EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 september 2010 01:40:33
ididid zei:je zegt bepaalde dingen waar je ongeloof mee begaat. zomaar met jouw eigen mening zeg je hoofddoek is niet verplicht, terwijl Allah duidelijk zegt dat het verplicht is. maw Allah zegt het is verplicht en jij zegt nee Allah jij hebt het verkeerd, het is niet verplicht.... en dit is een islamitische kwestie, je gebruikt jouw eigen mening om een wetgeving te bepalen. je zegt is hoofddoek is niet verplicht, bewijs, reden hiervoor is "mijn mening". als dit een islamitische onderwerp is waarom kom je niet met islamitische -argumenten, zoals overleveringen en/of verzen uit de koran. je stopt jouw eigen mening in het geloof, Terwijl Allah zegt deze geloof is volmaakt. en de profeet zegt:
"Wie in deze zaak van ons toevoegt wat er niet bij hoort, dit wordt verworpen."
wij hebben geen recht om met onze mening te de wetten van Allah te veranderen. alle regels en wetten staan al vast, waarom onze meningen nog bijvoegen dan. De tpic is of hoofddoek verplicht is en het is niet verplicht en wat mij of jou mening is doet er niet toe en k ben niet bang want leef normaal en dat kunnen er veel niet zeggen
|
 Sjeleman (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 september 2010 17:24:09
Sjeleman zei:Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol."
Soera 24, het Licht (An-Noer), vers 31: "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij mocht slagen."
Sommige nederlandse vertalingen laten het woordje 'hoofddoek' weg..
Regels mag je niet veranderen omdat het nou 'moderner' is of omdat het nu 'veiliger' is. Regels zijn bepaald door God, en wij kunnen niet beslissen of dat nu nog geldig is of niet.. Er staat niet doen, dus dan hoort het ook niet..
|
ididid (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 september 2010 02:58:06
EsOz-19 zei:ididid zei:Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol." Staat er bij dat het moet? het is maar hoe je het oppakt..Allah zegt het is beter maar verplicht niets dus je kan 2kanten op...dus drom dat k zeg het is niet verplicht...maar jij kan zeggen het is wel verplicht..hier komen we niet uit den
er staat een emir, natuurlijk staat er dat het moet. moet Allah perse het woorde "moet" of "verplicht" neerzetten. en trouwens ookal staat het er niet, dat het verplicht is, wie zijn wij om te zeggen; we kunnen 2 kanten op en jij vinddat het verplich is en en ik zeg van niet....heb jij recht om te zeggen of het verplicht is of niet... ???ik heb dat recht niet, daarom zeg ik alleen dat wat allah ons opdraagt, zonder mijn mening..als iedereen zijn mening gaat zetten hier, dan hebben we straks 6.000.000.000 verschillende islams en godsdiensten.... ben jij geleerd genoeg om te kunnen zeggen ik vind van niet of ik interpeteer deze vers op deze manier... ik zou maar echt oppassen wat je zegt mevrouw. dit is geen christendom of een spelletje... zomaar een fatwa uit de mouw schudden...ben je gek ofzo..vrees je je heer niet man?????????????? die jouw geschapen heeft en die jou voorziet van alles.
alle geleerden inclusief de profeet vzmh is het ermee eens dat het verplicht is, dat is een bevestiging van die vers dat het verplicht is, en zomaar komen mensen zonder enig schaamte, en puur uit eigen begeerte ineens zeggen dat het niet zo is man...vallah niet normaal man... moge allah ons allen leiden!!! [Gewijzigd op 22 september 2010 03:00:26]
|
Kroes (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 september 2010 21:10:25
EsOz-19 zei:ididid zei:Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol." Staat er bij dat het moet? het is maar hoe je het oppakt..Allah zegt het is beter maar verplicht niets dus je kan 2kanten op...dus drom dat k zeg het is niet verplicht...maar jij kan zeggen het is wel verplicht..hier komen we niet uit den
Staat in de qoran dat je 5 keer per dag moet bidden? Neej dat weten we omdat er overleveringen staan waarin de profeet en metgezellen van de profeet dat hebben aangegeven.
