Forum: Alevitisme (stromingen)

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Alevitisme (stromingen)
Choocome.. (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 december 2009 16:07:49
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

het verschilt per alevi maar een echte alevi gaat moskee niet in omdat er bloed van profeet verspilt is. dus gaan ze naar in turks genoegmd cemevi. daat bidden ze en van alles wel anders dan de sunnieten. Ze geloven in de profeet hz. Mohammed alleen volgen hz.Ali en zien hem als de hoofdprofeet tongue.gif enne dedeler en dede torunlar weten meestal koran uit hun hoofd. mn verloofde was een aleviet vandaar datk hoop erover weet tongue.gif
ben-geld.. (67)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 17 december 2009 21:39:34

Vandaag was de eerste dag van ons vasten(rouwen). flower.gif
BRITTEY (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 17 december 2009 11:28:31

^ Waarom zou deze discussie niet geopend mogen worden? Omdat het onderwerp gevoelig ligt, betekent nog niet dat je gelijk deze discussie moet sluiten.
Er zijn wel meer gevoelige discussies, en tja, als je dan niet normaal kunt reageren.....

Chaos zei:
Het feit dat soennieten hier alevieten als niet-moslims bestempelen geeft de houding van henzelf al aan, zogenaamd élke soenniet kent de Koran maar weet toevallig niet dat je met het (ver)oordelen van iemand die zich moslim noemt zijn eigen geloof tegenspreekt, volgens mij was het alleen Allah die beoordeelt of iemand wel of niet Moslim is, Allah is de enige die dat kan en mag, en dat staat geschreven.

^Hier ben ik mee eens.
1MiLLioN (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 16 december 2009 12:47:06

Vriend laat iedereen geloven waar ze in willen!!!!

Hierdoor worden mensen niet wijzer van toch??

Echt nutteloos gesprek!!!
AleviQue.. (20)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 06 december 2009 19:36:43

Ik vind het heel erg dom dat zo'n discussie is geopend. als je iedereen met rust laat en eerst naar je zelf kijkt. en kijkt wat je zelf bent en of je ook aan de normen en waarden houdt.
Alleen Nederlands/Engels! [Gewijzigd op 06 december 2009 21:13:21]
Juist (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 13:13:43

Chaos zei:
Juist zei:
Chaos zei:
Kain- zei:
Chaos zei:
Het feit dat soennieten hier alevieten als niet-moslims bestempelen geeft de houding van henzelf al aan, zogenaamd élke soenniet kent de Koran maar weet toevallig niet dat je met het (ver)oordelen van iemand die zich moslim noemt zijn eigen geloof tegenspreekt, volgens mij was het alleen Allah die beoordeelt of iemand wel of niet Moslim is, Allah is de enige die dat kan en mag, en dat staat geschreven.

zoals manbearpig Zei :

Als ik oordeel, dan oordeel ik met de Koran in mijn hand. Ik doe niks anders dan zijn woorden herhalen. Oftewel, ik oordeel met het oordeel van Allah, dus niet in mijn eigen naam. En daar is niks mis mee. De Koran is daar erg duidelijk in

en zoals allah swt eerste beveel is : lees idea.gif

maar lezen jullie wel de kuran i kerim volledig

ja of nee

Ow, dus jij kunt namens Hem spreken?

- De Koe (Al-Baqarah)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

86....Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Ben jij dan nu alvast Allah op het Dag des Oordeels? Dat het erin staat betekent niet dat je namens Hem danwel de Koran mag spreken, doe normaal zeg.

Je wordt op de hoogte gesteld van zijn verzen,wat is daar verkeerd aan?
Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 11:58:01

Juist zei:
Chaos zei:
Kain- zei:
Chaos zei:

zoals manbearpig Zei :

Als ik oordeel, dan oordeel ik met de Koran in mijn hand. Ik doe niks anders dan zijn woorden herhalen. Oftewel, ik oordeel met het oordeel van Allah, dus niet in mijn eigen naam. En daar is niks mis mee. De Koran is daar erg duidelijk in

ja of nee

- De Koe (Al-Baqarah)

86....Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Ben jij dan nu alvast Allah op het Dag des Oordeels? Dat het erin staat betekent niet dat je namens Hem danwel de Koran mag spreken, doe normaal zeg.
Juist (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 11:08:59

