CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 mei 2009 10:44:15
Een zoveelste topic over evolutie, schepping, god, the force, argumenten, tegen-argumenten, psychologische onderliggende redenen en enz..
Ik hoop iets bij te leren.. dus moet ik zien dat ik de juiste vragen stel 
Waarom wil iemand geloven dat de evolutie-LEER minder wetenschappelijk of helemaal niet wetenschappelijk is tegenoverstaande het letterlijk nemen van het Adam en Eva modder gemaakt en incest verhaal?
Waarom komt men steeds met de verouderde argumenten af? Men heeft het over toeval, en een vlieger die met een windvlaag samengesteld word. Over het ontstaan van het leven.. Wat eigenlijk iets anders is dan de ontwikkeling en diversiering van het leven.
Waarom zou iemand de evolutie-leer willen geloven??
Waarom zou het onmogelijk zijn.. en waarom zou je mogen oordelen dat evolutie en schepping twee verschillende zaken zijn?
|
 shieea (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 30 mei 2009 11:10:33
jij bent grappigg
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:00:51
Waarom zou het onmogelijk zijn.. en waarom zou je mogen oordelen dat evolutie en schepping twee verschillende zaken zijn?
Dat is dus wat ik me ook altijd afvraag.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:05:41
Ik denk dat het op angst gebasseerd is dat oordeel.. en met angst mogen mensen zich veel permiteren.. Maar waarom dan angst?
|
 Nineveh (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:07:42
Je hoort niet graag dat wat je al je hele leven lang hebt gehoord, een grote leugen is.. Misschien vandaaar die angst?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:12:06
Waarom zou het een leugen moeten zijn? Ze hoeven elkaar toch niet uit te sluiten.. Enkel als je het letterlijk neemt. Maar waarom neemt men het dan allemaal zo letterlijk??
Op 6 dagen is de wereld geschapen.. denken die dan echt letterlijk 6x24x60 minuten?
Of een paar miljard jaar is niet meer zo godsmachtig ofzo? Ik weet het niet
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:17:00
eigenlijk weet ik het wel 
denk ik..
maar men spreekt mij nooit tegen (tot vervelens toe)
|
 Corleone.. (52)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:20:03
De wetenschap is de 21ste eeuw brainwashmiddel van de illumunati. Ze gebruiken zogenaamde allemaal pas gevonden skeletten van een miljard jaar om de gelovigen te laten twijfelen, chaos te zaaien en zo de eenheid te verstoren
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:21:29
En waarom zouden ze dat doen? Waarom zouden tienduizenden mensen.. die langer naart school geweest zijn dan jij en ik tesaam.. zo dom zijn.. en dingen opgraven die niet echt zijn?
|
 ScarsNst.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:31:25
Schepping is naar mijn mening ook een vorm van evolutie.. Bepaalde stoffen komen bv samen en evolueert tot een levend wezen..
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 19:32:50
Evolutie schept.. de schepping evolueert..
Dat dat twee verschillende zaken zijn zie ik niet.. maar toch zijn er zoveel mensen anti-evolutie.. blijven zij dan een spermacel?
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 21:43:56
Dat wat men evolutie noemt,noem ik de schepping zelf..
Beter gezegd..God geeft de schepping zelf een vorm in een bepaalde tijd die het schepping het beste nodig heeft..
Of Hij verandert zijn schepping van ene toestand naar de andere..
Dat het ontwikkeld,verandering door gaat,evolueert...
Maakt niet uit met welk woord je het uitdrukt...
en dat sommige op apen lijken verklaart niet dat we uit apen afstammen..
Maar goed..
# al-Khaliq (de Schepper)
# al-Bari' (de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.)
# al-Musawwir (de Vormgever)
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 mei 2009 22:38:38
Je lijkt liever op een misvorming dat door incest komt zekers? Zoweel als het letterlijk nemen van de geschriften.. als het zelf toepassen?
Toevallig ook een 30ste generatie incest?
En voor ter uwen informatie.. mensen stammen niet af van apen. 
Zoals je broer ook niet afstamt van je zus.. 
Aap en mens hebben een gemeenschappelijke voorouder
Broer en zus hebben een gemeenschappelijke voorouder..
Maar die misvatting helpt je in je niet-twijfel-zone te houden..
Dan is ze wel zwak hé.. het niet twijfelen 
Het valt echt niet op hoor.. dat jij twijfelt en dat je er bang voor bent..
Waarschijnlijk genoeg gewaarschuwd geweest door je brain-vormers.
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 juni 2009 00:29:33
Haaha...wat jou opvalt over mij doet me echt niets..geloof mij nou maar..
