MyLife (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 10 april 2009 18:52:42
de vraag is ..wie verstaan ze onder Hogere machten ...
Ik bedoel een alien of Lucifer ....hebben ook hogere machten dan mensen..dus de stelling kan nooit specifiek over God gaan.
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 april 2009 20:10:09
@^ idd
Die wetenschappers van jou weten niet eens hoe de hersenen functioneren... laten ze dát eerst maar eens onderzoeken en dan conclusies trekken
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 april 2009 18:47:06
Studi0_9 zei:Mensen zijn in staat om in hogere machten te geloven dankzij hersendelen die vrij recentelijk zijn geevolueerd. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers ontdekt. Dus God bestaat doordat we 'hem' laten ontstaan? Maar hij bestaat dan toch?
De vraag of God niet of wel bestaat is gewoon tijdverlies.. de vraag is hoe God bestaat.. onder welke omstandigheden, zo en zo..
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 april 2009 18:22:25
^hahahahahah
verklaar het eens
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 april 2009 17:27:32
Mensen zijn in staat om in hogere machten te geloven dankzij hersendelen die vrij recentelijk zijn geevolueerd. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers ontdekt.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 april 2009 20:23:58
Mjaa.. Politiek heeft nu ook een veel negatievere bijklank gekregen hé..
Maar de eerste religies.. natuurreligies.. hadden ook wel charme hoor..
Samen rond het kampvuur, drugs nemen om met de geesten te praten, muziek maken, klappen en in trance geraken onder de sterren, van de natuur genieten, respect hebben voor het kunnen verwonderen van wat rond hen leeft, samen leven met de dieren..
Op een gegeven moment is religie gewoon een massa-product geworden.. een politiek hulpmiddel voor bepaalde strategieen te kunnen bewerkstelligen.
Maar mensen zijn van nature nog slecht nog goed.. maar door ervaring ontmoeten ze wel de twee.. en maken ze indelingen.. en gemakzuchtigen denken daar dan niet verder bij na. Varkens eten die alleen maar groenten eten mag niet.. kippen die hun eigen stront oppikken dat mag dan weer wel. enz.. Of vijf keer rond de kerk lopen en dan dat beeldje kussen.. breng geluk.. dat met witte schoenen doen brengt ongeluk.. enzoverder zoverder.. nu dat iedereen zo van elkaar hoort hoeveel 'troep' er is bijgekomen sinds dat we rond dat kampvuur zaten.. keuren we meteen, alweer, gemakshalve alles af!
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 april 2009 20:18:16
Religie is sinds het bestaat vermengd met politieke belangen en anno 2009 lijkt er nog steeds niks te zijn veranderd. Ik denk dat wereld beter af zou zijn zonder autoritaire religies die van alles beloven voor de volgelingen. Verlichting zou het doel moeten zijn, maar het doel is een zeer banale. Namelijk in de hemel komen. Daarvoor verstoten mensen hun eigen kinderen en blazen zichzelf op.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 april 2009 19:48:12
Samen vechten leverde meer overlevingskansen als niet samen vechten.. (evolutioneel princiepe)
Staatsheren die meer rijkdom wilden hadden meer winstkansen als de soldaten hetzelfde geloofden..
Mohammed droomde van een verenigd Arabie.. daarom zie je volgens mij ook meer van die trend in die verzen..
En andere religies hun boeken werden dan weer gebruikt door staatsheren.. bvb de Kruistochten, of het kolonialisme
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 april 2009 19:28:48
De mens werd steeds slimmer. Voedsel verzamelen en jezelf tegen de weersomstandigheden beschermen zoals in de oertijd maakte plaats voor indoctrinatie omwille van macht. En zoals je zegt vloeit religie daaruit voort. Iedereen binnen dat (door mensen bedachte) systeem is je broeder en degenen die het verwerpen moeten met het zwaard worden bestreden. Eigenlijk te kinderachtig voor woorden.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 april 2009 19:08:57
En religie is er om de kudde bij elkaar te houden.. om aan hetzelfde zeel te trekken, samen te werken, de vijand samen te lijf gaan, éénheid, ééndracht maakt macht
Het is zo gekomen doordat het gewoon een evolutioneel nut had..
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 april 2009 19:07:59
Religie is toch gewoon evolutie?
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 april 2009 19:00:58
^ Wat bedoel je ?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 april 2009 03:08:53
^ Keep the sheep together als een evolutioneel iets?
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 april 2009 21:24:55
Dat uit het niets iets ontstaan is blijft voorlopig een mysterie en daar kun je wat mij betreft niet anders dan een magische kracht erkennen die we God kunnen noemen... Diezelfde God kun je ook verantwoordelijk stellen voor het schenken van leven. Want ook daar is de wetenschap niet toe in staat om een verklaring voor te geven (hoe uit dode materie van de oerknal iets levends kan ontstaan) Misschien dat het ooit verklaard kan worden en misschien ook niet. Vroeger dacht men bij bliksem ook dat God boos was en sommige imbecielen denken nog steeds dat natuurrampen een straf van God zijn...
