Opstand (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 14:51:55
Bortecinem zei:^Zie je zelf ook in dat wat jij doet in tegenstrijd is met het Alevitisme? Dat is wat ik jou dus steeds duidelijk probeer te maken. Jouw geloof en denkwijze is zoals die van de Koran. Maar dat is niet de geloof en denkwijze van de Alevieten. Dus jij bent eigenlijk een beetje tegenstrijdig bezig? Kijk, je zegt zelf dat er bepaalde dingen zijn binnen het Alevitisme die niet kloppen en jij ze daarom niet volgt. Maar wanneer je bepaalde dingen van een geloof gaat verwerpen dan ben je toch niet echt een gelovige meer? Binnen de Islam is het zo dat je de Koran accepteert of niet, niet dees wel en deels niet. En volgens mij is dat ook met het Alevitisme. Als jij zegt dat bepaalde dingen niet kloppen en jij ze daarom ook niet gelooft, dan ben je gewoon geen Aleviet. Het Alevitisme is tenslotte een geloof. En geen ras of what so ever. Dus wanneer jij gaat leven volgens de Koran leef je niet meer volgens het Alevitisme en ben je automatisch geen Aleviet meer... Tenzij je jezelf gewoon een Aleviet wilt blijven noemen. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk want dat is net zoiets als jezelf een Jood noemen maar wel leven volgens de Koran.. Dat klopt gewoon niet.
Het Alevitisme (dus de leer en theorie, dat is wat het Alevitisme maakt) is gewoon in tegenstrijd met de Koran. Dat valt niet te ontkennen.
Luister eens, wat ik allemaal weet, aan kennis en informatie, is hier moeilijk te delen. Of mijn dingen nou in tegenstrijdig zijn met het alevitische of niet, boeit me geen ene donder. Het heilige boek is de Koran, Allah is de enige God, en Mohammed is zijn boodschapper. Dat is het belangrijkste voor een moslim of niet? Alevitische geschriften zijn vaak moeilijk te vinden of gebaseerd op mythes. Als ik daarIN moest geloven, dan ben ik zelf vrkeerd bezig. Maar als er in de boeken van de Soennieten lees, zie ik zelf dat de waarheid over Ali instaat. En daar ging voorafgaand jouw reactie de discussie over. Ik hoef me voor jou niet te verantwoorden in wat ik geloof, waarom en waarover. Tegenstrijdigheid bestaat niet, ik ben een Moslims, en ik ben geboren als Alevi. De meeste soennieten zijn ook tegenstrijdig bezig. Ze geloven in de Koran, ze geloven de Islam Godsdienst, maar ze erkennen niet wat die 2 wel erkennen, dat Ali de opvolger moest worden. Dus dan kunnen we verder doorzoeken op tegenstrijdigheden. Het feit dat jij zo zwart wit denkt valt me een beetje tegen, 'als je volgens de Koran leeft ben je geen Alevi, tenzij je jezelf zo wilt noemen' blabladiebla. Kijk eens verder dan alleen mijn reacties.
|
  Opstand (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 14:53:21
Yoosz zei:opstand is een moslim geen alevi moslim maar een moslim
alleen zelf heeft die het niet in de gaten
niet slecht bedoeld
Misschien ben ik wel een ongelovige hond. Tuurlijk ben ik in een moslim, vind ik knapper dan jou, aangezien jij, en vele andere soennieten steeds aangeven dat ze liever soenniet zijn dan moslim. Niet slecht bedoeld.
|
  sunshine.. (23)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 14:54:24
Het boeit geen reet wie wat is hier op CN. Mensen moeten elkaar niet gaan aanvallen op geloof ed. maar inhoudelijk discussiëren..
|
 Yoosz (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 14:56:35
Opstand zei:Yoosz zei:opstand is een moslim geen alevi moslim maar een moslim
niet slecht bedoeld
Misschien ben ik wel een ongelovige hond. Tuurlijk ben ik in een moslim, vind ik knapper dan jou, aangezien jij, en vele andere soennieten steeds aangeven dat ze liever soenniet zijn dan moslim. Niet slecht bedoeld.
