CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 10:31:30
Die 'air' is zoals jij het ziet.. Zoals ik al eerder zei.. ik ga me niet schamen, of schuldig voelen omdat ik nou eenmaal hoger dan het gemiddelde zit in de piramide.
Het blijft gewoonweg volstrekt logisch.. dat er meer mensen stap 1 bereikt hebben dan stap 2.
Als je daar de logica niet van inziet.. dan zie ik geen verder verloop..
Want iedereen die stap 2 doet heeft ook stap 1 gedaan.. dus zijn er altijd meer die stap 1 gedaan hebben dan stap 2
Dus er zijn er meer die stap 1 gedaan hebben dan 2.. dus er zijn er meer die stap 2 gedaan hebben dan 3
Het is niet zonder reden dat het een piramide is die als voorstelling gebruikt word.
Kheb ook gezegd dat men zich niet beledigd moet voelen.. omdat dat mss een kwestie is van aangesproken voelen..
Kheb meerdere dingen gezegd..
Men reageert steeds met een ''ik weet er genoeg over man, je generaliseert fout omdat je fout generaliseert"
Stap 2 kan stap 1 begrijpen.. maar stap 1 kan niet stap 2 begrijpen.. moest stap 1 stap 2 begrijpen dan word stap 1 stap 2
Natuurlijk zijn er vage schemer-gebieden!!
1 van de problemen van iemand die veel slimmer is dan het heersende gemiddelde.. is dat ie denkt dat ie op alle terreinen veel slimmer is.
Een slimmerik beseft echter dat ie op ongelooflijk veel gebieden enorm dom is..
Hoe meer je weet.. hoe meer je weet dat je bitterweinig weet offcourse..
Kheb een IQ van meer dan 130, ksta in stap 5 van de 6 te worstelen..
Maar denk je dat ik me daarom beter voel dan jou?
Maar dat neemt niet weg dat ik me niet goed in men vel mag voelen omdat ik een hogere IQ heb of hoger in de piramide sta.
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 09:11:39
CultureGlue zei:Oo wat ben ik van je betoog onder de indruk.. Sorrie.. maar je zal echt wel met meer informatie moeten afkomen.. But then again. Laat maar. Kweet (kzag) genoeg.
Ik ben hier niet om mezelf te bewijzen, in tegenstelling tot jou. Ik ben hier niet om mezelf te showen (zovan: Kijk dit heb ik geleerd..) Dus ik begin er niet eens aan.
Ik vind jou gewoon een dikke air om je heen hebben met "jullie zitten onder mijn niveau", vandaar dat ik denk dat jij ook niet echt ver bent in de piramide van maslow
Sta is gewoon een keer open voor kritiek... Het was en is nog steeds geen goede generalisatie dus ik vind het gewoon een topic van 0,00..
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 00:24:45
Oo wat ben ik van je betoog onder de indruk.. Sorrie.. maar je zal echt wel met meer informatie moeten afkomen.. But then again. Laat maar. Kweet (kzag) genoeg.
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 mei 2009 16:32:08
CultureGlue zei:Zich beledigd voelen omdat iemand anders al verdere behoeften heeft is een mooi staaltje van???
Nogmaals..Generalisaties zijn niet per definitie fout..
En 'hogere' behoeftes hebben is niet per definitie vanuit de hoogte doen..
En je hoeft niet een gedragspsycholoog zijn.. en iedere mens afzonderlijk bestuderen om te weten dat we in een maatschappij leven waarbij de meerderheid de behoeften zoeken bij sex, veiligheid, onderdak, macho, hol koopgedrag, etc..
Dat jij dat beledigend vind komt niet doordat ik zou fout generaliseren.. dat komt omdat je je aangesproken voelt rechtstreeks of onrechtstreeks.. Maar dat veranderd niets aan het feit dat de meeste mensen niet voorbij de helft geraken van de piramide van Maslow..
Anders moet je Maslow zelf maar ééns lezen..
Want kdenk dat je niet echt begrijpt of weet wat de piramide van Maslow is.. een paar uren les op de puber-plaats (school) is echt wel niet van het niveau van Maslow zelf hoor.
En voor jou didi ook.. En anders moeten we de discussie dan verleggen naar.. waar zitten de meeste mensen in de piramide van Maslow?
Moesten mensen in de meerderheid hoger in de piramide van Maslow zitten.. geloof me.. het zou een wereld zijn met veel minder oorlog, beter milieu, minder armoede, meer kansen, minder gevangenissen, minder gestoorden, meer liefde, meer begrip..