Geloof jij maar lekker in je eigen fabeltje...Ik het mijne..
Oké..? [Gewijzigd op 03 juni 2009 23:04:37]
|
Kamelya (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 01 juni 2009 23:54:03
CultureGlue zei: Waarom zouden tienduizenden mensen.. die langer naart school geweest zijn dan jij en ik tesaam.. zo dom zijn.. en dingen opgraven die niet echt zijn?
De wetenschap kan niet eens verklaren wat een gedachte is. Wij weten dat de hersenen daarvoor elektriciteit en magnetisme gebruiken, maar het is nog nooit gezien en nog veel minder begrepen.
|
Kamelya (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 02 juni 2009 00:39:30
Owh jah..
Waarom?
Omdat ze het empirisch testbaar aantoonbaar willen maken.......
Heeft iemand dan ooit evolutie geobserveerd met zijn eigen ogen?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 02 juni 2009 12:53:46
Kamelya zei:CultureGlue zei: Waarom zouden tienduizenden mensen.. die langer naart school geweest zijn dan jij en ik tesaam.. zo dom zijn.. en dingen opgraven die niet echt zijn?
De wetenschap kan niet eens verklaren wat een gedachte is. Wij weten dat de hersenen daarvoor elektriciteit en magnetisme gebruiken, maar het is nog nooit gezien en nog veel minder begrepen.
Indien ik zelfs nog maar gewoon ja zou zeggen.. Wat dan nog? Wat heeft dat te maken met mijn opmerking.
Al die mensen zijn zo dom en liegen en het is één groot wereldcomplot en ze zwijgen allemaal in alle talen dat het opgezet spel is om de gelovigen van hun geloof te halen.
Er zitten mensen voor minder in een psychiatrische instelling. Gedachte gedachte
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 02 juni 2009 12:56:21
Kamelya zei:Owh jah..
Waarom?
Omdat ze het empirisch testbaar aantoonbaar willen maken.......
Heeft iemand dan ooit evolutie geobserveerd met zijn eigen ogen?
Ja - jij niet ofzo? Jij blijft een zaadje als een zaadje zien.. Een bevrucht ei nog nooit een kip zien worden.. Nog nooit geen seizoenen gezien? Jij ziet niet dat een chichuaua niet langer een WOLF is? En dat is een evolutie op een paar maanden , paar weken, paar eeuwen tijd.. Dus je kunt je gaan voorstellen wat eeuwen kunnen meebrengen als verandering.
Hoe oud is de aarde Kamelya? Nou hoeveel meer verandering is er dan mogelijk? Antwoord met getallen aub [Gewijzigd op 02 juni 2009 21:57:56]
|
 shieea (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 02 juni 2009 23:51:41
Er is een kracht dat ervoor zorgt dat een evolotie tevoorschijn komt en dat Noem ik God. heelaal aarde big bang of wat dan ook. er is iets wat ervoor zorgt dat het beweegt of ontstaat en dat noem ik God. en die god is Allah. Voor de rest kan je discusseren wat je wilt. het heeft toch geen zin!
|
Kamelya (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 juni 2009 01:09:01
CultureGlue zei:
Ja - jij niet ofzo? Jij blijft een zaadje als een zaadje zien.. Een bevrucht ei nog nooit een kip zien worden.. Nog nooit geen seizoenen gezien? Jij ziet niet dat een chichuaua niet langer een WOLF is? En dat is een evolutie op een paar maanden , paar weken, paar eeuwen tijd.. Dus je kunt je gaan voorstellen wat eeuwen kunnen meebrengen als verandering.
Hoe oud is de aarde Kamelya? Nou hoeveel meer verandering is er dan mogelijk? Antwoord met getallen aub
Ik heb het hier voornamelijk over het natuurlijke evolutieproces dat beweert dat de mens is geëvolueerd van een aap. Of dat mens en aap gemeenschappelijke voorouders hebben!
De wetenschap zegt dat we 5 zintuigen hebben waarmee we de wereld om ons heen identificeren en waarnemen.
Heeft iemand dan ooit het evolutieproces in werking gezien? Nee…(refererend naar de theorie dat beweert dat de mens geëvolueerd is van een aap. Of dat mens en aap gemeenschappelijke voorouders hebben)
Kan er bewezen worden dat het een voortgaand proces is? Nee…
Is het daarom niet zo dat ze ons slechts hun mening proberen te onderwijzen? Jaaaaaaaaaaaaa
[Gewijzigd op 03 juni 2009 01:10:35]
|