sorry wat je zegt klopt niet athans de deel wat jij
en vele andere soennieten steeds aangeven dat ze liever soenniet zijn dan moslim
aangezien je moslim bent zolang je de islam aanhangt
en dat is wat soennieten doen
|
  Bortecin.. (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 14:58:28
Opstand zei:
Luister eens, wat ik allemaal weet, aan kennis en informatie, is hier moeilijk te delen. Of mijn dingen nou in tegenstrijdig zijn met het alevitische of niet, boeit me geen ene donder. Het heilige boek is de Koran, Allah is de enige God, en Mohammed is zijn boodschapper. Dat is het belangrijkste voor een moslim of niet? Alevitische geschriften zijn vaak moeilijk te vinden of gebaseerd op mythes. Als ik daarIN moest geloven, dan ben ik zelf vrkeerd bezig. Maar als er in de boeken van de Soennieten lees, zie ik zelf dat de waarheid over Ali instaat. En daar ging voorafgaand jouw reactie de discussie over. Ik hoef me voor jou niet te verantwoorden in wat ik geloof, waarom en waarover. Tegenstrijdigheid bestaat niet, ik ben een Moslims, en ik ben geboren als Alevi. De meeste soennieten zijn ook tegenstrijdig bezig. Ze geloven in de Koran, ze geloven de Islam Godsdienst, maar ze erkennen niet wat die 2 wel erkennen, dat Ali de opvolger moest worden. Dus dan kunnen we verder doorzoeken op tegenstrijdigheden. Het feit dat jij zo zwart wit denkt valt me een beetje tegen, 'als je volgens de Koran leeft ben je geen Alevi, tenzij je jezelf zo wilt noemen' blabladiebla. Kijk eens verder dan alleen mijn reacties.
Als het je geen donder boeit dan ben ik hier eigenlijk een beetje voor jan lul aan het typen. Wat heeft deze hele discussie dan voor nut.. Ik probeer je alleen maar uit te leggen hoe het volgens de Koran zit.
Wat bedoel je met boeken van Soennieten? Ik kan me niet herinneren dat ik iets over Ali heb gezegd hier Of Ali de opvolger moest worden is weer een aparte discussie waar ik nu niet te diep over wil gaan antwoorden. Feit is dat het grotendeel van de bevolking koos voor Hz. Abu Bakr. En dat hij is verkozen. Of het rechtvaardig is ofniet kan ik niks over zeggen. We kunnen het ook niet opzoeken in de Koran dus geen enkele bron is superieur wat betreft de opvolger van Hz.Muhammed vzmh.
Je bent geboren als Alevi? Wat is dat nou weer voor iets. Het Alevitisme is een GELOOF waar je uiteindelijk ZELF voor kiest. Dat jouw ouders je het Alevitisme hebben bijgebracht, dat jij zelf later onderzoek hebt verricht en hebt gekozen om niet alle Alevitische tradities na te leven betekent niet dat jij niet kunt loswringen van de naam ''Aleviet''.. Nogmaaals, het is een geloof, geen ras.
En ik kijk heel ver, geloof me. Ik onderzoek en kijk verder dan mijn neus lang is. Feit is en blijft dat het Alevitisme gewoon in tegenstrijd is met de Koran. Tegenstrijd bestaat dus wel. En dat kun je gewoon zien wanneer je het Alevitisme gaat vergelijken met de Koran. Contradictie, tegenstrijd, hoe je het ook wilt noemen.
|
  Opstand (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 14:59:33
Yoosz zei:Opstand zei:Yoosz zei:opstand is een moslim geen alevi moslim maar een moslim
niet slecht bedoeld
sorry wat je zegt klopt niet athans de deel wat jij
en vele andere soennieten steeds aangeven dat ze liever soenniet zijn dan moslim
aangezien je moslim bent zolang je de islam aanhangt
en dat is wat soennieten doen
Mag jij volgens je 'Moslim' geloof anderen veroordelen en beoordelen? Ik denk het niet.
|
Miss_H (45)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:01:57
Bortecinem
'Feit is en blijft dat het Alevitisme gewoon in tegenstrijd is met de Koran. Tegenstrijd bestaat dus wel. En dat kun je gewoon zien wanneer je het Alevitisme gaat vergelijken met de Koran. Contradictie, tegenstrijd, hoe je het ook wilt noemen'
Feit?
dat is JOUWN mening
HAHAHAHA..
Je praat echt onzin..
|
 Yoosz (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:02:23
zoals je zelf dan ook zei is tussen mij en allah ( swt )
en ook dat ik laat zien hoe en wat de aleviten en de shia's doen wat de islam tegenspreekt
is dat dan veroordelen of beoordelen
zo ja dan zal ik voor me eigen daden gestraf worden
|
  Opstand (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:05:50
Bortecinem zei:Opstand zei:
Als het je geen donder boeit dan ben ik hier eigenlijk een beetje voor jan lul aan het typen. Wat heeft deze hele discussie dan voor nut.. Ik probeer je alleen maar uit te leggen hoe het volgens de Koran zit.
