Forum: Alevitisme (stromingen)

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Alevitisme (stromingen)
ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 20:20:58
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Ik zal je wat vertellen.. Ik heb een dochter van 1,5 en ze mag later gewoon met een aleviet trouwen. Ik heb niks tegen alevieten. Jij kent mij niet. Jij kent alleen het beeld van mij dat je op basis van een paar reacties zelf hebt gevormd. Blijf gewoon bij het onderwerp.In beledigen en schelden ben ik echt wel beter dan jou. Ik verlies echt niet van zo'n dertien in een dozijn voorbijganger als jou. Wil je proeven ?
ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 20:10:52

Je noemt mij een dier... Je verliest controle over je menselijkheid en gaat je instinctief gerdagen. Dus wie is er dierlijker. Jij die mij aanvalt of ik ? Ik doe gewoon mee aan deze discussie en breng mijn inbreng. Als je dat niet kunt hebben op een openbaar forum ga je maar naar www.aleviyiz.tr
Tuanaa (23)
Gebruiker
Tuanaas avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 20:04:02

ROCK_N_COKE zei:
Royem- zei:
Google bestaat nog maar een aantal jaren? So what YÜCEL? Het ging erom dat jij hier verhalen neerzet die de alevieten zwartmaken..

Tevens vind ik Sivas (!!!!!!!!!!!!!!!madimak)niet echt een goede bron, en jou opa dan al helemaal niet. Iedereen weet hoe de meeste sunnieten over alevieten denken, en om dan juist uitgerekend een sunni te gebruiken als bron van jou verhaal, vind ik nog het meest lachwekkend.

Verder Yücel, vind ik dat je nog steeds een leven moet zoeken. Als er één slet is op ChatNu ben jij dat wel. Levenloze nerd.

Nogmaals... Ik ben Yucel niet. Yucel zit op de bank te drinken en ik heb hem net voorgelezen wat ik heb geschreven. De laptop is van hem, maar ik schrijf dit. Samil Gungoren uit Bergen op Zoom. En als je me niet wilt geloven dan blijf je maar lekker denken dat je het beter weet. Je mag me best bellen. Ik geef mijn nummer wel via prive.

Dan inhoudelijk... Ik snap niet waarom je zoveel uitroeptekens hebt gezet en al helemaal niet waarom je madimak erbij betrekt. Weet je hoe groot Sivas is ? Ik heb die mensen niet in brand gestoken hoor. Dat eeuwige complex van jullie dat jullie ons een schuldgevoel willen aanpraten. Ik heb schijt aan de hele Turkse opinievorming en politiek. Ik ben niet verantwoordlijk voor de dood van die mensen. Leer dat nou eens.

Je vindt mijn opa geen goede bron terwijl ik je heb verteld dat hij de beste vriend van een dede was. Ze praatten elke dag over dit soort zaken. En mijn opa is niet mijn enige bron. Er zijn zoveel mensen die het zeggen. Hacilar enzo. Denk je dat ze zo graag alevieten willen zwartmaken dat ze ervoor massaal gaan liegen ? Wat hebben ze daaraan ? Hacilar ! Elke site of demonstratie of youtube video die zegt dat het niet zo is, is betrouwbaar en de vele mensen die beweren dat het wel zo is zijn onbetrouwbaar. Ga toch weg. Dat is alleen maar omdat het je beter uitkomt. Stelletje incestkinderen. We zijn van hetzelfde volk, maar jullie kan ik aan jullie gezichten herkennen. Ik zit er nooit naast. Dat wil wel wat zeggen.

