ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:53:55
Gek.
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:43:50
Ik vertaal voor jou... Ik ben een en al yusuf voor jou.... Ikm hou nog steeeds van jou
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:36:48
Luister hiernaar en snap mijn arme hoofd klik
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:32:20
Yucel_81_ zei:Alleen Nederlands/Engels!
Heb je weer je hoofd opgegeten? (vertaal) [Gewijzigd op 13 november 2009 13:46:24]
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:29:35
Alleen nederlands/Engels! [Gewijzigd op 13 november 2009 13:45:01]
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:25:19
Was heel Turkije maar Alevitisch
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:23:30
Alleen Nederlands/Engels! [Gewijzigd op 13 november 2009 13:45:16]
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:22:00
Yucel_81_ zei:Ik hou nog meer van jou jou dan dat jij van mij houdt Zeliha.... Maar laten we overeenkomen dat de alevitrische mensen het lang zo slecht niet doen met betrekking tot de Turkse cultuur. 
Nee, daar heb je gelijk in.
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:18:24
Ik hou nog meer van jou jou dan dat jij van mij houdt Zeliha.... Maar laten we overeenkomen dat de alevitrische mensen het lang zo slecht niet doen met betrekking tot de Turkse cultuur.
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:15:20
Yucel_81_ zei:Jij bent zo van het Turk zijn... Ik ken je langer dan vandaag... Je geeft op z'n minst toe dat het aleviet zijn puur Turks is. Vergeet dan die kutarabieren en zeg dat je aleviet bent 
Ja, dat klopt. Alevieten zijn over het algemeen ‘puurder’ dan soennitische Turken. Maar puurder betekent niet per se puur. Een Turkse professor beweerd bijvoorbeeld dat Koerdische Alevieten geassimileerde Armenen zijn, en als ik het me goed herinner zei Gozde een tijdje terug dat ze van oorsprong Armeens is. Er zal dus vast wel een kern van waarheid inzitten. Maar door onderdrukking van de Ottomanen zijn veel Turkse Alevieten ook geassimileerd in de Koerdische bevolking. Ik ken een Zaza jongen uit Dersim, en ik zweer het je, hij lijkt net een Chinees, dus als hij van oorsprong geen Turk is dan ben ik een Jood. En zo zullen er vast ook wel Koerdische Alevieten zijn die zijn geassimileerd in de Turkse bevolking. Ik denk dat de puurste Turkse Alevieten de ‘Tahtacilar’ zijn.
Laatst zag ik een documentaire over Alevieten, daar lieten ze de overeenkomsten zien tussen de Sjamanistische dansen van de Turken uit Siberië (!!) en de Semah van de Alevieten. Echt indrukwekkend dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen Turken die wel 1500 jaar zo’n 6000 km van elkaar verwijderd zijn. [Gewijzigd op 12 november 2009 22:16:26]
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:03:48
Jij bent zo van het Turk zijn... Ik ken je langer dan vandaag... Je geeft op z'n minst toe dat het aleviet zijn puur Turks is. Vergeet dan die kutarabieren en zeg dat je aleviet bent
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 22:00:05
Yucel_81_ zei:Waar basseer je dat op ? Haci Bektasi Veli en Pir Sultan Abdal waren wel degelijk Turken.
Het Alevitisme is ontstaan in Horasan, waar destijds sprake was van een Turko-Iraanse cultuur. Het Alevitisme is vooral gebaseerd op het oude Turkse geloof maar heeft ook veel invloeden van het oude Iraanse geloof.
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:57:53
Waar basseer je dat op ? Haci Bektasi Veli en Pir Sultan Abdal waren wel degelijk Turken.
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:56:28
Het Alevitisme is in feit een Sjamanistisch geloof met inmenging van het oude Iraanse/Koerdische geloof. In feite zou iedere inwoner in TR een Aleviet moeten zijn. Hahaha.
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:55:09
Yucel_81_ zei:En met die uitspraak dat een Turk geen andere kameraden dan Turken heeft wil ik niemand buitensluiten. Iedereen die zich Turk voelt is een Turk. Iedereen die compassie heeft met het Turk zijn is een Turk. Fuck die racisten die mensen buitensluiten. Koerden.... Zazalar... en weet ik wat al niet meer... Als ze zich verbonden voelen met het Turk zijn dan zijn ze Turken ! Wie houdt ons tegen ?
lol...........
.........
.................
.......................
..............................
...............
..............
...................
.........
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:51:58
En met die uitspraak dat een Turk geen andere kameraden dan Turken heeft wil ik niemand buitensluiten. Iedereen die zich Turk voelt is een Turk. Iedereen die compassie heeft met het Turk zijn is een Turk. Fuck die racisten die mensen buitensluiten. Koerden.... Zazalar... en weet ik wat al niet meer... Als ze zich verbonden voelen met het Turk zijn dan zijn ze Turken ! Wie houdt ons tegen ?
