Forum: begin van God/Allah

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: begin van God/Allah
aramanli (26)
Gebruiker
aramanlis avatar
Geplaatst op: 17 augustus 2010 13:14:06
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

want eigenlijk wat we allemaal leren op school is ooit verzonnen zelvs de simpelste wiskundesom is destijds verzonnen door mensen
misschien is 1 plus 1 wel 3 want er is altijd een factor die je niet meerekent

en al die formules enz zijn destijds bedacht door mensen voor mensen dus om het ons simpeler te maken dat het is zodat alle mensen het snappen wink.gif
YNS (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 augustus 2010 11:21:23

@ lil blondjuh

De duivel was en is nog steeds geen engel, hij is namelijk van de Jinn soort. Dat betekent dat hij gemaakt is van vuur (denk niet dat het vuur is die wij kennen). Dat is ook de reden waarom hij een fout heeft gemaakt en zich te hoog voelde om zich te buigen voor Adam vzmh. Dit komt omdat Jinns net als mensen in staat zijn te kiezen en dus goed en fout te kunnen handelen. Engelen kiezen niet, ze zijn zo geprogrammeerd op iets, dat ze alles doen wat Allah ze vraagt, dit betekent dat zij geen kwaad of geen foute dingen kunnen en zullen doen.

Ik had gehoord of gelezen, dat de duivel de grootste leider was, dus zelfs hoger dan de 4 engelen, Gabriel, Azrael, Mikael, Israfil. Maar omdat de Duivel had geweigerd om te buigen voor Adam werd hij uit het paradijs gezet. De duivel zei dat hij van vuur was gemaakt en dat Adam van aarde is gemaakt, hij vond zichzelf meer waard dus weigerde tot Adam te buigen en zette zich dus op tegen de bevel van Allah.

Dus dat de duivel eerst een engel was is onjuist, hij was goed bezig, en had volgens mij ook het langst van allemaal gebeden tot Allah. Maar omdat hij weigerde is hij dus verbannen van het paradijs.
aramanli (26)
Gebruiker
aramanlis avatar
Geplaatst op: 13 augustus 2010 04:41:55

YNS zei:
maar wat ik niet begrijp weet je,

Er zijn mensen die geloven dat alles uit zichzelf is ontstaan, dus puur uit natuurwetenschappelijke mechanismen zijn mensen ontwikkeld vanuit een 1cellige organisme dat in het begin in het water leefde, dus daar geloven ze wel in, dat alles dus vanzelf is ontstaan, alles toevallig.
Maar ze kunnen er niet in geloven dat Allah swt er altijd is geweest, terwijl ik toch denk dat beide gedachtes of aannames of waarheden voor diegene, op hetzelfde niveau liggen qua begrijpelijkheid voor onze hersens. Mijn hersens kunnen zich niet bijleggen dat alles uit het niets is ontstaan, en zij die er niet in geloven of niet willen geloven, kunnen qua hersencapaciteit niet op dat niveau komen dat ze zich toegeven aan het feit dat er oneindigheid in het bestaan van Allah is.

Ten tweede kan ik dit ook vragen, als iets oneindig kan bestaan, bijvoorbeeld misschien een zwarte gat of iets dergelijks in het universum, waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat het begin ook een oneindig karakter heeft, dus zowel geen begin als geen einde. Als we hier te veel over nadenken, ben ik bang dat we gek zullen worden omdat je zulke complexe aannames niet moet denken maar moet voelen. Dat is het geloof.

Niet alleen je lichaam kan iets zien met zijn ogen, maar ook je ziel/ geest kan dingen zien door middel van je hart. Wanneer de oogkleppen van je hart wijd open staan voor het geloof in ALLAHS bestaan, zal je dingen voelen en hoef je niet na te denken over dit soort onderwerpen. Immers onze hersens gebruiken we niet eens voor 5 procent, vandaar dat we niet alles rationeel moeten bekijken, daar schieten we gewoon te kort voor.

