fAtimAaa.. (18)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 juli 2009 04:37:46
Dawah zei:In Amsterdam heb je een islamitische basisschool dat de meisjes vanaf een bepaalde leeftijd gescheiden van elkaar zitten. vanaf welke leeftijd weet ik niet precies.
masha Allah als Allah subhana wa ta3ala my Ooit inshaAllah kinderen gaat schenken.
Moet ik dat zeker weten, weten.
ik zal er zelfs inshaAllah naar de andere kant van Nederland voor verhuizen.
zeker weten belangrijk 
bedankt Lieve Zuster
|
fAtimAaa.. (18)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 juli 2009 04:34:18
salam alikom wa rahmatulahi wa baraktuh
Vrouwen besnijdenis is zeker weten slecht het staat nergens in de koran.
alleen somalishe mensen doen dit en geen saudi arabie.
Een goede school is zeker belangrijk, Jonge kinderen willen volwassen zijn
en hier in Nederland denken ze dat volwassen zyn hoge hakken en make is
haren los, onhafhankelijkheid en een boel geld op zak.
maar ze moeten andere volwassen vrouwen en tieners zien die met Islam bezig zyn, zodat ze weten wat volwassenheid is.
warom denk je dat de vorige generatie beter is dan deze ?
omdat ze leefde tussen de Moslim's.
insha Allah Moge Allah subhana wa ta3ala onze nakomelingen rechtschapen maken en gehoorzaam inshaAllah !!
|
Dawah (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 09:20:04
In Amsterdam heb je een islamitische basisschool dat de meisjes vanaf een bepaalde leeftijd gescheiden van elkaar zitten. vanaf welke leeftijd weet ik niet precies.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 09:11:48
De cultuur staat den dienste, het vormingsproces van de Godsdienst..
Kijk maar naar de cultuur van schilderijen..
Cultuur is menselijke invloed op zijn omgeving..
Daarom dat je ook landbouw-cultuur bvb hebt..
Godsdienst.. God dienen? Is een menselijke activitiet.. rarara.. wat zou het dan zijn? Een goddelijk vanalles behalve dat dat en dat en dat en dit en dit daar en dat??
Men zou beter eerst het woordje cultuur leren kennen.
|
 KerimIsT.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 mei 2009 00:00:55
mensen raken in de war met cultuur en godsdienst.
leer eerst maar dat te onderscheiden d...'s
|
  dedeyink.. (1)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 16 mei 2009 12:23:17
HateYou zei:_Sunshine_ zei:HateYou zei:Nee want islaam is koran lezen vasten en bidden en in God geloven  .. sen anlat ozaman ,, warom doen ze dan besnijdenis bij vrouwen ,, tog niet bij het christelijk of katholiek ,, het zijn gewoon de islamieten in saoudie arab en somalie en dat soort landen die zich moeten laten besnijden ..
mannen besnijdenis hoort ook bij islaam en sex mag je niet hebben voor je plezier in islaam ,,
en in die Burka landen gaan ze erg ver ,, zoals besnijdenis zei ik  ,,
anders weet ik ook ,, want anders was het ook wel in NL ofsoo 
Cultuur meisje, cultuur.
Vrouwenbesnijdenis wordt gedaan door de cultuur die mensen zichzelf hebben aangeleerd.
Als je hier gaat beweren dat de Kuran ergens mensen zegt dat vrouwenbesnijdenis hoort, dan wil ik graag een bron zien.
Danku.
Nee nee , het staat ook vast nie in de koraan ..
Je hebt helemaal gelijk Kizz
het is Puur de cultuur waarin die mensen opgroeien .
ama yinede yapanlar zijn toch islamieten of nie ??
Ja het is puur cultuur
De Turken hebben ook oneindig veel dingen die niet bij de islam behoren.
Bv: afkloppen (seytan kulagina gitmesin)
Dat ken je zeker wel.
Of dat blauwe glazen oogje (nazar bancugu) is ook geen onderdeel van de Kuran
nazar bestaat wel, maar dat hangertje zal je niet beschermen, daarvoor moet je cevsen enz leze...
Of bij de marokkanen: de hand van fatima.
Dat is allemaal bullshit net als vrouwenbesnijdenis.
|
  FaNaTiQq (28)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 16 mei 2009 00:27:44
te streng!zo streng hoef je niet te zijn!
en hier in NL kan je moeilijk een school vinden waar jongens en meisjes gescheiden zijn!
en nog iets, hoe wil je later als je dochter alleen maar meisjes ziet en je zoon alleen maar jongens om hun heen, hoe willen ze dan trouwen?? met de 1e de beste die hun hand komt vragen?
vergeet zulke dingen, deze gedachtes zijn van de oertijd, en nergens in de islam staat dat je je kinderen gescheiden moet houden van een ander geslacht!
|
  didi (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 mei 2009 22:02:07
Vrouwenbesnijdenis bestond al voor de Islam. Mensen houden soms hardnekkig aan gebruiken vast en proberen dat met nieuwe dingen te combineren. In dit geval werd er dus stevig geprobeerd een oud gebruik via het nieuwe (de Islam) te kunnen verklaren, om het niet weg te hoeven laten gaan.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 15 mei 2009 09:21:12
Veel Moslims hoor je anders wel zeggen dat toeval niet bestaat.. Dus tkomt toevallig veel in gebieden voor waar veel Moslims zitten.. Toeval niet mogelijk.
Islam = Koran + interpretatie + ...
De éne telt op bij de Islam de andere trekt af van de Islam
Ze hokken samen en geven elkaar gelijk in hun interpretatie-methodes en zichzelf noemen ze volgens het geloof en de Volmaakte religie handelen.. en de andere is cultureel bezig.
Je kan de betekenis van een woord echter niet veranderen..
