Tja.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 23 april 2012 01:52:29
@ alkan
je zegt bepaalde dingen goed... maar meeste crap
iedergeval...
ook al zijn de voorouders gedwongen bekeerd toen...
betekent niet dat hun klein kinderen, de geloof zelf nu niet accepteren. of in iedergeval het zelf willen
behalve dat, geloof en cultuur zijn niet het zelfde en ISLam is niet het Arabierse cultuur.
dat ze hun cultuur aangepast hebben op hun geloof is een andere verhaal.
voorderest ga ik ff niet erop in.
|
 Xaavy (1)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 april 2012 21:48:54
idd.... die yesilgoz-boy is gwn de zoveelste loser... ik heb het wel met hem te doen... zielig eigenlijk...-viXie- zei:YESILGOZLERBOY zei:
Niet dom doen oke sukkel....Als je wil antwoorden, doe het dan op een normale manier oke.
Je bent zeker hollander die hebben altijd van die droge grapjes.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf 
|
 -viXie- (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 12 april 2012 00:53:05
YESILGOZLERBOY zei:
Niet dom doen oke sukkel....Als je wil antwoorden, doe het dan op een normale manier oke.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf
|
YESILGOZ.. (82)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 10 april 2012 20:18:45
Xaavy zei:Mag je volgens de islam rondhangen op een Chatsite???  YESILGOZLERBOY zei:Alevi wil geen godsdient op school, waarom niet?? VINDEN JULLIE HET ZO ERG DAT ONZE JEUGD DE ISLAM LEERT??
OKADARMI ZORUNUSA GIDIYOR GAVURLAR....
IS TOG LEUK DAT ZE DE ISLAM LEREN OP SCHOOL?????
ISLAMI OGRENSELER NEOLUR YANI???
|
 Xaavy (1)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 10 april 2012 19:31:27
Mag je volgens de islam rondhangen op een Chatsite???  YESILGOZLERBOY zei:Alevi wil geen godsdient op school, waarom niet?? VINDEN JULLIE HET ZO ERG DAT ONZE JEUGD DE ISLAM LEERT??
|
YESILGOZ.. (82)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 10 april 2012 15:36:36
Alevi wil geen godsdient op school, waarom niet?? VINDEN JULLIE HET ZO ERG DAT ONZE JEUGD DE ISLAM LEERT??
|
YESILGOZ.. (82)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 10 april 2012 15:33:38
Alkan zei:YESILGOZLERBOY zei:
Maar ik vind 1ding wel belangerijk, als je ALEVI bent TROUW ook met een ALEVI...
dit is sowieso belangrijk. alevieten zijn geen bastaard/mixje zoals Osmanli Cocuklari(o.c.) welke een mix van armeniers, alevieten, grieken, joden, georgiers, joden, koerden en andere volkeren die ik niet heb genoemd.
jij bijvoorbeeld hebt groene ogen en kan onmogelijk van Turk-islamitische origine zijn. maar toch maak je dit jezelf wijs 
ik ben gelukkig een MOSLIM en jij NIET...
ga jij maar lekker dansen in je CEMEVI, lekker met VROUWEN EN MANNEN LEKKER POTJE DANSEN, EN EEN OUWE VENT DIE MET EEN GITAAR SPEELT hahah
seni ERMENI BOZUNTUSU hasktir.....
WEES EEN ALEVI, MAAKT MIJ NIE UIT, IK HEB RESPECT VOOR ALEVI, MAAR ZEG NIET DAT JE EEN MOSLIM BENT OKE. BEDANKT.
EN ALEVI TROUW MET ANDERE ALEVI KLAAR OOK RESPECT...
PEACE
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 maart 2012 08:46:58
YESILGOZLERBOY zei:
Maar ik vind 1ding wel belangerijk, als je ALEVI bent TROUW ook met een ALEVI...
dit is sowieso belangrijk. alevieten zijn geen bastaard/mixje zoals Osmanli Cocuklari(o.c.) welke een mix van armeniers, alevieten, grieken, joden, georgiers, joden, koerden en andere volkeren die ik niet heb genoemd.
jij bijvoorbeeld hebt groene ogen en kan onmogelijk van Turk-islamitische origine zijn. maar toch maak je dit jezelf wijs
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 maart 2012 08:43:39
YESILGOZLERBOY zei:alevitisme heeft nix met ISLAM te maken...
stelletje verwarde mensen die van het goeie pad af zijn gegaan.
of je bent SUNNI moslim of helemaal nix....
2. Praat eens met Arabische Soennieten. Zij zullen jouw als Ottomaanse Soenniet(griek, armenier, jood ofzo) nooit-niet serieus nemen, en jouw als aleviet behandelen. puur om het feit omdat je als Ottomaanse Soenniet dubbel schijnheilig bent en je NiET aan de Soenna houdt... maar jezelf wel een Soenniet vindt.
om in te zien hoe dom en zielig je overkomt moet je een beetje kennis of eer hebben.