Sorrie.. maar zelfs met een roze bril zie ik dat de wereld in zijn totaal.. als wereld.. gewoon een commerciele zwakke bedoening is.. en dat ga ik echt wel niet als een hogere fase in de piramide van Maslow zien.
Dus alsnog.. Nineveh..
Het komt doordat ik zei dat het komt..
Ze lezen geen boeken..
Kijken dommakende tv
Zijn bang
Zijn arrogant, dominant
Willen niet lezen
Weten niet beter (beweren tegendeel)
Lucht vervuild
Slechte eetgewoonten, slecht eten
Ze zien in de nacht geen sterren meer
Ze zitten als ratten op elkaar gepakt
Slimmere mensen zijn moeilijker om te verkopen aan een product
The money-making-system
En jaa - in het algemeen! Niet iedereen.. Uitzonderingen bevestigen de regel
Ik denk dat jij half niet weet hoeveel ik gelezen (en gedaan) heb met de theorie van Maslow. Dus ga daar aub geen uitspraken over doen, wil je?
Ik blijf bij het punt dat het geen goede generalisatie is.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 10 mei 2009 13:11:40
Ten eerste zijn er al langer meer dan 6 miljard mensen.. Dus je zou je op meer dan 1 gebied kunnen updaten.
Er zijn meer psychopaten niet alleen in aantal, maar ook procentueel.. Niet alleen omdat ze meer aan het licht komen, maar OOK omdat er meer zijn.
Ik basseer mij op artikels uit kranten, van op het internet en op gesprekken dat ik gehad heb met mensen die ver boven het chatnu-niveau liggen..
En tuurlijk zal het een ik-draai-mijn-hoofd-die-richting-uit-effect er ook wel zijn..
Maar dat bewijst ook al niet dat het tegendeel waar is van wat ik beweer.
En nu moet ik weg.. typos
[Gewijzigd op 10 mei 2009 20:39:59]
|
 ScarsNst.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 mei 2009 21:03:18
Sorry maar ik weet precies wat de hogere fases inhouden.. Daar heb ik je uitleg niet voor nodig... En ik heb gelezen waar je dat op baseert ja, nog steeds is het niet feitelijk..
En zoals ik eerder al zei, mijn argumentatie is gebaseert op wat IK om mij heen zie.. Jij noemt nu een aantal negatieven punten op (feitelijk of niet) Ik kan net zoveel positieve punten op gaan noemen.. Het is maar net welke kant je je hoofd heen draait...
Je kan bv zeggen er zijn meer psychopaten dan ooit.. Maar er zijn bv ook meer mensen dan ooit.. Verhouding blijft dan nog steeds hetzelfde.. Ook zijn er nu meer "middelen" om die psychopaten aan het licht te brengen.. Het kan dus simpelweg LIJKEN alsof er meer psychopaten dan ooit zijn.. Maar waarschijnlijk zeg je zoiets omdat je het zelf OOK MAAR GELEZEN hebt... Niet omdat jij 6 miljard mensen hebt onderzocht...
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 mei 2009 20:43:43
Wat je zegt is inderdaad juist.. pintje op terras drinken ontplooiing is niet uitgesloten.. maar alsnog veranderd dat niets aan het feit.. en daar zijn studies van dat de IQ van de bevolking naar beneden gaat.
Dat er meer psychopaten zijn dan ooit.. enz.. Heb je eigenlijk wel gelezen waar ik mijn waarschijnlijkheid op basseer?
Ik kan je nog meer aanwijzingen geven die duiden op die waarschijnlijkheid..
Een maatschappij werd vroeger nog ontdomd..
Er was om de zoveel jaar oorlog.. de domsten zetten zich vooraan.. de die vooraan sneuvelden het eerst..
Nu blijven die domme mensen gewoon leven..
Als je vroeger dom was.. waren er geen sociale voorzieningen die het leven je aangenamer maakten.; je stierf vroeger..
Vroeger waren er meer analfabeten maar procentueel minder alitariti (zij die kunnen lezen maar weigeren het te doen)
De kranten staan vol met oppervlakkigheden..
Televisie is reclame-rijker dan ooit.. de reclame-industrie stuurt de zenders.. die zenders maken geen programmas dat de mensen slimmer maakt (uitzonderingen bevestigen de regel)
De zenders moeten in de lijn passen van de advertenties, sponsors.. en dan zijn gemakkelijk oppervlakkige kijkers net ietsje welkgekomener..
