Forum: Jezus

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Jezus
INDONESI.. (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 april 2010 19:44:31
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Jezus bestond wel ja, denk ik happy.gif
Chaos (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 april 2010 13:07:48

Gisteren passion of Christ gezien. Pijnlijk.
Fortunat.. (34)
Gebruiker
Fortunatos avatar
Geplaatst op: 03 april 2010 11:11:27

predator011 zei:
ja gewoon als een goed en vriendelijk mens en niet met al die sprookjes erom heen.

Zelfde als met Mohammed bedoel je?
Armo1989 (23)
Gebruiker
Armo1989s avatar
Geplaatst op: 21 maart 2010 02:02:41

voor de echte christenen onder ons,

Jezus was geen mens hy is de geest die god ons gezonden heeft om ons wijsheid te geven en is door ons wij die een stel dieren zijn op de kruis gestorfen aan de kruis!

dus leef je leven zoals hy het wilt en geefje hard aan hem want dit hier op aarde is neit het echte leven dat komt daarna pas.maar voordat je er heen mag moet je je wel naar een christen gedragen!

Amen
Kahan110 (28)
Gebruiker
Kahan110s avatar
Geplaatst op: 20 maart 2010 20:43:59

Iedereen moet de "Jezus" niet buiten zich zoeken maar in zich. Jezus is een gezag in jou wat je moet bereiken. Dat noemen we "İsevi" de gezag van Jezus (İsa). Dat autoriteit heeft iedereen in zich. Wanneer men dit gezag heeft bereikt, denkt en doet als Jezus. Niet de persoonlijke maar vanuit "jou gezag"...
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 18 maart 2010 02:33:52

Ja jo dan wat heeft het leven nog zin zonder Jezus....
Mike5044 (36)
Gebruiker
Mike5044s avatar
Geplaatst op: 13 maart 2010 03:34:10

Zowel in de Bijbel als in de Koran wordt over Jezus gesproken.
Ik denk dus dat hij bestaat / heeft bestaan.
Dus JA
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 maart 2010 22:44:56

Waarom is er niets bekend van Jezus, behalve de laatste drie jaar van zijn leven?
Waar was hij de overige dertig jaar? Ik geloof meer in dit verhaal, over de Essenen:

De naam Essenen betekent ‘genezers’ of ‘healers’. De Essenen waren experts op het gebied van kruiden en bezaten kennis over de geneeskrachtige werking van bepaalde steensoorten. Ze kenden oude manieren om te genezen door middel van klanken en licht. Ieder woord of klank heeft een energetische werking, die diep op de ziel inwerkt, en voorbij de materie gaat. Het lichaam is een uiting van die onderliggende energie, die –als ze verstoord is – tot ziekte en disbalans kan leiden. Maar bovenal genazen de Essenen door middel van het Licht van bewustzijn; door handoplegging, gedachtenkracht en de kracht van gebed en vergeving. De verhalen in de Bijbel spreken er boekdelen over. De Essenen noemden zichzelf Zonen van het licht. Jozef en Maria waren ingewijden in de traditie van de Essenen, evenals Jezus en Maria Magdalena.
Veel van hun kennis ontleenden ze aan oude teksten uit Egypte en andere, nog veel oudere mysteriescholen zoals de boeken van Enoch, de zoon van Noach. De Essenen kleedden zich in het wit, namen dagelijks baden om zich te reinigen en leefden een sober en eenvoudig leven. Overdag werkten ze op het land, in de pottenbakkerswerkplaats of in de schrijfzaal, en s’avonds kwamen ze tesamen om de maaltijd te nuttigen, samen te bidden en de heilige teksten te bespreken. De Essenen waren de eerste en misschien wel meest oorspronkelijke christelijke geloofsgemeenschap, hoewel hun wortels in veel oudere tijden liggen.
Veel van de teksten gingen over de naderende apocalyps en de komst van de Messias. Daarom was het van groot belang dat zoveel mogelijk van de oude kennis bewaard bleef. Hun kennis vindt later zijn weg via de Paulisianen in Griekenland, de Manicheeërs in Perzie, de Bogomielen in Bulgarije naar de Katharen in Zuid Frankrijk in de 11e en 12 e eeuw. Ondanks het verbod van het concilie van Nicea bleef de esoterische traditie ondergronds bloeien, totdat het Vaticaan tijdens de Albigenzer Kruistocht alle Katharen uitmoordde. Maar ook toen nog ging de oorspronkelijke kennis niet geheel verloren. Troubadours maakten er verhalen en liederen over, zoals het verhaal van Parcival en de Graal, of de Chansons de l’Amour, en gnostieke gezelschappen als de Rozenkruizers en de Vrijmetselaars pakten de draad in het geheim weer op.
Ook de Islam lijkt zijn wortels te hebben in die vroeg-christelijke esoterische groeperingen, die de Arabische woestijn in zijn gevlucht na de verovering door de Romeinen. Jezus is een van hun profeten, net als Mozes en Aberaham, hun stamvader. Aan de binnenkant van de Islamitische rotskoepel in Jeruzalem staan uitgebreide teksten over Christus.
KIMDI_BU.. (82)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2009 16:15:23

