Koekepee.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 december 2010 22:39:26
Mensen krijgen met de paplepel een geloof mee. Wanneer het slecht gaat kan je minder geloven of juist je meer hechten aan je geloof. Wanneer je geest sterk is en je een bewuste leven hebt lijkt het mij dat je je meer gaat vastklampen aan je geloof. Alleen mensen met een zwakke geest zullen minder gaan geloven. Kijk naar jezelf. Heb je toen je klein was geen boze kreten in jezelf gedaanr ichting je god? Vergelijk dat met nu de tijd waarin je een standvastiger persoon bent en je zult het zelf antwoorden.
|
 Fistikli.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 02 december 2010 17:00:00
Studi0_9 zei:Ik vraag me af of het zou kunnen kloppen dat hoe armer mensen zijn, hoe meer ze zich op geloof richten. Wat is je mening hierover ? Ik bedoel dus niet dat arme mensen wel en rijke mensen niet geloven, maar de mate waarin ze hun geloof praktiseren verschilt wel naar mijn beleving. Ik heb het gevoel dat mensen die veel geld hebben vaak bij zichzelf denken van : Ik heb wel wat beters te doen dan die rituelen om naar de hemel te gaan.
vind ik niet. heeft niets met arm/rijk te maken, er zijn ook veel rijke mensen die geloven dus..
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 23:43:19
Ik wilde een algemene herinnering plaatsen. Het was niet mijn bedoeling om te beweren dat jij armoede goed praat.
|
 Bahti-Ka.. (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 23:29:03
Begrijp me niet verkeerd,ik praat armoede zeker niet goed.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 23:07:08
Toch moeten we de armoede niet verheerlijken. Vaak word beweert dat arme mensen beter dan rijke.
Deze gezegde kennen sommige ook wel denk ik.
Een sterke moslim is beter dan een zwakke moslim.
Armoede moet altijd bestreden worden. Door armoede komt vaak oorlog en elende.
|
 Bahti-Ka.. (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 23:00:59
Zolang je met meer maar weet te delen.
Zekat om maar aan te geven.
Wat je nodig hebt voor het hiernamaals is een 2 meter lange doek,een schoon geweten (amel-geschrift ...) en een enkeltje natuurlijk ook, geen schuld op welk manier dan ook bij je medemens werkt ook wel.
De rest hoe veel of weinig dan ook laat je achter.
De rijke laat veel achter,de arme niet.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 05:12:46
Je hebt ook dat mensen die met weinig tevreden zijn omdat ze geloof belangrijker vinden dan dan geld.
Een ongelovige ziet alleen maar de aardse leven en daardoor is die veel meer gemotiveerd om alles te krijgen wat die maar kan. En met veel geld kom je natuurlijk het verste.
Vele mensen hebben deze gezegde wel eens gehoord.
Werk alsof je altijd op aarde zal blijven. ( dus veel nemen van het aardse leven, dat kan dus zijn veel geld verdienen.)
En hou je aan je geloof alsof je morgen zal sterven.
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 juli 2010 19:24:19
_____aYaZ___ zei:
...
in elk geval iemand die alles flikt en nog bid is nog hoger als iemand als jou die niet eens een gebed kan verrichten omdat jij het gwn niet weet en niet kan doen 
Wil niet tussen jullie in komen hoor, maar wou even kwijt dat iemand die van alles flikt, maar wel bid, echt niet beter is dan iemand die niet zou bidden. Je zou zelfs kunnen zeggen dat die persoon slechter is, want dan is het overduidelijk dat die persoon alleen maar bid omdat het moet of omdat hij/zij het voor zijn/haar omgeving doet. Dat kan je concluderen uit het feit dat diegene daarnaast dus van alles flikt. Dan tellen die gebeden helemaal niet mee.
En euhm, niet boos worden hoor, maar je zegt tegen hem dat hij niet moet oordelen omdat hij jou voor de grap een slecht moslim noemt, maar vervolgens maak jij de aanname dat hij niet bidt, terwijl je dat niet eens kan weten; oftewel je velt zelf een oordeel over iemand.
Maar oké, that would be all. Sorry for the intrusion. Carry on. [Gewijzigd op 23 juli 2010 19:25:06]
|
 MenatWor.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 juli 2010 00:59:00
_____aYaZ___ zei:zoals je zegt jij slecht muslim zegt al genoeg over je oordelen over mensen alsof je god bent kom je tof doen zodat je in de smaak valt bij anderen ik ga niet in discussie met je want je kan niet discussieren met iemand die denkt te kan oordelen over mensen jij hebt je oordeel al klaar .
in elk geval iemand die alles flikt en nog bid is nog hoger als iemand als jou die niet eens een gebed kan verrichten omdat jij het gwn niet weet en niet kan doen 
Jij ziet de vliegen man. Ik heb nooit beweerd dat ik me voor doe als god (tovbe tovbe)
Hoe weetje trouwens dat ik geen gebed kan verrichten.