Wat bedoel je met boeken van Soennieten? Ik kan me niet herinneren dat ik iets over Ali heb gezegd hier  Of Ali de opvolger moest worden is weer een aparte discussie waar ik nu niet te diep over wil gaan antwoorden. Feit is dat het grotendeel van de bevolking koos voor Hz. Abu Bakr. En dat hij is verkozen. Of het rechtvaardig is ofniet kan ik niks over zeggen. We kunnen het ook niet opzoeken in de Koran dus geen enkele bron is superieur wat betreft de opvolger van Hz.Muhammed vzmh.
Je bent geboren als Alevi? Wat is dat nou weer voor iets. Het Alevitisme is een GELOOF waar je uiteindelijk ZELF voor kiest. Dat jouw ouders je het Alevitisme hebben bijgebracht, dat jij zelf later onderzoek hebt verricht en hebt gekozen om niet alle Alevitische tradities na te leven betekent niet dat jij niet kunt loswringen van de naam ''Aleviet''.. Nogmaaals, het is een geloof, geen ras.
En ik kijk heel ver, geloof me. Ik onderzoek en kijk verder dan mijn neus lang is. Feit is en blijft dat het Alevitisme gewoon in tegenstrijd is met de Koran. Tegenstrijd bestaat dus wel. En dat kun je gewoon zien wanneer je het Alevitisme gaat vergelijken met de Koran. Contradictie, tegenstrijd, hoe je het ook wilt noemen.
Je bent hier inderdaad voor Jan Lul aan het typen. Want voorafgaand jouw reacties ging het over wie de opvolger moest worden. Daarnaast wens ik niet door jou veroordeeld te worden. Wat weet jij nou ervan wat mijn ouders mij bijgebracht hebben? Wat weet jij nou ervanaf hoe ik opgevoed ben? Dat jij denkt meer over Alevieten te weten is jouw pakkie'an, niet de mijne. Ik word alleen maar veroordeeld door jou dus ben niet zo gediend van je reacties. ALs je dit zegt ben je dat, en als je dat zegt kan je dat niet zijn. Dat is wat jij mij probeert te 'leren'.
|
  Opstand (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:07:50
Yoosz zei:zoals je zelf dan ook zei is tussen mij en allah ( swt )
en ook dat ik laat zien hoe en wat de aleviten en de shia's doen wat de islam tegenspreekt
Waarom voel jij je zo machtig om dat te laten zien?
Doe wat je wilt, denk wat je wilt Het is altijd tussen 2 personen. En daar hoor ik niet bij.
|
  Bortecin.. (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:13:10
Miss_H zei:Bortecinem
'Feit is en blijft dat het Alevitisme gewoon in tegenstrijd is met de Koran. Tegenstrijd bestaat dus wel. En dat kun je gewoon zien wanneer je het Alevitisme gaat vergelijken met de Koran. Contradictie, tegenstrijd, hoe je het ook wilt noemen'
Feit?
dat is JOUWN mening
HAHAHAHA..
Je praat echt onzin..
Weet je wel wat de Alevitische leer uberhaupt inhoud :x
|
Miss_H (45)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:19:23
Ja hoor maak je geen zorge..
ik weet meer als jou
maar jij weet geen een strond blijkbaar
want enigste wat jij kandoen
is aleviete om laag krijge
zogenaamd dat wij tegenstrijdig zijn met de Kuran
ben jijop je kop gevalle ofzo haha
Nogmaals.. moge allah je vergevennnnn
|
  Bortecin.. (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:20:14
Ik heb nergens hier Alevieten naar beneden gehaalt..
Zou je mij kunnen uitleggen wat de Alevitische leer inhoudt ?
|
 Yoosz (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:27:09
Opstand zei:Yoosz zei:zoals je zelf dan ook zei is tussen mij en allah ( swt )
Waarom voel jij je zo machtig om dat te laten zien?