Staat in de qoran dat de vrouwen zich moeten bedekken? ja en in de overleveringen zien we dat nadat deze vers is neergezonden alle moslim vrouwen hoofdoeken begonnen te dragen wat ze eerst NIET deden
m. a. w. ze hadden geen problemen in die tijd met het NIET dragen van een hoofddoek net zoals sommige meiden in deze tijd en pas NADAT het bevel is gekomen zich te bedekken ze dat ook deden...
Tegenwoordig maken de vrouwen zelf wetten voorhunzelf dat past bij hun begeerte om er mooier uit te zien.
|
 EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 september 2010 19:16:44
ididid zei:Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol." Staat er bij dat het moet? het is maar hoe je het oppakt..Allah zegt het is beter maar verplicht niets dus je kan 2kanten op...dus drom dat k zeg het is niet verplicht...maar jij kan zeggen het is wel verplicht..hier komen we niet uit den
|
ididid (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 september 2010 18:33:38
Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol."
|
ididid (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 september 2010 18:32:37
je zegt bepaalde dingen waar je ongeloof mee begaat. zomaar met jouw eigen mening zeg je hoofddoek is niet verplicht, terwijl Allah duidelijk zegt dat het verplicht is. maw Allah zegt het is verplicht en jij zegt nee Allah jij hebt het verkeerd, het is niet verplicht.... en dit is een islamitische kwestie, je gebruikt jouw eigen mening om een wetgeving te bepalen. je zegt is hoofddoek is niet verplicht, bewijs, reden hiervoor is "mijn mening". als dit een islamitische onderwerp is waarom kom je niet met islamitische -argumenten, zoals overleveringen en/of verzen uit de koran. je stopt jouw eigen mening in het geloof, Terwijl Allah zegt deze geloof is volmaakt. en de profeet zegt:
"Wie in deze zaak van ons toevoegt wat er niet bij hoort, dit wordt verworpen."
wij hebben geen recht om met onze mening te de wetten van Allah te veranderen. alle regels en wetten staan al vast, waarom onze meningen nog bijvoegen dan.
|
Cici_Mas.. (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 september 2010 15:54:59
EsOz-19 zei:ididid zei:EsOz-19 zei:Kroes zei:Cici_Maskot zei:Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoek, maar ze dragen wel strakke kleding, waarbij hun lichaamsvormen duidelijk te zien zijn. Hoe zit het daarmee dan?
Ik denk niet dat hoofddoek verplicht is, het gaat er ook om hoe jij je gedraagd en kleed. Je kan wel heel netjes kleden, geen hoofddoek dragen en dus niet gezien worden als "object".
Of je kan hoofddoek dragen en strakke kleding, etc.. en wel gezien worden als "object" (iig aantrekkelijk zijn voor mannen)...
Het is denk ik ook beetje achterhaalt. Vroeger waren vrouwen 'zwakker" en moesten beschermd worden. De tijd waaruit het komt is een hele andere tijd dan nu.Zoals mijn voorganger zegt, vrouwen zijn onafhankelijker tegenwoordig!
Wat heb je aan een openbaring dat geen fundamenten heeft en gebaseerd is op los zand (de tijd).
verplichtingen zijn niet echt verplicht
vermaningen zijn geen echte vermaningen
toegestane zaken zijn niet echt toegestaan
verboden zaken zijn niet echt verboden
Dit allemaal omdat je met de tijd mee moet gaan...? oogkleppen...