Chaos zei:
Kain- zei:
Chaos zei:

zoals manbearpig Zei :

ja of nee

- De Koe (Al-Baqarah)

tuncelim.. (23)
Gebruiker
tuncelimafyas avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 07:19:30

waar staat dat bidden en naar de moskee gaan verplicht is als de profeet zegt dat hz. Ali zijn opvolger is is hij ook zijn opvolger niet iemand die zijn bloed niet draagt
Kain- (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 05:56:15

Eskimo_Limon zei:
Ieder moslims zodus ook wij(de Dede leest koran verzen op in de Cem Evi) geloven in de koran. Het is alleen zo dat alle stromingen de Koran anders interpreteren..

interpreteer hoe je het wilt

bidden is verplicht
naar moskee gaan is verplicht

en geen eigen " gebed huis " verzinnen aub
Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 02:32:34

Kain- zei:
Chaos zei:

zoals manbearpig Zei :

ja of nee

Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
Eskimo_Limons avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 01:46:12

Ieder moslims zodus ook wij(de Dede leest koran verzen op in de Cem Evi) geloven in de koran. Het is alleen zo dat alle stromingen de Koran anders interpreteren..
Kain- (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 november 2009 00:09:04

Chaos zei:

zoals manbearpig Zei :

ja of nee
Zakenman.. (29)
Gebruiker
Zakenman--s avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 19:20:37

Alleen Nederlands/Engels! [Gewijzigd op 19 november 2009 19:24:11]
Juist (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 16:03:58

Klik.
Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
Eskimo_Limons avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 02:29:25

Eskimo_Limon zei:
Wij willen geen begrijp dat nou. De Ezan doet ons dan ook helemaal niets. Jullie weten niets over ons, jullie weten niets hoe het is om onderdrukt, vermoord en gediscrimineerd te worden.

Het is duidelijk dat je verkeerde kennis hebt.. Dat geeft niet, ik ben het gewend. Ga dan het Alevitisme eerst onderzoeken om het hoe en waarom. Als je dat hebt gedaan kom je maar terug.

Wat betref Bukhari, moesliem, Abu dawud, Musnad Ahmad, wij geloven in de meeste er niet in omdat de ahadith na de dood zorgvuldig zijn veranderd. Niet alles is veranderd maar veel wel. De Ahadith is dan ook niet 100% vertrouwdbaar, wat ook super logisch is, voor mensen als mij dan.

Jij moet nog veel leren jij. Na de door van de Profeet(sav) was Hz. Ali en zijnfamilie bezig met begravenis. Dus Ebu Bekir en Omer hadden in die tussentijd de kaliefaat opgeeist, omdat het volk een leider moest hebben zogenaamd. Alleen idioten geloven daar in.

IMam Ali is na de profeet de beste wat de mensheid is overkomen. Hij heeft meer voor de Islam gedaan dan Ebu bekir Omer en Osman samen. Maar dit wist je zeker ook niet he...

Als wij ziek zijn wat zijn jullie dan als jullie onschuldige vrouwen en kinderen dood maken ?

Ohja nog iets..Ik ben een afstammeling van Ehli Beyt via de Sari Saltuk clan.
Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 02:24:59

oylesine_yaptim zei:

Die denk mentaliteit kwam tevoorschijn na de dood van onze profeet toen een khalief gekozen moest worden.
Een kleine groep mensen met dit denk mentalieit wou Hz. Ali als khalief terwijl de grote meerderheid van het volk en de metgezellen van onze profeet Hz. Ebu Bakr kozen als Khalief..

En je weet dat de Profeet Hz.Ali als opvolger heeft benoemd? Kijk in je 'eigen' boeken. En je weet ook dat Abu Bekr het volk voor hem liet kiezen terwijl Hz. Ali de Profeet begroef? De Koran en Allah mag je niet tegenspreken, net zo min als de Profeet, bizar dat veel mensen dan het woord van de Profeet tegenspreken, namelijk dat Ali hem moest opvolgen. [Gewijzigd op 19 november 2009 02:25:37]
Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
Eskimo_Limons avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 02:23:33

Wij willen geen begrijp dat nou. De Ezan doet ons dan ook helemaal niets. Jullie weten niets over ons, jullie weten niets hoe het is om onderdrukt, vermoord en gediscrimineerd te worden.

