeslotendeuren. wink.gif

Ze hoeven in tegenstelling tot de Gelovigen niets van zich te laten horen. wink.gif Ze zoeken geen aandacht. angel.gif Al die Gelovigen met al die oorlogen in naam van blah blah wel.

Hoe weet jij dat nou?? Oorlog is er altijd al geweest,,, of het nu gelovig is of niet.. Om geld wordt er ook oorlog gevoerd.. Wat moet amerika?? Amerika zoekt geld en om aan geld te komen zorgen ze ervoor dat de gelovige elkaar aanvallen zonder reden... Geloof wordt er dus de dupe van..

okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 23:47:06

-ez- zei:
Ik denk zelf als je zelfstandig op onderzoek uit gaat, dat kan zijn via internet moskee en boeken, maar dan krijg je niet de sociale beeld hoe een leven eruit moet zien. Ze gaan direct radicaal doen, dat merk ik aan een jongen hier bij mij in de buurt. Je hoort het geloof leuk mee te krijgen, op zn minst kan je samen boeken lezen met een ander, en dan bij islamitische gezinnen langsgaan hoe zij hun dag meemaken.
Liever normaal bekeerd dan extreem ( dwz afstand van iedereen om je heen die geen baard heeft of hoofddoek )

als je opzoek bent naar de WAARHEID dan zul je niet bekomen tot een radicaal. want het is verkeerd in de islaam. ben je het toch dan ben je eerder een opvolger van iemand die je blindelings of gedeeltelijk blind doet naapen. de islaam is alleen maar liefde en goed gedrag en goed zijn voor het socialle leven''de beste van jullie is die waar de mensen een profijt aan hebben''hier wordt gezegd mensen en niet moslims''ik ben gestuurt om het goede gedrag van de mens te vervolmaken'' dit zijn woorden van de profeet met mijn vertaling.. vroeger leefden de metgezellen en de profeet ook samen met ongelovigen of mensen van een andere geloof, toen was de sharia heersend als wet. toen hadden christenen of dergelijken hetzelfde rechten als moslims(nu weten velen niet eens wat sharia is en inhoudt''het is in ieder geval geen hel off hemel)''ali'' werd voor een rechter gehaald met een jood en''omar'' met een christen en dit toen ze de khaliefaat waren van de islaam...
-ez- (4)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 23:36:17

Ik denk zelf als je zelfstandig op onderzoek uit gaat, dat kan zijn via internet moskee en boeken, maar dan krijg je niet de sociale beeld hoe een leven eruit moet zien. Ze gaan direct radicaal doen, dat merk ik aan een jongen hier bij mij in de buurt. Je hoort het geloof leuk mee te krijgen, op zn minst kan je samen boeken lezen met een ander, en dan bij islamitische gezinnen langsgaan hoe zij hun dag meemaken.
Liever normaal bekeerd dan extreem ( dwz afstand van iedereen om je heen die geen baard heeft of hoofddoek )
okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 23:17:28

-ez- zei:
Natuurlijk, maar als jij nooit hebt nagedacht over het geloven in een god, OMDAT er geen gelovigen in jouw buurt zijn of vrienden/vriendinnen. Dan kan jij ook niet hup 1 2 3 denken, goh laat ik eens kijken op internet wat de islaam nou inhoudt.
Ik denk dat ze eerder gaan kijken wanneer er een uitgaansgelegenheid is ipv iets opsporen.

Je hebt een duw nodig van iets of een hint om aan een geloof te beginnen.
Maar uiteindelijk is het inderdaad je eigen kracht, maar dat komt pas wanneer jij je imaan wilt behouden en er voortgang in wilt brengen.
Als ongelovig heb jij eerst de kracht uit de omgeving nodig om te zien hoe een islamiet is, of een christen, of een katholiek.
En zo beetje bij beetje kan jij onderscheiden waarvan jij denkt: hey dit is waar ik me in wil verdiepen en waar ik in geloof.
Het gaat niet alleen, of wel?