Cultuur is een ander woord voor menselijk verhandelen.. een handeling en mensen zitten er tussen...
Iedere mens doet dus aan cultuur.. maar sommigen willen er niet vna weten omdat het een denigrerende factor zou hebben dat woord..
Maar men mag wel steeds zeggen.. het is HUN cultuur..
Het is net als zeggen.. eeiiikes.. ze doen kaka.. terwijl ze zelf schijten..
tis grof.. maar tis wel zo. PUNT
|
  didi (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 22:50:02
Dat veel mensen die Islamitisch zijn een bepaald gebruik hebben, maakt het niet dat het gebruik zelf Islamitisch is. Er zijn volkeren die vrouwenbesnijdenis proberen goed te praten vanuit de Koran, dit is echter onterecht. Het is een cultureel iets, heeft niets met het geloof te maken verder. Het komt alleen toevallig voor in streken waar de Islam ook veel voorkomt.
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 21:38:51
^ Het is dan een cultuur die islamitische sommige mensen met zich meedragen. Maar om het af te schuiven op de islam is niet gepast lijkt me
|
  HateYou (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 21:29:12
_Sunshine_ zei:HateYou zei:Nee want islaam is koran lezen vasten en bidden en in God geloven  .. sen anlat ozaman ,, warom doen ze dan besnijdenis bij vrouwen ,, tog niet bij het christelijk of katholiek ,, het zijn gewoon de islamieten in saoudie arab en somalie en dat soort landen die zich moeten laten besnijden ..
mannen besnijdenis hoort ook bij islaam en sex mag je niet hebben voor je plezier in islaam ,,
Cultuur meisje, cultuur.
Vrouwenbesnijdenis wordt gedaan door de cultuur die mensen zichzelf hebben aangeleerd.
Als je hier gaat beweren dat de Kuran ergens mensen zegt dat vrouwenbesnijdenis hoort, dan wil ik graag een bron zien.
Danku.
Nee nee , het staat ook vast nie in de koraan ..
Je hebt helemaal gelijk Kizz
het is Puur de cultuur waarin die mensen opgroeien .
ama yinede yapanlar zijn toch islamieten of nie ??
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 20:48:01
HateYou zei:Nee want islaam is koran lezen vasten en bidden en in God geloven  .. sen anlat ozaman ,, warom doen ze dan besnijdenis bij vrouwen ,, tog niet bij het christelijk of katholiek ,, het zijn gewoon de islamieten in saoudie arab en somalie en dat soort landen die zich moeten laten besnijden ..
Cultuur meisje, cultuur.
Danku.
|
  HateYou (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 18:27:36
Nee want islaam is koran lezen vasten en bidden en in God geloven .. sen anlat ozaman ,, warom doen ze dan besnijdenis bij vrouwen ,, tog niet bij het christelijk of katholiek ,, het zijn gewoon de islamieten in saoudie arab en somalie en dat soort landen die zich moeten laten besnijden ..
en in die Burka landen gaan ze erg ver ,, zoals besnijdenis zei ik ,,
|
  dedeyink.. (1)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 17:53:29
HateYou zei:dedeyinki_ zei:HateYou zei:Ik vind het zo zielig Als ik een klein meisje van 5 jaar ofzo met een hoofddoek zie lopen  ,want zkr word die gedwongen om het te dragen , en uiteindelijk is zij dan ook degene die rond haar 14e haar hoofddoek weer afdoet .
en vrouwenbesnijdenis dan  ,, egt het allerergste als je als klein meisje besneden word want dan weet je nie wat het is en kan je er ook niet voor opkomen
maybe voor geloof , maar het gaat gewoon te ver ...
Het gaat erom dat ze geen plezier mag hebben bij de sex ... hoezoo mannen dan wel
Wat heeft vrouwenbesnijdenis met dit topic te maken? 
en vrouwensbesnijdenis is GEEN islam.
Ga eerst wat research doen ipv alles te geloven dat je op tv ziet.
Dat hoort bij saoudi arabie Whatever ,, en daar is alleen maar islaam ... mag nie anders .
ik geloof zeker niet alles op tv , dom ben ik nie , weet wat je zegt , ik ken een meisje die is besneden  ..
deze topic gaat over kinderen en islaam ,, kinderen weten niet beter , het word hun wijsgemaakt dat het goed is .. dat je 100% moslim moet zijn
Meid
vrouwenbesnijdenis is geen onderdeel van de islam
In de islam besaat er zoiets niet
DUS DAN KAN JE OOK GEEN 100 % moslim zijn als je het doet.
Ik hoop dat je het snapt.
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 17:43:27
ik ben namelijk Opzoek naar een goede Islamtische school
waar het gebed verplicht is en jongens & meisjes goed gescheiden
worden en de hoofddoek verplicht is
+ waar ze vertellen over de Islaam en meedoen aan islamitische feesten.
kunnen jullie mij verdere informatie geven?
in rotterdam in west heb jee een strenge islamitische middelbare school dat wel goed is enzo en alleen maar turken zitten
|
lil_blon.. (20)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 17:16:42
klinkt alsof de topic starter in een sekte wilt ofzo
hopelijk red God jou kinderen en haald ie ze daar weg !
arme kinderen
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 16:24:36
i know
|
 -Realite.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 14:54:34
Je hebt helemaal gelijk dame.
|
 _Sunshin.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 mei 2009 14:50:46
Je vergeet dat het eerste stuk over kinderen gaat...
"salaam waleikoem wa rahmatulahi wa baraktuh zusters.
Hoe zouden jullie, jullie kinderen Opvoeden?
s'weekend Moskee? hoe ver zou je gaan Om je kind te laten praktiseren.
ik ben namelijk Opzoek naar een goede Islamtische school"
Genoeg Nederlands voor vandaag
|