Forum: kunnen andere ook naar het paradijs

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: kunnen andere ook naar het paradijs
snowflak.. (6)
Gebruiker
snowflakes avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 20:58:48
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

BRITTEY zei:
^Nee, de test voor jou is juist dan om te zien dat er wel een God is. Het is een individuele keuze die jij maakt om te geloven of niet (of jij bekeerd als ongelovige of niet). Want als er een God bestaat, dan zet hij iedereen, individueel, op aarde met een reden, en blijkbaar had hij dan voor jou in petto om je te testen of jij ziet of er een God is of niet.

wie zegt dat dat perse zo is?
misschien heeft god nog wel een geheime missietongue.gif
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 20:49:50

ben-geldim-- zei:
MyLife zei:
ben-geldim-- zei:
Trouwens: De maatschapij wordt verneukt en niemand wordt opgepakt, zeg je?

Krijgen we nou het verhaaltje dat de overheid geen reet uitvoert? happy.gif

Ik vraag me af waar je dit vandaan haalt. Het lijkt me prettig als je met goede bronnen kunt komen, ikzelf kan namelijk een hoop zaken opnoemen die wel degelijk een gevaar voor de maatschappij vormden, en die uiteindelijk wél zijn opgelost.

Beste Bosuna geldin..

Ten eerste had ik het niet tegen jou ..en ten tweede bemoei je er niet mee..

Als je niet in God wil geloven ..houden zo ..
Maar kom niet met verhalen hoe het uit zou zien als er geen hel of hemel was..wie willen jullie duidelijkk maken? Fijn voor jou als je leeft in rozengeur en manenschijn ...en denkend dat de overheid jouw belastingcentjes eind van het jaar eerlijk uitdeeltyes.gif

Ten tweede ,,,laten we het hebben over het VERNEUKEN van het maatschappij hebben..

Kijk vriend ...Vroeger in de islamitishce maatschappij..De tijd van onze Profeet Mohammed(Vzmh) kon niemand de maatschaapij verneuken..Niemand ging vreemd met een ander vrouw..niemand ging stelen..niemand liep half naakt op straat ..Iedereen was gelukkig...Er was Respect toendertijd..

Wta zou jij doen als iemand vreemd ging ? of sex hebben voor zijn huwelijk? of geld stelen van iemand..of moorden van mensen..Wat zou ij doen als jij in zo n vredeliefhebbende maatschappij leefde en opeens ziet dat iemand de MAATSCHAPPIJ AAN HET VERNEUKEN IS ?? Wat zou jij doen ...??

En het gebeurt nog steeds ..en daarom zei ik ..dat er niemand word opgepakt..of gecontroleerd..(byvoorbeeld door de ouderss en familie..etcc..

Vriend ik weet niet hoe leuk de overheid klinkt..maa als ze iets oplossen weten we er niks van!!!...

En nogmaals BOSUNA geldinnn...Noem maar s die dingen op die zijn opgelost zijn die degelijk een gevaar vormden voor de maatschappij??

Of je het hebt tegen mij of niet, jij uit hier je mening, en ik reageer op jou mening. Als het je niet aanstaat dat men op jou reacties reageert, dan lijkt het me overbodig dat je op een forum bent. Daar is het forum uiteindelijk voor bedoeld. Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik tegen een dictator spreek bij jou. Vind je het zo moeilijk om te accepteren dat mensen een andere mening hebben?

Ten tweede vind ik het kortzichtig dat je er meteen vanuit gaat dat ik niet geloof. Ik heb nergens mijn persoonlijke kwestie naar voren gebracht. Ik denk dat je voortaan bete rmoet nadenken voordat je hier dingen neerzet over anderen.

Ten derde heb ik met het loverboy verhaal geprobeerd duidelijk te maken dat de overheid niet alleen maar belastingcentjes verspilt, maar ook daadwerkelijk goede dingen doet. Dat neemt niet weg dat ik de overheid één en al goed vind, in tegenstelling, je hebt maar een klein deel van mijn mening over de overheid gehoord. En wéér trek je een brede conclusie. En wéér kom ik tot het punt dat je toch echt beter moet bedenken voor je van alles neerzet hier.

Ten vierde, vind ik het verhaal van de loverboys wel degelijk het verneuken van de maatschappij. En dan ook letterlijk. Ik weet niet hoe jij je erbij zou voelen als je nichtje, zusje, vriendin in handen van een loverboy zal komen. Maar gemiddeld gezien is dat dus écht het verneuken van de maatschappij. Ik vraag me af wat jij onder het verneuken van de maatschappij verstaat, als je dat al niet genoeg verneuken vindt.

