BeeBoyy (19)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 12:45:52
Ales wat ik doe has concequence.
Name it wat jou wil; Hell, Karma, nix
nix = tog iets
now i more understand out of here, respec ya'll
|
 KerimIsT.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 11:47:54
doe dat maar
|
 --zikkim.. (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 11:29:35
Ik doe nu ook niet superveel, bijna niks dus ik ga gewoon zo door neem ik aan.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 09:17:36
Je snapt het niet dat mensen zo denken? (ok dat zei je net)
Jij snapt dan niet dat het schijnheilig gedrag is ofzo? Je hoeft zelf niet zo te zijn om het te snappen hoor..
Die mensen zouden helemaal ZOT worden moest er geen hemel bestaan of een God die hén in het gareel houd.
Ze zijn braaf omdat ze vrezen.. en beloofd worden.. ze zijn niet braaf omdat ze weten dat dat gewoon veel logischer is.. ze zijn een regelrecht gevaar..
Als hun manier van geloven onderuit gaat.. wat niet onmogelijk is aangezien ze enkel maar interpreteren.. en een interpretatie kan onderuit gehaald worden.
Dan verdwijnt mss wel die belovende en straffende factor.. en dan bestaat er de kans dat ze beginnen falen..
Tjah.. waarom braaf blijven immers?
|
  BRITTEY (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 00:11:40
Ik zie inderdaad dat er mensen zo zijn, ja. Dat neemt niet weg dat ik niet snap dat mensen zo denken. Als ik mij verdiep in hun gedachtengang dan kan ik hun denkwijze verklaren ja, maar snappen, nee. Omdat mijn denkwijze anders is, mijn mening is daarover anders. Ik snap niet dat mensen niet stelen omdat God kijkt. Als God er niet zou zijn, dan zouden ze zogenaamd niet stelen. Die gedachtengang snap ik niet, ondanks dat het verklaarbaar is.
De vraag is ook of je je geloof zou praktiseren als er niets over het hiernamaals bestond, en daarop heb ik geantwoord. Deze uitleg is daarom ook totaal irrelevant aan dit topic. [Gewijzigd op 19 mei 2009 00:12:31]
|
 KerimIsT.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 00:03:26
snap jij jezelf?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 mei 2009 08:52:46
BRITTEY zei:Waarom zou ik daarop moeten reageren? Ik geef antwoord op de vraag die jij aan mij stelt.
Ok - maar je ziet toch dat er mensen zo zijn.. En je snapt niet dat er mensen zo denken?
Je hebt mensen die stelen.. maar als iemand het ziet dan doen ze het niet.. Zo'n functie heeft 'hun' God ook.. om ze in het oog te houden, braaf te houden, koest te houden..
Kan je het dan nu zo'n beetje snappen?
|
 Spas (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 mei 2009 23:23:45
Dat is zo een vraag waar je eigenlijk nooit antwoord op kunt geven. Ik bedoel: ik kan niet bedenken hoe het zou zijn als er geen hemel en hel zouden bestaan. Ik weet niet hoe ik dan geleefd zou hebben; ik kan mij dat moeilijk indenken.
Sowieso hoef je niet religieus te zijn om moreel gezien juist te handelen. Heel veel mensen geloven niet in de hemel en hel, maar vinden stelen, liegen en vreemdgaan bijvoorbeeld ook fout. Gewoon omdat je een ander daarmee onrecht aandoet. Je hoeft niet religieus te zijn om dat in te zien.
|
  BRITTEY (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 06 mei 2009 23:18:28
Waarom zou ik daarop moeten reageren? Ik geef antwoord op de vraag die jij aan mij stelt.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 mei 2009 00:34:09
MyLife's reactie ontgaat je volledig ofzo?
|
  BRITTEY (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 04 mei 2009 22:45:02
CultureGlue zei:
Komaan.. Je zou dat niet snappen??????
Nee, ik zou dat niet snappen.
|
 MyLife (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 04 mei 2009 22:42:39
Studi0_9 zei:^ Maar waarom zou je je dan an de regels houden als het toch niks uitmaakt ?
