Eylem. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 november 2010 21:21:38
gitaaar zei:
Bingo!
We hebben er nog 1 
http://static.chatnu.nl/userdata/509635/albums/257809/1618147_medium.jpeg
|
 Chantall.. (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 november 2010 18:09:15
gitaaar zei:
Omg wat haat ik dat soort mensen.
|
 gitaaar (1)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 november 2010 20:55:40
Kirameki, ze is fake. Het is gewoon een klotemens die weer zin heeft om de Islam zwart te maken. Die foto kom je overal op internet tegen
http://resimbu.com/data/media/142/turbanli-amator.jpg [Gewijzigd op 25 november 2010 21:18:02]
|
 Chantall.. (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 november 2010 00:58:26
umut50 zei:voor vrouwen die de Islam willen belijden absoluut wel.
als mens kun je deze verplichting naleven, maar het is aan de persoon zelf of je het daadwerkelijk wilt omdoen.
zo simpel is dat.
Ik noem geen namen maar er is een dame hier op chatnu die wel een hoofddoek draagt maar niet de moeite neemt zich beneden te bedekken.
Dat noem ik niet de Islam belijden. Een vrouw die een hoofddoek draagt vanuit geloof moet zich dan volledig zo kleden zoals de Islam het voorschrijft en niet alleen van boven moslim en van onder "slet". Draag dan geen hoofddoek als je bijna in je ondergoed wilt wandelen.
|
 umut50 (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 november 2010 23:34:42
voor vrouwen die de Islam willen belijden absoluut wel.
als mens kun je deze verplichting naleven, maar het is aan de persoon zelf of je het daadwerkelijk wilt omdoen.
zo simpel is dat.
|
 Beautifu.. (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 november 2010 20:26:16
QUEEN84 zei:People heeel simpel:
als we bidden en wanneer de voirhoofd het kleedje bij 'secde' aanraakt , sluiten we de ogen liever niet omdat we dan Pal voor de schepper neerbuigen en een glimp van Zijn ' nour' willen zien.. Op dat moment is Allah trots op zijn geschapen die met liefde en respect zijn dankbaarheid vertoont voor degene die hem of haar perfect heeft geschapen..
Voel je bij het lezen van deze tekst een fijn gevoel in je borstkas? Jij weet wat je doet
voel je niets en bedenkt alleen meer vragen??
Jij draagt geen hoofddoek en zal de dragers ook nooit begrijpen.
Succes! ik draag geen hoofddoek maar toch voelde ik een ''fijn gevoel in mijn borstkas''.. wat nu professor
|
 QUEEN84 (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 november 2010 03:13:29
People heeel simpel:
als we bidden en wanneer de voirhoofd het kleedje bij 'secde' aanraakt , sluiten we de ogen liever niet omdat we dan Pal voor de schepper neerbuigen en een glimp van Zijn ' nour' willen zien.. Op dat moment is Allah trots op zijn geschapen die met liefde en respect zijn dankbaarheid vertoont voor degene die hem of haar perfect heeft geschapen..
Voel je bij het lezen van deze tekst een fijn gevoel in je borstkas? Jij weet wat je doet
voel je niets en bedenkt alleen meer vragen??
Jij draagt geen hoofddoek en zal de dragers ook nooit begrijpen.
Succes!
|
 Hayat-el.. (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 oktober 2010 19:24:02
hoofddoek is verplicht ja,
staat duidelijk beschreven in 2 verzen,
onder andere in soerat al noer.
|
 gitaaar (1)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 oktober 2010 14:17:03
dersim01 zei:met het hoofd bedekken alleen ben je geen heilige
Dat zeg ik toch niet?
|
 dersim01 (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 oktober 2010 14:15:14
met het hoofd bedekken alleen ben je geen heilige
|
 gitaaar (1)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 oktober 2010 14:11:29
dersim01 zei:nee is niet verplicht ,het is ook niet verplicht om een hoofddoek te dragen ,met strakke kleding en de vrouwelijke rondingen ziet
Dat is een kledingstyle. De vraag hier is of het verplicht is om je haren te bedekken.