Op de vragen wat ik zou doen als.. Heel simpel. Ik weet voordat ik aan sociale contacten begin dat er mensen tussen zitten die niet zijn zoals ik wil dat iedereen is. Ik weet dat er hier en daar rotte appels tussen zitten, en ik weet dat mijn ouders en mijn omgeving, en zelfs mijn heilig boek me hiervoor waarschuwt. Ik kan makkelijk en passief doen zoals jij, maar ik kan ook actief zijn en proberen zulke mensen te ontwijken. Daar waar mij dat niet in mijn eentje lukt, kan ik van vele kanten hulp krijgen.

Ten zesde vind ik het heel onrealistisch dat jij ervan uitgaat dat het verneuken van de maatschappij ooit zal ophouden. Om het even realistisch te houden, we leven in een wereld waarin vele mensen andere doelen, andere waarden en andere normen hebben. Je kunt er niet van uitgaan, dat al die miljoenen, miljarden mensen op één lijn zullen zitten. En zo zit dat dus ook met het geloof. Dat houdt in dat je hoort te leren om met het leven, de medemens, en de wereld om te gaan.

Als laatste wil ik het volgende even kwijt. Ik heb hierboven al aangegeven dat de maatschappij op verschillende manieren wordt verneukt. En dan vind ik het lachwekkend dat jij wilt om nog een duidelijk voorbeeld te geven waarin dat wel hard wordt aangepakt. Ik raad je aan om beter te lezen.

haha ...Je bedoelt natuurlijk die Turkse loverboyss..die onlangs werden opgepakt..? wie weet heb jij ze ook gekend??wink.gif

Kijk meisje ..Loverboys op chatnu ..Loverboys in de hoerenstraat wat maakt het uit....

De hoerenstraat moet zoewiezo niet bestaan!!! waar is jou overheid nu? Als jij chatnu als een maatschappij beschouwd dan wat moet ik tegen jou zeggen.

maar goed alsnog heb ik geen antwoord op mijn vraag..duss..whatever!!

snowflak.. (6)
Gebruiker
snowflakes avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 20:45:35

Tohaa zei:

Meeste gelovigen geloven ook in vrije wil. God is alwetend, hij weet de uitslag van je keuzes, maar dat alleen omdat die buiten tijd/ruimte/licht/materiaal staat. Maar de keuzes worden toch wel door jou gemaakt.

maar als god mij geschapen heeft, dan heeft hij mij toch met die eigenschappen geschapen?
of omdat mijn keuze toevallig tegenover gods wil staat heeft god ineens niks met mijn keuzes te maken?
als het zo is dat god mij geschapen heeft, behalve mijn eigenschappen waarom zeggen mensen dan bijv.
bij een auto ongeluk waar iemand op de rand het overleefd heeft dat het niet gods wil was om te overlijden ofzo...
waarom in zulke gevallen zijn mensen god dankbaar, en niet gewoon de bestuurder die gewoon zelf de handen aan het stuur had?

dat vind ik altijd zo krom, wonderen en goede/blije dingen daar dankt men god voor..
maar als er iets negatiefs is dan is het een menselijke fout waar god niks mee te maken heeft? [Gewijzigd op 20 april 2009 20:46:16]
Genc_Fen.. (27)
Gebruiker
Genc_Fenerlis avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 20:08:24

Mensen die verschillen van anderen, dus zowat iedereen happy.gif
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 19:47:19

Wie zijn de anderen? Moslims, Wahabieten, Soenieten, Sjieeten, Alavieten, Islamieten, Mohammedanen..

Uhm.. Wie zijn de anderen?
Genc_Fen.. (27)
Gebruiker
Genc_Fenerlis avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 19:36:53

JA MAAR NATUURLIJK! happy.gif
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 18:29:58

ben-geldim-- zei:
AK28 zei:
ben-geldim-- zei:

Ik vraag me af waar je dit vandaan haalt. Het lijkt me prettig als je met goede bronnen kunt komen, ikzelf kan namelijk een hoop zaken opnoemen die wel degelijk een gevaar voor de maatschappij vormden, en die uiteindelijk wél zijn opgelost.

zooals?

uhu
Een zeer makkelijk voorbeeld, vooral voor de mensen die actief zijn op ChatNu. Kijk naar de loverboys die een gevaar vormen voor onze dochters, zusjes, nichtjes.... Dit zie ik dus als een maatschappelijk gevaar, waar de overheid en andere instellingen zich hard voor inzetten.

Back to the point of wil je er nog meer horen?happy.gif
ben-geld.. (67)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 18:14:26

MyLife zei:
ben-geldim-- zei:

Beste Bosuna geldin..

Maar kom niet met verhalen hoe het uit zou zien als er geen hel of hemel was..wie willen jullie duidelijkk maken? Fijn voor jou als je leeft in rozengeur en manenschijn ...en denkend dat de overheid jouw belastingcentjes eind van het jaar eerlijk uitdeeltyes.gif

Ten tweede ,,,laten we het hebben over het VERNEUKEN van het maatschappij hebben..

Kijk vriend ...Vroeger in de islamitishce maatschappij..De tijd van onze Profeet Mohammed(Vzmh) kon niemand de maatschaapij verneuken..Niemand ging vreemd met een ander vrouw..niemand ging stelen..niemand liep half naakt op straat ..Iedereen was gelukkig...Er was Respect toendertijd..

Wta zou jij doen als iemand vreemd ging ? of sex hebben voor zijn huwelijk? of geld stelen van iemand..of moorden van mensen..Wat zou ij doen als jij in zo n vredeliefhebbende maatschappij leefde en opeens ziet dat iemand de MAATSCHAPPIJ AAN HET VERNEUKEN IS ?? Wat zou jij doen ...??

En het gebeurt nog steeds ..en daarom zei ik ..dat er niemand word opgepakt..of gecontroleerd..(byvoorbeeld door de ouderss en familie..etcc..

Vriend ik weet niet hoe leuk de overheid klinkt..maa als ze iets oplossen weten we er niks van!!!...

En nogmaals BOSUNA geldinnn...Noem maar s die dingen op die zijn opgelost zijn die degelijk een gevaar vormden voor de maatschappij??

Of je het hebt tegen mij of niet, jij uit hier je mening, en ik reageer op jou mening. Als het je niet aanstaat dat men op jou reacties reageert, dan lijkt het me overbodig dat je op een forum bent. Daar is het forum uiteindelijk voor bedoeld. Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik tegen een dictator spreek bij jou. Vind je het zo moeilijk om te accepteren dat mensen een andere mening hebben?

Ten tweede vind ik het kortzichtig dat je er meteen vanuit gaat dat ik niet geloof. Ik heb nergens mijn persoonlijke kwestie naar voren gebracht. Ik denk dat je voortaan bete rmoet nadenken voordat je hier dingen neerzet over anderen.

Ten derde heb ik met het loverboy verhaal geprobeerd duidelijk te maken dat de overheid niet alleen maar belastingcentjes verspilt, maar ook daadwerkelijk goede dingen doet. Dat neemt niet weg dat ik de overheid één en al goed vind, in tegenstelling, je hebt maar een klein deel van mijn mening over de overheid gehoord. En wéér trek je een brede conclusie. En wéér kom ik tot het punt dat je toch echt beter moet bedenken voor je van alles neerzet hier.

Ten vierde, vind ik het verhaal van de loverboys wel degelijk het verneuken van de maatschappij. En dan ook letterlijk. Ik weet niet hoe jij je erbij zou voelen als je nichtje, zusje, vriendin in handen van een loverboy zal komen. Maar gemiddeld gezien is dat dus écht het verneuken van de maatschappij. Ik vraag me af wat jij onder het verneuken van de maatschappij verstaat, als je dat al niet genoeg verneuken vindt.

Op de vragen wat ik zou doen als.. Heel simpel. Ik weet voordat ik aan sociale contacten begin dat er mensen tussen zitten die niet zijn zoals ik wil dat iedereen is. Ik weet dat er hier en daar rotte appels tussen zitten, en ik weet dat mijn ouders en mijn omgeving, en zelfs mijn heilig boek me hiervoor waarschuwt. Ik kan makkelijk en passief doen zoals jij, maar ik kan ook actief zijn en proberen zulke mensen te ontwijken. Daar waar mij dat niet in mijn eentje lukt, kan ik van vele kanten hulp krijgen.

Ten zesde vind ik het heel onrealistisch dat jij ervan uitgaat dat het verneuken van de maatschappij ooit zal ophouden. Om het even realistisch te houden, we leven in een wereld waarin vele mensen andere doelen, andere waarden en andere normen hebben. Je kunt er niet van uitgaan, dat al die miljoenen, miljarden mensen op één lijn zullen zitten. En zo zit dat dus ook met het geloof. Dat houdt in dat je hoort te leren om met het leven, de medemens, en de wereld om te gaan.

Als laatste wil ik het volgende even kwijt. Ik heb hierboven al aangegeven dat de maatschappij op verschillende manieren wordt verneukt. En dan vind ik het lachwekkend dat jij wilt om nog een duidelijk voorbeeld te geven waarin dat wel hard wordt aangepakt. Ik raad je aan om beter te lezen.
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 16:53:32

ben-geldim-- zei:

Beste Bosuna geldin..

ben-geld.. (67)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 16:13:13

AK28 zei:
ben-geldim-- zei:

zooals?

Een zeer makkelijk voorbeeld, vooral voor de mensen die actief zijn op ChatNu. Kijk naar de loverboys die een gevaar vormen voor onze dochters, zusjes, nichtjes.... Dit zie ik dus als een maatschappelijk gevaar, waar de overheid en andere instellingen zich hard voor inzetten.

Back to the point of wil je er nog meer horen?happy.gif
[Gewijzigd op 20 april 2009 16:13:42]
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 14:53:59

ben-geldim-- zei:

zooals?
ben-geld.. (67)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 13:59:38

ben-geld.. (67)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 13:52:47

MyLife zei:
Ow dus een persoon mag gewoon de maatschappij verneuken zonder iemand dat in de gaten zou hebben...en nooit ervoor gestraft word...

Hoe kan jij zo leven ? Ik vraag me echt af ,..of jij de oostenrijkse man wel levenslang zou geven voor wat hij heeft gedaan aan zijn dochter..jij geeft hem hooguit 1 jaar ..

De maatschappij word verneukt en niemand word opgepakt.!!

En dan wil jij niet geloven in de hel en de hemel..omdat je veelste bang voor bent ..om op de matje te geropen worden..of je bent veelste stoer voor die shit cker..!!

Ren jong Ren...Maaar waaaar ga je heennn???!!!

Beste MyLife,

Ik vraag me serieus af of je wel in het goede topic hebt gereageerd. De reactie van Studi0_9 heeft namelijk een totaal andere wending.

Ik wil even een aantal dingen kwijt. God (Mogen sommige mensen erin geloven..) heeft de mens niet achterlijk geschapen. De mens hoort een verantwoordelijk, liefhebbend mens te zijn volgens de God waar jij het over hebt. Aangezien God de mensen zo heeft willen schapen, mogen we er van uitgaan dat de mens zijn of haar eigen verantwoordelijkheid zelf kan nemen. Daarom denk ik dat wij mensen ervan uitmogen gaan dat als er al geen God zou bestaan, de mens nogsteeds mans genoeg zal zijn (de meerderheid dan) om op een verantwoordelijke manier te leven. Je leeft dan tenslotte maar één keer.

De maatschappij wordt verneukt volgens jou? Denk je dat dit iets van deze tijd is? Denk je dat vroeger, en dan heb ik het over jaaaaren geleden, er geen rotte appels tussen zaten? Die mensen heb je overal, altijd. Of je nou in en God gelooft of niet. Of je nou in de 21ste eeuw leeft of in de 18e eeuw. Er zijn altijd mensen die het verzieken voor anderen. En dat even terzijde gelaten, waarom bestaan er uberhaupt geleerden? Waarom worden mensen uberhaupt vervolgd? De maatschappij verzieken lijkt me toch wel iets moeilijker dan jij in je bericht veronderstelt.

Waarom zou iemand bang zijn om te geloven in een hemel of hel, als diegene er tóch niet in gelooft? Die persoon heeft dan toch juist niks te vrezen! Ik denk dat de gelovigen eerder bang zijn om te denken dat er geen hemel of hel is, want uiteindelijk blijft de angst bestaan (misschien wel onbewust) dat de hemel en hel wel degelijk bestaan.

Kortom, ik ben benieuwd wie hier waar heen rent.... En ik wacht geduldig je reactie af. Al hoop ik dat je reactie dit keer wat meer inhoud zal hebben....

MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2009 00:06:18

Ow dus een persoon mag gewoon de maatschappij verneuken zonder iemand dat in de gaten zou hebben...en nooit ervoor gestraft word...

