Forum: Islam, moslims, kuran.. pff

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Islam, moslims, kuran.. pff
Solcuyum.. (10)
Gebruiker
SolcuyumGardass avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 12:50:21
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Hallo,

ik wil even melden dat ik een beetje ziek word van al die diss-topics over de islam. Het is genoeg geweest, is dat alles wat er in jullie intelligente brein opkomt? Ze kunnen deze hoofdgroep beter diss de islam gaan noemen. Tuurlijk het is even leuk geweest, maar die topics gaan alsmaar over dezelfde dingen. met telkens dezelfde voor -en tegen groepen die dan ook telkens dezelfde dingen schrijven.

Ik daag jullie uit om in dit topic over religie en geloof te discussieren, maar dan echt over religie en geloof, dus niet alleen de islam. Haal alles er eens even bij. Maken we er echt een religie topic van.

Jodendom-Christendom-Islam.

Ik zou willen zeggen "spit it out" maar aangezien ik nog niks zinnigs van jullie heb gezien behalve de islam/moslim topics lijkt het mij verstandig dat ik even het goede voorbeeld geef.

Heb jij als moslim weleens de moeite genomen om (vrijwillig) de kerk binnen te stappen ? Waarom?

Heb jij als christen weleens de moeite genomen om (vrijwillig) de moskee binnen te stappen? Waarom?

Voor de joden hetzelfde vraag, al heb ik hier nog geen jood gezien.

Vind jij dat het leerzaam zal zijn als er verschillende religien bij mekaar komen om mekaar aan te horen? Of heb je zoiets van ik hoef geen ander religie aan te horen?

Graag serieus & ontopic blijven a.u.b., alvast bedankt flower.gif

P.s. Ik zou het echt waarderen dat jullie, behalve mijn vragen, ook met iets komen wat met religie (het brede, dus alles) te maken heeft. Bedankt. [Gewijzigd op 07 januari 2009 12:53:51]
DaWE (49)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 12:58:03

Het staat je vrij zulke topic's te openen.

Graag zelfs happy.gif happy.gif
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:14:40

Dus opent maar weer een topic over Moslims, Islam, Koran en pffs derbij.. ??
Nineveh (21)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:24:29

Ik zou graag meer willen weten over nirwana.. Naast wikipedia.. En boedismeinlove.gif

dat is zo interessant
DaWE (49)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:26:50

Een topic over Boeddhisme zou leuk zijn.
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:26:51

Heb hier al meerdere malen zulke topics willen openen (en geopend).. komt men af.. met jep Moslims, Islam, Kuran en pff..

En dan opent men zo'n topic
Nineveh (21)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:28:35

Ik weet er weinig over, maar wat ik er van weet is wel heel erg interessant..

Vooral het spirituele gedeelteblush.gif
Cattitud.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:28:58

Er zijn al eerdere topics geopend over andere religies en altijd eindigt het weer met Islam, moslims en dergelijke.
Waarom ? Omdat het merendeel hier of moslim of atheist is.
Nineveh (21)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:29:15

Ook het Suffisme (weer islam sorry), maar hier hoor ik ook weinig over..

Over die derwishen enz.. Instrumenten van God worden ze genoemd..

Damn waarom vertellen ze hier nooit wat meer over danblush.gifinlove.gif
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 13:35:15

Cattitude zei:
Er zijn al eerdere topics geopend over andere religies en altijd eindigt het weer met Islam, moslims en dergelijke.
Waarom ? Omdat het merendeel hier of moslim of atheist is.
En waarom is het merendeel hier Moslim? Omdat anderen gewoon door het hebben van een ander geloof provocatief gezien werden.. dus de minderheid moest het ontgelden.. al wie niet heel overtuigt atheistisch was.. ging gewoon weg.. dus weer meer Moslims in verhouding.. die trekken dan weer meer Moslims aan.. dat jaagt dan weer niet-Moslims weg.. en de atheisten zijn weer een beetje overtuigder dat ze moeten blijven. En diegene die het hun geen reet kan schelen die zitten in andere categorieen.. een paar uitzonderingen is er nog niet klaar voor. Sommigen denken dat ze er klaar voor zijn..
Solcuyum.. (10)
Gebruiker
SolcuyumGardass avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 14:02:21

CultureGlue zei:

?
Heb jij de inhoud wel gelezen?
De topicnaam beschrijft de onderwerpen het de pff erbij beschrijft het feit dat ik er moe van ben geworden.

Vind jij het nou echt zo'n zware taak om gewoon ontopic te gaan en niet altijd eromheen te lopen crying.gif [Gewijzigd op 07 januari 2009 14:02:35]
Studi0_9 (7)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 14:17:22

Er worden anders wel hele zinnige dingen gezegd in die Islam topics door gasten als Dawe en Cultureglue. En als ik een topic over confucianisme open gaat er toch bijna niemand op reageren.
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 14:20:17

SolcuyumGardas zei:
CultureGlue zei:

?
Heb jij de inhoud wel gelezen?
De topicnaam beschrijft de onderwerpen het de pff erbij beschrijft het feit dat ik er moe van ben geworden.

