ThisWorL.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 september 2009 21:22:49
geloven in afgoden en andere stenen is verboden in de tijd van de cahiliya(onwetendheid) geloofden mensen ook in afgoden of andere stenen die ze bij zich droegen om zich te beschermen als je je toevlucht zoekt tegen het kwade hoor je t bij Allah te vragen door te bidden of smeekbedes te doen en niet door in 1 of ander steen te geloven die ze versierd hebben
|
 -Tuana- (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2009 13:45:25
Ik geloof wel in het boze oog. Maar of ik geloof dat nazar boncugu mij kan beschermen?
|
 1en60 (64)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2009 01:24:24
dedeyinki_ zei:1en60 zei:---Hlya zei:Zoals in vele culturen, geloven de Turken dat jaloezie van anderen schade aan kunnen richten, of dit nou de bedoeling is of niet. In Turkije (en ook in andere landen) staat het "boze oog" van anderen dan ook voor ongeluk. De Turken gebruiken "Nazar Boncugu" (letterlijk boze-oog kraal) om ze te beschermen tegen bedoelde of onbedoelde "boze ogen". De kracht van de "Nazar" is dat deze het kwaad reflecteert en de persoon beschermd tegen fysieke schade aangebracht door negatief denken. Het glimmen van de kraal kaatst terug tegen het kwaad. De blauwe kleur moet de eigenaar van de "Nazar" beschermen.
Heb je net een zoon of dochter gekregen? Een nieuwe auto gekocht? Een nieuw kantoor geopend? Bang dat vrienden of bekenden jaloers zullen zijn op je nieuwe rijkdom? De "Nazar" wordt gebruikt voor al het nieuwe en beschermd tegen afgunst van anderen.
Veel "Nazars" worden verwerkt in sierraden, van zilver of goud. Pasgeboren baby's krijgen dit oog opgespeld aan een veiligheidsspeldje.
Ook kun je het terugvinden op verschillende aardewerken zoals asbakken, vazen, servies etc.
komt omdat ik snel snel heb getypt..als ik de tijd ervoor neem..zal je me beter begrijpen..
Alleen Nederlands/Engels!
ZOALS DE MEESTE DOMME TURKEN DOEN GELOVEN DAT ZO EEN BLAUWE STEEN MET EEN OOGJE ERIN JOU KAN BESCHERMEN IS ONZIN..
ALS IK DIE STEEN TEGEN DE MUUR GOOI..KAN DIE AMPER ZICHZELF BESCHERMEN..WANT DAN ZAL DIE IN STUKKEN OP DE GROND VALLEN..
EN HOE WIL DAT MIJ DAN GELOVEN???
DUS GELOVEN DAT LELIJKE BLAUWE STEENTJES JOU ZAL BESCHERMEN TEGEN BOZE OGEN..IS BULLSHIT..EN DUS ZOALS WE NOEMEN ""BATIL INANC""
EN BATIL INANC KAN HELAAS LEIDEN TOT T VERLIEZEN VAN JE GELOOF..
WANT T ENIGSTE WAT ONS KAN BESCHERMEN IS ALLAH..OF DE DUA "S DIE ALLAH EN ZIJN BOODSCHAPPER PROFEET MUHAMMED MUSTAFA S.A.V ONS HEEFT GELEERD..
1 ERVAN IS AYTEL KURSI..LEES M OP..MET DE BEDOELING OM BESCHERMD TE WORDEN..EN NIX WAT JE WEL OF NIET KAN ZIEN ZAL OF KAN JOU NOG SCHADE AANBRENGEN,MET BOZE OOGJES..
DUS VERGETEN DAT ALLAH DE ENIGE BESCHERMER VAN ALLES IS..EN GELOVEN DAT ZO EEN LELIJK STOM BLAUW STEENTJE JOU KAN BESCHERMEN..IS BATIL INANC( VERKEERDE GELOOF)
nou proficiat met je 1ste reactie op het foum. We kunnen wel lezen dus laat je caps lock maar uit bij de volgende reactie.
Ik geef je ook groot gelijk, ookal heb je sommige dingen niet zo goed verwoord  [Gewijzigd op 25 augustus 2009 13:53:33]
|
  dedeyink.. (1)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2009 01:17:24
1en60 zei:---Hlya zei:Zoals in vele culturen, geloven de Turken dat jaloezie van anderen schade aan kunnen richten, of dit nou de bedoeling is of niet. In Turkije (en ook in andere landen) staat het "boze oog" van anderen dan ook voor ongeluk. De Turken gebruiken "Nazar Boncugu" (letterlijk boze-oog kraal) om ze te beschermen tegen bedoelde of onbedoelde "boze ogen". De kracht van de "Nazar" is dat deze het kwaad reflecteert en de persoon beschermd tegen fysieke schade aangebracht door negatief denken. Het glimmen van de kraal kaatst terug tegen het kwaad. De blauwe kleur moet de eigenaar van de "Nazar" beschermen.
Heb je net een zoon of dochter gekregen? Een nieuwe auto gekocht? Een nieuw kantoor geopend? Bang dat vrienden of bekenden jaloers zullen zijn op je nieuwe rijkdom? De "Nazar" wordt gebruikt voor al het nieuwe en beschermd tegen afgunst van anderen.
