Forum: en de broeders dan ?

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: en de broeders dan ?
ididid (51)
Gebruiker
ididids avatar
Geplaatst op: 21 augustus 2010 03:48:57
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

CrazyHigh zei:
de baard is volgens mij niet verplicht in de islam, het is soennah, dus iets moois dat de profeet vzmh gedaan heeft, dit is niet te vergelijken vind ik met de hijab.

Als het verplicht zou zijn, zouden vele moslim geleerden die het niet hebben dit zeker doen. Said Nursi hz. Ofwel Bediuzzaman hz., die gezien wordt als de hoogste geleerde in 100 jaar, heeft zich elke dag geschoren, dus ik denk zeker niet dat het verplicht is.
Een baard is iets moois, het wordt als mooi gezien binnen de islam zolang je het maar bijhoudt en schoon houdt.

Het is sunnah inderdaad, maar je hebt ook verplichtte sunnet, dus vacip. volgens de 4 mesheb geleerden is het scheren van je baard verboden. als iets verplicht is, is het tegenovergestelde verboden. als het gladscheren van je baard verboden is, dan is het logisch dat het laten groeien van je baard verplicht is.
Imam Safi zelf, had er een iets andere mening over, en daarom had Ustad bediuzzaman Said nursi rahimullah, misschien geen baard. En hij had zowiezo zijn redenen dat hij geen baard droeg Want in die tijd weten we allemaal wat ze met die mensen deden die een baard droegen. en er zijn ook andere redenen die misschien niet iedereen weet, Allahu alem.

en Allah weet het best.
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 16 juli 2010 23:39:47

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Turkse man zien lopen met een blote bovenlijf. Terwijl dat wel mag van de Islam. Mannen hebben niet zo met hun lichaam showen. Zij moeten het hebben van het showen van hun geld. Meisjes doen dat door hun lichaam te te laten zien. En overdrijven kunnen ze vaak goed. Bij heel veel van die meisjes is het beter dat ze minder laten zien. Want soms is het niet om aan te zien die misvormde benen en figuur.
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 16 juli 2010 18:11:33

Vraag me af waarom mannen baard moeten laten staan?? Wat is de goede reden dat we baarden moeten laten staanhappy.gif Zodat we lijken op een Hoca..en dan zijn we opeens goedgelovig.

Turken zijn geloviger dan arabieren met een baard. De koning van arabie heeft een stikje met een dikke snor dus ook geen baard. ..en zijn vrouw is gwn Engels. ..dus niet meteen vooroordelen over turken als je het niet goed heb onderzocht. [Gewijzigd op 16 juli 2010 18:13:53]
ididid (51)
Gebruiker
ididids avatar
Geplaatst op: 16 juli 2010 16:32:29

Vrouwen en mannen zijn niet gelijk, en de zusters moeten dit accepteren, en niet zich gedragen als westerlingen en hun cultuur overnemen en zo feministisch gaan trippen...

maar we zijn wel gelijkwaardig...
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 16 juli 2010 04:46:54

wat een vergelijking. Snor en baard laten staan tegenover. Hoofddoek af en hoerig kleden.
bibi (22)
Gebruiker
Geen avatar
Geplaatst op: 08 april 2010 00:36:48

16-34-48-75 zei:
als eerst wil ik je zeggen dat het een goed topic is.. jammer dat er nog niet is gereageerd.