Wat is het nut geweest van alle boodschappers en profeten die gezonden zijn naar de mensheid om hen het geloof te leren als iedereen toch zijn eigen interpretatie gaat geven op basis wat zij denken wat wel of niet verplicht is??? wrom oogkleppen als je met de tijd mee gaat? wat jij nu zegt klopt helemaal niks van....hoofddoek is niet verplicht....en als jij in ht verleden wil leven dat is aan jou...in deze tijd kan je niet meer in het verleden leven dan kunnen ze ook zeggen dat we na oertijd terug moeten...denk toch ff is na 
ik neem aan dat je geen moslim bent.
en wat heeft godsdienst met verleden of oertijd te maken. Alle wetten van de islam zijn geldig tot het einde der tijden, tot dag des oordeels. Waar baseer jij erop dat ik geen moslim ben?...Dan zijn er veel niet moslims onder de moslims....maar ff ot. ik geef gewoon mijn mening hoe ik erover denk..vroeger moesten de vrouwen beschermd worden drom ook dat ze meer vrouwen mochten hebben om voor te zorgen....maar hoe denken we er nou over? wie wil er een man die veel vrouwen heeft omdat wij vrouwen nou onafhankelijk kunnen zijn thank god 
precies!
|
 EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 september 2010 12:28:02
ididid zei:EsOz-19 zei:Kroes zei:Cici_Maskot zei:Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoek, maar ze dragen wel strakke kleding, waarbij hun lichaamsvormen duidelijk te zien zijn. Hoe zit het daarmee dan?
Ik denk niet dat hoofddoek verplicht is, het gaat er ook om hoe jij je gedraagd en kleed. Je kan wel heel netjes kleden, geen hoofddoek dragen en dus niet gezien worden als "object".
Of je kan hoofddoek dragen en strakke kleding, etc.. en wel gezien worden als "object" (iig aantrekkelijk zijn voor mannen)...
Het is denk ik ook beetje achterhaalt. Vroeger waren vrouwen 'zwakker" en moesten beschermd worden. De tijd waaruit het komt is een hele andere tijd dan nu.Zoals mijn voorganger zegt, vrouwen zijn onafhankelijker tegenwoordig!
Wat heb je aan een openbaring dat geen fundamenten heeft en gebaseerd is op los zand (de tijd).
Wat is het nut geweest van alle boodschappers en profeten die gezonden zijn naar de mensheid om hen het geloof te leren als iedereen toch zijn eigen interpretatie gaat geven op basis wat zij denken wat wel of niet verplicht is??? wrom oogkleppen als je met de tijd mee gaat? wat jij nu zegt klopt helemaal niks van....hoofddoek is niet verplicht....en als jij in ht verleden wil leven dat is aan jou...in deze tijd kan je niet meer in het verleden leven dan kunnen ze ook zeggen dat we na oertijd terug moeten...denk toch ff is na 
en wat heeft godsdienst met verleden of oertijd te maken. Alle wetten van de islam zijn geldig tot het einde der tijden, tot dag des oordeels. Waar baseer jij erop dat ik geen moslim ben?...Dan zijn er veel niet moslims onder de moslims....maar ff ot. ik geef gewoon mijn mening hoe ik erover denk..vroeger moesten de vrouwen beschermd worden drom ook dat ze meer vrouwen mochten hebben om voor te zorgen....maar hoe denken we er nou over? wie wil er een man die veel vrouwen heeft omdat wij vrouwen nou onafhankelijk kunnen zijn thank god
|
 Sjeleman (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 september 2010 00:51:49
Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol."
Soera 24, het Licht (An-Noer), vers 31: "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij mocht slagen."
Sommige nederlandse vertalingen laten het woordje 'hoofddoek' weg..
|
ididid (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 september 2010 22:52:29
EsOz-19 zei:Kroes zei:Cici_Maskot zei:Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoek, maar ze dragen wel strakke kleding, waarbij hun lichaamsvormen duidelijk te zien zijn. Hoe zit het daarmee dan?
en wat heeft godsdienst met verleden of oertijd te maken. Alle wetten van de islam zijn geldig tot het einde der tijden, tot dag des oordeels.
|
 EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 september 2010 20:12:47
Kroes zei:Cici_Maskot zei:Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoek, maar ze dragen wel strakke kleding, waarbij hun lichaamsvormen duidelijk te zien zijn. Hoe zit het daarmee dan?