Maar buiten de vragen hoe het heelal uit het niets is ontstaan en hoe leven is ontstaan is de evolutietheorie over de ontwikkeling van dat leven algemeen geaccepteerd in de wetenschappelijke wereld en staat als een huis. Bedenk dat de evolkutheorie de ONTWIKKELING van het leven verklaart en niet het ONTSTAAN. Wetenschappers die hun leven aan deze materie hebben gewijd zijn het er vrijwel unaniem over eens dat het een juist uitgangspunt is. Heel de biologie draait om het fundament van de evolutietheorie. Mensen die het verwerpen doen het volgens mij alleen maar omdat ze het niet kunnen uitstaan dat de bijbelschrijvers het verkeerd hadden. Wie hier beweert dat survival of the fittest een sprookje is verzoek ik om uit te leggen hoe het leven zich dan wel heeft ontwikkeld. Kom maar zelf met een theorie. De wetenschappers zullen je niet eens uitlachen omdat je je bezighoudt met iets waar je geen reet van afweet. Het is net alsof Mike Tyson tegen een kleuter van vier aan het boksen is. Nogmaals... Duizenden wetenschappers hebben hun leven hieraan geweid en de discussie over het waarheidsgehalte van de evolutieleer gaat slechts om details. In hoofdlijnen zijn ze het er allang over eens.
Evolutie sluit God niet uit. Zonder God was de droom die we leven noemen nooit begonnen. Je kunt het woord God ook vervangen door het Zijn. Deste meer moeite ik heb met het idiote Godsbeeld wat velen hebben van een God die mensen lastigvalt en hun rituelen laat uitvoeren en geboden oplegt. Dat is een in mijn ogen egocentrische overtuiging die getuigt van grootheidswaan gecombineerd met goedgelovigheid die zich knip en klaar manifesteert in het absurde idee van een hemel met bloemetjes als beloning en een hel met vuurketels als straf als je niet het juiste boek hebt gekozen dat over God gaat.
|
 KoMaNcer.. (61)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 april 2009 02:17:56
evolutie is onwaaarschijnlijk mutatie is zowieso schadelijk voor organismen mensen die denken dat evolutie waar is hebben teveel fantasie zoals die aap darwin ... alsof iets uit niets gaat ontstaan en vervolgens met intelligente bewustzijn uit t niets perfectie schaapt... stelletje leken
|
 MyLife (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 april 2009 00:35:30
De enige bedreiging dat zich voortplant ..zijn de Babylonners..De mog en Magog..De ALziend OOg...etc..
Maken jullie maar druk om hun..en niet of de aarde wel of niet 6000 jaar is en of Adam en Eva wel kloppen.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 02 april 2009 13:23:20
Studi0 wil jij ééns de moeite nemen.. om de vragen in de topic op een sarcastische/ironische en een eerlijke manier te beantwoorden? Je begrijpt wel..
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 02 april 2009 11:19:21
Ik heb het ook niet over de koran. Als je er een klikbare link van had gemaakt had ik er heus wel op geklikt.
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 02 april 2009 11:15:59
in de koran staat geen 6000 jaar
en dat je niet eens op de link druk zegt genoeg...
en over evolutie zei hij: god does NOT roll dice
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 02 april 2009 10:46:45
Ik heb niet eens naar de link gekeken, maar uit de bovenstaande citaat van Einstein kon ik al opmaken dat de wetenschapper niet in de Bijbelversie van het scheppingsverhaal gelooft, maar een Goddelijke kracht toekent aan het ontstaan van iets uit niets. Dat is nog heel wat anders dan de evolutietheorie verwerpen en in plaats daarvan in sprookjes als Adam en Eva geloven. Dat had ik inderdaad al voorspeld. Iemand met de intelligentie van Einstein kan zoiets belachelijkjs als dat de aarde 6000 jaar bestaat niet erkennen. Daar hoef je niet eens Einstein voor te zijn. De enigen die erin geloven zijn de fundamentalisten met oogkleppen die alle wetenschap naast zich neerleggen. En zoals ik met het voorbeeld van de uber-Christen Andries Knevel probeerde aan te geven.. Ze worden steeds minder in aantal. Geloven moet je ook met je verstand kunnen doen en niet alleen met je gevoel. Als je gevoel zegt dat de aarde 6000 jaar oud is, maar je verstand zegt dat dat niet zo kan zijn is het slechts een kwestie van toegeven dat de bijbelschrijvers het verkeerd hadden.
|