okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 mei 2009 16:08:42
CultureGlue zei:En we hebben het hier niet over wat Hij doet.. We hebben het hier over wat Hij KAN
Ik begrijp niet goed waarom je het altijd wil hebben over wat Hij doet..
Waarom doe je dat?
Omdat jij het altijd verdraait, want niemand doet alles wat hij kan. Bepaalde dingens zijn negatief, je wilt toch altijd alles positief?.. Jij als mens wilt dit, je weet denk ik wel wat voor een groot verschil er zit tussen jouw en god als we het zouden hebben over wijsheid? Hoe zou een god dan iets gaan doen wat jij nooit zou doen(degenen die het doen moet je effen buiten laten, we weten hoe stom ze zijn..mischien doe jij het ook, weet ik niet?)
En die vraag wat je mij stelt kan ik ook weer op jouw gaan richten; waarom heb jij het altijd over wat hij kan?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 mei 2009 09:11:19
En we hebben het hier niet over wat Hij doet.. We hebben het hier over wat Hij KAN
Ik begrijp niet goed waarom je het altijd wil hebben over wat Hij doet..
Waarom doe je dat?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 mei 2009 09:09:36
okocha zei:Kan jij je gezicht open snijden met een mes?
Kan jij je keel doorsnijden?
Kan jij je moeder door de raam omlaag gooien?
Kan jij jezelf verbranden?
Kan jij je vader in het water duwen met zijn handen en benen vastgebonden?
Kan jij, Kan jij....
Je snapt wel dat ik ook onophoudend door kan gaan met deze onzin achtige vragen, ja het is onzin, want er zijn vragen die de antwoord in zich verborgen hebben zoals deze, als je tenminste weet aan wie je ze steld..
En vergeet niet kan is anders dan doen, als jij alles doet wat je kan dan is dat niks meer dan een bewijs voor je stomiteit enz..
Jij vergelijkt de logica van mens met de logica van God.. Is dat niet een vorm van verborgen shirk dat je nu doet?
Het punt is dat hij het kan.. Dat weten we.. dat Hij het niet doet is een kwestie van geloven.. in hoeverre kunnen wij imeers WETEN?
En er zijn mensen die zichzelff snijden en alles wat je opnoemt..
Wat normaal is - is een mening! Geen waarheid!
|
  Nerdd_ (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 mei 2009 20:40:20
^^ hahaha grappig en gelijk heb je ,,
niemand weet iets over god en wat hij wel en niet kan ..
en altyd word er gesproken over "hij", waarom niet zij of HET ,, je weet niet eens wat Het is duss ..
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 mei 2009 20:08:54
Kan jij je gezicht open snijden met een mes?
Kan jij je keel doorsnijden?
Kan jij je moeder door de raam omlaag gooien?
Kan jij jezelf verbranden?
Kan jij je vader in het water duwen met zijn handen en benen vastgebonden?
Kan jij, Kan jij....
Je snapt wel dat ik ook onophoudend door kan gaan met deze onzin achtige vragen, ja het is onzin, want er zijn vragen die de antwoord in zich verborgen hebben zoals deze, als je tenminste weet aan wie je ze steld..
En vergeet niet kan is anders dan doen, als jij alles doet wat je kan dan is dat niks meer dan een bewijs voor je stomiteit enz..
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 09:23:39
n-a-22 zei:Iets niet kunnen staat niet gelijk aan iets niet doen...
Wij hebben vaker in dit soort discussie gezetne ... vreemd dat je voor de 30ste keer het zelfde topic met andere zinsopbouw opent....
maar goed ........ Hij KAN ALLES hij doet het echter NIET
B.v. elk mens is in staat om iemand te vermoorden.... elk mens heeft hier de mogelijkheden er naar toe... Iedereen KAN het ....... maar niet iedereen DOET HET
Hij kan alles - Hij doet alles echter niet.. Maw jij zou beter weten waar hij zin in heeft en waarin niet?