Ja het is verplicht, en nee het is niet mijn mening, maar dat staat letterlijk in de Koran.
|
 dersim01 (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 oktober 2010 14:04:09
nee is niet verplicht ,het is ook niet verplicht om een hoofddoek te dragen ,met strakke kleding en de vrouwelijke rondingen ziet
|
 gitaaar (1)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 oktober 2010 09:05:52
haha ja dat is weer een ander verhaal
|
 Chantall.. (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 oktober 2010 20:26:08
gitaaar zei:"omdat ik zelf geen moslim ben, ben ik het helemaal niet verplicht vind ik ? "
haha
sorry dat ik lach  maar serieus, ik kon me niet inhouden..
Nog harder lachen omdat het hier een fake profiel betreft
|
 gitaaar (1)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 oktober 2010 20:24:07
"omdat ik zelf geen moslim ben, ben ik het helemaal niet verplicht vind ik ? "
haha
sorry dat ik lach maar serieus, ik kon me niet inhouden..
|
annezien.. (21)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 oktober 2010 19:20:11
k vind dat een hoofddoek niet verplicht is voor mosslims en omdat k zelf geen geen mosslim ben ben k het helemaal niet verplicht vind k ?
|
Kroes (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 02 oktober 2010 13:29:39
Kroes zei:EsOz-19 zei:ididid zei:je zegt bepaalde dingen waar je ongeloof mee begaat. zomaar met jouw eigen mening zeg je hoofddoek is niet verplicht, terwijl Allah duidelijk zegt dat het verplicht is. maw Allah zegt het is verplicht en jij zegt nee Allah jij hebt het verkeerd, het is niet verplicht.... en dit is een islamitische kwestie, je gebruikt jouw eigen mening om een wetgeving te bepalen. je zegt is hoofddoek is niet verplicht, bewijs, reden hiervoor is "mijn mening". als dit een islamitische onderwerp is waarom kom je niet met islamitische -argumenten, zoals overleveringen en/of verzen uit de koran. je stopt jouw eigen mening in het geloof, Terwijl Allah zegt deze geloof is volmaakt. en de profeet zegt:
"Wie in deze zaak van ons toevoegt wat er niet bij hoort, dit wordt verworpen."
wij hebben geen recht om met onze mening te de wetten van Allah te veranderen. alle regels en wetten staan al vast, waarom onze meningen nog bijvoegen dan. De tpic is of hoofddoek verplicht is en het is niet verplicht en wat mij of jou mening is doet er niet toe en k ben niet bang want leef normaal en dat kunnen er veel niet zeggen
Beste EsOz-19, Denk hier eens over na, ik hoop dat je hier niet te snel door heen leest..
Stel om de 50 jaar is de hoofddoek verplicht en dan weer niet verplicht door de meerderheid van de moslims...
(in het jaar 2050 verplicht ,in 2100 niet verplicht, in 2150 verplicht etc..)
Dit bewijst toch dat je niet kan afgaan op de tijdsgeest van nu? omdat het over 50 jaar ook als het verleden word gezien snap je?
Dus perfectie hoeft niet veranderd te worden naar de begeerte van de tijdsgeest waarin we leven;
De islam hoeft zich niet naar de tijdsgeest aan te passen omdat de tijdsgeest telkens als een kameleon veranderd, dat is onbegonnen werk
Anders zou het sturen van profeet Mohammed VZMH om het geloof uit te leggen niet nodig geweest omdat we het toch allemaal zelf bepalen aan de hand van wat we op dat moment als het heden zien..
Zie je in dat dat niet logisch is?
grtz Kroes
EsOz-19 zei:Ja k weet het wel maar de topic was of de hoofddoek verplicht is...en zover k het weet is het niet verplicht...en weet ook wel wat mijn mening of iemand anders de mening er niet toedoet.groetjes terug 
oke dan heb ik je verkeerd begrepen. inderdaad doet onze mening over de islam er niet toe want de islam is perfect.
Beste EsOz- 19, zoals je weet is de beste begrip over de qoran die van Allah swt en die van Mohammed VZMH en zijn metgezellen/sahaba, omdat het in hun tijd is geopenbaard en in hun taal. dus zij begrijpen het het beste.
als je wilt en interesse hebt kunnen we samen kijken naar de bewijzen over de hoofddoeken kwestie zodat we erachter kunnen komen of het wel of niet verplicht is. Op deze manier voorkomen we dat we onbewust toch onze eigen mening vermengen met de waarheid.
Laat maar weten als je dat wilt.