Veel "Nazars" worden verwerkt in sierraden, van zilver of goud. Pasgeboren baby's krijgen dit oog opgespeld aan een veiligheidsspeldje.
Ook kun je het terugvinden op verschillende aardewerken zoals asbakken, vazen, servies etc.
ZOALS DE MEESTE DOMME TURKEN DOEN GELOVEN DAT ZO EEN BLAUWE STEEN MET EEN OOGJE ERIN JOU KAN BESCHERMEN IS ONZIN..
ALS IK DIE STEEN TEGEN DE MUUR GOOI..KAN DIE AMPER ZICHZELF BESCHERMEN..WANT DAN ZAL DIE IN STUKKEN OP DE GROND VALLEN..
DUS GELOVEN DAT LELIJKE BLAUWE STEENTJES JOU ZAL BESCHERMEN TEGEN BOZE OGEN..IS BULLSHIT..EN DUS ZOALS WE NOEMEN ""BATIL INANC""
WANT T ENIGSTE WAT ONS KAN BESCHERMEN IS ALLAH..OF DE DUA "S DIE ALLAH EN ZIJN BOODSCHAPPER PROFEET MUHAMMED MUSTAFA S.A.V ONS HEEFT GELEERD..
1 ERVAN IS AYTEL KURSI..LEES M OP..MET DE BEDOELING OM BESCHERMD TE WORDEN..EN NIX WAT JE WEL OF NIET KAN ZIEN ZAL OF KAN JOU NOG SCHADE AANBRENGEN,MET BOZE OOGJES..
DUS VERGETEN DAT ALLAH DE ENIGE BESCHERMER VAN ALLES IS..EN GELOVEN DAT ZO EEN LELIJK STOM BLAUW STEENTJE JOU KAN BESCHERMEN..IS BATIL INANC( VERKEERDE GELOOF)
nou proficiat met je 1ste reactie op het foum. We kunnen wel lezen dus laat je caps lock maar uit bij de volgende reactie.
Ik geef je ook groot gelijk, ookal heb je sommige dingen niet zo goed verwoord
|
 1en60 (64)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2009 01:15:14
---Hlya zei:Zoals in vele culturen, geloven de Turken dat jaloezie van anderen schade aan kunnen richten, of dit nou de bedoeling is of niet. In Turkije (en ook in andere landen) staat het "boze oog" van anderen dan ook voor ongeluk. De Turken gebruiken "Nazar Boncugu" (letterlijk boze-oog kraal) om ze te beschermen tegen bedoelde of onbedoelde "boze ogen". De kracht van de "Nazar" is dat deze het kwaad reflecteert en de persoon beschermd tegen fysieke schade aangebracht door negatief denken. Het glimmen van de kraal kaatst terug tegen het kwaad. De blauwe kleur moet de eigenaar van de "Nazar" beschermen.
|
 Avsuma (81)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2009 00:57:14
Bijgeloof..
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 22:17:10
hmm ..
|
  Stargaze.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 19:08:55
geloof er niet in maar ze zijn wel mooi
|
 KIMDI_BU.. (82)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 17:05:59
Alsof uit commercieel oogpunt zo'n door mensen gemaakt kraaltje of handje bepaalde krachten heeft. Zelfs in de islam is het verboden om daar enige waarde aan te hechen. Maar los van de islam... Wat kunnen die hangertjes nou doen ? Wie daarin gelooft is gewoon simpel van geest.
|
 cutie-mu.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 17:04:45
Nee ik geloof er niet in.. volgens mij is het ook haram om er in te geloven.
je moet alleen in Allah geloven...
ik vind ze beide heel erg mooi, ik draag ze wel soms.
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 17:03:34
ga verder?
|
 KIMDI_BU.. (82)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 17:02:01
Als je echt gelooft in dat soort dingen... Laat ook maar
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 16:50:08
KIMDI_BUNLAR zei:Ja ik geloof daarin. Nou goed ?
je wou tog dicusiieren doe dat dan
*n let niet op me sgeefe nederlands [Gewijzigd op 24 augustus 2009 16:50:29]
|
 KIMDI_BU.. (82)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 16:49:26
Ja ik geloof daarin. Nou goed ?
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 16:48:10
Zoals in vele culturen, geloven de Turken dat jaloezie van anderen schade aan kunnen richten, of dit nou de bedoeling is of niet. In Turkije (en ook in andere landen) staat het "boze oog" van anderen dan ook voor ongeluk. De Turken gebruiken "Nazar Boncugu" (letterlijk boze-oog kraal) om ze te beschermen tegen bedoelde of onbedoelde "boze ogen". De kracht van de "Nazar" is dat deze het kwaad reflecteert en de persoon beschermd tegen fysieke schade aangebracht door negatief denken. Het glimmen van de kraal kaatst terug tegen het kwaad. De blauwe kleur moet de eigenaar van de "Nazar" beschermen.
|
  ---Hlya (20)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2009 16:45:58
Geloof jij in de handje van fatma &/of Nazar boncuk??
 [Gewijzigd op 24 augustus 2009 16:47:00]
|