Het punt is dat hij het kan.. verzonnen zijn door de mensheid, deels verzonnen zijn door de mensheid, beinvloed zijn door de mensheid, helemaal niet Mohammedaanistisch..
Hij kan.. en daar gaat het me om..
Dat hij het niet doet.. is kwestie van geloven.. niet van weten.. Dus je hoeft me niet te vertellen wat je gelooft zonder te weten.. ik wil weten wat je weet.
En nu zie ik.. Ook jij weet dat hij kan verzonnen zijn door de mens, zijn beeld beinvloed kan zijn door de mens, helemaal niet Mohammedanistisch zijn.
|
 KerimIsT.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 mei 2009 23:52:16
G.A.L
|
 n-a-22 (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 mei 2009 22:01:03
Iets niet kunnen staat niet gelijk aan iets niet doen...
Wij hebben vaker in dit soort discussie gezetne ... vreemd dat je voor de 30ste keer het zelfde topic met andere zinsopbouw opent....
maar goed ........ Hij KAN ALLES hij doet het echter NIET
B.v. elk mens is in staat om iemand te vermoorden.... elk mens heeft hier de mogelijkheden er naar toe... Iedereen KAN het ....... maar niet iedereen DOET HET
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 mei 2009 20:54:03
Door alles buiten te sluiten blijft er niet veel over van een "iets figuurlijks te kunnen zien"..
|
musahhar (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 mei 2009 20:24:55
CultureGlue zei:Heb ik gezegd dat God dit moet doen?
Ik vraag me alleen af waarom God moet voldoen aan jouw logica van wat nu eigenlijk NUT is?
Een verboding toevoeging aan? Hoe kun je nu iets toevoegen bij het AL en hoe kan het dan verboden zijn?
God kan alles.. behalve dat dat dit dit dat dat dit dit enz.. haha verboden toevoeging
waarom haha? door als die innovaties in het christelijke geloof denken mensen dat god een zoon heeft.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 mei 2009 20:07:08
Heb ik gezegd dat God dit moet doen?
Ik vraag me alleen af waarom God moet voldoen aan jouw logica van wat nu eigenlijk NUT is?
Een verboding toevoeging aan? Hoe kun je nu iets toevoegen bij het AL en hoe kan het dan verboden zijn?
God kan alles.. behalve dat dat dit dit dat dat dit dit enz.. haha verboden toevoeging
|
musahhar (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 mei 2009 20:03:19
Waarom zou God eigenlijk dit allemaal moeten doen?
Wat heeft dat voor een nut.
Dit zijn gewoon fitna vragen vind ik wat niks met geloof of God te maken heeft. Als ik die vragen lees denk ik aan een voorval waar Imam Malik zulke dingen werd gevraagd;
Zij schrijven aan Allah plaatsen, richtingen, vormen en lichamen toe en proberen het te camoufleren door te zeggen " Maar we weten niet hoe Zijn plaats is, of hoe Zijn zitten is, of hoe Zijn gezicht is, of hoe Zijn scheen is, of hoe Zijn licht is". Dat allemaal zuivert ze niet van blasfemie (koefr), want Allah is niet samengesteld uit lichaamsdelen en lijkt niet op de schepping op geen enkele manier.
Alle lof zij Allah, Rabbil 'alemiien, Degene Die vrij is van het lijken op de schepping, alle eigenschappen die niet bij Hem passen en al hetgeen dat de ongelovigen onterecht over Hem zeggen.
de woorden van Imam Maalik toen hij gevraagd werd over de Istiwaa’: het zich verheffen van Allah boven Zijn Troon. Hij zei: “Istiwaa’ (het zich verheffen) is bekend, de hoedanigheid (de manier waarop dit gebeurt) is onbekend, het geloven erin (in de Istiwaa’) is verplicht en het ernaar vragen is een bidah (een verboden toevoeging aan de Islam).”