Domme tv-spelletjes - meer dan ooit..
Ooo .. ja men doet aan ontplooiing.. steeds maar hollere behoeften.. geld geld en nog ééns geld.. materialisme, nihilisme, en zogezegd rationalisme..
1 miljard mensen op de wereld lijden honger!!
En ja gaat me dan zeggen dat de meeste mensen in de hogere fases komen van de piramide van Maslow zitten..
Sorrie maar kdenk niet dat je beseft wat de hogere fases inhouden.. en eerlijk gezegd je kan het ook niet uitleggen aan iemand die lager staat.. dat is nou éénmaal het princiepe van de piramide van Maslow.
Kkan gerust nog meer argumenten boven halen hoor.. Wat jij opnoemt kan mss wel zijn.. maar het is niet omdat je je omringd met een minderheid.. dat die dan plots representatief is voor de meerderheid.
Greets
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 mei 2009 19:12:13
ScarsNstripes zei:Als je geen feiten of statistieken hebt, kan je geen "goed gemaakte" generalisatie geven... Je hebt het over een voor jou bepaalde "waarschijnlijkheid"... Dat maakt het nog geen feit..
Ook ben ik van mening dat het onderste zuil in de piramide steeds kleiner wordt en de middenmoot steeds groter...
Dat is namelijk wat ik om mij heen zie..
@ Ninevah je zegt dat je het baseert op wat je om je heen ziet, maar waarschijnlijk kijk je dan op de verkeerde plekken om je heen, of je verplaatst je niet genoeg in andermans schoenen... Je hebt het ook over "debielen" in scheveningen.. maar je kan net zo goed met zelfontplooiing bezig zijn, terwijl je een biertje drinkt op het terras... Iedereen heeft namelijk zijn eigen manier van het voeden van zijn/haar ziel..
Dankje!
Als je niet over politiek of theologie praat betekent niet gelijk dat je niet met zelfverrijking bezig bent.. En aangezien ik bv mijn geloof als een vorm van van zelfverrijking vind.. en steeds meer mensen om mij heen zie.. die daar serieus en diep op ingaan en mee bezighouden.. Ben ik ook van mening dat de piramide zich langzamerhand om gaat draaien.. De top groeit.. De voet krimpt...
En als er mensen blijven haken in de eerste fase.. zal dat waarschijnlijk komen door gebrek aan mogelijkheden om die fase door te komen.. met als grootste oorzaak armoede en manipulatie
|
 ScarsNst.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 mei 2009 16:16:21
Als je geen feiten of statistieken hebt, kan je geen "goed gemaakte" generalisatie geven... Je hebt het over een voor jou bepaalde "waarschijnlijkheid"... Dat maakt het nog geen feit..
Ook ben ik van mening dat het onderste zuil in de piramide steeds kleiner wordt en de middenmoot steeds groter...
Dat is namelijk wat ik om mij heen zie..
@ Ninevah je zegt dat je het baseert op wat je om je heen ziet, maar waarschijnlijk kijk je dan op de verkeerde plekken om je heen, of je verplaatst je niet genoeg in andermans schoenen... Je hebt het ook over "debielen" in scheveningen.. maar je kan net zo goed met zelfontplooiing bezig zijn, terwijl je een biertje drinkt op het terras... Iedereen heeft namelijk zijn eigen manier van het voeden van zijn/haar ziel..
Als je niet over politiek of theologie praat betekent niet gelijk dat je niet met zelfverrijking bezig bent.. En aangezien ik bv mijn geloof als een vorm van van zelfverrijking vind.. en steeds meer mensen om mij heen zie.. die daar serieus en diep op ingaan en mee bezighouden.. Ben ik ook van mening dat de piramide zich langzamerhand om gaat draaien.. De top groeit.. De voet krimpt...
En als er mensen blijven haken in de eerste fase.. zal dat waarschijnlijk komen door gebrek aan mogelijkheden om die fase door te komen.. met als grootste oorzaak armoede en manipulatie
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 09 mei 2009 12:43:12
Zich beledigd voelen omdat iemand anders al verdere behoeften heeft is een mooi staaltje van???
Nogmaals..Generalisaties zijn niet per definitie fout..
En 'hogere' behoeftes hebben is niet per definitie vanuit de hoogte doen..
