Cattitud.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 13:12:29
Komt door de eenzijdige media. Die laat meestal alleen de extreme kanten van een geloof zien, zoals de opmerkingen van een iman die vind dat je homo's van een dak mag gooien tot de priesters die het met kleine jongetjes doen.
Door die eenzijdigheid krijgen mensen dus een verkeerd denkbeeld. Gooi daarbij op de hoop dat sommigen bepaalde zaken persoonlijk opvatten en daarbij creeer je dus het idee dat mensen extreem zijn.
Je ziet het hier ook in de discussies, de een valt de Islam aan, de moslim reageert fel terug, de atheist gaat ermee spelen, de moslim gaat nog erger reageren en pakt de atheist terug en tada ..een voorbeeld van iets simpels wat verandert in een vorm van extremisme. Elkaar de grond inboren.
Vandaar dat de geloofsdiscussies op chatnu eigenlijk niet volwaardige discussies meer zijn. Men reageert persoonlijk en niet inhoudelijk. Net zoals de extremisten in een religie, die doen dat niet omdat het van hun geloof moet maar omdat ze persoonlijk denken dat het moet.
Er zijn namelijk wel degelijk moslim extremisten en er zijn ook wel degelijk christelijke extremisten en wel degelijk rechtste atheisten. De meeste discussies gaat over het extreme maar een hoop vatten het persoonlijk op waardoor de discussies ook in het extreme vallen.
Kortom al die geloofsdiscussies op chatnu zijn niets educatiefs meer waard. Als je daadwerkelijk de mening wilt weten van mensen...ga offline en spreek de atheisten, moslims en dergelijke persoonlijk aan want het internet is een vorm van veilig achter je toetsenbord de grootste geblaat en gescheld typen.
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 13:10:41
kritiek is iets anders dan hen als terrorist bestempelen en met nazi's te vergelijken
|
 glibberi.. (32)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 12:15:04
kritiek is normaal 
daar leer je van
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 12:10:54
en men is ook extreem gevoelig op de kritiek van moslims vergeet je dat niet kerel.. [Gewijzigd op 24 januari 2009 12:11:40]
|
 glibberi.. (32)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 11:59:55
Zelfs als maar 25% van de moslims die verzen letterlijk neemt, dan zijn dat nog steeds honderden miljoenen mensen.
Kritiek op de islam is helemaal niet extreem. Moslims zijn vaak wel extreem gevoelig voor kritiek, omdat ze dit niet gewend zijn.
|
 _KurdLiF.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 11:38:22
tja vroeger deden ze het zelfde met de joden nu zijn de moslims aan de beurt daarvoor was het koloniseren , oorlogen voeren tegen de minder ontwikkelde landen ,slaven drijven etc ...en meer van die misdaden die ze al eeuwenlang plegen tegen volkeren ....
de westerse landen hebben een geschiedenis van bloed oorlogen en uitroeing nix nieuws dat ze zich nu op moslims richten .
valt wel te verwachten als we de geschiedenis in duiken.
|
 -StarStr.. (69)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 10:42:26
ik ben niet bang,ik geloof er zelf niet in,maar niet iedereen die moslim is is extremist
sommige mensen hebben gewoon moeite die lijn te trekken
terwijl ze dat dan bij andere religies weer niet hebben
|
  Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 07:46:10
Onwetendheid.. De bron van alle haat.
|
  Opstand (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 januari 2009 03:56:15
Steeds wordt de Islam/Koran/Moslims afgeschildert als extreem. Ik moet eerlijk zeggen dat er veel mensen zijn die nog extremer reageren op nieuws op Islam, dat zie ik regelmatig terug op AD.nl en ook op ChatNu. Vrijheid van meningsuiting zal men weer roepen. Reacties als 'de Islam moet gestopt worden', 'stop islamisering' en dan heb ik het nog niet eens over de wil opleggen van 'Nederland' aan Moslims.
Is Nederland gewoon bang? Zijn die mensen niet even extreem als die haatzaaiende Imams?
|