De door jou opgevraagde pagina is enkel beschikbaar voor ingelogde leden, je kunt hieronder inloggen.

Forum: Andere motieven voor een hoofddoek?

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Andere motieven voor een hoofddoek?
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 09:10:15
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Waarschijnlijk gaan de meeste onder jullie niet zeggen dat er mensen zijn met dergelijke (of andere) motieven..

Maar om welke redenen kan iemand allemaal een hoofddoek dragen..

Meerdere antwoorden zijn vast mogelijk

Omdat het moet van thuis, familie, vrienden, school (groepsdruk)
Omdat ze zich willen voorstellen als een goede gelovige
Omdat ze het gewoon zijn..
Omdat ze bang zijn dat mannen hen durven lastig vallen (Koran-vers)
Omdat het voor hen een soort van protest is..
Omdat het voor hen een soort van haloo we zijn hier

Als je zelf nog meer redenen hebt.. Plaats ze gerust maar..

En als je het ergens niet mee akkoord ben.. zeg dan gerust waarom!
-YouKnow.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 14:13:15

omdat ze zich er goed in voelen
dedeyink.. (0)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 14:16:42

omdat ze zich beter voelen in hun vel
-Capucci.. (12)
Moderator
-Capuccinos avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 15:58:08

omdat ze het modieus vinden, althans dat gevoel krijg ik bij sommige (vooral marokkaanse meisjes)...
ik weet niet of dit beeld klopt.
BoeitNie.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 16:13:18

^^ Turke meiden meer hoor volgens mij
die doen soms dingen in hun hoofddoek zodat het hoog staat en maken soms een vlechtje van hun hoofddoek of doen er een grote roos op surprised.gif en glanshoofddoekjes tongue.gif
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 19:00:22

-YouKnowMe zei:

Ok.. maar waarom? mhu
Avsuma (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 19:46:29

Hoezo waarom?

Genoeg vrouwen die zeggen: ik ben een moslima, of je het leuk vindt of niet, en mijn hoofddoek is mijn identiteit, ik voel me zo beter, en jij blijft af van mijn identiteit.
Studi0_9 (6)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 juni 2009 22:32:02

De hoofddoek zoals wij die vandaag kennen, komt uit de Iraanse cultuur van de Zoroastriers bij wie het voor de vrouwen EN de mannen verpicht was een hoofdbedekking te dragen en tijdens de religieuze diensten verplicht was voor beiden om een sluier voor hun mond te dragen (om het heilige vuur in de vuurtempel niet met hun adem te vervuilen). De Zoroastriers geloofden in het heilig zijn van de vier klassieke elementen: vuur, water, grond en lucht. Daarmee gingen ze met allerlei zeer extreme voorzorgsmaatregelen om.

Nadat de Arabieren Iran veroverden waren zij zo erg onder de indruk van de superieure cultuur in dat land, dat zij vrijwel alles klakkeloos overnamen en gingen mixen met de Islam. Later werd het in de Islam geïncorporeerd, maar het heeft absoluut GEEN Islamitische oorsprong. Het komt uit een ander geloof. Hoe het in de Islam werd incorporeerd is een pijnlijke en zeer controversiele hoofdstuk in de geschiedenis van de Islam. Het gaat hier om het vervalsen en verzinnen van religieuze teksten om de interpretatie van geestelijken en politieke leiders in de beginperiode van de Islam te doen laten overheersen. Beide traditionele stromingen in de Islam, het soennisme en het shi'isme hebben zich hieraan schuldig gemaakt. Maar dat is een ander verhaal.
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 10:59:04

Avsuma zei:
Hoezo waarom?

Genoeg vrouwen die zeggen: ik ben een moslima, of je het leuk vindt of niet, en mijn hoofddoek is mijn identiteit, ik voel me zo beter, en jij blijft af van mijn identiteit.

Dus dan toch zo van..

Omdat ze zich willen voorstellen als een goede gelovige
Omdat ze het gewoon zijn..
Omdat het voor hen een soort van protest is..
Omdat het voor hen een soort van haloo we (moslimas) zijn hier

Mjah..
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 11:01:03

Studi0_9 zei:
De hoofddoek zoals wij die vandaag kennen, komt uit de Iraanse cultuur van de Zoroastriers bij wie het voor de vrouwen EN de mannen verpicht was een hoofdbedekking te dragen en tijdens de religieuze diensten verplicht was voor beiden om een sluier voor hun mond te dragen (om het heilige vuur in de vuurtempel niet met hun adem te vervuilen). De Zoroastriers geloofden in het heilig zijn van de vier klassieke elementen: vuur, water, grond en lucht. Daarmee gingen ze met allerlei zeer extreme voorzorgsmaatregelen om.

Nadat de Arabieren Iran veroverden waren zij zo erg onder de indruk van de superieure cultuur in dat land, dat zij vrijwel alles klakkeloos overnamen en gingen mixen met de Islam. Later werd het in de Islam geïncorporeerd, maar het heeft absoluut GEEN Islamitische oorsprong. Het komt uit een ander geloof. Hoe het in de Islam werd incorporeerd is een pijnlijke en zeer controversiele hoofdstuk in de geschiedenis van de Islam. Het gaat hier om het vervalsen en verzinnen van religieuze teksten om de interpretatie van geestelijken en politieke leiders in de beginperiode van de Islam te doen laten overheersen. Beide traditionele stromingen in de Islam, het soennisme en het shi'isme hebben zich hieraan schuldig gemaakt. Maar dat is een ander verhaal.