net zoals een wetenschapper(islamitische)dat zegt zeg ik dat ook''nieuwsgierigheid is de leraar voor het weten'' mensen die neuwsgierig zijn komen er wel, ze moeten wel het goede richting of het waare conclusie willen doelen. maar die wat jij opnoemt heb je veel meer, ze worden eerst beinvloedt door een ander en dat omdat ze het niet kennen in hun eigen wereld; ze weten niet eens of zoiets bestaat.. dom voorbeeld maar hollanders worden gek op bijv. turks eten, als ze niet proberen dan weten ze ook niet of als we hier niet kwamen en geen contact hadden dan was er voor hen alleen maar een frietje(het is een grap)maar beperkt dus.
iedereen moet wel eens een duw hebben want je komt wel eens in de knoop, dat klopt. er zijn mensen die net een stap voor je zijn en die kunnen je dan helpen.
-ez- (4)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 21:27:27

Natuurlijk, maar als jij nooit hebt nagedacht over het geloven in een god, OMDAT er geen gelovigen in jouw buurt zijn of vrienden/vriendinnen. Dan kan jij ook niet hup 1 2 3 denken, goh laat ik eens kijken op internet wat de islaam nou inhoudt.
Ik denk dat ze eerder gaan kijken wanneer er een uitgaansgelegenheid is ipv iets opsporen.

Je hebt een duw nodig van iets of een hint om aan een geloof te beginnen.
Maar uiteindelijk is het inderdaad je eigen kracht, maar dat komt pas wanneer jij je imaan wilt behouden en er voortgang in wilt brengen.
Als ongelovig heb jij eerst de kracht uit de omgeving nodig om te zien hoe een islamiet is, of een christen, of een katholiek.
En zo beetje bij beetje kan jij onderscheiden waarvan jij denkt: hey dit is waar ik me in wil verdiepen en waar ik in geloof.
Het gaat niet alleen, of wel?
okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 18:35:27

okocha zei:
^^ het gaat over het geestelijke instelling van de mens, want als iemand OVERTUIGD IS

dat god bestaat en dat hij alles regelt en zijn eigenschappen leert kennen en zich tot zijn dienaar sluit, dan is hij krachtig(dan heeft hij een geestelijk overtuigende kracht van god, want die staat achter hem met zijn kracht) alles wat op hem af komt is voor hem niet zoals bij iemand die zich alleen voelt of niet helemaal overtuigd is(in welke geloof dan ook)
als je een soldaat bent van een leger, dan maakt het niet uit waar je bent, want overal heb je het idee dat de leger achter je staat en dus doe je ook praatjes maken als het ware net of je zo sterk bent als een leger. maar iemand die niet een leger achter zich heeft.. die kan alleen maar vertrouwen in zijn eigen kracht die hij heeft, we weten wel wat een mens aan kan of niet?
okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 18:29:26

^^ het gaat over het geestelijke instelling van de mens, want als iemand OVERTUIGD IS
-ez- (4)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 10:35:00

Ik zie nergens in dat ongelovigheid 'alleen maar' een zwakte is, dat kan het wel zijn maar het kan ook een hele sterkte zijn. Want als je het zo letterlijk bekijkt, heb je van sterkte en zwakte wel twee begrippen: onjuistheid-ontrouw.

Onjuistheid:
D.w.z. ze hebben geen gelovigen in hun omgeving waardoor ze geen erkenning in een religie kunnen vinden, wat meer in de praktijk dus, want ik neem aan dat iemand met alleen lezen niet zo ver komt, door middel van geen interesse in dikke boeken als de start. Je hoort een geloof ook mee te maken, bijvoorbeeld een keer naar de moskee gaan voor een Nederlandse lezing etc.
Je kan hierdoor een idee krijgen bij het op je gemak voelen bij een religie.
Meer hierover: Ik kom maandelijks een ongelovige in de moskee tegen die de Shaada (uitspraak die je doet bij het bekeren tot het islamisme) voorleest, en bekeerd.

Ontrouw:
D.w.z. dat je weet hoe alle religies in elkaar zitten, maar je bent gewoon te 'ZWAK' om toe te kunnen geven dat er een god is en je je ergens aan moet houden, wat dus niet gebeurt.
Voorbeeld: Iemand beweerde een atheïst te zijn, en gebruikte het woordje insha'Allah (als god het wil).
Waarbij ik dus dacht hey dit klopt niet, ik vroeg: was jij niet ongelovig??
-Ja dat klopt.
+Van waar insha'Allah (als god het wil) dan?
-Oh nou ja... Dat gebruik ik automatisch, door mijn omgeving.
+Ik denk niet dat het zomaar een woord kan zijn die je hoppala 1 2 3 kan gebruiken, dus met andere woorden, je gelooft gewoon, maar je kan je er gewoon niet aan houden.
-En hij geeft toe...