Jezus was volgens de huidige begrippen een terrorist.
BRITTEY (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 19 oktober 2009 00:26:26

^ crying.gif
Royem- (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 18 oktober 2009 17:13:56

IKdenk zei:
Wanna_FreaK_ zei:
deze topic slaat echt nergens op je heb je antwoorde EN NU? damn

ik ga alle Ja en Nee optellen...

Vervolgens deelt hij dat door het aantal gebruikers x 12 en om het eindresultaat te berekenen past hij de stelling van Pythagoras toe.
Alev_24_.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 18 oktober 2009 16:42:44

ja
IndoQuee.. (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 18 oktober 2009 15:50:49

ThisWorLDisCrazy zei:
ik geloof in Jezus als boodschapper van God en in zn terugkeer als de Messias.

helemaal mee eens inlove.gif
predator.. (93)
Gebruiker
predator011s avatar
Geplaatst op: 13 oktober 2009 08:52:11

ManBearPig zei:
predator011 zei:

zwaar valt wel mee, zware zitten in een klooster en die gedragen zich als jezus en dat zijn er weinig.
wist je dat 1 van de grootste atheisten (stalin) zelfs als jongere op een orthodoxe seminarie zat en later ook veranderde naar atheist?
mensen veranderen in alle religies ,zo was er ook een ex islam jongen op chatnu karakule genaamd die zijn ogen had geopend en zo zijn er nog vele maar die durven het niet te zeggen.
ik ben simpel weg opgegroeid in een tijd dat in mijn omgeving religie hot was vanwege oorlogen, nu ik ouder ben ben ik ook wijzer geworden en besef ik dat het allemaal sprookjes zijn die voor veel narigheid zorgen en buiten dat trek ik me liever toe naar de atheisten die mijn land vroeger gered hebben dan naar de religieuzen die mijn land verneukt hebben (nadat ze zo dom waren om zich tegen elkaar op hebben laten fokken door het westen)

Hmm oke blush.gif

Stalin is in mijn ogen een vent waarvan mijn maag al omdraait bij het horen van zijn naam, maar daar gaat dit onderwerp niet over tongue.gif

smaken verschil tongue.gif
ManBearP.. (22)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 oktober 2009 01:37:52

predator011 zei:

zwaar valt wel mee, zware zitten in een klooster en die gedragen zich als jezus en dat zijn er weinig.
wist je dat 1 van de grootste atheisten (stalin) zelfs als jongere op een orthodoxe seminarie zat en later ook veranderde naar atheist?
mensen veranderen in alle religies ,zo was er ook een ex islam jongen op chatnu karakule genaamd die zijn ogen had geopend en zo zijn er nog vele maar die durven het niet te zeggen.
ik ben simpel weg opgegroeid in een tijd dat in mijn omgeving religie hot was vanwege oorlogen, nu ik ouder ben ben ik ook wijzer geworden en besef ik dat het allemaal sprookjes zijn die voor veel narigheid zorgen en buiten dat trek ik me liever toe naar de atheisten die mijn land vroeger gered hebben dan naar de religieuzen die mijn land verneukt hebben (nadat ze zo dom waren om zich tegen elkaar op hebben laten fokken door het westen)

Hmm oke blush.gif

Stalin is in mijn ogen een vent waarvan mijn maag al omdraait bij het horen van zijn naam, maar daar gaat dit onderwerp niet over tongue.gif
IKdenk (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 oktober 2009 00:49:51

Wanna_FreaK_ zei:

Je zit op internet EN NU?

Je zit op het forum EN NU?

Wat lul jij? .. ik ga alle Ja en Nee optellen... wat gaat jou dat aan wat ik ermee ga doen? jij klikt op mijn topic en je vindt het niks aan dan klik je snel op "vorige" heel simpel... waarom laat je je perse uitschelden voor klootzak. KLOOTZAK!
IKdenk (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 oktober 2009 00:47:29

Ik kan niet verliefd worden.. ben ik geen mens?
Wanna_Fr.. (12)
Gebruiker
Wanna_FreaK_s avatar
Geplaatst op: 12 oktober 2009 22:53:42

predator.. (93)
Gebruiker
predator011s avatar
Geplaatst op: 12 oktober 2009 22:32:24

IKdenk zei: