Forum: islamitische vrouwen en make-up

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: islamitische vrouwen en make-up
fikirsiz.. (10)
Gebruiker
fikirsiz_fikriyes avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:50:47
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

-Kafe_espresso zei:

Kan iemand deze vraag voor me beantwoorden? blush.gif

[Afbeelding]

Heb je het over moslimas met hoofddoek en make up?

I
tulumba_ (16)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:45:54

MyLife zei:
tulumba_ zei:
MyLife zei:
Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

als je ook ogen onder schoonheid mag rekenen dan zijn de vrouwen die een burka dragen eigenlijk wel degene die hun religie goed naleven,

Iedereen doet zijn ding tegenewoodig ...ik bedoel ik ga een meisje op straat niet aanspreken van je bent niet goed bezig. Iedereen zijn eigen leven zijn eigen ding..

dat doe je goedyes.gif
maar ik bedoel gewoon als een meisje echt haar geloof wil opvolgen dan hoort ze wel een burka te dragen, maar ze kan ook natuurlijk weer zeggen dat ze haar ogen niet onder schoonheid vind vallen.
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:39:58

tulumba_ zei:
MyLife zei:
Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

als je ook ogen onder schoonheid mag rekenen dan zijn de vrouwen die een burka dragen eigenlijk wel degene die hun religie goed naleven,

Iedereen doet zijn ding tegenewoodig ...ik bedoel ik ga een meisje op straat niet aanspreken van je bent niet goed bezig. Iedereen zijn eigen leven zijn eigen ding..
dedeyink.. (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:36:02

CultureGlue zei:
Volgens de Islam mag je geen afbeeldingen maken van levende wezens met een ziel..

wat heef dat er nu mee te maken
DEBIEL confused.gif
tulumba_ (16)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:27:12

MyLife zei:

1907--19.. (28)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:26:10

zo ver ik het weet is Sürme (oogpotlood) toegestaan

en labello's (niet van die glimmende gloss gevalletje maar gewoon om je lippen te verzorgen)
tulumba_ (16)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:25:27

Kirameki zei:
Je vergat hoge hakken. Zeker de combinatie make-up en hoge hakken gepaard gaande met strakke broeken en skinny truitjes. Alles is wel bedekt maar wel strak bedekt. crying.gif

Zie hier genoeg meiden in Rotterdam met hoofddoek maar voor de rest met alle mode mee, en dat is dus ook de hoge hakken met skinny jeans en plamuurlaag make-up. blush.gif

de hoofdoek maakt het alleen maar meer sexytongue.gif
Cattitud.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:23:50

Je vergat hoge hakken. Zeker de combinatie make-up en hoge hakken gepaard gaande met strakke broeken en skinny truitjes. Alles is wel bedekt maar wel strak bedekt. crying.gif

Zie hier genoeg meiden in Rotterdam met hoofddoek maar voor de rest met alle mode mee, en dat is dus ook de hoge hakken met skinny jeans en plamuurlaag make-up. blush.gif [Gewijzigd op 23 oktober 2008 21:24:50]
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:22:56

tulumba_ (16)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:16:56

een vrouw mag volgens de islam niet haar schoonheid laten zien aan iemand anders dan haar man en kinderen, broers etc voor zover ik weet.
met make up lijkt het me dat je je eigen mooier maakt en andere mannen zien dat ook, dus make up als moslima gebruiken is denk ik fout, net als het plaatsen van afbeeldingen van een menstongue.gif
Convicte.. (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 21:09:13

Dat is geen antwoord op haar vraag confused.gif

Volgens de Islam mogen moslima's alleen make-up in het bijzijn van hun mannen. Je mag je schoonheden sowieso niet tonen dus al helemaal niet versieren met in dit geval make-up. [Gewijzigd op 23 oktober 2008 21:13:22]
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 20:57:04

Volgens de Islam mag je geen afbeeldingen maken van levende wezens met een ziel..
-Capucci.. (12)
Moderator
-Capuccinos avatar
Geplaatst op: 23 oktober 2008 20:55:19

Even een vraagje waar ik nog steeds geen antwoord op heb kunnen krijgen......
Mag je nou volgens de Islam wel of geen make-up dragen? ik zie vaak volledig bedekte meisjes met een dikke laag make-up en weer andere met helemaal GEEN make-up.
Ik vraag me echt al jaren af of dat nou mag volgens de Islam. Iedereen zegt weer iets anders .ik ben nu echt compleet in de warblush.gif

Kan iemand deze vraag voor me beantwoorden? blush.gif

Klik voor een vergroting van: hoofddoek.jpg [Gewijzigd op 23 oktober 2008 21:02:26]
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op