in een turkse forum gaf iemand een mooie voorbeeld hij zij dat het net zo iets is als de getal nul dus geen beging geen eind

en je hebt het over onze universum in de koran staat ook dat er wel 50 verschillende soorten zijn gecreëerd voor dat wij zijn geschapen en wij hebben er geeneens gezien laat staan de schepper zelv snappen onze capaciteit is er niet genoeg voor
YNS (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 augustus 2010 04:36:11

maar wat ik niet begrijp weet je,

Er zijn mensen die geloven dat alles uit zichzelf is ontstaan, dus puur uit natuurwetenschappelijke mechanismen zijn mensen ontwikkeld vanuit een 1cellige organisme dat in het begin in het water leefde, dus daar geloven ze wel in, dat alles dus vanzelf is ontstaan, alles toevallig.
Maar ze kunnen er niet in geloven dat Allah swt er altijd is geweest, terwijl ik toch denk dat beide gedachtes of aannames of waarheden voor diegene, op hetzelfde niveau liggen qua begrijpelijkheid voor onze hersens. Mijn hersens kunnen zich niet bijleggen dat alles uit het niets is ontstaan, en zij die er niet in geloven of niet willen geloven, kunnen qua hersencapaciteit niet op dat niveau komen dat ze zich toegeven aan het feit dat er oneindigheid in het bestaan van Allah is.

Ten tweede kan ik dit ook vragen, als iets oneindig kan bestaan, bijvoorbeeld misschien een zwarte gat of iets dergelijks in het universum, waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat het begin ook een oneindig karakter heeft, dus zowel geen begin als geen einde. Als we hier te veel over nadenken, ben ik bang dat we gek zullen worden omdat je zulke complexe aannames niet moet denken maar moet voelen. Dat is het geloof.

Niet alleen je lichaam kan iets zien met zijn ogen, maar ook je ziel/ geest kan dingen zien door middel van je hart. Wanneer de oogkleppen van je hart wijd open staan voor het geloof in ALLAHS bestaan, zal je dingen voelen en hoef je niet na te denken over dit soort onderwerpen. Immers onze hersens gebruiken we niet eens voor 5 procent, vandaar dat we niet alles rationeel moeten bekijken, daar schieten we gewoon te kort voor.
Deli Dum.. (29)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 augustus 2010 02:56:53

al je dat echt wil weten dan moet je eerst bevriend raken met god ALLAH
aramanli (26)
Gebruiker
aramanlis avatar
Geplaatst op: 12 augustus 2010 00:37:47

hahaha hij vraagt hoe god is ontstaan wij met deze hersen massa zijn er pas net uit of de kip of de ei er eerst was terwijl dat een van de simpelse dier op aarde is

hahaha veel succes
Fatih77l.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 augustus 2010 22:57:52

na zoveel bla bla bla wat ik heb gelezen, ben een islamiet elhamdurillah
om het te leren begrijpen moet je het leren lezen de bijbel of het kuran,
ik zeg ALLAH Celle Celaluhu....
en echt heel veel RESPECT TONEN voor ale geloof zo te voorkomen aan ons tong, er is nog een geest die hier na ons verw8twink.gif
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 04 augustus 2010 01:09:13

Allah was er altijd en zal er altijd zijn.
Allesgoe.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 juli 2009 04:15:02

Allesgoed22 zei:
OOkal geloof je er niet in je zegt bevoorbeeld ik ben sattaniest of watdan ook..
Tog heb je altijd iets in je van het bestaat tog. je kan het niet toegeven en dat komt door de saitan,als het slecht gaat denk je er meestal aan,
Als het goed gaat word er nooit over ged8... maar wij moeten niet vergeten dat wij Allah sub, nodig hebben en niet andersom.. een stap is altijd 10 stappen ?
Allesgoe.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 juli 2009 04:14:04

OOkal geloof je er niet in je zegt bevoorbeeld ik ben sattaniest of watdan ook..
Tog heb je altijd iets in je het bestaat tog. je kan het niet toegeven en dat komt door de saitan,als het slecht gaat denk je er meestal aan,
Als het goed gaat word er nooit over ged8... maar wij moeten niet vergeten dat wij Allah sub, nodig hebben en niet andersom.. een stap is altijd 10 stappen ?
fAtimAaa.. (18)
Gebruiker
fAtimAaa_s avatar
Geplaatst op: 20 juli 2009 04:00:08

lil blondjuh jy kunt jezelf geen voorstelling maken
van Allah subhana wata3ala maken.

Allah swt maakt alles wat er is, hy is de heerser van alles van het
hele universum.
La_Wack (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 juli 2009 00:01:29

^
Ik ben zelf ver heel ver van religieus danwel gelovig.

Maar deze reactie is een typische voorbeeld van ''Hij heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.''

Je kan dingen uit de bijbel niet letterlijk interpreteren, tis geen schoolboek ofzo.

Probeer eerst maar iets eenvoudigs, het woord ''bijbel'' bijvoorbeeld begrijpen.