Het is duidelijk dat je verkeerde kennis hebt.. Dat geeft niet, ik ben het gewend. Ga dan het Alevitisme eerst onderzoeken om het hoe en waarom. Als je dat hebt gedaan kom je maar terug.

Als wij ziek zijn wat zijn jullie dan als jullie onschuldige vrouwen en kinderen dood maken ?

Ohja nog iets..Ik ben een afstammeling van Ehli Beyt via de Sari Saltuk clan.
Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 02:21:31

oylesine.. (102)
Gebruiker
oylesine_yaptims avatar
Geplaatst op: 19 november 2009 01:21:44

Vriend geen enkel aleviet kent de koran en geen enkel aleviet kent de pilaren van de islam om een moslim te zijn.. geen ankel aleviet erkend de buhari en de muslim wat buitende koran om het vertrouwelijkste hadith boeken zijn.. geen enkel alevietische dorp heeft een moskee wat is dat..

Shia zijn in mijn ogen toch wat beter dan de alevieten omdat ze in iedere geval koran lezen en wel de moskee binnentreden maar daar buiten hebben ze de ezaan veranderd.. En omdat ze de ezaan hebben veranderd zie ik ze ook niet als de opvolger van onze profeet.. waar haal je het lef vandaan om de ezaan te veranderen, dan ben je toch ziek in je hoofd of niet..

Als je de shias en alevieten bij elkaar opteld zal het niet meer zijn dan 150 miljoen ik denk zelfs dat dat hooggegrepen is..

Waarom denk je dat die mensen gedood zijn dan.. ?? ik zal het je zeggen omdat ze ziek zijn in hun hoofd die het zuivere islam willen veranderen..
Het zijn een stelletje gehersenspoelde satan aanbidders meer niet..
Wie buiten de zuivere islam dingen aan de islam probeert toe te voegen verdiend de dood.. Jij en jou soorten zijn van die kleine groep die na de dood van Hz. Ali zijn pad heeft verloren en is verdwaald..

Je zegt in het begin van je tekst dat je die 3 khalifas de ware opvolgers van de islam de mensen waar de paradijs aan is beloofd terwijl ze nog leefden de vijand zijn van de Ahle beyt.. Waar zijn je bewijzen.. ??

Laten we zeggen dat deze 3 khalifahs slecht waren,, waarom heeft Allah hun dan de hoogste paradijs beloofd terwijl ze nog leefden.. ??

Nu we toch bij Yezid zijn beland.. Yezid was een persoon die uit was op macht, en daardoor geloofde hij net als de shias en de alevieten in erfelijke opvolging.. Waardoor hij khalief werd wat de soennieten en de metgezellen van onze profeet in die tijd niet goedkeurden.. Dat Yezid in die tijd khalief werd hebben we te danken aan mensen zoals jou die in die tijd erin geloofde dat de leiderschap van vader naar zoon moest worden overgedragen..

Die denk mentaliteit kwam tevoorschijn na de dood van onze profeet toen een khalief gekozen moest worden.
Een kleine groep mensen met dit denk mentalieit wou Hz. Ali als khalief terwijl de grote meerderheid van het volk en de metgezellen van onze profeet Hz. Ebu Bakr kozen als Khalief..

Daardoor is deze kleine groep mensen de Khaliefs gaan haten en na de 10e eeuw begon het pas zijn vorm te krijgen wat weer in verschillende groeperingen leidden..

Het past niet in mijn logica om als moslim Khaliefen te haten die geprezen waren met het paradijs terwijl ze nog leefden..

Wij soennieten haten de Ahle bayt zeer zeker niet maar ook niet de Khalifahs wie 1 van de Khalifahs of de Ahle bayt haat komt het paradijs zeer niet in..

Hoe kan je iemand haten waarvan Allah tevreden was en waar Allah zijn paradijs aan heeft beloofd terwijl ze nog leefden.. ??
Dan spoor je niet vriend,, dan ben je ziek in je hoofd..

Alleen Nederlands/Engels! [Gewijzigd op 19 november 2009 16:41:00]
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op