Iemand die en BID en vooralsnog van alles FLIKT, is in mijn ogen 10 keer slechter dan een persoon die alleenmaar van alles FLIKT en niet beter weet.
|
 _____aYa.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 juli 2010 00:47:19
zoals je zegt jij slecht muslim zegt al genoeg over je oordelen over mensen alsof je god bent kom je tof doen zodat je in de smaak valt bij anderen ik ga niet in discussie met je want je kan niet discussieren met iemand die denkt te kan oordelen over mensen jij hebt je oordeel al klaar .
in elk geval iemand die alles flikt en nog bid is nog hoger als iemand als jou die niet eens een gebed kan verrichten omdat jij het gwn niet weet en niet kan doen [Gewijzigd op 23 juli 2010 00:49:48]
|
 MenatWor.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 juli 2010 00:40:21
_____aYaZ___ zei:MenatWork zei:[quote=_____aYaZ___]klopt niet echt ken er zat die gelovig zijn en bidden terwijl ze het heel goed hebben ze zijn God dankbaar ervoor, als we kijken naar de arabische emiraten en andere rijke arabische landen bidden ze toch allemaal wel voor 95% terwijl die gasten geld uitpoepen en zijn erg gelovig en ze worden niet gedwongen voordat hier 1 of ander achter mongool komt beweren dat ze worden gedwongen
Ze doen alsof.. Harem opbouwen. Al het geld in Monaco in een prive jacht met Rusische modellen verspenderen, hoort niet echt bij het geloof, vind je niet?[/quote ]
omdat er figuren zijn die dat doen moeten ze volgens jou allemaal zo zijn ik heb t over hun die het wel goed doen je hoeft niet alles over 1 kam te scheren drollebol
Drollebol? JIJ slecht muslim. Mag niet, he... hahahahaa
3 Ferrari's voor de deur. Mee doen aan de ramadan, zogenaamd denken aan de armen, maar 's avonds dat met een 3 gangen menu 3 dubbel inhalen. Je geld spenderen aan allerlei dingen die je eigenlijk niet nodig heb. Ben je dan een goed muslim dan mafkees..
|
 _____aYa.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 juli 2010 23:16:25
MenatWork zei:[quote=_____aYaZ___]klopt niet echt ken er zat die gelovig zijn en bidden terwijl ze het heel goed hebben ze zijn God dankbaar ervoor, als we kijken naar de arabische emiraten en andere rijke arabische landen bidden ze toch allemaal wel voor 95% terwijl die gasten geld uitpoepen en zijn erg gelovig en ze worden niet gedwongen voordat hier 1 of ander achter mongool komt beweren dat ze worden gedwongen
Ze doen alsof.. Harem opbouwen. Al het geld in Monaco in een prive jacht met Rusische modellen verspenderen, hoort niet echt bij het geloof, vind je niet?[/quote ]
omdat er figuren zijn die dat doen moeten ze volgens jou allemaal zo zijn ik heb t over hun die het wel goed doen je hoeft niet alles over 1 kam te scheren drollebol [Gewijzigd op 22 juli 2010 23:17:14]
|
 MenatWor.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 juli 2010 01:13:38
_____aYaZ___ zei:klopt niet echt ken er zat die gelovig zijn en bidden terwijl ze het heel goed hebben ze zijn God dankbaar ervoor, als we kijken naar de arabische emiraten en andere rijke arabische landen bidden ze toch allemaal wel voor 95% terwijl die gasten geld uitpoepen en zijn erg gelovig en ze worden niet gedwongen voordat hier 1 of ander achter mongool komt beweren dat ze worden gedwongen
Ze doen alsof.. Harem opbouwen. Al het geld in Monaco in een prive jacht met Rusische modellen verspenderen, hoort niet echt bij het geloof, vind je niet?
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2010 21:33:47
_____aYaZ___ zei:sjoo gozer ik weet niet met welk land je de arabische emiraten verward  die landen leven echt niet als 2000 jaar geleden hooor hhhhhhhh uit welk grot kom jij 
Okey ik had meer over Saudie-Arabie
Dubai en koeweit kun je wel wegstrepen..
|
 _____aYa.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2010 21:08:24
sjoo gozer ik weet niet met welk land je de arabische emiraten verward die landen leven echt niet als 2000 jaar geleden hooor hhhhhhhh uit welk grot kom jij
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2010 14:20:08
_____aYaZ___ zei:klopt niet echt ken er zat die gelovig zijn en bidden terwijl ze het heel goed hebben ze zijn God dankbaar ervoor, als we kijken naar de arabische emiraten en andere rijke arabische landen bidden ze toch allemaal wel voor 95% terwijl die gasten geld uitpoepen en zijn erg gelovig en ze worden niet gedwongen voordat hier 1 of ander achter mongool komt beweren dat ze worden gedwongen
Laat me aub niet beginnen over de Arabische Emiraten..
