Kain- (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 november 2009 23:55:55
Eskimo_Limon zei:Wij geloven niet in de meeste overleveringen van de Soennieten omdat die na de dood van de Profeet in de Ummayaden tijd zorguldig zijn bewerkt.
Mijn broeders weet dat onze voorvaderen en heilige leiders en 12 imam's zijn gedood door de soennieten in de naam van de Islam.
Wij zijn de volgelingen van de Ehli Beyt, Haci Bektas Veli, Sah Ismail,
Alleen Nederlands/Engels!
je vergeet bij te zeten
wij bidden niet
wij beledigen hz ali ( ra )
we negeren de boodschapper
wij beledigen en negeren allah ( swt ) de woorden
wrm zeg je dat nooit, met je turkse islam ? [Gewijzigd op 19 november 2009 16:39:58]
|
 Kain- (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 november 2009 23:52:40
Eskimo_Limon zei:Wij hebben een hekel aan Ebu Bekir, Omer en Osman. Wij noemen onze kindern ook niet naar hen. Die 3 zien wij als de vijanden van de Ahle Bayt.
Boven zegt iemand vijand van de Islam, maaruh onwetende schaap weet jij dan niet dat alevieten nooit andere moslims hebben gedood zomaar ? Dat terwijl Soennieten duizenden Alevieten en Sjiieten hebben gedood in diverse landen. Maar als het er op aankomt tellen ze sjiieten en alevieten wel mee als moslims als ze over het aantal moslims in de wereld hebben.
Je weet niets dus hou dan ook je lelijke smoel Yezit.
en wie telt alevieten als moslims
het negeren van de 5 zuilen van de islam en dan je zelf moslim noemen ?
de ene helf van de kuran lezen andere helf overslaan en negeren
noem je die mensen moslims ?
sjieten horen wel bij de moslim gemeenschap maar haal alevieten erbuiten
aangezien die weer stroming binnen de sjieten is ontstaan
en sorry jullie zijn geen kinderen van het huis ( Ahle Bayt )
|
Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 20:55:59
Wij geloven niet in de meeste overleveringen van de Soennieten omdat die na de dood van de Profeet in de Ummayaden tijd zorguldig zijn bewerkt.
Mijn broeders weet dat onze voorvaderen en heilige leiders en 12 imam's zijn gedood door de soennieten in de naam van de Islam.
Wij zijn de volgelingen van de Ehli Beyt, Haci Bektas Veli, Sah Ismail,
Alleen Nederlands/Engels! [Gewijzigd op 19 november 2009 16:39:06]
|
Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 20:52:48
Wij hebben een hekel aan Ebu Bekir, Omer en Osman. Wij noemen onze kindern ook niet naar hen. Die 3 zien wij als de vijanden van de Ahle Bayt.
Boven zegt iemand vijand van de Islam, maaruh onwetende schaap weet jij dan niet dat alevieten nooit andere moslims hebben gedood zomaar ? Dat terwijl Soennieten duizenden Alevieten en Sjiieten hebben gedood in diverse landen. Maar als het er op aankomt tellen ze sjiieten en alevieten wel mee als moslims als ze over het aantal moslims in de wereld hebben.
Je weet niets dus hou dan ook je lelijke smoel Yezit.
|
oylesine.. (102)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 20:00:27
waar heb je dat geleerd.. ??
http://www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/333.pdf
Alleen Nederlands/Engels!
Hz. Ali had maar een kleine groep aanhangers vergeleken met Hz. Ebu bekir..
Hz. Ebu bekir werd door onze profeet Ebu bekir siddik genoemd.. siddik betekend trouwe..
Alleen Nederlands/Engels! [Gewijzigd op 19 november 2009 16:42:59]
|
 Alev_24_.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 november 2009 19:38:34
Ik heb geleerd ... dat Profeet Mohammed Hz. Ali unaniem heeft aan aangewezen en als eerste Kalief, maar de Hz. ebi bakr enzo ... wilden het niet daarom is Hz. Ali en zijn familie dood... Alleen Hz. Huseyin heeft het overleeft ...