Het is altijd "de vrouw" die zich er niet aan houd.

maar de jongens kunnen wel
- uitgaan
- hun baard in model brengen
- alcohol drinken
- blowen
- meisjes (die ze niet kennen) aanspreken of er achter aan roepen en zodra ze geen aandacht krijgen roepen ze "hoer" of iets anders.
- gebruiken wie ze gebruiken kunnen en wanneer ze willen trouwen geldt de maagdelijkheid van de meisje voor 80% van de mannen. dan willen ze namelijk wel een maagd.
- 11 maanden lang doen wat ze doen kunnen en de ene maand met het vasten maand elke avond naar de moskee..

en ga zo maar door

het is niet de vrouw die altijd fouten maakt of zich er niet houdt, het probleem licht wel sneller bij de vrouw, want zij is meestal aantrekkelijker vooor de mannen dan mannen voor vrouwen. een vrouw kijkt naar de gezicht van een man, een man kijkt sneller naarhet lichaam. allah heeft mannen zo gemaakt. vandaardat vrouwen zich ook moeten beschermen en mannen niet. het maagdelijk heid telt even hard mee lieverd, alleen de man kan niet worden gebruikt of misbruikt maar de vrouw wel. vrouw kan zich in de meeste gevallen niet beschermen. allah beschrijft ook in de koran dat hij vrouwen mooier heeft gemaakt. met mooier bedoel ik qua alles. vandaar dat zij zich moet beschermen met hoofddoek en wijde kleren. jij moet is echt de koran open slaan en het goed door lezen. blijkbaar heb je geen kennis terwijl ik niet eens van moslims achtergrond kom weet ik meet dan sommige mensne die van geboorte moslim zijn. jullie halen altijd geloof en cultuur door elkaar.
LUCKLUCK.. (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 februari 2010 13:59:54

CrazyHigh zei:
de baard is volgens mij niet verplicht in de islam, het is soennah, dus iets moois dat de profeet vzmh gedaan heeft, dit is niet te vergelijken vind ik met de hijab.

Als het verplicht zou zijn, zouden vele moslim geleerden die het niet hebben dit zeker doen. Said Nursi hz. Ofwel Bediuzzaman hz., die gezien wordt als de hoogste geleerde in 100 jaar, heeft zich elke dag geschoren, dus ik denk zeker niet dat het verplicht is.
Een baard is iets moois, het wordt als mooi gezien binnen de islam zolang je het maar bijhoudt en schoon houdt.

Ik sluit me hierbij aan, ik denk niet en ik vind het onlogisch dat moslim mannen hun baard ''MOETEN'' laten staan. Zoals CrazyHigh 't zei is het sunnet (soennah). 't Is niet verplicht maar als je 't laat staan is het sevap.
Er zijn zat Imam's die geen baard laten staan en zat mannen die het wel doen.

Ik draag zelf hoofddoek, maar wat ik net heb gelezen over de mannelijke hijab: BAARD. ( ?! ) Ik hoor het voor het eerst en vind het nogal raar !
Yucel_81.. (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 februari 2010 13:24:00

Het is niet eens haar bericht. Ze heeft het gewoon ergens gekopieerd en hier geplakt. Als zij de moeite niet wil nemen om iets persoonlijks te typen ga ik niet de moeite nemen om het te lezen.
-YouKnow.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 18 februari 2010 21:59:37

Yucel_81_ zei:
^ Jij begrijpt het tenminste. Je bent een brave ezel.
waarom reageer je niet inhoudelijk op haar bericht?
CrazyHig.. (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 18 februari 2010 21:53:51

Yucel_81.. (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 10 november 2009 12:05:52

^ Jij begrijpt het tenminste. Je bent een brave ezel.
ThisWorL.. (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 01 november 2009 01:15:23

^niet alle ezels begrijpen het als je zegt "cü$
ananasss (11)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 23:26:42

Beste Yucel happy.gif

als je de kuran 3 x heb gelezen heb je blijkbaar deze verzen overgeslagen:

"En hij (de Boodschapper) spreekt niet naar eigen begeerte." (zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah necm:3)

"Zeg: Als u Allah liefheeft, volgt mij dan en Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol."
(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah al-i imran:31)

"En wat de Boodschapper u ook geeft, neemt het (aan), en wat hij verbiedt, weerhoudt u daarvan en vreest Allah. Zeker, Allah is streng in het straffen." (zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, soerah hasr:7)