Heb je de bijbel uberhaupt ooit gelezen, of is het gewoon van ''heb ik van anderen gehoord'' [Gewijzigd op 20 juli 2009 00:01:57]
lil_blon.. (20)
Gebruiker
lil_blondjuhs avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 22:56:09

Juist zei:
lil_blondjuh zei:
dat leer je van het christendom en de katholieken .

weet niet meer precies of ook in nog iets heb gelezen is al lang geleden dat ik de koraan had.

Het monotheïsme leert dat er maar 1 Al-Machtige is..en niet 2.

En dat is God,De schepper.

De duivel heeft alleen maar uitstel gekregen tot de dag des oordeel van God,meer niet.

de duivel was eerst een engel leer je vanuit deze geloven
deze engel dacht net zo machtig als god te kunnen worden
god scheet um in zijn broek en stuurde de duivel naar de hell toe waarover hij mocht heersen.

als je de bijbel verder leest lees je dat de duivel en god vaak spelletjes spelen, van wellis en niettus.

duivel: ik zweer als je alle eigendommen van die persoon afpakt hij niet meer in jou gelooft
god: dat zullen we dan wel eens zien "verwijderd alle eigendommen'".

en dat soort ongein.

best wel gemeen niet?

christenen beschrijven het allen wat deftiger "proeven van God of je het waard bent". [Gewijzigd op 19 juli 2009 22:57:36]
Bexstar (23)
Gebruiker
Bexstars avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 22:36:11

Simpel ..
God is er altijd al geweest happy.gif
Juist (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 19:42:38

lil_blondjuh zei:

weet niet meer precies of ook in nog iets heb gelezen is al lang geleden dat ik de koraan had.

Het monotheïsme leert dat er maar 1 Al-Machtige is..en niet 2.

En dat is God,De schepper.

De duivel heeft alleen maar uitstel gekregen tot de dag des oordeel van God,meer niet.
La_Wack (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 14:52:09

Wanneer constant de vraag ''waarom?'' blijft vragen dan kom je uiteindelijk uit op iets van ''oneindig.''

Kijk naar het heelal, als het niet eindig is, wat licht er dan achter of er omheen?

Conclusie
A) Er moet iets zijn wat inderdaad oneindig is
B) Er moet iets zijn wat buiten menselijke mogelijkheden gaat om te bevatten (tot nu toe).
lil_blon.. (20)
Gebruiker
lil_blondjuhs avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 13:59:41

Juist (5)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 13:30:54

^"De duivel zo machtig als God"

Uit welk heilig boek heb je deze bewering?
lil_blon.. (20)
Gebruiker
lil_blondjuhs avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 13:19:51

recooo_68 zei:
ey people!

eerlijk gezegd begrijp ik jullie helemaal niet!
in de kuran staat dat god niet is geboren! sure-i ihlas ayet 3
jullie moeten weten dat je niet alles met het hoofd kan oplossen!
de mens is daarvoor niet in staat! het is een brain kraker!
en hoe kan je tegen iemand god zegge als hij/zij net als ons dood gaat of geboren word?

sommige dingen moet je geloven als hoe ze het zeggen
want geloof is wat je niet met het oog kan zien of uitleggen en toch weet dat het er is! zoals engel, hemel, hel enz.
angel.gif

mens is wel in staat
de duivel was vroeger een engel en die werd ook zo machtig als God/Allah omdat hij de duivel niet aan kon heb de duivel een eigen wereld gekregen, de hel.

dus het is mogenlijk.

wie wilt een 2e hel maken?
lil_blon.. (20)
Gebruiker
lil_blondjuhs avatar
Geplaatst op: 19 juli 2009 13:17:29

Matara zei:
lil_blondjuh zei:
soms denk ik dan zouden er meer goden zijntongue.gif
zou god ook een vader enmoeder hebben xD

lijkt me eenzaam zo als eenigste van je soort..

Als je hier zo graag achter wil komen geef ik je een leuke tip/advies.

Lees boeken van o.a

Christendom
joden
islam

Maak een vergelijkenis.
Praat met meerde mensen zoals imams en ook van de joden etc.

Lees hier meer over leer er meer over en uiteindelijk zul je erachter komen hoe en wat alles is.

Dit zal veel tijd kosten maar wie geduld heeft zal worden beloond.

ik heb alle heiligboeken gelezen.
ik ben in de kerk geweest en in de moskee en blablabla
ik heb met domine, imam enz gepraat

ik heb bij christenen gewoont ik heb bij moslims gewoont ..

en iedereen zet dus wat anderstongue.gif

(daarnaast ook met andere religies veel discussies gehad/gepraat etc, vriend van me is zown niet boediist maar die andere kom f niet op word en ken paar mensen met natuur religies enz) [Gewijzigd op 19 juli 2009 13:20:53]
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op