Iedere religie broeit voort op een al eerder broeiende..

Ksnap bovendien echt niet deze interpretatie van de kleercodes in de Koran.. Er staat vrouwelijk lijn verbergen.. maar kweet niet hoe het met de moslim-mannen zit.. maar ik zie nog steeds vrouwelijke lijnen hoor..
---Hlya (20)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 13:30:09

omdat ze soortvan willen zeggen wij zijn heilig terwel ze gwn chil sex hebbenhappy.gif
dedeyink.. (0)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 14:02:53

---Hlya zei:
omdat ze soortvan willen zeggen wij zijn heilig terwel ze gwn chil sex hebbenhappy.gif

confused.gif
-YouKnow.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 14:10:00

CultureGlue zei:
-YouKnowMe zei:

Ok.. maar waarom? mhu

Ze voelen zich er gewoon goed in? Vertrouwd? Weten dat ze Allah tevreden stellen? Dat geeft de mensen een goed gevoel.. [Gewijzigd op 30 juni 2009 14:10:14]
---Hlya (20)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 15:31:31

dedeyinki_ zei:
---Hlya zei:

confused.gif

is ook een reden er zijn zoveel meisjes die met hoofddoek lopen en doen ofdat ze heilig zijn terwel ze gwn sex hebben en inn korte rokjes lopen etc. etc..
_DerdoMi.. (3)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 18:08:38

met of zonder hoofddoek:/

tegewoordig zie je geen verschil meer...
beide, vol met make-up,strakke kleding,hoge hakken , etc enigste verschil is t doekj op de hoofd

*( er zijn uitzonderingen)
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 18:18:20

-YouKnowMe zei:
CultureGlue zei:
-YouKnowMe zei:

Ok.. maar waarom? mhu

Ze voelen zich er gewoon goed in? Vertrouwd? Weten dat ze Allah tevreden stellen? Dat geeft de mensen een goed gevoel..

En stellen ze dan Allah tevreden? Hoe weten ze dat? Er staat in de Koran vrouwelijke lijn verbergen.. met een hoofd gedeeltelijk te verbergen verberg je toch niet de vrouwelijke lijn confused.gif En Allah is daarmee tevreden omdat men zich daarmee goed in het vel voelt? Als men dan zoiets wil.. waarom zou dat dan niet mogen steekhouden confused.gif

En kan je begrijpen dat ik het 'ergens' totaal geen steek zie houden..??
-YouKnow.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 18:23:15

CultureGlue zei:

En stellen ze dan Allah tevreden? Hoe weten ze dat? Er staat in de Koran vrouwelijke lijn verbergen.. met een hoofd gedeeltelijk te verbergen verberg je toch niet de vrouwelijke lijn confused.gif En Allah is daarmee tevreden omdat men zich daarmee goed in het vel voelt? Als men dan zoiets wil.. waarom zou dat dan niet mogen steekhouden confused.gif

je moet alles wat je aantrekkelijkt maakt verbergen.. Je haren vallen daar ook onder, dus je moet het verbergen. Ik wil zelf ook 'n hoofddoek dragen, maar ik wil eerst leren bidden etc. en dan wil ik hoofddoek enzo.

Ik wil het niet omdat ik wil showen dat ik een moslim ben. Ik weet dat het zo hoort. Je kan nu wel uren lopen zeiken dat het niet letterlijk in de koran staat blablbalablbala
maar kom op, stel je niet aan joh. Beetje je hersenen gebruiken mag wel hoor
shieea (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 19:26:30

---Hlya zei:
dedeyinki_ zei:
---Hlya zei:

confused.gif

is ook een reden er zijn zoveel meisjes die met hoofddoek lopen en doen ofdat ze heilig zijn terwel ze gwn sex hebben en inn korte rokjes lopen etc. etc..

Jah.... wat wil je ermee zeggen dan? Dat jij nu geenhoofddoek draagt en veel beter bent? Overal heb je rotte appels. Ik snap niet wat jij hiermee duidelijk probeert te maken?? wat heeft het te maken met het feit dat ze hoofddoeken dragen? om te doen alsof ze scheinheilig zijn ofwat?
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 20:33:29

-YouKnowMe zei:
CultureGlue zei:

je moet alles wat je aantrekkelijkt maakt verbergen.. Je haren vallen daar ook onder, dus je moet het verbergen. Ik wil zelf ook 'n hoofddoek dragen, maar ik wil eerst leren bidden etc. en dan wil ik hoofddoek enzo.

Ik wil het niet omdat ik wil showen dat ik een moslim ben. Ik weet dat het zo hoort. Je kan nu wel uren lopen zeiken dat het niet letterlijk in de koran staat blablbalablbala
maar kom op, stel je niet aan joh. Beetje je hersenen gebruiken mag wel hoor

Je moet alles verbergen wat je aantrekkelijk maakt? Burqa doet die job het best? confused.gif
CultureG.. (33)
Gebruiker
CultureGlues avatar
Geplaatst op: 30 juni 2009 20:35:51

shieea zei:
---Hlya zei:
dedeyinki_ zei:
---Hlya zei:

confused.gif

Jah.... wat wil je ermee zeggen dan? Dat jij nu geenhoofddoek draagt en veel beter bent? Overal heb je rotte appels. Ik snap niet wat jij hiermee duidelijk probeert te maken?? wat heeft het te maken met het feit dat ze hoofddoeken dragen? om te doen alsof ze scheinheilig zijn ofwat?

Je eerste vraag is irrelevant.. En op de laatste vragen van je is er reeds geantwoord..
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op