Forum: Atheisten zijn dom?

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Atheisten zijn dom?
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 19:14:28
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

_Sunshine_ zei:
^De regels van de biologie hoef je mij niet uit te leggen. Maar zonder kleuren kun je geen onderscheid maken. Zonder de buitenwereld kun je niet zien. Zonder de beelden die we overdag zouden hebben, zouden we ook geen dromen hebben.

happy.gifhappy.gifSorry maar ik vind dit ondertussen een nutteloze discussie geworden. Jij vind dat je hersenen ALLES zijn, ik vind dat de buitenwereld ook een grote rol speelt... Klaarhappy.gif

hahaha okee zegt genoeg flower.gif
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 19:10:58

^De regels van de biologie hoef je mij niet uit te leggen. Maar zonder kleuren kun je geen onderscheid maken. Zonder de buitenwereld kun je niet zien. Zonder de beelden die we overdag zouden hebben, zouden we ook geen dromen hebben.

happy.gifhappy.gifSorry maar ik vind dit ondertussen een nutteloze discussie geworden. Jij vind dat je hersenen ALLES zijn, ik vind dat de buitenwereld ook een grote rol speelt... Klaarhappy.gif
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 19:09:15

_Sunshine_ zei:
Het is een feit dat alles zich afspeelt in je hersenen? De wereld geeft je hersenen INPUT, dat betekent niet dat je hersenen alles verbeelden hoor.

Je hersenen reageren op de buitenwereld, op de fysische wereld. Het is geen wereldje apart wat zich in je hoofd afspeelt. Ooit van actiepotentialen gehoord? Vast wel. Die worden veroorzaakt door wat er in de omgeving gebeurd, doordat dat weer een input geeft op jou lichaam.... Dus kom niet met onzin dat alles alleen in je hoofd zit. Ik ben het er mee eens dat het een grote rol speelt, maar alleen je hoofd dan ben je wel HEEL ver heenhappy.gif

wat is de buitenwereld? kun je dromen als je niet meer kunt zien?
kun je je kleuren voorstellen als je blind bent? ALLES zit in je hoofd ALLES word geregeld door je hersenen. Je ziet ook niet met je ogen maar met je hersenen
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 19:04:36

Het is een feit dat alles zich afspeelt in je hersenen? De wereld geeft je hersenen INPUT, dat betekent niet dat je hersenen alles verbeelden hoor.

Je hersenen reageren op de buitenwereld, op de fysische wereld. Het is geen wereldje apart wat zich in je hoofd afspeelt. Ooit van actiepotentialen gehoord? Vast wel. Die worden veroorzaakt door wat er in de omgeving gebeurd, doordat dat weer een input geeft op jou lichaam.... Dus kom niet met onzin dat alles alleen in je hoofd zit. Ik ben het er mee eens dat het een grote rol speelt, maar alleen je hoofd dan ben je wel HEEL ver heenhappy.gif
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 19:02:11

_Sunshine_ zei:
AK28 zei:
_Sunshine_ zei:
AK28 zei:
als je iets probeert te bewijzen, moet je er tog zo van overtuigd zijn dat je het jezlef al heb bewezen--> dus niet klakkeloos

Hoe wil jij invredesnaam alle tekst in de Koran bewijzen als het gebaseerd is op GELOOF.

ALLES is gebaseerd op geloof wink.gif
quantumfysica leert dat

jou hele realiteit wordt gevormd door je hersenen en je bewustzijn

Monisme dus.. Ik geloof daar niet in... In het leven heb je dingen die tastbaar zijn, met behulp van feiten... En heus niet alles is geloof.. Wie hou je voor de gek?

je wil het niet geloven omdat dat betekent dat je al die jaren de verkeerde dingen heb geleerd en geloofd en je hersnene verwerpen dat happy.gif

en het is een FEIT dat alles zich afspeekt in je hersenen.

wel eens gedroomd dat je ergens vanaf valt ofzo? dan voel je dat toch ook echt. Je hersenen kunnen geen onderscheid maken tussen realiteit en dromen, dat doe je met je bewistzijn (zeg niet waar zit he bewustzijn dat is subjectief! ) dat bewijst ook weer eens dat alles in dat kleine hoopje cellen wordt "gemaakt"
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:58:15

AK28 zei:
_Sunshine_ zei:
AK28 zei:
als je iets probeert te bewijzen, moet je er tog zo van overtuigd zijn dat je het jezlef al heb bewezen--> dus niet klakkeloos

Hoe wil jij invredesnaam alle tekst in de Koran bewijzen als het gebaseerd is op GELOOF.