Dus in feite het komt op neer, we leren met z'n allen heel wat anders... Ik heb het zo geleerd en een ander anders... niemand kent de waarheid ...We waren destijds er niet bij ...dus wij zijn allemaal moslims die in Allah en Koran geloven en Mohammed Als profeet zien ...
|
oylesine.. (102)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 18:31:55
alevieten zijn de vijand van de islam en van onze profeet en ik zal jullie uitleggen waarom.. Alevieten en sjieten haten Hz. Ebu bakr, Hz. Omar en Hz. Osman.
Na het overlijden van Hz. Mohammed in 632 werd Hz. Aboe Bakr vrijwel unaniem, maar in haast, gekozen tot eerste kalief van de moslimgemeenschap. Hz. Mohammeds neef en schoonzoon Hz. Ali was hierbij echter niet aanwezig. Aanhangers van Hz. Ali waren het niet met de aanwijzing van Hz. Aboe Bakr tot kalief eens. Deze onvrede groeide onder de opvolgers van Hz. Aboe Bakr en leidde na de dood van Hz. Ali tot de eerste afscheiding in de islam, namelijk van de partij van Hz. Ali (sji`at `Ali) of het Sjiisme. Het Soennisme bleef qua aantal volgelingen verreweg de grootste stroming.
.
Allah, de Verhevene, heeft gezegd: ‘Als iemand zich vijandig opstelt tegenover één van Mijn vrienden, dan zal Ik hem de oorlog verklaren (Hz. Ebu bakr was zijn beste vriend). Niets doet Mij een groter genoegen – als middel voor Mijn dienaar om in Mijn nabijheid te geraken – dan is hij bezig metde religieuze verplichtingen die Ik hemheb opgelegd. Mijn dienaar komt steeds dichter bij Mij door vrijwillige daden en vroomheid, net zolang tot ik hem liefheb. En als ik hem liefheb dan ben ik het oor waarmee hij hoort en het oog waarmee hij ziet en de hand waarmee hij slaat en de voet waarmee hij loopt. Als hij Mij om iets zou vragen, dan zou Ik het zeker aan hem geven. En als hij Mij om bescherming vraagt, dan zal Ik die zeker geven‘.’
Overgeleverd door Boecharie
|
 Royem- (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 november 2009 09:55:09
ARAMIZDA-KALSIN zei:Ik heb niks tegen Aleviler...... ze zijn een van de beste groepen in Turkije...
IK HEB WEL EEN HEKEL AAN ALEVILER DIE OVERAL AANGEVEN DAT ZE ALEVI ZIJN..... BIJVOORBEELD OP CHATROOMS EN NOG VEEL PLEKKEN
OVERAL ZIE JE MAAR DIE ALEVI ERVOOR...... EEN SOENIET OF SJIET
ZET DAT NOOIT ERVOOR..... OF BIJ CHAT OP DE TV:
MAAR VOOR DE REST RESPECT VOOR HUN GELOOF... HET IS HUN GELOOF.... ZE MOGEN DOEN WAT ZE WILLEN....
ZELF VIND IK HET ALLEEN WEL RAAR , DAT ZE MET MUZIEK ENZO
AAN HET BIDDEN ENZO ZIJN .......EN RONDJES MAKEN...IN EEN GROEP
Fijn dat je respect hebt voor andermans geloof etc... Vind ik echt mooi om te lezen.
Alleen dat "dansen met muziek& bidden" wordt semah genoemd. Het bidden van Alevitische mensen bestaat niet uit Semah. Het is een onderdeel ervan...
|
Zakenman.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 04:48:49
Ik heb niks tegen Aleviler...... ze zijn een van de beste groepen in Turkije...