^
Zo zie je maar dat je beïnvloed kan raken door de omgeving waardoor ik WEER op het volgende kom: sterkte & zwakte conflict [Gewijzigd op 20 oktober 2008 10:38:25]
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 20 oktober 2008 09:56:10

Wat is dit weer voor een door de bocht gevlogen conclusie?

Te wit zwart

Voorbeelden bij de vleet nodig?

Je kan geloven dat je jezelf moet opblazen in een schoolbus.. Gelovig zijn is een sterkte?

Je kan koppig zijn.. wat een vorm van geloven is?
Gelovig zijn is een sterkte?

Gaat het hem niet om de intentie? Sommigen denken een beter mens te zijn als gelovige.. anders dan weer als ongelovige.. anderen kan het niet schelen.. als ze maar gerust gelaten worden met ongeluk of als ze maar hun ego vereeuwigt zien..
okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 21:26:18

Kirameki zei:
Ongelovigheid is een kracht. Ze geloven en vertrouwen in zichzelf en zoeken geen kracht buiten hunzelf maar binnenin.

...? dat is het em juist, ze geloven in hen zelf en zien meteen dat zij door een kleine bacterie tot een einde gebracht kunnen worden en worden bang van iedere gebeurtenis op aarde en krijgen angst van de gevaarlijke situatie's die in het heelal gebeuren.

ze geloven niet dus denken ze dat alles over gelaten is aan toeval wat betekent(voor hen)altijd kan alles gebeuren, ze zijn bang om dood te gaan en hebben grote pijnen doordat ze de dood niet tegen kunnen houden, ze krijgen pijnen van het vergaan van alles wat ze hebben en kunnen ze niet tegen houden''omdat ze zwak zijn''
maar ''gelovigen'' in het hiernamaals en god, steunen op de kracht van god en geven zich over aan zijn wet, ze weten dat alles vanuit gods handen wordt gestuurd en zijn niet bang van gebeurtenissen hier en daar, want ze denken''god doet het wel en heeft wel een reden er voor, net zoals iedere gebeurtenis die we ervaren hebben'' ze ondervinden een wil in het bestaan en geven zich over aan die alle aanzichten perfecte regeerder...
Cattitud.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 18:20:04

MyLife zei:
Wij Religieuze mensen hebben krachten. En weet je hoe wij onze krachten ophalen. Door te bidden , zoek maar s op wat bidden met de lichaam van een mens doet? en niet bidden zoals de chinezen dat doen..of de hindoes ..Maar hoe wij moslims dat doen.

Hoe jullie moslims dat doen is niet veel anders zoals anderen dat doen.
Eveneens weet je weinig van andermans religie. Zoals chinezen bidden is verschillend want chinezen zijn christelijk/boeddhist/moslim/atheist/etc. Chinees is een afkomst, geen religie.

Hindoes bidden ook met en zonder kralenkettingen. De kralenketting die andere religies ook gebruiken. Die andere religies hebben afgeleid van het hindoeisme.
Eveneens een zwakte van vele religies, denken dat ze de enige zijn in hun soort. wink.gif Het een is afgeleid van een ander. [Gewijzigd op 19 oktober 2008 18:20:35]
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 18:16:27

Cattitud.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 18:04:29

kortom ik vind de meeste gelovigen van die autoritaire religies zwak. Inplaats van fouten zoeken bij zichzelf zoeken ze het bij atheisten of hun God.
Dat is een zwakte, niet een kracht.
[Gewijzigd op 19 oktober 2008 18:06:42]
Cattitud.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 18:03:43

MyLife zei:
Die noemen wij Verdwalers en verlaten door God. Als ze egt de kracht hadden waarom Zijn ze dan in minderheid e waarom laten ze vanzichzelf niet horen. Waarom moeten ze altijd iets vinden om Geloof zwart te maken.