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:45:09
Nogmaals... FUCK de islam... Stelletje kutarabieren die jullie bij de neus nemen. Neuk hun moeders ! Wij zijn Turken en geen arabieren. Waarom moeten we die hun reet niet afvegende zandnegers nou immiteren ? Ik heb medelijden met jullie. Wij zijn Turken. Geen arabieren. Waarom doen we alsof ? Laat ons sjamanistisch blijven. Laat ons humanisten blijven. Maar geen verrekte arabieren ! Vergeet mijn mening en denk zelf na. We zijn met geweld bekeerd. Er zijn doden voor gevallen. Maar we kunnen nog weerstand bieden. We kunnen opstaan als Turkse natie en onze roots omarmen in plaats van die stinkende arabieren immiteren. Nogmaals.. fuck die zandnegers... Turkun turkten baska dostu yok ( een turk heeft geen andere kameraad dan een turk)
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:33:34
Yucel_81_ zei:Waarom moet de nadruk zo liggen op of het iets te maken heeft met de islam of niet ? Iedereen kiest een eigen weg en als collectief wordt er een etiket aan vastgeplakt. Beste alevieten... Ga niet in de verdediging zou ik zeggen. Je weet zelf het beste wat je bent en wat je voelt. En beste soennieten.. Ga niet in de aanval. Waarom de afstand en haat vergroten ? Is het niet beter om nader tot elkaar te komen ? Onze ouders hebben het toch al genoeg verneukt ? Ze zijn tegen huwelijken tussen de beide stromingen. Onze generatie kan het verschil maken. Maar wat doen wij ? Elkaar naar beneden halen !
Omdat deze discussie gaat over Alevitisme en de Islam? Ik heb helemaal geen kritiek op het Alevitisme in het algemeen, wel als ze beweren dat ze moslims zijn. Nogmaals, wij halen hier niemand naar beneden. Als deze discussie jou niet aanstaat dan raad ik je aan om geen discussies te volgen over Alevitisme in de Islam.
Quote:Fuck de islam. Een stel arabieren die ons iets met het zwaard iets hebben opgedrongen waar we nu heilig in geloven en waardoor we elkaar hebben afgeslacht en verbrand. Word wakker en stop met de haat. Nogmaals... het is gewoon om jezelf beter te voelen. Zie je dat echt niet in ? En als er al lering uit de islam kan worden getrokken doen de alevieten dat als beste. Zij verliezen de realiteit niet uit ogen. Bij hun is het islam voor vooruitgang en wordt vooruitgang niet geblokkerd door middeleeuwse gedachtensprongen. Maar ieder zijn eigen ding. Als je je zo nodig aan de soennah wil houden ga je gang. Het is een feit dat er met de koran is geknoeid. Maar dat is een andere discussie die ik niet schuw te voeren indien iemand er een topic over opent. Waar ik heen wil gaan is dat we beter de diversiteit van de Turkse cultuur kunnen omarmen en niet als een stel taliban leden elkaar moeten bekritiseren en in het uiterste geval vermoorden door filosofische verschillen. Maakt het feit dat er diversiteit is het niet juist dat het rijker wordt binnen de Turkse cultuur ?
Ja, leuk, mooi en aardig allemaal. Maar dit heeft niks te maken met deze discussie.
Quote:Vergeet die zinloze redevoeringen en argumenten van die pubers en ga bij jezelf te rade wat belangrijk is. Dualiteit tussen Turken of het gehoorzamen van leefregels van de arabieren. Los daarvan....We hebben samen gevochten voor dit land. Fuck de haat en dualiteit. Kom nader tot elkaar !
klik
Nogmaals, waarom kom je disussieren in een topic over Alevieten en de Islam als jij vindt dat de Koran een verzonnen boek is? De discussie die wij hier voeren gaat over wat dat sprookjesboek vindt van het Alevitisme. Niet over de betrouwbaarheid van de Koran. Als je daar sowieso twijfels bij hebt, dan kun je beter helemaal geen discussie voeren. Ik snap sowieso niet hoe je kunt geloven in een boek waarvan jij overtuigd bent dat ermee is geknoeid. Welke God zou mensen laten geloven in een boek dat niet eens betrouwbaar is? Juist, geen God dus. En dat is waar jij in gelooft, dat er geen God bestaat. Dus heeft jouw mening op dit moment geen toegevoegde waarde aangezien het merendeel van de Alevieten zichzelf moslim noemt en wel in een God gelooft. Jouw mening is mooi, ik heb er dan ook niks op tegen, maar open dan een andere topic.
|
 Yucel_81.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:31:18
Open er maar een topic over en ik ben je man. Er zijn verzen verbrand en verzen aan toegevoegd. Maar los daarvan...Laten we het nu over alevieten hebben.
|
 Kain- (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 november 2009 21:22:25
pardon , er is geknoeid aan de kuran i kerim ?
de enige waar geknoeid aan is, is aan jouw manier van denken
ben je ermee eens ? [Gewijzigd op 12 november 2009 21:22:42]
|