IK HEB WEL EEN HEKEL AAN ALEVILER DIE OVERAL AANGEVEN DAT ZE ALEVI ZIJN..... BIJVOORBEELD OP CHATROOMS EN NOG VEEL PLEKKEN
OVERAL ZIE JE MAAR DIE ALEVI ERVOOR...... EEN SOENIET OF SJIET
ZET DAT NOOIT ERVOOR..... OF BIJ CHAT OP DE TV:
MAAR VOOR DE REST RESPECT VOOR HUN GELOOF... HET IS HUN GELOOF.... ZE MOGEN DOEN WAT ZE WILLEN....
ZELF VIND IK HET ALLEEN WEL RAAR , DAT ZE MET MUZIEK ENZO
AAN HET BIDDEN ENZO ZIJN .......EN RONDJES MAKEN...IN EEN GROEP
|
Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 01:50:41
Kain- zei:^
laten we beginnen met er is maar 1 islam
dusss er is geen turks-islam of wat dan ook .
Dat klopt, er is maar 1 Islam. Vergeet ook niet dat er verschillende stromingen zijn, en die zijn er of je het wilt of niet.. Ik ben Aleviet, jij een soenniet en beiden zijn we van Turks komaf en beiden hangen we dezelfde geloof aan. Respect moet er zijn...
Men weet ook niet dat Anatolie 70% Alevitisch was, velen zijn sunni geworden en sommigen zijn de bergen in gevluch of gedood(door vervolging van de Ottomanen).
Kennis vriend kennis opent alle deuren.
|
Eskimo_L.. (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 01:45:50
Zogenaamde Soennieten>Bastaarden proberen hier intelligent over te komen om zo de Alevieten te vernederen. Diezelfde idioten waarvan de voorvaderen met zwaard moslim zijn geworden hebben altijd afkeeer gehad jegens de Alevieten.
Jullie zijn bastaarden. De meeste Soennieten zijn van afkomst Cerkez, laz, Ermeni, rum en Gurcu, terwijl de Alevieten rasechte Turkmenen zijn.
Mensen die nog nooit een boek hebben gelezen over het Alevitisme(een geloof die nog altijd wordt ontkent als een ware pad door de diyanet) praten dom, dom en nog is dom. Veel verwacht ik ook niet hier van mensen.
Er zijn hier zelfs soennieten die zich als Aleviet voordoen om zo alevitische meisjes te versieren. En wij Alevieten moeten dan ons best doen om bedekte türbanlilar te versieren. Oog om oog tand om tand.
|
 Kain- (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 november 2009 15:50:38
^
laten we beginnen met er is maar 1 islam
dusss er is geen turks-islam of wat dan ook .
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 november 2009 00:25:07
AleviQueen zei:
HEMEL - HEL in Alevitisme
Hoewel de uitdrukking Hemel en Hel ook in de Alevitische literatuur voorkomt, is dit niet op de manier waarin het in de Koran beschreven wordt.
De Hemel en de Hel die de Alevietisme erkent is op aarde. Kort gezegd, men kan zich het leven zuur maken door het verkeerde pad te kiezen (Hel) of op het goede pad blijven en in goede leven (Hemel).
Normen & Waarden in Alevitisme
In de basis van Alevitisme ligt, gij zult niet stelen, gij zult niet ontrouw zijn en gij zult niet liegen en gij zult geen onderscheid maken.
Gij zult niet stelen: U zult niets tot U nemen voordat de eigenaar U daartoe de toestemming heeft gegeven.
Gij zult niet ontrouw zijn: U zult trouw zijn aan uw echthenoot(e) en geen buitenechtelijke relatie onderhouden.
Gij zult niet liegen: U zult alleeen waarheden vertellen geen onwaarheden vertellen (niet liegen).
Even een serieuze vraag...
Geloven jullie nou wel in het dag des oordeels of niet?