[Gewijzigd op 16 mei 2009 20:05:24]
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 mei 2009 10:53:05
Corleone- zei:CultureGlue zei:Niemand die zegt hoe ver die Almachtigheid gaat..
De topic is namelijk duidelijk..
Kan hij.. kan hij.. kan hij.. tot in het oneindige..
En dan komen jullie tot de conclussie dat hij het wel of niet kan??
Kan hij een loser zijn,
Kan hij uitgevonden zijn..
Kan hij deels verzonnen zijn..
etc etc etc
Als het echt zo irrelevant zou zijn.. Waarom de voor mensen machtige eigenschappen dan wel toekennen en de voor mensen zwakke eigenschappen ontzeggen? Zo irrelevant moet het dan wel niet zijn hé.. Het lijkt er meer op dat God een selectie van eigenschappen is, gekozen door ons mensen dan dat God alle eigenschappen is.
De vraag aan god stellen of Hij iets bepaalds wel of niet kan is irrelevant omdat Hij de Almachtige en de Bron van alles is, ook van het wel en niet kunnen.
|
 Endeavou.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 mei 2009 01:56:48
De Mens wilt ''Veel'' Dat weet God zeker heel goed.
|
 Corleone.. (52)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 mei 2009 01:06:07
CultureGlue zei:Niemand die zegt hoe ver die Almachtigheid gaat..
Kan hij een loser zijn,
etc etc etc
De vraag aan god stellen of Hij iets bepaalds wel of niet kan is irrelevant omdat Hij de Almachtige en de Bron van alles is, ook van het wel en niet kunnen.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 mei 2009 00:01:55
God heeft niet te willen iets anders te zijn dan God?
Hij kan het dus wel! Maar wil het niet.. Of!! Wij willen wat hij wel of niet wil?
En wat is er uberhaubt mis met verlagen?
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 19:42:04
De naam zegt toch voldoende..De Al-Machtige.
Dan zal Hij toch letterlijk alles moeten kunnen?
Maar goed,de vraag wordt dan..
Zou Hij dan ook werkelijk alles willen doen?
Aangezien niemand Hem kan dwingen tot iets..
En dan zeg ik..Nee,ik denk het haast niet.
Weetje waarom niet..zoals ik al eerder zei.
Hij is de Heer van Glorie en Eer,De Heilige!
En waarom zou God zich moeten verlagen tot zijn of een schepsel als Hij Zijn schepsel tot zich zelf kan verheffen? (Denk aan Jezus)
Ons interpretatie over God,is niets anders dan wat Hij zelf ons geleerd heeft over zich zelf!
En men spreekt over dat sommige gebrekkig zijn in zijn interpretatie over God.
Maar ze zien zelf niet dat zei zelf geen eens in de buurt komen van een enig goede interpretatie over God..(Naar MIJN mening)
Met hun.."God is alles,alles is God" filosofie..
Ja,ook me schoenzool zeker? En een strontvlieg..Valt dat ook onder "alles is God" filosofie?
(Tevbe Hasa)
kijk eens kritisch naar je eigen interpretatie over God man.
Maar goed,doe jij maar lekker de groeten aan jou weet ik veel wat ...
(ik durf geen eens "God" te typen man)
Ach..ieder zijn manier van geloven..
|
 Genc_Fen.. (27)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 14:41:04
Mwhahaha ..
Is goed...
Ik zal Hem zeker de groeten van je doen  ..
Ben ik de enige die dit een geniale topic vind?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 10:35:10
Niemand die zegt hoe ver die Almachtigheid gaat..
Kan hij een loser zijn,
etc etc etc
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 mei 2009 00:02:54
Mijn Heer,Ons Heer is de Heer van Glorie en Eer,de Allerhoogste,de Meest Verhevene,de Unieke.
En te verre van wat jij Hem allemaal toekent.
En ja..HIJ IS DE AL-MACHTIGE.
|