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 20 september 2010 12:34:47
het is niet verplicht 
klaar.
|
Kroes (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 september 2010 01:13:42
Cici_Maskot zei:Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoek, maar ze dragen wel strakke kleding, waarbij hun lichaamsvormen duidelijk te zien zijn. Hoe zit het daarmee dan?
Wat is het nut geweest van alle boodschappers en profeten die gezonden zijn naar de mensheid om hen het geloof te leren als iedereen toch zijn eigen interpretatie gaat geven op basis wat zij denken wat wel of niet verplicht is??? [Gewijzigd op 20 september 2010 01:14:30]
|
Cici_Mas.. (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 september 2010 16:53:02
Ik zie heel vaak meisjes met hoofddoek, maar ze dragen wel strakke kleding, waarbij hun lichaamsvormen duidelijk te zien zijn. Hoe zit het daarmee dan?
|
 EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 16 september 2010 12:24:52
Huh? me reactie staat er niet...Ik zij dus een vrouw mag zich niet laten zien? Er is niet voor niks gelijke rechten tegenwoordig...je kan niet vroeger met nu vergelijken want de vrouw moet onafhankelijkkunnen zijn of wil jij afhankelijk zijn?..Z al moeilijk worden in deze tijd
|
 EsOz-19 (12)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 16 september 2010 12:19:59
biktimbeah zei:JA
Argument:
alles wat jou voor een man antrekkelijk maakt moet bedekt zijn..
wij als moslima's moeten hoofdoek omdat ieder haartje die een man (behaleve je eigen man) ziet haram is daar zal je voor gestraft worden voor Allah. Het staat niet letterlijk in de Koran maar als jullie goed lezen wordt er wel in duidelijk gemaakt dat je niet aantrekkelijk mag zijn voor manne en wat HELAL en HARAM is,
dat geldt ook als je strakke broek of truitjes aantrekt die je vrouwlijke lichaamsdelen met name bedekken aantrekt.
vandaar dat moslima's met name vroeger met boerka's liepen omdat dat goed bedekt en is zoals het moet zijn..
Maar met mensen tegenwoordig en al die raren gedagtes en beschuldigingen DURFT men het niet eens meer te dragen..
maja dat is weer een ander verhaal natuurlijk. Dus met andere woorden een vrouw mag zich niet laten zien....vergeet dan ook niet dat je nooit met iemand mag kletsen(jongens etc. en niet op chat niks..we leven niet meer in de middeleeuwen
bdw dit is het!
xx
|
Kroes (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 september 2010 01:06:18
Waarom probeert men soms met een eigen interpretatie te komen over de kwestie van de hoofddoek of deze verplicht is of niet?
Het is toch logisch om te kijken hoe de profeet Mohamed en zijn metgezellen deze verzen hebben geintepreteerd en dat dan te zien als de juiste interpretatie?
Dus..Wie heeft er bewijs dat ze het toentertijd als verplicht of niet verplicht zagen?
Want wat wij vinden en denken daarover klopt natuurlijk niet tenzij je vind dat onze mening sterker en beter is dan degene aan wie de qoraan is geopenbaard.
|
 originee.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 september 2010 18:06:47
van mij hoef het niet percee
|
 biktimbe.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2010 23:30:32
JA
Argument:
alles wat jou voor een man antrekkelijk maakt moet bedekt zijn..
wij als moslima's moeten hoofdoek omdat ieder haartje die een man (behaleve je eigen man) ziet haram is daar zal je voor gestraft worden voor Allah. Het staat niet letterlijk in de Koran maar als jullie goed lezen wordt er wel in duidelijk gemaakt dat je niet aantrekkelijk mag zijn voor manne en wat HELAL en HARAM is,
dat geldt ook als je strakke broek of truitjes aantrekt die je vrouwlijke lichaamsdelen met name bedekken aantrekt.
vandaar dat moslima's met name vroeger met boerka's liepen omdat dat goed bedekt en is zoals het moet zijn..
Maar met mensen tegenwoordig en al die raren gedagtes en beschuldigingen DURFT men het niet eens meer te dragen..
maja dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
bdw dit is het!
xx
|