En je hoeft niet een gedragspsycholoog zijn.. en iedere mens afzonderlijk bestuderen om te weten dat we in een maatschappij leven waarbij de meerderheid de behoeften zoeken bij sex, veiligheid, onderdak, macho, hol koopgedrag, etc..
Dat jij dat beledigend vind komt niet doordat ik zou fout generaliseren.. dat komt omdat je je aangesproken voelt rechtstreeks of onrechtstreeks.. Maar dat veranderd niets aan het feit dat de meeste mensen niet voorbij de helft geraken van de piramide van Maslow..
Anders moet je Maslow zelf maar ééns lezen..
Want kdenk dat je niet echt begrijpt of weet wat de piramide van Maslow is.. een paar uren les op de puber-plaats (school) is echt wel niet van het niveau van Maslow zelf hoor.
En voor jou didi ook.. En anders moeten we de discussie dan verleggen naar.. waar zitten de meeste mensen in de piramide van Maslow?
Moesten mensen in de meerderheid hoger in de piramide van Maslow zitten.. geloof me.. het zou een wereld zijn met veel minder oorlog, beter milieu, minder armoede, meer kansen, minder gevangenissen, minder gestoorden, meer liefde, meer begrip..
Sorrie.. maar zelfs met een roze bril zie ik dat de wereld in zijn totaal.. als wereld.. gewoon een commerciele zwakke bedoening is.. en dat ga ik echt wel niet als een hogere fase in de piramide van Maslow zien.
Dus alsnog.. Nineveh..
Het komt doordat ik zei dat het komt..
Ze lezen geen boeken..
Kijken dommakende tv
Zijn bang
Zijn arrogant, dominant
Willen niet lezen
Weten niet beter (beweren tegendeel)
Lucht vervuild
Slechte eetgewoonten, slecht eten
Ze zien in de nacht geen sterren meer
Ze zitten als ratten op elkaar gepakt
Slimmere mensen zijn moeilijker om te verkopen aan een product
The money-making-system
En jaa - in het algemeen! Niet iedereen.. Uitzonderingen bevestigen de regel
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 mei 2009 11:17:51
Nineveh zei:Gebasseerd op cijfers? Waar denk je dat we zitten.. onderzoekersnu.com?
Give me a break.. This is what i think.. and this is why..
Generaliserend of niet het is een fuckin forum geen onderzoeksrapport?
Ik neem aan dat als je intelligent genoeg bent om zo'n aanname te doen, je ook intelligent genoeg bent om een bron erbij te hebben. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 18:21:06
Nineveh zei:btw. Sex hoort bij fase 1. Fysiologische behoeften..
Dat je in fase drie zit betekent niet dat je fase één niet meer kunt/mag uitvoeren
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 18:20:35
btw. Sex hoort bij fase 1. Fysiologische behoeften..
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 18:19:47
Gebasseerd op cijfers? Waar denk je dat we zitten.. onderzoekersnu.com?
Give me a break.. This is what i think.. and this is why..
Generaliserend of niet het is een fuckin forum geen onderzoeksrapport?
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 18:16:59
Nineveh zei:_Sunshine_ zei:
Daarom zeg ik, hou op met generaliseren. En als jullie hier dolgraag willen laten zien dat jullie verder dan de eerste fase zijn, be my guest. Maar pas dan de beginpost aan, wil je?
Danku.
Waarom denk je dat dit om mij gaat? Ik wil met dit topic helemaal niets over mijzelf bewijzen..
Ik heb het idee, dat steeds meer mensen nog op een late leeftijd blijven hangen op de onderste fases van de Maslow piramide.. Je mag het er mee eens zijn, en je mag er zeker ook mee oneens zijn..
Ik heb je verteld waarop ik dit basseer, of je het generaliserend vind of niet..
Loop 1 dag door Den Haag, let eens op hoeveel mannen van boven de 30 hun sexuele behoeftes willen bevredigen, en ze daarom je aanspreken op de allerfoutste manier die er maar bestaat..
Overduidelijk, dat zij zich nog in de onderste fase van deze piramide bevinden..
Op hbo & universiteit ken ik zoveel mensen die studeren alleen om uitiendelijk big money te verdienen.. Die dus een studie kiezen, niet omzich zelf te ontplooien en hun kennis te vergroten.. Maar meer op "status", het feit dus dat ze studeren.. Het zijn er zoveel..