Doe wat je wilt, denk wat je wilt Het is altijd tussen 2 personen. En daar hoor ik niet bij.
weet je wat jij zet jij punt en ik mijn punt
klaar genoeg erover
|
Miss_H (45)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:30:57
Hahahahah wat zeg je dan dat we tegenstrijdig zijn owhhhhhh jij zei dat toggg??
er Bestaat een Kuran tog?
ga lezen wat Alevitisme inhoudt want blijkbaar lees je de Kuran niet goed en komje hier beetje zo poepjes praten.. is mijnfout dat ik gereageerd heb op joun reactie je bent het niet waard mijn Excuses haha
Owja? Bewijs jij het maar dat we tegenstrijdig zijn??
Mwahh
|
  dedeyink.. (0)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:38:44
Voor zover ik weet staat er niets in de koran over Alevitisme en ook niet over andere stromingen.
Dus ik snap niet wat je probeert te doen? Slim overkomen? [Gewijzigd op 09 november 2008 15:39:00]
|
Miss_H (45)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:45:38
Zover JIJ het weet ja
daarom zeg ik het nogmaals ga maar lezen
Staat ook veel Over Hz.Ali
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:47:07
Opstand zei:uMii zei:Je kraamt onzin uit Opstand...
Het boeit me niet waar jy in wilt geloven, en ik heb er ook alles respect voor, maar kom niet hier met je internetbronnen om gelijk te krijgen..
wat ik weet en geloof en zie is dat de alevieten niet tot de echte Islam behoren, ze doen er tenslotte er niks aan
1. vasten niet met ramadan.
2.bidden niet.
3.Weten niet wat Gusul Abdest is wnnr de vrouw ongesteld wordt( bij mannen weet ik dat niet nadat ze sex hebben gehad)
3 voorbeelden zijn meer dan genoeg denk ik.. en kom aub niet discussere met mij.
ik zeg wat ik vind en jy zegt wat jy vindt, en daar heb ik alle respect voor zoals ik al aan t begin zei 
Meeste soennieten zoals jij praten alleen maar wat ze van jongs af aan ingestampt kregen van hun familie. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan. Het staat in 'JULLIE' literatuur, dus ik probeer 'jullie' alleen maar wat te leren. Hoe weet jij nou hoeveel soennieten en alevieten bidden of niet. De meeste soennieten die ik ken bidden alleen maar omdat het anders 'ayip' is, anders gaat jullie omgeving praten  Achja, er is een verschil in onwetendheid en gelijk krijgen. Ik hoef mn gelijk niet te krijgen. Het feit dat ik me erin meer verdiep dan jou is voor mij meer dan genoeg. Je wilt geen discussie met mij aangaan? Dan moet je je mond houden, want wie zwijgt terwijl hij weet is even erg als wie weet maar die zwijgt. Ik heb gevast met de ramadan, mn familie ook, dus ik weet niet waar jij op doelt met de 'meeste' vasten niet. Get a life.
Ik vond je betoog knap.. maar 'Get a life' waar slaat dat nou weer op? Heeft hij dan geen leven?
|
  Bortecin.. (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:48:09
Miss_H
Wat een geweldige reactie op mijn vraag. Serieus Mijn complimenten! En wow echt geweldig dat er iets in de Koran staat over het Alevitisme! Ik wist dat niet Serieus ik hoor het echt voor het eerst van jou. Wat een dom wicht ben ik. En ik maar denken dat het Alevitisme is ontstaan nadat alle verzen van de Koran waar geopenbaard.. Aaah Cahillik aah.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 november 2008 15:57:24
Gelieve diegene die beledigen en minder dan 500 posts hebben te vergeven.. ze durven het niet of kunnen het niet met hun 'origineel' profiel.
Dat de Koran dus geinterpreteerd word is duidelijk.. en het is ook duidelijk dat iedereen zijn eigen interpretatie als de Volmaakte ziet.. hoeveel die interpretaties onderling ook mogen verschillen.. In de Koran staat dat je je niet mag afscheiden.. (kdacht toch dat dat er in stond).. maar wie scheid zich van wie af?
Mss zijn we allemaal wel fout bezig? En te denken dat we goed bezig zijn.. en alleen maar goed bezig zijn.. de greep van de Sheytan?
Kbedoel.. mensen die geloven in goedheid.. de rest is invulling.. cultuur, tijdskadertjes, omgeving.. en het zijn tips, en hulp.. maar niet iedereen is gebaat bij dezelfde hulp. Maar wie zich niet geholpen voelt met die hulp is daarom nog niet slecht hé! Maar iedereen heeft wel hulp nodig.. Gelukkig maar
|