Ze hoeven in tegenstelling tot de Gelovigen niets van zich te laten horen. wink.gif Ze zoeken geen aandacht. angel.gif Al die Gelovigen met al die oorlogen in naam van blah blah wel.
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 17:36:01

Cattitud.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 14:03:07

Ongelovigheid is een kracht. Ze geloven en vertrouwen in zichzelf en zoeken geen kracht buiten hunzelf maar binnenin.

okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2008 01:17:22

Studi0_9 zei:
Noem ongeloof een zwakte, maar de ongelovige ondervindt in het aardse leven geen hinder van zijn standpunten over een God (die 124.000 profeten heeft gestuurd). Hij kan net zo goed een voorbeeldig mens zijn als een gelovige. Geloof heb je niet nodig. Het is een keus.

dit is wel iets anders dan wat ik bedoel, maar ik zal er toch iets van zeggen; stel je voor dat er helemaal geen profeten zijn en dat we nu als eerste mensen op aarde zijn hoe en op welke manier kunnen we een voorbeeld persoon zijn voor de anderen mensen(de mens is heel erg afhankelijk tegenover de anderen wezens, dus kon hij het niet eens overleven om te groeien van0 tot een paar jaar en laat staan het ontwikkelings procedure..je moet maar eens proberen met een baby hulpeloos de kamer in laten???vallen, verkeerd iets eten, verslikken..allemaal tekens dat de mens ooit vroeger en eigenlijk nog steeds een duwtje en een steuntje krijgt van een ongeziene kracht/iemand)
de huidige mens die een voorbeeld persoon is en kan zijn voor anderen is eigenlijk iemand die zijn kennis van anderen en zo dus van vorigen heeft overgenomen en dan zie je toch dat het van een geloof komt of er op steunt. een ongelovige persoon is zwak.. daar kom ik op terug in een andere topic die ik ga openen.. ik praat hier niet over iemand of zo, maar gewoon algemeen bekeken.
Studi0_9 (7)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 18 oktober 2008 21:02:09

Noem ongeloof een zwakte, maar de ongelovige ondervindt in het aardse leven geen hinder van zijn standpunten over een God (die 124.000 profeten heeft gestuurd). Hij kan net zo goed een voorbeeldig mens zijn als een gelovige. Geloof heb je niet nodig. Het is een keus.
okocha (31)
Gebruiker
okochas avatar
Geplaatst op: 18 oktober 2008 15:57:41

om een iets te bewijzen wat in het universum bestaat moet je het onderzoeken en als je het hebt gevonden dan is het er, of je maakt iets mee wat niet bekend is bij anderen...

twee onderzoekers zijn sterker dan velen van de ongelovegen met het geloven in iets, want die twee steunen elkaar in dat onderwerp en de mensen die niet geloven in wat ze beweren zijn allen samen even sterk als een persoon ondanks dat ze veeel meer zijn..

bijv. iemand heeft gezien dat er een ster valde en een andere bevestigd het met zijn ogen en woorden(de tweede hoeft er alleen maar naar te wijzen en niemand kan ze van hen beslissing ontdoen)
maar wat de ongelovigen in de vallende ster betref is het zo'' ik heb hem niet gezien''''ik lag te slapen''''er was een mooie film'' ik was ik was...iedereen heeft een andere reden en geen een reden verstevigt de andere of is niet een reden voor twijfel in het geloven van die vallende ster, want het betreft hen eigen wereld en niet de werkeleke wereld waar ze het over hebben, want in de werkeleke wereld was hij te zien en dat hebben die twee onderzoekers gezien.

nu moet je eens kijken hoeveel mensen beweeren dat er een hiernaamals is en dat god daar gaat oordelen(124000 profeten en124000000 vrome voorgangers en nog vele onderzoekers..)en deze mensen zijn mensen die niet houden van leugen en niet durven te liegen wat hun geloofs overtuiging betreft, hoe kunnen we deze personen laten en door een of andere leugenaar onze geloof tot het twijfel brengen? ene zegt we komen van de apen en de andere zegt weer dat die onderzoek niet klopt en verzint een andere als het ware en later komt weer een ander die weer ietsjes anders beweert.... hoe kunnen wij ze vergelijken met de vorige schone personaliteiten met hoge eigenschappen? [Gewijzigd op 18 oktober 2008 16:01:25]
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op