Hoe kan jij zo leven ? Ik vraag me echt af ,..of jij de oostenrijkse man wel levenslang zou geven voor wat hij heeft gedaan aan zijn dochter..jij geeft hem hooguit 1 jaar ..

De maatschappij word verneukt en niemand word opgepakt.!!

En dan wil jij niet geloven in de hel en de hemel..omdat je veelste bang voor bent ..om op de matje te geropen worden..of je bent veelste stoer voor die shit cker..!!

Ren jong Ren...Maaar waaaar ga je heennn???!!!
Studi0_9 (7)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 april 2009 23:43:35

Ik geloof wel in een God, maar niet in mensen die namens hem hebben gesproken. Deze zogenaamde profeten hadden vast de beste bedoelingen, maar God gaat echt niet een mens uitkiezen om zijn wetten uit te spreken of vast te leggen. Ik geloof sowieso niet dat God zich met de mens bemoeit en al helemaal niet dat er een hemel en een hel is. Dat is ooit verzonnen door de Joden en de Christenen hebben dat nagedaan en later de Moslims. En dat allemaal om mensen te motiveren om de regeltjes op te volgen en zodoende hun aanhang te versterken. Het gaat er blijkbaar allang niet meer om of je in een schepper gelooft, maar zoals cultureglue terecht zegt, wat anderen over die God beweerd hebben. Het hangt blijkbaar van je geloof in een mens af of je je al dan niet eeuwig wordt beloond , dan wel gestraft.

Religie is gewoon cultuur. Het wordt van de ene op de andere generatie doorgegeven zonder er verder al te veel vraagtekens bij te plaatsen. God zie ik als de oerenergie. De scheppende kracht die het Zijn heeft gecreerd en in stand houdt en en alles in het universum beschouw ik als een onderdeel van die Goddelijke energie. Om even dicht bij huis te blijven.... Neem nou moslims. Ze geloven dat iedereen die geen moslim is naar de hel gaat. Denk je nou echt dat God zoiets absurds zou willen ? Stel dat je nooit van de Islam hebt gehoord. Of dat je er wel van hebt gehoord, maar je je er niet in hebt verdiept. Of dat je je erin hebt verdiept, maar toch liever bij je oorspronkelijke religie wilt blijven horen wat heel begrijpelijk is. Immers... Wat de boer niet kent lust die niet. Dan zouden miljarden mensen brandhout voor de hel zijn en was de hemel het privilege van een kleine minderheid van de mensheid.

De aanhangers van de montheistische religies omvatten miljarden mensen. Laat ik me beperken tot de grootste niet Islamitische religie. Het Christendom. 1400 jaar lang was dat het woord van God volgens haar volgelingen. Het werd van ouder op kind doorgegeven en men wist gewoon niet beter dan dat dat de manier was om je plekje in het hiernamaals zeker te stellen. Opeens staat er een of andere epilleptische Arabier op die beweert dat God zich heeft bedacht. Het gekste is nog wel dat die de voorgaande openbaring(de bijbel, maar ook de thora) erkent. De reden dat dat zo gek is ligt in het feit dat de koran totaal anders is als de bijbel met betrekking tot wat diezelfde God van de mensheid wil. Hoe kan God nou van gedachten zijn veranderd ? Binnen een voor de evolutie verwaarloosbaar tijdsbestek van 1400 jaar is de visie van God blijkbaar significant gekanteld.

Zij die in een straffende God geloven zien door de bomen het bos niet meer. Ze zijn zo bang voor de hel die hun in de boeken wordt voorgehouden dat ze alles voor zoete koek slikken. Zo zou God zogenaamd regels op hebben gesteld voor seks. Dat is toch te zot voor woorden ? Dat ergens in het uitgestrekte universum een planeet is waar er wezens bestaan die genot ervaren aan seks... en dan wordt er bepaald door de architect van dit alles dat dit wel mag en dat niet mag. Alsof God zich daar echt druk om gaat maken ofzo. Het is maar een voorbeeld om aan te geven hoe vreemd en puur menselijk de regels zijn die door profeten zijn bedacht. Zo stelt God zich als belastingadviseur op en bepaalt hoeveel taks je op goud moet betalen. Zien de gelovigen dan echt niet dat het de mens is die goud als iets waardevols beschouwt en het voor God niks kan uitmaken of je ring van goud of hout is gemaakt ? Of nog een leuk voorbeeld. Hij zou bepaald hebben dat je je vrouw onder bepaalde omstandigheden mag slaan. Of dat ze gestenigd moet worden als ze overspel pleegt. Welke zieke gesst bedenkt nou zoiets ?

