CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 april 2009 22:27:39
AK28 zei:tsjah.....
EINSTEIN:
A knowledge of the existence of something we cannot penetrate, of the manifestation of the profoundest reason and the most radiant beauty - it is this knowledge and this emotion that constitute the truly religious attitude; in this sense, and in this sense alone, I am a deeply religious man.
http://www.eequalsmcsquared.auckland.ac.nz/sites/emc2/tl/philosophy/einstein_god.cfm
^^ Waar in dit ^^ ??
Staat dit?
Studi0_9 zei:Met het scheppingsverhaal bedoel ik de bijbelversie. Ik kan me niet voorstellen dat Einstein geloofde dat de aarde 6000 jaar bestaat en dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Heb je een bron waaruit het tegendeel blijkt ?
Jij kon dit voorspellen?
Studi0_9 zei:Zoeits dacht ik al 
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 april 2009 18:07:44
goedzo
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2009 18:02:18
Zoeits dacht ik al
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 april 2009 17:44:28
tsjah.....
EINSTEIN:
A knowledge of the existence of something we cannot penetrate, of the manifestation of the profoundest reason and the most radiant beauty - it is this knowledge and this emotion that constitute the truly religious attitude; in this sense, and in this sense alone, I am a deeply religious man.
http://www.eequalsmcsquared.auckland.ac.nz/sites/emc2/tl/philosophy/einstein_god.cfm
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2009 16:37:43
Met het scheppingsverhaal bedoel ik de bijbelversie. Ik kan me niet voorstellen dat Einstein geloofde dat de aarde 6000 jaar bestaat en dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Heb je een bron waaruit het tegendeel blijkt ?
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 april 2009 15:56:28
^Einstein het tegenover gestelde
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 april 2009 14:17:37
Zelfs Andries Knevel heeft zich gedistancieerd van het scheppingsverhaal.
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 maart 2009 18:33:11
dat met dat troebel water....
http://www.youtube.com/watch?v=e-dad389i4c&feature=related
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 maart 2009 18:03:20
Evolutie of Creationisme als bedreiging? Waarom?
Wat is bedreigend voor ons allen en waarom? Op welke manier zou dat dan een bedreiging zijn?
Waarom zou evolutie God moeten uitsluiten?
Waarom zou men het scheppingsverhaal bvb Genesis enkel kunnen en mogen geloven als 100% letterlijk.. Gelooft men het scheppingsverhaal niet meer zinnig als men het voor een deel figuurlijk gelooft? Indien nee.. waarom dan?
Adam en Eva - verhaal letterlijk nemen? Geloof je dat God incest eerst goedkeurde en dan nadien niet meer? Een van gedacht veranderende God? God die zoiets heeft van.. hum hum nieuwe informatie.. laat me van gedacht veranderen?
Adam en Eva - wanneer zouden die dan geleefd hebben? Hebben die dan een speciaal graf gekregen? Waarom niet? Waarom wel? Waar is dat graf?
Hoe oud is de aarde? 6000 jaar oud? 10000x zo oud?
EvolutieLEER zou niet wetenschappelijk zijn.. Wat is er dan zo wetenschappelijk aan dat we van zwarte modder gemaakt zijn? Dat de zon ondergaat in een poel van modderig water, en dat het sperma van tussen de ribben en de ruggengraat komt???
|