(kiyamet gününe)
|
 Kain- (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 november 2009 23:17:14
volgens mij moet je cn nick verandere naar jan lul
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 november 2009 17:54:02
Kain- zei:^ hahahaha
al dat getyp en dan zeg ze nog steeds dit en dat
kan gewoon niet beter 
Frustrerend he
|
 Kain- (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 november 2009 17:40:50
^ hahahaha
al dat getyp en dan zeg ze nog steeds dit en dat
kan gewoon niet beter
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 november 2009 13:47:50
AleviQueen
Volgens mij heb jij mij nog steeds niet begrepen. Ik accepteer wel dat je gewoon dom bent.
|
 AleviQue.. (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 november 2009 11:46:40
Dit zijn onze normen en waarden:
Wat is Alevitisme ?
Iemand die de God, Mohammed en Ali triologie (in de waarste zin van het woord) in zijn hart draagt, die in de gerechtigheid van Ali gelooft, die ieder geloof welke gebasseerd is op naastenliefde respecteert, geen verschil maakt tussen sexe, ras, herkomst en geloof, de mens (humanisme) als basis neemt, die zichzelf voor de gemeenschap berecht, die voor het secularisme (afscheiding van geloof en staat) is, democratisch is, voor gelijkheid is, tegen tiranisme en onderdrukking is, voor de zwakken opkomt, die vergevend is, die de wetenschap respecteert en voor wetenschap is,die God in alle mooie dingen des levens herkent (en zodoende God niet in de lucht zoekt), die tegen het misbruik van geloof is, die de herkomst van Ali en zijn volgelingen erkent en herkent en zichzelf en zijn/haar metgezel(lin) respecteert.
In Alevitisme is er geen God dan de God hemzelfe, de schepper.
In sommige gebieden worden Alevieten ook wel Kizilbas en Baktashi genoemd.
Ali
Ali is de grondlegger van de Alevitisme en de eerste İmam. Hij is de meest naaste van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon. Hij is de vader van İmam Hasan en İmam Hüseyin. In de wetenschap en onderwijs wordt Ali geeerd door het gezegde:"Ali's pad".
EHL-İ BEYT
Dit zijn de personen waarvan de stamboom van Fatima afkomstig is, de dochter van de profeet Mohammed, en de vrouw van Ali. Deze worden als heilig aangeduid.
1-De profeet Mohammed
2-İmam Ali
3-Fatima (vrouw van Ali)
4-İmam Hüseyin
5-İmam Hasan
HEMEL - HEL in Alevitisme
Hoewel de uitdrukking Hemel en Hel ook in de Alevitische literatuur voorkomt, is dit niet op de manier waarin het in de Koran beschreven wordt.
De Hemel en de Hel die de Alevietisme erkent is op aarde. Kort gezegd, men kan zich het leven zuur maken door het verkeerde pad te kiezen (Hel) of op het goede pad blijven en in goede leven (Hemel).
Normen & Waarden in Alevitisme
In de basis van Alevitisme ligt, gij zult niet stelen, gij zult niet ontrouw zijn en gij zult niet liegen en gij zult geen onderscheid maken.
Gij zult niet stelen: U zult niets tot U nemen voordat de eigenaar U daartoe de toestemming heeft gegeven.
Gij zult niet ontrouw zijn: U zult trouw zijn aan uw echthenoot(e) en geen buitenechtelijke relatie onderhouden.
Gij zult niet liegen: U zult alleeen waarheden vertellen geen onwaarheden vertellen (niet liegen).
Gij zult geen onderscheid maken: U zult geen onderscheid maken tussen herkomst, ras, geloof en taal. Een ieder verdient hetzelfde respect
En daarom ga ik niet met jullie in discussie. want het is het zelfde als ik tegen de muur praat. dus HAYEEE
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 november 2009 08:39:06
Het is ochtend en ik ben weer nuchter Ik kan me niet eens herinneren dat ik gisteren dat nummer heb geluisterd. Wist je trouwens dat Ali Ekber Cicek twee jaar op dat nummer heeft gestudeerd. ? Ik lees nu mijn reacties van vannacht en al is het een beetje agressief... ik meende het wel. Was je maar online... Dan konden we verder gaan. 
klik
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 23:01:07
Gek of niet ? http://www.youtube.com/watch?v=1fJw71ZJUy4 Check dan !
|