KY (19)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 26 januari 2011 15:36:19
Hallo,
Ik vroeg me af waar je de hand van Fatima kan halen??
ik hoor het graag in een prive bericht of via email???
dankjulliewel iig!
x
|
Kahan110 (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 maart 2010 11:45:39
Ik vind het niet nodig... Droeg Mohammed (s.a.v) dit soort dingen met een bedoeling? Arabische vrouwen droegen toen wel sieraden maar met geen enkel bedoeling... Wil je toch dragen omdat je het mooi vind? Draag dan omdat je het mooi vind. Noem geen enkel naam voor die sieraad... Het is echter niet de hand van Fatima (ra) en de zwaard van Ali (kv) wat ze dragen is ook niet de zwaard van Ali (kv)... İs nergens voor nodig...
Om deze heilige mensen te gaan volgen is hun woorden genoeg...
7x Ayet-El Kürsi lezen nadat je wakker bent beschermt je voor alles. Ayet-El Kürsi zorgt dat de bloedstroming in je lichaam sneller wordt, je hart pompt meer bloed door je lichaam en zo wordt je aura (energie lichaam om je heen) dikker...
Dat is wat er geadvieseerd wordt deze heiligen...
|
 Eylem_ (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 26 maart 2010 10:34:20
_Eylem zei:Ik heb er ook 1 en draag het puur omdat ik het mooi vind en niet omdat ik echt geloof dat het me zal beschermen tegen het kwade.. dus als ik dan zogenaamd haram bezig ben; het zij zo..
Vind het trouwens ook belachelijk als je gelooft dat een hangertje (welke dan ook) je zal beschermen tegen iets.
|
 Arnhemba.. (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 maart 2010 09:31:15
Als je het uit bijgeloof draagt, dus tegen het boze oog is het verboden.
Misschien mag je inderdaad wel de ketting dragen maar dan absoluut zonder bijbedoelingen.
|
 Magnific.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 22:17:17
^ Ik vind het allebei wel leuk 
Ik denk dat ik er toch eentje ga kopen.. Maar toch nadat ik bij de imam geweest ben..
|
 YouSexyT.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 22:14:08
_Eylem zei:Ik heb er ook 1 en draag het puur omdat ik het mooi vind en niet omdat ik echt geloof dat het me zal beschermen tegen het kwade.. dus als ik dan zogenaamd haram bezig ben; het zij zo..
Vind het trouwens ook belachelijk als je gelooft dat een hangertje (welke dan ook) je zal beschermen tegen iets.
zo denk ik er ook over ...
Het is wel een leuk kettinkje . maar vind NazarBoncuk toch leuker
|
 Magnific.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 18:38:34
^ Dat ben ik ook van plan,
bedankt voor jullie reacties 
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 16:14:18
Ik zei dat het gebruik maken van zo'n hand om jezelf te beschermen haram is. Ik weet niet of het haram is om het alleen voor de sier te dragen Maar als er zo'n oog in zit denk ik toch wel dat het zeker haram is. Vraag het anders even na aan een imam.
|
 Magnific.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 13:12:08
ManBearPig zei:Het gebruik maken van het boze oog en alle andere tafarelen die niks te maken hebben met de Islam, om jezelf te beschermen tegen het kwaad, is haram/shirk.
De hand van Fatima heeft toch wel degelijk iets te maken met de Islam.. De vijf vingers verwijzen naar de vijf dagelijkse gebeden en naar de vijf verplichtingen van ons geloof..
Het gaat om het Boze Oog dat erin zit.. [Gewijzigd op 17 juli 2009 13:12:54]
|
 _Eylem (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 13:06:48
Ik heb er ook 1 en draag het puur omdat ik het mooi vind en niet omdat ik echt geloof dat het me zal beschermen tegen het kwade.. dus als ik dan zogenaamd haram bezig ben; het zij zo..
|
 ManBearP.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 13:01:07
Het gebruik maken van het boze oog en alle andere tafarelen die niks te maken hebben met de Islam, om jezelf te beschermen tegen het kwaad, is haram/shirk. [Gewijzigd op 17 juli 2009 13:01:21]
|
 Devone (102)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 12:55:17
Magnificent zei:Ik wil graag een ketting met een hanger van de Hand van Fatima.
Mijn probleem is dat ik heb gehoord dat het shirk is. Het Boze Oog die midden in het handje (dat wij allemaal wel kennen, denk ik) is om het kwaad te misleiden. De reden dat dit niet mag is omdat er hulp/bescherming gevraagd word van iemand anders dan Allah (swt).
Nu heb ik rondgevraagd of dit klopt of niet en de "meningen" zijn daarover verdeeld.
De één zegt dat de dochter van onze Profeet ook zo'n sieraad droeg en het dus niet klopt.
De ander zegt dat het klopt, maar dat het minder erg is wanneer je het voor de sier draagt.
De ander zegt weer dat het klopt en dat het dus echt niet mag.
Nu zou ik wel eens graag het échte willen horen 
[Afbeelding] Tuurlijk mag je het dragen voor de sier en meer niet je moet weten dat Allah boven alles staat!zo lang je dat voor de rest van je leven denkt is er niets aan de hand Allah zal je er dan niet voor straffen.
|
  -YouKnow.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 12:52:53
daar is chatnu de juiste plaats voor
|
 Magnific.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 juli 2009 12:45:00
Ik wil graag een ketting met een hanger van de Hand van Fatima.
Mijn probleem is dat ik heb gehoord dat het shirk is. Het Boze Oog die midden in het handje (dat wij allemaal wel kennen, denk ik) is om het kwaad te misleiden. De reden dat dit niet mag is omdat er hulp/bescherming gevraagd word van iemand anders dan Allah (swt).
Nu heb ik rondgevraagd of dit klopt of niet en de "meningen" zijn daarover verdeeld.
De één zegt dat de dochter van onze Profeet ook zo'n sieraad droeg en het dus niet klopt.
De ander zegt dat het klopt, maar dat het minder erg is wanneer je het voor de sier draagt.
De ander zegt weer dat het klopt en dat het dus echt niet mag.
Nu zou ik wel eens graag het échte willen horen
|