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 maart 2012 08:40:11
YESILGOZLERBOY zei:alevitisme heeft nix met ISLAM te maken...
haha dit is zo'n typische reactie voor een bekeerde Griek of Armenier. omdat jouw voorvaderen voor een stukje land, geld of uit angst voor het zwaard zijn bekeerd en alevieten niet vind jij alevieten ''slecht'' LOL
Jij als een groenogige ''Turk'' bent hoogstwaarschijnlijk van Griekse afkomst. en dit doet jouw pijn! Alevieten hebben geen geschiedenis die verkrachten omzichzelf lekker te maken zoals jij dat doet. met je Turkse Soennisme.
Bijna Alle ''Turken'' welke nu als kleinkinderen vd Ottomanen door het leven gaan stammen af van Alevieten.!!!!
en diegene die dus niet afstammen van Alevieten bestaan uit Grieken, Georgiers, Russen, Joden of Armeniers en van alles en nog wat. Osmanli Cocugu(=O.C) zijn.
|
YESILGOZ.. (82)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 maart 2012 23:46:18
alevitisme heeft nix met ISLAM te maken...
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 maart 2012 16:15:39
het is stupide en achterbaks dat verlichte/turkse soennieten (niet-arabische) de Kuran NIET in eigen taal mogen/kunnen lezen, zodat ze het kunnen begrijpen...
niet dat het vd Islam of Kuran niet mag, integendeel.. tuurlijk zou je de kuran moeten begrijpen!!! maar soennitische halfgoden/imams hebben het voor soennieten verboden...(!) met een smoesje dat als dat een vertaling vd Kuran niet hetzelfde is en dat de goddelijke betekenis vervagen/verloren zou gaan enz enz.
ze houden zichzelf hier ook aan, en begrijpen de kuran dan ook niet. alleen mooi reciteren, zonder het te begrijpen/toepassen kunnen/mogen deze 'moslims'' de ''islam'' ervaren en zo hun meesters dienen
maar dan toch hebben deze hanefitische kleinkinderen van Otman (Turken zogenaamd) de lef/gezicht om de oprechte arabieren uit de woestijn, de echte volgelingen vd Soenna die de taal vd Kuran beheersen een les proberen voor te lezen over hun eigen taal, cultuur en ras wat dus als Islam wordt verkocht onder de naam v AhlusSunnah.
Deze prototype originele, arabische soennieten lachen deze verlichte, Turkse Soennieten alleen maar uit bij hun beleving vd Islam... het is wrang om te zien dat deze Turkse Soennieten precies hetzelfde denken/beoordelen over Alevieten... dus van '' zij kennen de islam niet, zijn verkeerd bezig'' ''ze zouden er goed aan doen om net als ons eervol soenniet te worden nu het nog kan'' (yeh) en andere ultiem schijnheilige gedachten jegens hen.
maarre alevieten lezen/begrijpen de kuran JUIST wel in eigen taal, en begrijpen hem dan ook wel en passen daarom de schijnheiligheden en achterlijkheden van de soenna niet toe in hun dagelijkse leven en beweren ook niet dat ze dat doen, en keuren het ook niet goed!! en zijn zodoende ook oprechter in hun beleving vd Islam dan turkse hanefieten die letterlijk aan t lijntje worden gehouden als halve soennieten dat ze zijn.
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 maart 2012 16:04:16
laat het nu net zo zijn dat Soennieten niet moorddadige, normale/succesvolle mensen niet tot moslims (kunnen) rekenen zo ook alevieten dus. heeel duidelijk allemaal.!
de Meeste Soennieten spelen dubbelspel door positieve kenmerken te claimen die eigenlijk niet tot soennisme behoren, en bij negatieve kenmerken de feiten verkrachten door te zeggen ''dit is niet de ware islam'' dit is vooral bij Turkse Soennieten goed zichtbaar; zij zijn schijnheilig in het kwadraat door persé van 2 walletjes te willen eten. want juist alleen meetbare, zichtbare acties en gedachten worden er van je verwacht binnen dit ''geloof'' Juist zodat iedereen kan zien en meten dat je 'moslim' bent en 'gelooft binnen de AhlusSunnah. en dus nee het geloof is zodoende niet alleen tussen jou en Allah alhoewel dat zo is volgens de islam.
je kan niet van 2 walletjes eten. en mens zijn, en sunna praktiseren zoals de huidige soennieten dat denken.
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 maart 2012 15:59:43
Als trotse Turkse Soenniet zijnde kan je sowieso nooit-niet gezond oordelen over Alevietisme. Soennisme is de Arabische cultuur en gewoonten, niets meer niets minder.
bij Alevieten gaat kwaliteit voor kwantiteit. sowieso stammen de meeste turkse soennieten van alevieten af, en leven zowat ook als alevieten (bedoel ik op een positieve manier; ze werken, studeren, proberen wat van hun leven te maken) MAAR dan toch beschouwen Turkse Soennieten zichzelf als beter, islamitischer enz. dan de Alevietenvan wie afstammen (en stiekem opkijken en imiteren) en deze laatste voorbeeld van schijnheiligheid is soennisme ten top. zo mag een vrouw niet eens alleen naar buiten, en als ze x aantal km overschrijd zij een grote zonde begaat waarop haar man, van haar kan scheiden. laat staan dat zo'n vrouw gaat studeren aan de uni.. zo zijn er nog tig aantal voorbeelden/hadieth die linea recta indruisen tegen hetgeen hier als goede voorbeelden worden gebruikt.
