die_ene_.. (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 februari 2009 21:59:43
gebeden, die soennah. zyn geld dat ook?
ik ga trouwens snel een boek over soennah kopen ik wil er echt meer over weten, en het uitvoeren inchallah
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 23:44:23
_KurdLiFe_ zei:WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe zei:geen dank ,graag gedaan broer...
ps ben geen broer   ik merk het nu pas,,züsss 
geen probleem 
OT
- eten met rechterhand
- moskee binnen gaan met rechts en uitgaan met links.
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 22:46:06
WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe zei:geen dank ,graag gedaan broer...
ps ben geen broer  ik merk het nu pas,,züsss
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 22:06:32
hulya OT
|
 LalaLya (10)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 22:04:29
WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe zei:geen dank ,graag gedaan broer...
ps ben geen broer 
ahahahhaha broer omg wrm moest je me laten lachen .
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 20:16:39
_KurdLiFe zei:geen dank ,graag gedaan broer...
ps ben geen broer
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 19:25:58
WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe_ zei:WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe_ zei:
hoofd bedekken als ik ga bidden (voor het geval ik word afgeleid door mn omgeving)
Hoe bedoel je dat ? zelf gebruik ik de arafat sjaal geen hoofddoek ofdergelijke, als hetdruk is kan je weleeens afgeleid worden als je bid als ik mn hoofd ga bedekken neem ik minder waar in mn omgeving kan ik me beter concentreren op de dua's..heb weleens dat mensen heen en weer gaan langs me of ik word afgeleid vanuit mn ooghoeken ...
mashallah..
dank je wel voor je uitleg
geen dank ,graag gedaan broer...
Dawe op jou vraag durf ik niet te antwoorden k weet niet alles over de uitvoering van de islam maar ik denk niet dat als je niet gelooft het zin heeft of je bewust of onbewust de soenna volgt....
Nineveh klopt heb het ook eens gelezen over jezus(vzmh) vele joden en christenen in het midden oosten doen het ook niet alleen moslims.
|
  Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 19:18:56
Kurdlife
Ik ben het helemaal met je eens.. Het bedekken van je hoofd tijdens het bidden helpt het concentreren echt..
Jezus droeg er ook een toen hij op de berg zat 40 dagen om te bidden
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 19:16:28
_KurdLiFe_ zei:WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe_ zei:
hoofd bedekken als ik ga bidden (voor het geval ik word afgeleid door mn omgeving)
Hoe bedoel je dat ? zelf gebruik ik de arafat sjaal geen hoofddoek ofdergelijke, als hetdruk is kan je weleeens afgeleid worden als je bid als ik mn hoofd ga bedekken neem ik minder waar in mn omgeving kan ik me beter concentreren op de dua's..heb weleens dat mensen heen en weer gaan langs me of ik word afgeleid vanuit mn ooghoeken ...
mashallah..
dank je wel voor je uitleg 
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 19:11:46
WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe_ zei:
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 19:04:26
_KurdLiFe_ zei:
Hoe bedoel je dat ? [Gewijzigd op 15 januari 2009 19:06:21]
|
  DaWE (49)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 18:57:29
_KurdLiFe_ zei:elke dag aan de dood denken
familie en kennissen bezoeken
me baard laten op een verzorgde manier
er zijn wel duizenden voorbeelden van de manier waarop de profeet leefde(sav) ..zoals de Profeet Mohammed (sav) gezegd heeft : ”En wie ook maar met 1 goede soennah begint zal zijn beloning hiervoor krijgen.
Ook als je ze onbewust doet?
|
musahhar (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 18:56:44
Nineveh zei:Geen..
Als ik moslima zou zijn.. Ook niet veel denk ik, want de Qur'an zegt zelf dat het compleet is en geen aanvulling nodig heeft..
Maar het is weer per persoon verschillend.
Maar de Islam is gebaseerd op de Koran en de Soenna. bijvoorbeeld, in de koran staat dat je je gebeden moet verrichten, en de soenna laat ons zien op welke wijze...
En iedereen verricht onbewust wel een of meerdere soenna's. Wat kurdlife ookal zei, iedereen bezoekt wel zijn familie, of is lief tegen zijn medemensof lacht naar andere.... 
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 18:51:20
elke dag aan de dood denken
familie en kennissen bezoeken
me baard laten op een verzorgde manier
er zijn wel duizenden voorbeelden van de manier waarop de profeet leefde(sav) ..zoals de Profeet Mohammed (sav) gezegd heeft : ”En wie ook maar met 1 goede soennah begint zal zijn beloning hiervoor krijgen.
[Gewijzigd op 15 januari 2009 18:52:39]
|
  Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 18:26:03
Geen..
Als ik moslima zou zijn.. Ook niet veel denk ik, want de Qur'an zegt zelf dat het compleet is en geen aanvulling nodig heeft..
Maar het is weer per persoon verschillend.
|
  DaWE (49)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 17:55:28
ik geen enkel, toch niet bewust.
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 januari 2009 17:42:39
Welke dingen doen jullie volgens de soenna van de profeet Mohammed ?
Je hoeft niet alles op te noemen, doe een paar wat volgens jou belangrijk is
|