Ik ga maar eens afsluiten door mijn volgende theorie. Stel dat van de ene op de andere dag heel de mensheid tegelijkertijd zou bepalen niks, maar dan ook niks meer aan religie te doen. Zou dan de hele mensheid generatie na generatie worden gemarteld in de hel ?een straffende God is dan toch alleen maar een last voor de mensheid ? Waarom houden we dat concept in stand ? Als we met z'n allen ophouden met geloven in de hel en de hemel zal die ophouden met bestaan.
Nineveh (21)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 april 2009 23:18:32

snowflake zei:
MyLife zei:
Niemand zegt ook dat je in God moet geloven.

En er staat ook "In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256) dus als een moslim jou verbied om moslim te worden maakt hij een grote zonde..

Dus in ISlam kom je ook Godsdienstvrijheid tegen..."Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Zo simpel..

ok, ik ga ff dubbelzinnig doen...

ik geloof niet in god, maar stel dat god wel bestaat?
god heeft toch alles geschapen? dus ook mij.
dus als ik op die manier denk (niet geloven), dan is dat gods wil geweest want hij heeft mij op de wereld gezet met die voorkeur.

als een soort van test, om discussies op te wekken of om gelovigen te laten nadenken/stilstaan bij hun geloof.
of misschien wel om te kijken hoe mensen zouden (over)leven in een wereld zonder god?

Meeste gelovigen geloven ook in vrije wil. God is alwetend, hij weet de uitslag van je keuzes, maar dat alleen omdat die buiten tijd/ruimte/licht/materiaal staat. Maar de keuzes worden toch wel door jou gemaakt.
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 april 2009 23:16:28

Het is een Test voor de bestwil van de mens..confused.gif

Damn denk je nou echt dat God jou zomaar op aarde neerzet ? Ben je dan zo zielig?? Vind je jezelf dan zo laag??

Nee togh? Zoals brittey dat zegt ..Het zien van god..wij zijn daarom gezet op dit wereld..

En nogmaals ..Je bent niet verplicht om te geloven in God ..Knoop dat goed tussen je oren..

Voel je nooit aangevallen door God..!!!
BRITTEY (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 april 2009 23:11:21

^Nee, de test voor jou is juist dan om te zien dat er wel een God is. Het is een individuele keuze die jij maakt om te geloven of niet (of jij bekeerd als ongelovige of niet). Want als er een God bestaat, dan zet hij iedereen, individueel, op aarde met een reden, en blijkbaar had hij dan voor jou in petto om je te testen of jij ziet of er een God is of niet.
snowflak.. (6)
Gebruiker
snowflakes avatar
Geplaatst op: 19 april 2009 22:59:39

MyLife zei:
Niemand zegt ook dat je in God moet geloven.

En er staat ook "In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256) dus als een moslim jou verbied om moslim te worden maakt hij een grote zonde..

Dus in ISlam kom je ook Godsdienstvrijheid tegen..."Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Zo simpel..

ok, ik ga ff dubbelzinnig doen...

ik geloof niet in god, maar stel dat god wel bestaat?
god heeft toch alles geschapen? dus ook mij.
dus als ik op die manier denk (niet geloven), dan is dat gods wil geweest want hij heeft mij op de wereld gezet met die voorkeur.

als een soort van test, om discussies op te wekken of om gelovigen te laten nadenken/stilstaan bij hun geloof.
of misschien wel om te kijken hoe mensen zouden (over)leven in een wereld zonder god?

MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 april 2009 22:50:54

CultureGlue zei:
Allah zegt dat zelf?
Allah zegt dat zelf?
Allah zegt dat zelf?
Allah zegt dat zelf?

Nee jongen.. MOHAMMED ZEGT DAT GABRIEL ZEGT DAT ALLAH DAT ZEGT

Eigenlijk zeg het dus Mohammed allemaal.. Jaaaaa .. tutu tut.. jaaaaaa (in koor)

Ik vraag me af ..hou oud je was toen je besefte dat God bestond??

Is dat plotsling bij je opgekomen..of heb je het in een Religieuze boek gelezen en zo tot conclusie ben gekomen dat God bestaat? Of heb je GOD zelf horen praten tegen jou ? dacht het niet he vriend..of wou je zeggen dacht het wel??
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op