Turkse Soennieten, hanefitische Turken wel te verstaan zijn schijnheilig in het kwadraat omdat ze denken in het midden kunnen staan, en geen knopen hoeven doorhakken. ze willen soenniet en mens tegelijk zijn, alhoewel dit onmogelijk is! Het is dus zeer laag bijgrond om zo'n tekstje met voorbeelden van een turk/hanefi als argumenten te gebruiken tegen andersdenkenden om een positief beeld te creeeren... zorg eerst maar dat in eigen groep alles in overeenstemming en juist is, om vervolgens andersdenkenden te proberen manipuleren. en dan heb ik het nog niet eens gehad over de tegenhangers vd studerende meisjes met hoofddoek in Nederland... oftewel de criminele Marokkaanse jongens, de echte moslims in Nederland. helaas zijn menswaardige (=binnen het soennisme: schijnheilig+onwetende!) hanefieten geen autoriteit voor de Sunna volgelingen. stelende bedriegende, prostituerende marokkanen zijn dat wel. en ditsoort oprechte Arabische moslims lachen eervolle Turken daarom alleen maar uit, en nemen hun moslim-id met een korreltje zout. en beschouwen Turken in het algemeen als Aleviet, wat ook logisch is... [b]gezien de anti-soennitische, pro-alevitische levensstijl van Hanefi Turken. het tragi komische, is dan dat zo'n zielig vernederd, schijnheilig en achterlijke hanefi zijn Turkse-hanefi eer hiertegen denkt te kunnen verdedigen door te wijzen op een grote concentratie van Alevieten onder Turken.
|
vegan st.. (38)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 maart 2012 01:51:35
oproep aan alevieten en soenieten : offer geen schaap
offerfeest is not done!
en kan me niet schelen dat er een boze meneer boven is die me zal vervloeken of jij eerder !
een dier doden dat kan alleen een rotzak!
OFFERFEEST AFSCHAFFEN DIERENBEULEN!
|
vegan st.. (38)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 maart 2012 01:47:39
nouuu laat ik ook maar iets zeggen. .
er zijn eenmaal van die hatelijke soennietische fasisten heb medelijden met ze!
ik vind ze een beetje dom. [Gewijzigd op 18 maart 2012 01:52:50]
|
 ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 februari 2010 13:35:45
^ Waar moeten we dan over discusieren ?
|
elbistan.. (100)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 februari 2010 02:02:44
wrm deze discussie , dit is al jaren aan de gang. Wat hebben we er mee bereikt: niks. In tegendeel we zijn alleen maar achteruitgegaan.
|
 lorenzo6.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 februari 2010 15:39:29
Mensen kijk gewoon naar je zelf. wat is jouwn standpunt wat ben jij zelf? kom je eruit dan heb je niet eens de neiging om over dit soort zaken te discussiëren. laat ieder in zijn haar waarde
|
 Chaos (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 04 februari 2010 19:33:35
Ik wil slechts op 3 dingen reageren. Ik heb nooit beweer dat het alevitisme de ware islam is. Ik weet wat echte alevieten geloven. Wat jij niet weet is dat binnen het alevitisme meer dan 100 stromingen zijn. Wat jij dus beweert geldt slechts voor een beperkt aantal groepen en individuen. In mijn familie raak niemand zij kind aan, terwijl we toch echt alevieten zijn. Dus die bewering verwijs ik simpelweg naar de prullebak.
Ik vind het overigens schandalig dat je durft te beweren dat een moslim een kutleven door het volgen van de Koran en het dienen van Allah. Als ik verzen uit de Koran lees geniet ik ervan, ik vind het prachtig. Als ik vast voel ik me onderdeel van een groter geheel. Maar ik weet wat je nu wilt zeggen, dat ik dan geen aleviet ben. Maargoed speculeer er zelf maar op los.
Het laatste punt wat ik kwijt wil is dat alevieten, wat ze ook doen, heel erg warm zijn. Soennieten zien zichzelf als de ware moslim, maar ondertussen verbreken de meeste al de regels die ze zo graag eren. Ik heb met soennieten gepraat die zeiden dat ze niet binnen mochten drinken, eenmaal buiten drinkten ze als een gek. Dan ben ik tenminste blij dat ik met mijn vader aan dezelfde tafel kan proosten.
Je hebt goede punten, beetje grof maar wel onderbouwd. Het is alleen jammer dat je erg assimileert en bepaald punten slechts gelooft vanuit roddels die er al zogenaamd eeuwen de ronde doen. Het nieuwsbericht gelezen over dat Turkse meisje dat is begraven uit eerwraak? Dat gebeurt niet bij alevieten.
|