Ok jij beweert dat je niet de hadith aan wilt nemen omdat bukhari niet in zijn tijd heeft geleeft , maar de profeet saw is er niks voor niks geweest
als je alles in de kuran had gezet hadden we een mega dik boek vandaar de hadiths en idd wat je zegt je kan niet alles aannemen van hadiths maar imam bukhari zijn hadiths zijn aan de volgende eisen ondergaan :

Er moest duidelijk in vermeld staan dat de Profeet (vrede zij met hem) het een of ander gezegd of gedaan had.
Hij die de Hadith vertelde, moest hebben aangegeven dat hij erbij aanwezig was toen de Profeet (vrede zij met hem) over de bewuste zaak sprak. Als hij afwezig was, moest hij een complete keten van vertellers geven tot en met degene die wel bij de Profeet (vrede zij met hem) aanwezig waren.
Elk van de personen uit voornoemde keten moest een zodanig niveau van kennis hebben, dat hij zowel in staat moest worden geacht de Hadith te begrijpen als deze aan anderen correct door te vertellen.
Elk van de personen uit de keten van vertellers moest vroom, deugdzaam en eerlijk zijn.
Een Hadith waarin beschuldigingen voorkwamen tegen een Metgezel van de Profeet(vrede zij met hem) of tegen iemand uit het gezin van de Profeet(vrede zij met hem) werd verworpen.
Een Hadith die qua woordkeus niet zuiver Arabisch was, werd evenals een Hadith die woorden bevatte die onbehoorlijk waren, verworpen.
Er moest worden aangetoond dat elk van de personen die een Hadith vertelde, op het moment dat men de Hadith hoorde, een zodanige leeftijd had, dat hij of zij in staat kon worden geacht om de volledige betekenis van de bewuste Hadith te kunnen begrijpen.
Een Hadith die in tegenspraak was met een vaststaand historisch feit werd verworpen.
Een Hadith die een zeer zware straf bevatte voor een relatief klein vergrijp of die een erg hoge beloning beloofde voor een relatief kleine deugd werd verworpen.
Als iemand een Hadith vertelde die een onderwerp bevatte wat eigenlijk algemeen bekend zou moeten zijn en door alle moslims toegepast had moeten worden, terwijl dit niet het geval was en de verteller dus alleen stond in zijn bewering dan werd de Hadith verworpen.
Een Hadith die tegen het verstand indruiste of tegen een bekend rechtsprincipe inging, werd verworpen.
Een Hadith die tegen een lering uit de Koran inging, werd verworpen.
Een Hadith die tegen algemeen aanvaarde uitspraken inging, werd verworpen

Ook ten aanzien van hen die Hadith vertelden, werden zware eisen gesteld teneinde de betrouwbaarheid ervan te waarborgen.

De volgende criteria werden gehanteerd:

De naam, bijnaam, titel, afkomst en het beroep van de vertellers moesten bekend zijn.
Hij mocht geen enkele leugen gesproken hebben over een Hadith van de Profeet (vrede zij met hem)
Men mocht hem niet van een misdaad beschuldigd hebben en hij mocht niet bekend staan als een leugenaar.
Hij mocht niet bij herhaling fouten of grove overtredingen gemaakt hebben.
Bij het vertellen van Hadith mocht hij geen onzorgvuldige houding tonen.
In woord en daad mocht hij geen slecht mens zijn.
Hij mocht zich geen woord ingebeeld hebben.
Hij mocht niets slechts over betrouwbare personen gezegd hebben.
Hij mocht geen analfabeet, noch een dwaas zijn geweest.
Hij mocht geen eigen, d.w.z. afwijkende religieuze opvattingen hebben gehad.
Hij mocht geen slecht geheugen gehad hebben.
Hij moest alles wat hij over de bewuste Hadith hoorde, nauwgezet op waarheid onderzocht hebben, zoals de Koran (Surah 46:6) dat vereist.

