Allesgoe.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2009 04:43:06
Alleen hoofdoek dragen of alleen bidden welke is goed, ik vind zeker bidden..
want na een tijdje heb je meer imaan en dan pas weetje misschien wat hoofdoek is ? Dus na een tijdje ga je en bidden,en hoofdoek dragen..andersom zou het heel moeilijk zijn om te beginnen met bidden... vinden jullie niet . JE bid niet,maar je draagt een hoofdoek ?
|
 Magnific.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 juli 2009 22:34:21
^ Ik zit momenteel nog in een moeilijke tijd en raak snel geƫmotioneerd, het zou een motief moeten zijn om te gaan bidden maar het lukt nog niet. Het duurt niet lang meer dus; de Ramadan komt er aan volgende maand, en dan ben ik weer van plan om naar de moskee te gaan+ te bidden en het dan voor altijd te doen. (En natuurlijk vasten)
|
Dawah (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 juli 2009 22:30:00
Magnificent zei: ik ga ook niet meer naar de moskee en dat vind ik erg jammer. Wil het graag weer oppakken.
wat houdt je tegen als ik vragen mag ?
|
Dawah (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 juli 2009 22:29:19
---Hlya zei:je moet een hoofddoek dragen tijdens ut bidden..
dus het maakt niks uit dat ze der hoofddoek daarna afdoe ofso..
Je moet niet alleen tijdens het gebed je hoofd en dergelijke bedekken, maar ook als je in aanwezigheid bent van diverse mannen, waar je mee kan trouwen volgens de islam
|
 Magnific.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 juli 2009 21:32:14
In de tijd dat ik nog naar de moskee ging of bad, droeg ik een hoofddoek tijdens mijn gebed. Ik heb nooit een hoofddoek gedragen. Momenteel bid ik niet meer en ik ga ook niet meer naar de moskee en dat vind ik erg jammer. Wil het graag weer oppakken.
Het gaat mij er eigenlijk om dat er wordt gebeden, eigenlijk kan je er weinig over zeggen..
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 juli 2009 19:03:44
je moet een hoofddoek dragen tijdens ut bidden..
dus het maakt niks uit dat ze der hoofddoek daarna afdoe ofso..
|
 catino (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 juli 2009 19:01:35
er komt zovaak voor dat mensen als ze bidden het ding dragen waarmee ze contact maken met hun god ( dus naar hun god bidden) en dan weer afdoen
maar dat wilt nog niet zeggen dat ze gelijk slecht gaan leven omdat ze het niet dragen..
|
 kolbasti.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 juli 2009 18:59:56
_KurdLiFe_ zei:dit staat in hoofdstuk 33 vers 59 :
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
ik heb het vers opgezocht en er staat niet hoofd maar boezem. je moet gewoon je borsten bedekken en niet je haren.
|
BULGARIA.. (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 juli 2009 14:59:53
je kan er niets van vinden ..
je kan niets zeggen.
ze gaat tenminste nog bidden. een hoofddoek is niet alles. er zijn ook zat blondines die bidden. echt netjes : )
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 april 2009 22:45:15
Juist zei:Zolang bij de bijzijn van vreemde mannen weer zijn schoonheid bedekt is,is er niets mis mee naar mijn mening..
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 april 2009 22:43:12
Foutje [Gewijzigd op 22 april 2009 22:45:47]
|
Dawah (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 april 2009 20:23:50
Doe je gebed, draag je hoofddoek, na verloop van tijd zal je imaan groeien.
Je gaat meer praktiseren en de hoofddoek ofterwel hijab wil je niet meer afdoen
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 februari 2009 21:41:03
Inshallah...
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 17:02:08
WannaBee-Toerk zei:_KurdLiFe_ zei:zijn er wel meisjes die hier bidden eigelijk?christen moslim of jood whatever ben wel benieuwd ...en jongens?
ik heb in de tijd dat ik me hoofddoek droeg 5 x per dag gebeden, Dus ook opstaan voor het nachtgebed enz... mooi hooor, je kan dus wel bidden hopelijk voor je dat je het weeer oppakt,
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 16:57:23
dit staat in hoofdstuk 33 vers 59 :
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 16:57:21
Nineveh zei:
stukje brood dat gezien wordt, als lichaam van Jezus Christus
Brood en wijn.. you know
dank je voor je uitleg
|
  OM-WILLE.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 16:56:06
_KurdLiFe_ zei:zijn er wel meisjes die hier bidden eigelijk?christen moslim of jood whatever ben wel benieuwd ...en jongens?
ik heb in de tijd dat ik me hoofddoek droeg 5 x per dag gebeden, Dus ook opstaan voor het nachtgebed enz...
|
  Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 16:53:36
Maak er nou niet een "is hoofddoek verplicht in islam topic" van.. Want die bestaat al.
|
musahhar (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 16:53:27
Amaranthos zei:musahhar zei:[quote=Amaranthoshahhahaa hou nou op met die grappen, spotten over je geloof is niet goed... Dacht al dat je niet zou kunnen vinden 
Is aksam namazi tijd, ga beter je gebed doen.....en vraag om leiding van Allah. vraag ook voor mij he...
|
  Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 januari 2009 16:53:11
WannaBee-Toerk zei:Nineveh zei: als ze hostie krijgen of helemaal niet..
ff off-topic..
wat is dat 
stukje brood dat gezien wordt, als lichaam van Jezus Christus
Brood en wijn.. you know
|