Omdat je de hel en de hemel ook hier meemaakt. En daarvoor zijn er ook regeltjes gemaakt ..zodat Mensen zoals jij en ik de maatschappij niet verneuken. Er staat niet alleen HEL EN HEMEL IN DE KORAN>>MET DE KORAN KAN JE EEN LAND REGEREN@
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 04 mei 2009 22:26:05
BRITTEY zei:Ja. Ik geloof niet in God omdat ik denk dat ik daardoor een vrijkaart naar de hemel krijg, en ik geloof ook niet in God omdat ik anders naar de hel zou gaan. Als mensen daarom in God zouden geloven zou ik dat niet snappen. Je gelooft in God omdat hij de schepper is en omdat Hij je een beter leven geeft. Naar de hemel gaan is daardoor een extra waardering als je dood gaat op aarde.
Komaan.. Je zou dat niet snappen??????
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 03 mei 2009 16:02:47
^ Houdt Allah dan niet van mensen in derdewereldlanden ?
|
fAtimAaa.. (18)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 mei 2009 11:32:33
regel 1. gij gelooft in Allah swt
zoiets kan je niet zeggen
een moslim voelt de liefde die Allah (swt) ons geeft.
de dingen waarmee hij 0ns leven gemakkelijker maakt 
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 april 2009 16:48:36
^ Maar waarom zou je je dan an de regels houden als het toch niks uitmaakt ?
|
Dawah (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 23 april 2009 16:44:37
MyLife zei:Ik zou alsnog mijn geloof praktiseren..juist dan zou het makkelijker geweest zijn. Ik bedoel de denkwijze dat er geen hel bestaat is toch prachtig..  alleen ja ..dan heb je de hemel ook niet..ach ja who cares ..dan maar geen hemel.
Mooi gezegd !!
|
nx27zw (32)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 23 april 2009 11:26:40
-de hemel bestaat niet
-hemel is nu
-dood is dood
-en zelf als hemel bestaat niet iedereen ga mee sterk nog mensen dat naar de kerk of moskee enz..
iedereen weet dat mensen in GOD geloofd openbare zijn de grotste racisten alles mag niet op hun ogen wat God zei nix
de geboden
# 1. Er is één GOD; geen andere goden houden
# 2. Maak- en aanbid geen afgodsbeeld(en)
# 3. Misbruik Gods Naam niet [niet vloeken!]
# 4. Hou de Sabbat heilig als rustdag *
# 5. Heb respekt voor je vader en moeder
# 6. Pleeg geen moord
# 7. Bega geen echtbreuk
# 8. Steel niet
# 9. Leg geen valse getuigenis af/spreek geen kwaad
# 10. Begeer niet wat van een ander is
De tien geboden van de mens
1. We willen geen oorlog.
2. De tegenpartij is de enige schuldige aan de oorlog.
3. De vijand is het gezicht van de duivel.
4. We verdedigen een nobele zaak,
geen eigen belangen.
5. De vijand begaat systematisch wreedheden;
als wij miskleunen begaan, is het onvrijwillig.
6. De vijand gebruikt verboden wapens.
7. Wij lijden weinig verliezen,
die van de vijand zijn enorm.
8. Artiesten en intellectuelen staan achter onze zaak.
9. Onze zaak is heilig.
10. Zij die onze propaganda in twijfel trekken,
zijn verraders.
dus vraag je af
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 april 2009 23:07:30
Ik denk dat t wel wat invloed heeft ja..
|
  BRITTEY (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 april 2009 23:04:40
Ja. Ik geloof niet in God omdat ik denk dat ik daardoor een vrijkaart naar de hemel krijg, en ik geloof ook niet in God omdat ik anders naar de hel zou gaan. Als mensen daarom in God zouden geloven zou ik dat niet snappen. Je gelooft in God omdat hij de schepper is en omdat Hij je een beter leven geeft. Naar de hemel gaan is daardoor een extra waardering als je dood gaat op aarde.
|