Grtz Kroes
|
 EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 30 september 2010 19:28:57
Kroes zei:EsOz-19 zei:ididid zei:je zegt bepaalde dingen waar je ongeloof mee begaat. zomaar met jouw eigen mening zeg je hoofddoek is niet verplicht, terwijl Allah duidelijk zegt dat het verplicht is. maw Allah zegt het is verplicht en jij zegt nee Allah jij hebt het verkeerd, het is niet verplicht.... en dit is een islamitische kwestie, je gebruikt jouw eigen mening om een wetgeving te bepalen. je zegt is hoofddoek is niet verplicht, bewijs, reden hiervoor is "mijn mening". als dit een islamitische onderwerp is waarom kom je niet met islamitische -argumenten, zoals overleveringen en/of verzen uit de koran. je stopt jouw eigen mening in het geloof, Terwijl Allah zegt deze geloof is volmaakt. en de profeet zegt:
wij hebben geen recht om met onze mening te de wetten van Allah te veranderen. alle regels en wetten staan al vast, waarom onze meningen nog bijvoegen dan. De tpic is of hoofddoek verplicht is en het is niet verplicht en wat mij of jou mening is doet er niet toe en k ben niet bang want leef normaal en dat kunnen er veel niet zeggen
Beste EsOz-19, Denk hier eens over na, ik hoop dat je hier niet te snel door heen leest..
Stel om de 50 jaar is de hoofddoek verplicht en dan weer niet verplicht door de meerderheid van de moslims...
Dit bewijst toch dat je niet kan afgaan op de tijdsgeest van nu? omdat het over 50 jaar ook als het verleden word gezien snap je?
Dus perfectie hoeft niet veranderd te worden naar de begeerte van de tijdsgeest waarin we leven;
De islam hoeft zich niet naar de tijdsgeest aan te passen omdat de tijdsgeest telkens als een kameleon veranderd, dat is onbegonnen werk
Anders zou het sturen van profeet Mohammed VZMH om het geloof uit te leggen niet nodig geweest omdat we het toch allemaal zelf bepalen aan de hand van wat we op dat moment als het heden zien..
grtz Ja k weet het wel maar de topic was of de hoofddoek verplicht is...en zover k het weet is het niet verplicht...en weet ook wel wat mijn mening of iemand anders de mening er niet toedoet.groetjes terug 
Kroes
|
ididid (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 september 2010 01:26:55
EsOz-19 zei:ididid zei:je zegt bepaalde dingen waar je ongeloof mee begaat. zomaar met jouw eigen mening zeg je hoofddoek is niet verplicht, terwijl Allah duidelijk zegt dat het verplicht is. maw Allah zegt het is verplicht en jij zegt nee Allah jij hebt het verkeerd, het is niet verplicht.... en dit is een islamitische kwestie, je gebruikt jouw eigen mening om een wetgeving te bepalen. je zegt is hoofddoek is niet verplicht, bewijs, reden hiervoor is "mijn mening". als dit een islamitische onderwerp is waarom kom je niet met islamitische -argumenten, zoals overleveringen en/of verzen uit de koran. je stopt jouw eigen mening in het geloof, Terwijl Allah zegt deze geloof is volmaakt. en de profeet zegt:
Nogmaals het gaat niet om jouw of mijn mening. jij hebt geen recht om jouw mening te geven over een wet dat vaststaat. in dit geval kan je je mening geven over wat je ervan vind van datgene wat al vast staat. jouw schepper en zijn pofeet vzmh, vinden dat het verplicht is. en als moslim hoor je dit te accepteren, zoniet, dan ben je zowiezo geen moslim.
|
Kroes (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 september 2010 23:39:30
EsOz-19 zei:ididid zei:je zegt bepaalde dingen waar je ongeloof mee begaat. zomaar met jouw eigen mening zeg je hoofddoek is niet verplicht, terwijl Allah duidelijk zegt dat het verplicht is. maw Allah zegt het is verplicht en jij zegt nee Allah jij hebt het verkeerd, het is niet verplicht.... en dit is een islamitische kwestie, je gebruikt jouw eigen mening om een wetgeving te bepalen. je zegt is hoofddoek is niet verplicht, bewijs, reden hiervoor is "mijn mening". als dit een islamitische onderwerp is waarom kom je niet met islamitische -argumenten, zoals overleveringen en/of verzen uit de koran. je stopt jouw eigen mening in het geloof, Terwijl Allah zegt deze geloof is volmaakt. en de profeet zegt:
grtz
Kroes [Gewijzigd op 25 september 2010 23:41:27]
|