Weet je waarom ik denk dat dit alleen om jullie gaat? Omdat je al zo denigrerend begon met je beginpost. En zo generaliserend. En bij dit onderwerp hoor je gewoon niet te generaliseren. Dat is fout. Dat is netzoiets als dat je een onderzoek gaat uitvoeren, maar je niks aantrekt van betrouwbaarheid & validiteit. Het zijn regels, en een van de regels van generaliseren is, dat het alleen kan op grond van harde cijfers en feiten. En bij jou is dat gewoon niet het geval.
Laat die mensen lekker seksueel actief willen zijn, laat ze hun behoeftes bevredigen. Ik denk niet dat dit jou of mij aan gaat. En dát ze dat uberhaupt al doen, zegt nog niks over dat ze niet verder komen dan de eerste fase. Sex hoort bij het leven. Dus wéér snap ik je punt niet.
En het feit dat mensen alleen voor het geld studeren gaat ons ook niks aan. Of ze het willen of niet, als je je diploma moet halen, moet je je wel ontwikkelen, ontplooien, een stap verder doen. Dus bewust of onbewust, ze blijven heus niet op één punt steken.
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 18:11:53
didi zei:Ik ben het met sunshine eens. Jullie trekken conclusies over mensen waarvan je slechts het topje van de ijsberg hebben gezien. Maar misschien is dat dan wel omdat jullie niet verder komen als die 1e fase van Mazlow, haha... 
You shouldn't be that funny
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 18:11:11
_Sunshine_ zei:
Daarom zeg ik, hou op met generaliseren. En als jullie hier dolgraag willen laten zien dat jullie verder dan de eerste fase zijn, be my guest. Maar pas dan de beginpost aan, wil je?
Danku.
Waarom denk je dat dit om mij gaat? Ik wil met dit topic helemaal niets over mijzelf bewijzen..
Ik heb het idee, dat steeds meer mensen nog op een late leeftijd blijven hangen op de onderste fases van de Maslow piramide.. Je mag het er mee eens zijn, en je mag er zeker ook mee oneens zijn..
Ik heb je verteld waarop ik dit basseer, of je het generaliserend vind of niet..
Loop 1 dag door Den Haag, let eens op hoeveel mannen van boven de 30 hun sexuele behoeftes willen bevredigen, en ze daarom je aanspreken op de allerfoutste manier die er maar bestaat..
Overduidelijk, dat zij zich nog in de onderste fase van deze piramide bevinden..
Op hbo & universiteit ken ik zoveel mensen die studeren alleen om uitiendelijk big money te verdienen.. Die dus een studie kiezen, niet omzich zelf te ontplooien en hun kennis te vergroten.. Maar meer op "status", het feit dus dat ze studeren.. Het zijn er zoveel..
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 17:59:10
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je antwoord op mijn eerder gestelde vraag, nineveh.
Quote:baseer jij al jou conclusies en meningen op 1/10 indruk van een persoon die je niet goed kent? Of baseer jij je conclusie/mening op het totale plaatje?
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 17:56:26
didi zei:Ik ben het met sunshine eens. Jullie trekken conclusies over mensen waarvan je slechts het topje van de ijsberg hebben gezien. Maar misschien is dat dan wel omdat jullie niet verder komen als die 1e fase van Mazlow, haha... 
Haha!
Persoonlijkheid zit inderdaad niet alleen van binnen, maar ik zal je herinneren aan het woordje eerste indruk, vooroordeel.. En dát is nou precies wat jullie aan het doen zijn. Ik vind het eigenlijk belachelijk...
Nineveh, en of ik gehoord heb van gedragspsychologen, nog beter zelfs, ik studeer psychologie. Dus ik snap je verband er niet tussen. Zij concluderen heus niet na 1 observatie meteen hoe die ander in elkaar steekt. Daarvoor zijn andere technieken ook nog nodig. Een gedragspsycholoog richt zich niet alleen op de observatie, maar krijgt ook nog (achtergrond)informatie vanuit de omgeving.
Vanuit hier kan ik alleen nog maar meedelen dat ik vind dat jullie een soort van helderziende aan het spelen zijn. Want heel veel mensen laten maar een klein stukje oftewel het topje van de ijsberg zien. De rest is een onderdeel waar je alleen over kunt oordelen als je diegene door en door kent, of als diegene één of andere test heeft afgelegd.
Danku.
|
  didi (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 mei 2009 17:44:04
Ik ben het met sunshine eens. Jullie trekken conclusies over mensen waarvan je slechts het topje van de ijsberg hebben gezien. Maar misschien is dat dan wel omdat jullie niet verder komen als die 1e fase van Mazlow, haha...
|