Hacilar? Wat wil jij nu gaan zeggen dat hacilar niet kunnen liegen? Hun zeggen zelfs dat wij kafiers zijn. Wie zijn hun om te zeggen dat wij kafiers zijn?
Hacilar zeggen ook ga niet op een site waar aantrekkelijke meisjes rondzwerven? wat kom je hier doen ?
Kom je hier meisjes versieren? Ohhh wat leuk zeggggggggggggggggg

Ga jij maar lekker je haci luisteren kom je ver mee, en kom geen onzin prate gast, ik hoop voor jou als jij later een dochter hebt die door een aleviet word ge...... wink.gif
Tuanaa (23)
Gebruiker
Tuanaas avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 19:58:51

ROCK_N_COKE zei:
Tuanaa zei:
ROCK_N_COKE zei:
Weet iemand waarom alevieten seks binnen de familie toestaan ? (mum söndü) Even voor degenen die het niet weten : Alevieten steken een kaars aan en als die dooft in het donker hebben ouders en kinderen en broers en zussen enzo seks met elkaar.

Was je erbij ?

Ik ken een man die er wel bij was. Op een gegeven moment had iedereen zich in het donker uitgekleed en hij niet... Iemand voelde aan zijn lichaam en schreeuwde.. Aramizda yobaz var !

Oke ik ken ook soennietische mannen die zijn vrouwen thuis opsluiten en elke dag hoeren neuken. en nu ?

Wat jij allemaal zegt is gewoon onzin, niemand zal dit geloven. Sommige kunnen zo goed liegen dat ze er zelf in geloven.
Ik maak me niet druk, want ik weet zelf dat het gewoon onzin is, en dat ik mensen ik bedoel dieren zoals jij moet negeren.
ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 19:48:19

Tuanaa zei:
ROCK_N_COKE zei:
Weet iemand waarom alevieten seks binnen de familie toestaan ? (mum söndü) Even voor degenen die het niet weten : Alevieten steken een kaars aan en als die dooft in het donker hebben ouders en kinderen en broers en zussen enzo seks met elkaar.

Was je erbij ?

Ik ken een man die er wel bij was. Op een gegeven moment had iedereen zich in het donker uitgekleed en hij niet... Iemand voelde aan zijn lichaam en schreeuwde.. Aramizda yobaz var !
ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 19:40:35

Royem- zei:
Google bestaat nog maar een aantal jaren? So what YÜCEL? Het ging erom dat jij hier verhalen neerzet die de alevieten zwartmaken..

Tevens vind ik Sivas (!!!!!!!!!!!!!!!madimak)niet echt een goede bron, en jou opa dan al helemaal niet. Iedereen weet hoe de meeste sunnieten over alevieten denken, en om dan juist uitgerekend een sunni te gebruiken als bron van jou verhaal, vind ik nog het meest lachwekkend.

Verder Yücel, vind ik dat je nog steeds een leven moet zoeken. Als er één slet is op ChatNu ben jij dat wel. Levenloze nerd.

Nogmaals... Ik ben Yucel niet. Yucel zit op de bank te drinken en ik heb hem net voorgelezen wat ik heb geschreven. De laptop is van hem, maar ik schrijf dit. Samil Gungoren uit Bergen op Zoom. En als je me niet wilt geloven dan blijf je maar lekker denken dat je het beter weet. Je mag me best bellen. Ik geef mijn nummer wel via prive.

Dan inhoudelijk... Ik snap niet waarom je zoveel uitroeptekens hebt gezet en al helemaal niet waarom je madimak erbij betrekt. Weet je hoe groot Sivas is ? Ik heb die mensen niet in brand gestoken hoor. Dat eeuwige complex van jullie dat jullie ons een schuldgevoel willen aanpraten. Ik heb schijt aan de hele Turkse opinievorming en politiek. Ik ben niet verantwoordlijk voor de dood van die mensen. Leer dat nou eens.

