okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 april 2009 23:02:45
Ik was eigenlijk ook zogenaamd gelovig opgegroeid, maar ik wil het eigenlijk meelopen of imitatie noemen..
Later kwam ik een boek tegen waarin wordt verteld over het heel bestaan, dus ook de mens en zijn gedachte's, met logische bewijzen doet het je uitleggen waartoe dingen naar verwijzen. (laterna had ik medegedeeld gekregen dat het een set was van 14boeken en nog een paar in het arabisch, de 14 zijn in het oude turks, osmaans dus)
Nadat ik dezen heb gelezen, heb ik een heel andere idee over het zin van m'n leven.(deze verteld ook grotendeels over de koran en de profeet(en) en natuurlijk het bestaan van god)
Ik was al iemand die bepaalde boeken van bepaalde wetenschappers had gelezen, maar deze waren zeer slap om mij te beinvloeden(omdat we in een wetenschappelijke tijd leven moeten we wetenschappelijke en logische verklaringen hebben, en die heb ik dus gevonden).
Kortom, ik heb een bril gekregen waarmee ik ben gaan leren kijken, het ''hoe'' van het kijken. (deze voorbeeld herkennen jullie waarschijnlijk wel, je krijgt een horloge in de handen gestopt om ernaar te kijken, iedereen kijkt naar de merk/kwaliteit enz. later wordt gevraagd naar de tijd en niemand weet hoe laat het is...ze keken met een andere doel terwijl ze het in de handen hebben gehad)
Kortom, het is eigenlijk heeeeel dichtbij, maar je moet weten hoe je moet kijken...
|
 ben-geld.. (67)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2009 21:21:07
Mijn ouders zijn beiden gelovig. Maar ben niet echt gelovig opgevoed. Op ongeveer mijn 12e ben ik me gaan verdiepen in het geloof, en voelde me er echt tot aangetrokken. Maar ik blijf geloven op mijn eigen manier...
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 april 2009 17:44:23
Iedereen gelooft.. de éne in een religie de ander gelooft dan weer iets anders..
Geloven is aannemen.. aanvaarden.. voor waar aannemen.. dat doet iedereen.. al vanaf bij de geboorte.. bij iedereen eigenlijk zowat traditioneel collectief gecultiveerd.
|
  Studi0_9 (7)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2009 10:28:51
Ik geloof wel in een God, maar niet dat het leven een test is voor een beloning of straf in het hiernamaals. Ik ben wat je noemt een humanist
|
Sith (30)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 april 2009 10:13:14
Hoe ben je gelovig geworden?, komt dat voornamelijk door:
- Hoe kan je niet geloven!
- Iedereen in m'n omgeving is gelovig
- Van huis uit meegekregen
- Ik heb zelf het licht gezien
Of misschien heel iets anders
Een vergelijkbare vraag wil ik eigenlijk stellen voor niet gelovigen:
Waarom geloof je niet?
vergelijkbare antwoorden als bovenstaande(?)
Zelf ben ik een niet practiserend christen... Heb het van huis uit meegekregen, maar ik ben zelf een beetje van dat pad afgedwaald [Gewijzigd op 21 april 2009 10:18:42]
|