Vind jij het nou echt zo'n zware taak om gewoon ontopic te gaan en niet altijd eromheen te lopen crying.gif
Ik wil het niet meer over appels hebben, appels vervelen me, begin nou toch niet weer over appels, altijd weer die appels, jui appels, appels bestaat er nou echt niets anders dan appels, vergeet die appels, denk niet aan die appels, stop met die appels, waarom eigenlijk appels, altijd appels,

Jaja.. en dan opnieuw.. waarom het over appels hebben..

Zo is deze topic ook.. je wil het er niet over hebben maar je opent er dan wel weer een topic over.. hoe je het draait of keert het gaat weer over Islam en Koran en Moslims en pfff
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 14:23:38

Studi0_9 zei:
Er worden anders wel hele zinnige dingen gezegd in die Islam topics door gasten als Dawe en Cultureglue. En als ik een topic over confucianisme open gaat er toch bijna niemand op reageren.
Eigenlijk zou Islam een eigen categorie moeten krijgen..ChatnuMoskee. En dan nog een categorie Religie en Filosofie
Studi0_9 (7)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 14:26:53

Ook bij algemene religie topics en filosofische topics zal de Islam erbij worden gehaald. Het heeft geen zin weet je...
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 14:34:40

Ja.. het heeft geen zin? Het heeft wel zin..

Dan kan men overduidelijk zien.. dat ze het eigenlijk zelf doen..

Categorie Filosofie en Geloof
Categorie ChatnuMoskee

Ik open meer topics in filosofie en geloof dan in chatnumoskee hoor.. en meer reageren ga ik daar ook.. en dan eindelijk ééns wat andere topics..

Als men dan afkomt met islam islam islam.. dat ze dan in ChatnuMoskee een soortgelijke topic openen maar dan Islam. Dat ze dan discussieren met zichzelf..

Ik heb dan ook meer moed om topics te openen met een opmaak zoals een topic zou moeten zijn.. Afbeelding, stelling, filmpje, argumenten, quotes, spreuken, conclussie, verhaaltje.. enz..

Maar ik wil geen tijd (meer) steken in Islam topics.. het zijn hier toch gewoon keikoppen die denken door keikoppiger te zijn dat ze betere gelovigen te zijn.
ManBearP.. (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 16:01:31

Een keer toen ik naar de Moskee moest bracht mijn vader mij, alleen waren we te vroeg. Toen gingen mijn papa en ik de kerk die pal naast onze moskee staat maar eens bezoeken. Hahablush.gif
Solcuyum.. (10)
Gebruiker
SolcuyumGardass avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 16:09:26

CultureGlue zei:

Categorie ChatnuMoskee

Ik open meer topics in filosofie en geloof dan in chatnumoskee hoor.. en meer reageren ga ik daar ook.. en dan eindelijk ééns wat andere topics..

Als men dan afkomt met islam islam islam.. dat ze dan in ChatnuMoskee een soortgelijke topic openen maar dan Islam. Dat ze dan discussieren met zichzelf..

Ik heb dan ook meer moed om topics te openen met een opmaak zoals een topic zou moeten zijn.. Afbeelding, stelling, filmpje, argumenten, quotes, spreuken, conclussie, verhaaltje.. enz..

Maar ik wil geen tijd (meer) steken in Islam topics.. het zijn hier toch gewoon keikoppen die denken door keikoppiger te zijn dat ze betere gelovigen te zijn.

dat komt omdat je topics toch altijd indirect in verband komen met de islam
Nineveh (21)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 18:54:28

Bodhi (Pali en Sanskriet), is een boeddhistisch begrip dat letterlijk 'ontwaking' en 'begrijpen' betekent en ook vaak als verlichting vertaald wordt. Het verwijst naar de staat van spiritueel ontwaakt zijn, en is het ultieme doel van het boeddhisme. Soms wordt ook wel gezegd dat alleen verlichte personen over een gezond verstand beschikken. Iemand die volledig verlicht is, is uit de vicieuze cirkel van het samsara getreden, ervaart geen lijden meer en wordt niet meer wedergeboren.

1 Het lijden
2 De oorzaak van het lijden
3 De opheffing van het lijden
4 Het pad naar de opheffing van het lijden

Waarom wordt er op scholen tijdens het vak levensbeschouwing, niet ook wat extra aandacht hieraan gegeven..

?
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 07 januari 2009 19:15:12

SolcuyumGardas zei:
CultureGlue zei:

Categorie ChatnuMoskee

dat komt omdat je topics toch altijd indirect in verband komen met de islam
Dat kan best wezen.. je kan het dus niet over het leven, over de dood, over spiritualiteit, over diepgang, over rituelen, over zonden hebben.. want tjah.. allemaal weer snokken naar de Koran. Dat doe ik niet hoor.. ik heb het over zaken waar iedere religie en iedere mens zich bezig houd.
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op