Als je zo gelovig bent, waarom zit je dan zo erg vast met materialisme, wat ga je in England voetbal stadions kopen, wat ga je dure 7* hotelletjes laten bouwen...
Wat ga je F*cking een palmboom eilanden bouwen.. 
Je volk sterft van de honger en leeft ergens 2/3000 jaar in het verleden en jij lekker laten zien
hoe gelovig je bent.. Terwijl die arme zieltjes 4 life bidden om uit een toestand te komen waaraan ze nooit aan zullen ontsnappen.
Ik zeg altijd 95% van de moslims zijn dan ook dom... En die Rijke Arabieren weten dat net zo goed.. Geen verschil tussen een Jood en Arabier.
Een pot nat allebei.. 
Beste manier om te laten zien dat je voor je geloof en volk vecht is de Dalai Lama Respect for that guy [Gewijzigd op 20 juli 2010 14:27:57]
|
 _____aYa.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2010 11:54:32
klopt niet echt ken er zat die gelovig zijn en bidden terwijl ze het heel goed hebben ze zijn God dankbaar ervoor, als we kijken naar de arabische emiraten en andere rijke arabische landen bidden ze toch allemaal wel voor 95% terwijl die gasten geld uitpoepen en zijn erg gelovig en ze worden niet gedwongen voordat hier 1 of ander achter mongool komt beweren dat ze worden gedwongen [Gewijzigd op 20 juli 2010 11:55:40]
|
 MenatWor.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2010 01:03:10
Dat is ook waar. Hoe meer zekerheden je in je leven hebt, des te ongeloviger je infeite gaat worden.
Het doel van het leven is ook om antwoorden te vinden op je vragen. Hoe zitten mensen eenmaal in elkaar.
Een geloof is een bindenis. Des meer je wanhoop hebt, des te meer je je gaat hechten aan het geloof.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 juli 2010 04:14:47
Ik denk dat rijkere mensen niet minder gelovig zijn. Alleen hebben zij al veel dingen waardoor ze niet veel verwachtend tot god gaan bidden en hopen. Dus rijke mensen zijn mischien gewoon tevreden en zullen god wel bedanken.
Ik lees ergens dat sommige vrouwen hoofddoek hebben afgedaan nadat ze rijker zijn geworden. Tja kan ik wel begrijpen. In sommige kringen word er wel raar gekeken als je met hoofddoek rondloopt. Bijvoorbeeld in een luxe Hotel of restaurant. Ze hebben waarschijnlijk gewoon aangepast aan hun omgeving.
Heb in ieder geval niet gehoord dat mensen atheist zijn geworden nadat ze rijk zijn geworden. Mensen begaan gewoon meer zondes als veel geld hebben. Ze hebben gewoon meer mogelijkheden.
Als mensen in de nesten zitten worden ze opeens gelovig. Kijk eens naar die Nederlanders tijdens WK. Hoe ongelovig ze zijn hoe gelovig (bijgeloof) worden tijdens het WK.
En na het verliezen word er volop gevloekt.
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 01:50:29
Wat als het nou juist andersom is?
Niet perse letterlijk "hoe geloviger, hoe armer", echter hoe geloviger een persoon is, hoe meer die persoon wellicht inziet dat geld verre van het middel is om gelukkig van te worden.
Teveel geld hebben, wordt in vele geloven sowieso niet gezien als iets dat "goed" is. Ja je hoort hard te werken, niet lui te zijn, leergierig te zijn, iets te bereiken in je leven en anderen te helpen zoverre je dat kan en meer van dat soort punten.
Maar een "overvloed" aan geld hebben, een te overdreven luxe leven lijden en allerlei producten bezitten die je dus echt niet "nodig" hebt, zijn punten waar een (goed) gelovig iemand afstand van zou proberen te nemen.
Ik geloof er ook wel in dat armere mensen wellicht eerder gelovig zijn. Echter betekent dat niet bijvoorbeeld dat geloof alleen voor de "zwakkere" mensen bestaat. Ik zie het eerder als; mensen die niet corrupt zijn door al het materialistische in het leven, zien wellicht eerder in dat het leven om zoveel meer gaat dan een vette bak voor de deur die in de avond transformeert in een robot en een huis die meer technologie bevat dan een alien-kolonie op de planeet Zargon-E5.
|