quantumfysica leert dat

Monisme dus.. Ik geloof daar niet in... In het leven heb je dingen die tastbaar zijn, met behulp van feiten... En heus niet alles is geloof.. Wie hou je voor de gek?
MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:57:56

jah koc kocyes.gif
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:55:58

_Sunshine_ zei:
AK28 zei:

quantumfysica leert dat

AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:54:12

het leuke met zo een theorie is.. als je 1 stukje van de puzzel mist. valt het in elkaar en bewijst het zichzelf als onwaar
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:54:02

AK28 zei:

_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:53:01

MyLife zei:
Die theorie is allang vernietigt..alleen je heb van die klakkelozen die graag blijven willen geloven.happy.gif

Ik ga niet met de rest mee. Omdat een theorie "vernietigd" is betekent het niet dat ik het gelijk 100% uitsluit..
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:52:27

MyLife (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:51:46

Die theorie is allang vernietigt..alleen je heb van die klakkelozen die graag blijven willen geloven.happy.gif
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:51:45

AK28 zei:
_Sunshine_ zei:
MyLife zei:
_Sunshine_ zei:
MyLife zei:
Man het denkwijze dat wij mensen vanuit de apenbeschaving tot stand komen zijn ..is zo goor en walgelijk idee...dat als iemand zo denkt ..dat die persoon niets anders dan zelf walgelijk moet zijn.

Even een serieuze vraag, heb jij ooit artikelen of onderzoeken gelezen die beweren dat dit zo is?

In Darwinstheorie..en doe niet alsof je niet gelooft in Darwinstheorie..

Mwah, ik vind dat Darwin hier en daar wel een punt heeft ja.. Maar dat betekent niet dat ik het 100% met hem eens benwink.gif

is de theorie dan niet vernietigd?

Of die vernietigd is of niet, ik heb hier neergezet dat ik me op sommige punten kan vinden in zijn theorie. De rest lijkt me op dit moment niet relevant. Je wilde toch zo graag weten of ik mijn eigen standpunt had, nou hier heb je er één wink.gif
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:50:52

AK28 zei:
_Sunshine_ zei:
Ik vind je wel heel zwakzinnig als je mij tekst niet hebt begrepen. Het feit dat ik me erin verdiep, en het bekijk vanuit meerdere standpunten zegt al veel over het feit dat ik niks klakkeloos aanneem zoals sommige leeghoofden.. happy.gif

alleen niet je EIGEN standpunt wink.gif

Waar slaat dat op? Als ik me verdiep in meerdere standpunten en bij vele standpunten mezelf kan herkennen en mezelf erin zie dan sta ik voor vele standpunten over want niet betekent dat ik hun mening zomaar over neem! Ik gebruik mijn hersenen gewoon hoor. Ik denk dat je tegen de verkeerde loopt te roepen dat die alles zomaar over neemt, ga maar een kijkje nemen bij de andere religie topics... Mensen die de hele koran opnoemen en alle verzen erin proberen te bewijzen.... Zonder er zelf over na te denken en weetje DAT vind ik nou zielig... happy.gif
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:49:27

_Sunshine_ zei:
MyLife zei:
_Sunshine_ zei:
MyLife zei:
Man het denkwijze dat wij mensen vanuit de apenbeschaving tot stand komen zijn ..is zo goor en walgelijk idee...dat als iemand zo denkt ..dat die persoon niets anders dan zelf walgelijk moet zijn.

Even een serieuze vraag, heb jij ooit artikelen of onderzoeken gelezen die beweren dat dit zo is?

Mwah, ik vind dat Darwin hier en daar wel een punt heeft ja.. Maar dat betekent niet dat ik het 100% met hem eens benwink.gif

is de theorie dan niet vernietigd?
AK28 (22)
Gebruiker
AK28s avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:48:58

_Sunshine_ zei:
Ik vind je wel heel zwakzinnig als je mij tekst niet hebt begrepen. Het feit dat ik me erin verdiep, en het bekijk vanuit meerdere standpunten zegt al veel over het feit dat ik niks klakkeloos aanneem zoals sommige leeghoofden.. happy.gif

alleen niet je EIGEN standpunt wink.gif
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:48:12

MyLife zei:
_Sunshine_ zei:
MyLife zei:

_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:47:43

MyLife zei:
haha...waar heb jij je verdiept dan?/

shiitt ..je praat alleen over dat je dit heb gedaan en dat heb gedaan noem dan een voorbeeld ????

Probeer dan? Zoek dan op ??

Ik studeer op dit gebied.... happy.gif Sukkel.
_Sunshin.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 mei 2009 18:47:11

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op