Je vindt mijn opa geen goede bron terwijl ik je heb verteld dat hij de beste vriend van een dede was. Ze praatten elke dag over dit soort zaken. En mijn opa is niet mijn enige bron. Er zijn zoveel mensen die het zeggen. Hacilar enzo. Denk je dat ze zo graag alevieten willen zwartmaken dat ze ervoor massaal gaan liegen ? Wat hebben ze daaraan ? Hacilar ! Elke site of demonstratie of youtube video die zegt dat het niet zo is, is betrouwbaar en de vele mensen die beweren dat het wel zo is zijn onbetrouwbaar. Ga toch weg. Dat is alleen maar omdat het je beter uitkomt. Stelletje incestkinderen. We zijn van hetzelfde volk, maar jullie kan ik aan jullie gezichten herkennen. Ik zit er nooit naast. Dat wil wel wat zeggen.
Tuanaa (23)
Gebruiker
Tuanaas avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 19:18:29

Rasta_Badru zei:
^ laughing.gif

stel dat je alevi bent

crying.gif

Ik ben een Alevi, en nu ?
Tuanaa (23)
Gebruiker
Tuanaas avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 19:14:18

ROCK_N_COKE zei:

Was je erbij ?
Royem- (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 19:11:15

Verder Yücel, vind ik dat je nog steeds een leven moet zoeken. Als er één slet is op ChatNu ben jij dat wel. Levenloze nerd. [Gewijzigd op 02 januari 2010 19:15:24]
ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 18:56:54

Ten eerste : Ik ben Yucel niet. Ik ben Samil. Een van de velen die het wachtwoord van dit profiel hebben gekregen van Yucel. We versieren er meisjes mee. Het stikt hier van de sletjes. Yucel is juist pro alevi. Maar hij gaat niet iemand haten als die de feiten noemt. Google bestaat nog maar een paar jaar en die verhalen die jij onzin noemt bestaan al eeuwen. Dat het een traditie binnen het alevitisme is, staat zo vast als een huis. Die alevieten die in Koln samenkwamen proberen hun naam te zuiveren. Iedereen weet dat zoiets als seks binnen de familie walgelijk is. En toch doen ze het op speciale rituele dagen. Natuurlijk ga je daar niet voor uitkomen.

Hoe ik dat weet ? Ik gebruik niet door alevieten opgezette propagandasites als bron. Wij zijn Sivasli sunni's en mijn opa die inmiddels is overleden had er een lang gesprek over gevoerd met een dede. En zo ken ik nog meer oude mensen uit Sivas die het bevestigen. Je hebt in die verhalen nog drie stromingen. Het ene deel zegt dat het eeuwenlang gebeurde en dat doordat het steeds meer bekend werd ze het niet meer durven. Maar andere ouderen bevestigen dat het nog steeds voorkomt. Maar dan zelfs nog geheimer als tevoren. En tenslotte heb je nog alevieten die dit walgelijke liefdesritueel uitvoeren en ervoor uitkomen.
Royem- (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2010 09:35:24

ROCK_N_COKE zei:

Door zulke onzinverhalen als deze help je de banden tussen verschillende groepen binnen een bevolking naar de klote. Volgensmij moet jij, yücel, een hobby gaan zoeken of een leven gaan zoeken en je niet meer bezig houden met het zwartmaken en het opzetten van mensen tegenover elkaar..

Vorig jaar December was er een grote demonstratie tegen zulke poep verhalen in Köln... Google maar even en je weet genoegwink.gif Nerd.
Rasta_Ba.. (51)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 01 januari 2010 18:34:26

^ laughing.gif

stel dat je alevi bent

crying.gif
ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 december 2009 15:37:49

Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 28 december 2009 04:15:19

didem_070 zei:
erg he ergens niet tegen kunnen ..... zeker ook een aleviethappy.gif zegt meer dan duizend woorden

Ik kan niet tegen onwetendheid, daar heb je geen duizend woorden voor nodig. En wat 'zeker ook een aleviet'? Hoe kom jij erbij dat ik aleviet ben? Erg, heel erg die onwetendheid..
Royem- (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 27 december 2009 22:48:37

Choocomel zei:
het verschilt per alevi maar een echte alevi gaat moskee niet in omdat er bloed van profeet verspilt is. dus gaan ze naar in turks genoegmd cemevi. daat bidden ze en van alles wel anders dan de sunnieten. Ze geloven in de profeet hz. Mohammed alleen volgen hz.Ali en zien hem als de hoofdprofeet tongue.gif enne dedeler en dede torunlar weten meestal koran uit hun hoofd. mn verloofde was een aleviet vandaar datk hoop erover weet tongue.gif

Er staan veel niet boeiende dingen in, maar dit doet het hem gewoon happy.gif

Quote:
Ze geloven in de profeet hz. Mohammed alleen volgen hz.Ali en zien hem als de hoofdprofeet tongue.gif

Hoofdprofeet? confused.gif
Dus volgens jou heb je én een hoofdprofeet én een "gewone" profeet?
Hmm.. interessant.