En imam bukhari zijn hadiths zijn hier aan onderworpen en
imaam Bukhari heeft na een onderzoek van ongeveer 40 jaar 600.000 Hadith verzameld , maar zijn blik was zo kritisch dat hij er in zijn Sahih slechts 7.295 opnam.

Dus als ik jou was zou ik niet zo snel zijn met je oordeel meneer imam

En over je laatste opmerking dat ik vrees heb voor allah en jij niet dat is helemaal klinkklare onzin .
Ik ben tot de islam gekomen door middel van verstand en niet door emotie.
Dus ben zeker geen schaap die achter de menigte aan loopt ...
ThisWorL.. (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 20:01:51

laughing.gif wat een einstein... ja is mn antwooord als je inhoudelijke antwoorden niet kan vatten.. ben je nu gelukkig of kom je met argumenten vanuit de atheistische darwinistische hoek vraag maar raaak happy.gif
Yucel_81.. (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 15:52:47

Ik zal de vraag herhalen, want ik heb nog steeds geen antwoord. Geloof je dat de profeet water uit zijn vingers kon laten stromen en de maan heeft gesplits ?
ThisWorL.. (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 15:39:33

ik twijfel geen moment over de waarheid vande Koran en de Profeet,ik ben ook niet zo dom om de creatie van de schepping e ontkennen .

kan je wel lezen ^ met je ik ontloop je vraag loop jij maar achter de massa aan dat van alles uitkraamt omdat de islam je te moeilijk is om aan te houden ik ben hier niet om te dissen of gedist worden waar jij op doelt omdat je handelt naar de mening van anderen om je gelijk te krijgen happy.gifik hoef nix te bewijzen ik geloof erin ik zie de schepping van een almachtige overal om me heen

ik reageer alleen op jou foute denkwijze over de zogenaamde verzinsels zoals jij het noemt die jij anderen wilt opdringen ,geen probleem als je niet gelooft maar ga niet anderen verkeerde les geven omdat je zogenaamd paar dingen hebt gelezen op 1 of ander site en hier ermee komt showen happy.gif
Yucel_81.. (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 14:43:18

Je ontloopt mijn vraag.
ThisWorL.. (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 13:29:53

Dat de Hadith bewaard zijn gebleven is vooral te danken aan de enorme liefde en toewijding die de metgezellen voor hun Profeet en de islam toonden ,het zijn geen dingen die ineens later erbij zijn gekomen .
ik twijfel geen moment over de waarheid vande Koran en de Profeet,ik ben ook niet zo dom om de creatie van de schepping e ontkennen .
Yucel_81.. (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 12:56:45

Ik had het over mensen die klakkeloos de hadiths volgen alsof Bukhari een profeet is. Hij had de beste bedoelingen, maar het is uitgesloten dat ze allemaal kloppen. En zolang je niet weet welke wel en welke niet kloppen heeft zijn werk geen enkel nut.. Ik hang verder geen Einstein uit en al zou ik dat doen... Ga maar naar een forum waar iedereen ja knikt en amen roept. Als je het niet kunt hebben dat ik er en andere mening dan jou op nahoud heb je dikke pech. Nu vraag ik jou : Geloof je dat de profeet water uit zijn vingers kon laten stromen en de maan heeft gespiltst ? Ja of nee volstaat.
ThisWorL.. (105)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 31 oktober 2009 12:48:28

mensen die de koran volgen en het in hun dagelijkse leven toe passen zijn heus geen mensen die klakkeloos massas volgen die mensen lezen bestuderen en onderzoeken alles wat met hun geloof te maken heeft hoe meer ze hun kennis verrijken hoe meer ze de tekenen zien van God en zich eraan overgeven , als je niet gelooft geloof je maar niet niemand is verplicht maar kom niet de einstein uithangen omdat je zogenaamd 3x de koran hebt uitgelezen
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op