Maargoed, er zijn binnen het alevitisme 2 "groepen" die (officieel) geloven dat Hz. Ali de profeet is.
1. Gurabiyye
2. Zemmiyye

Dus lekker makkelijk he om te gaan roepen dat alle alevieten Hz. Ali als profeet zien.
maaviss (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 25 december 2009 03:26:01

didem_070 zei:
alevitisme humanisme boedhisme allemaal 1 pot nat met hun goddeloosheid

ja en jij zeker echte moslim als je respectloos bent,dat is pas goddeloosheid!

god weet wie wat is, en zoals men zegt: elk schaap wordt aan zn eigen been gehangen(her koyun kendi bacagindan asilir)

als je vind dat jij op het goede pad zit, moet je ook respectvol zijn naar andere groeperingen. Aangezien je dat niet bent, valt er wel aan te twijfelen.

MJAA alles op zijn tijd toch, god weet wel raad met je.

alevi4lifeinlove.gif
didem_07.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 25 december 2009 00:26:03

erg he ergens niet tegen kunnen ..... zeker ook een aleviethappy.gif zegt meer dan duizend woorden
Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 24 december 2009 19:53:01

didem_070 zei:

je kontje is goddeloos
didem_07.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 24 december 2009 19:00:37

Ferrie01.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 24 december 2009 16:02:50

Een eindeloze onnodige discussie.

1-Ik lees in een reactie over, dat de alevieten zijn onderdrukt en zijn uitgemoord.
2-Ik lees in een ander reactie, dat de alevieten een hekel hebben aan Hz. Ebu Bekir, Omer en Osman.
3-In een ander reactie wordt weer gesproken over, dat hij oordeelt in de naam van Allah, dat alevieten niet bidden, niet vasten en ga zo maar verder.

1-Ik als niet Aleviet zijnde, ben hier totaal tegen. Of ik de schuld ook direct bij de soennieten leg is het volgende. Ik ben van mening dat het niet een kwestie van geloofsverschil is, maar een kwestie van de onwetende mens.
Een simpel voorbeeld: Aanslagen op niet moslim streken die in de naam van Allah worden gepleegd(denk bijv. aan 9-11, madrid, de moord op Theo van Gogh) Staan wij hier achter? of verafschuwen we dit juist?? Staat de islam er voor om mensen afteslachten?? Nee, ik denk het niet. Dus is het de islam dat mensen aandringt tot moorden of de onwetende mens??

2-Hekel aan Hz. Ebu Bekir, Omer en Osman. Mag je vanuit het geloof gezien, mensen afschrijven, oordelen en afschuwen??
De islam is toch juist vredelievend? Onze Profeet. Mohammed v.z.m.h. heeft destijds zijn grootste vijand toch ook vergeven.. Moeten wij geen voorbeeld van hem nemen? Ik ga er vanuit dat ook de Alevieten Mohammed v.z.m.h. als DE profeet beschouwen.

3-Mag je als moslim zijnde, vooroordelen hebben? Voor zover ik het weet niet. Ga niet prediken in de naam van Allah. Vooral niet als je totaal geen kennis van zaken hebt. Dit kan leiden tot "shirk".
Ik ken ook genoeg Alevieten, die wel mee doen met de Ramadan, die wel de moskee bezoeken, die wel dagelijks bidden.

Als je het mij vraagt, moeten we stoppen om groepen over 1 kam te scheren, maar moeten we ieder mens als individu beschouwen. [Gewijzigd op 24 december 2009 16:03:32]
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op