CrazyHig.. (23)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 10 februari 2010 20:30:56
je leEft als bewijs voor je eigen daden, zodat je zelf gezien en gevoeld hebt waarom je naar de hemel of hel gaat, zoiets denkik
|
  -Jaleesa (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 februari 2010 21:58:56
ot: ik leef om overal het beste uit te halen en zo mooi mogelijk te leven(naar je eigen idee dan)
maar wanneer ga je nou vertellen hoezo je deze vraag stelt?
|
 Makaveli.. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 februari 2010 17:59:48
he he
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 23 januari 2010 13:13:54
Nou dit is een hele opsomming, ik zal je een korte samenvatting geven; Psychiatrie is medisch,dat weet je neem ik aan, ik doe daarentegen gewoon psychologie dat gewoon psychisch is (het kijkt zowel van een biologisch als cognitieve perspectief).
Hypnose nogmaals; mensen hebben in hun verleden bepaalde ervaringen en opvattingen opgedaan en gecreëerd om het maar zo te zeggen. Dit blijf meestal heel lang aan zijn bewuste knagen als ze emotioneel geladen zijn of een bepaalde betekenis hebben voor de desbetreffende persoon. Nogmaals, het kan een waargebeurd verhaal zijn uit zijn eigen verleden of een verhaal dat hij zelf tot stand heeft gebracht door de verhalen waarvan hij is beïnvloedt. Zo zijn er veel herinneringen die je hebt overgehouden van gebeurtenissen en .. uit het verleden, maar waarvan je niet weet dat je ze ook uit die verhalen hebt opgeslagen in je geheugen. Dus, als je via een hypnose deze vragen goed beantwoord dan kan je tot je verbazing komen dat je bepaalde antwoorden hebt gegeven die je niet wist dat je ze weet..
Kijk maar eens anders op het internet voor de droom interpretatie van Sigmund Freud en zijn vrije associaties. Ook moet je kijken naar het begrip ''primming'' dat een bepaalde techniek is voor het ophalen van herinneringen die onbewust opgeslagen zijn.
Het is op het internet te vinden, de voorspellingen. Hij heeft bijvoorbeeld gezegd
'' jullie gebruiken kamelen als export, zij gebruiken iets anders'' hoe zou hij anders de arabieren vertellen dat wij vrachtwagens, schepen en vliegtuigen gebruiken?
''een iemand praat en over de hele wereld zullen ze hem horen'' hoe is het anders te vertellen over een radio, tegen de mensen van die tijd?
''een persoon zal gehoord en gezien worden door de mensen verspreid over de hele wereld'' ..televisie
''iemand bevindt zich in het noorden en een andere in het westen, deze zullen met elkaar communiceren( ook heeft hij gezegd op een andere tijdstip dat ze elkaar ziend communiceren)'' hoe wil je anders vertellen over telefoon en internet?
Ook heel veel gebeurtenissen die hij heeft voorspelt, maar ik ga het hier niet opsommen. Als je echt geïnteresseerd bent, dan kun je het opzoeken op het internet.
Succes!
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 januari 2010 06:57:44
okocha zei:Reincarnatie geloof ik niet in, heb er ook onderzoek naar gedaan. Er is geen evenwicht als je moet geloven dat je later terug komt of dat je eerder al bent geweest, want we vermenigvuldigen ons voortdurend. Waar komen de geesten vandaan die eerder niet geweest waren? Tien wordt tweehonderd...snap je wat ik bedoel? Ook geloof ik zeer zeker dat de wereld vergaat, waar gaat iedereen dan naar toe? Het kan geen circulatie zijn, het is meer een stap een, twee, drie en conclusie proces..
Dat je de islam niet hebt onderzocht vindt ik echter best jammer, maar van een andere kant heb je ook gelijk, we kunnen toch niet alles onderzoeken? Het zou wel jammer zijn dat je later krijgt te horen dat een punt waar je geen rekening mee hebt gehouden, jou net het uitkomst zou bieden.
Mohammed is iemand die voorspellingen heeft gemaakt die 99% uit zijn gekomen, waar we nog op wachten is het vergaan van de wereld en het gebeuren in het hiernamaals. Hoe zou het zijn om iemand niet te geloven waar 99% van zijn voorspellingen uit zijn gekomen en je over te geven aan je beperkte denkvermogen en ook de beperkte reikwijdte om aan informatie te komen..( de beweringen van mohammed zijn trouwens wetenschappelijk bevestigd, zo ook die van de koran, tenslotte is dat zijn bron van informatie)
Je snapt toch wel neem ik aan, dat er bergen verschil is tussen 100 jaar geleden en het nu. Wat zou dan het verschil zijn tussen de tijd van Mohammed en het nu? Hoe is het dus mogelijk dat hij deze beweringen en voorspellingen op een dusdanige manier kan doen dan ze kloppen?
Er zijn meerdere die voorspellingen hebben gedaan, maar geen van deze heeft de juistheid van Mohammed bereikt, een ieder is ergens in de tijd blijven steken.. Wij geloven trouwens dat de eerdere boeken ook de waarheid spraken, maar dat het bedoeld was voor de mensen voor dat tijdperk. Meestal zijn er beweringen gedaan uit die tijden en die reiken niet tot onze tijd. Dat is dan een van de redenen die hen in de steek laat en bevestigd dat Mohammed de profeet is voor deze tijd....(dus niet de enige profeet maar nogmaals, de profeet van zijn tijd)
Ja, weet je, zolang iemand mij niet echt kan overtuigen dat reïncarnatie onzin is, en heb er ook genoeg over gelezen, zowel wat sceptici er over hebben geschreven, als mensen die er ook in geloven, laat ik het maar zo.
Waar iedereen nar toe gaat als de wereld vergaat? (volgens Nostradanus omstreeks 3800) ja, er zijn zoveel planeten, en oké, ik kom hier ook niet echt voor de 100% uit, maar wie wel? Waarom zou ik Mohammed, of Nostradamus, of de kalender van de weet ik veel wie, geloven?
Ik wil nergens meer bijhoren, wat religie betreft. Ik weet zeker dat er een Hogere macht is, en dat iedereen daar vandaan komt, en van daaruit leef ik. Ik heb er eigenlijk genoeg van om naar regeltjes te leven. Heb dat al genoeg gedaan. En als ik hier sommige reacties lees van branden in een hel, en sommigen hopen zelfs dat anderen daar gaan branden, dan heb ik zoiets van: nee, dank je. Daar heb ik helemaal niéts mee. En zo zijn er verschillende punten waar ik het nóóit mee ens kan zijn.
Nou ja, de Islam niet helemaal onderzocht, was een beetje overdreven van mij, maar ik wil niets meer met religies te maken hebben. Van voorspellingen weet ik niets af. Waar zijn die dan te lezen? Is voor het eerst dat ik over voorspellingen van jullie profeet hoor.
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 januari 2010 06:33:02
TikeMyson zei:okocha zei:Sorry, hypnose wou ik ook iets over vertellen. Ik doe psychologie trouwens.
Hypnose is een toestand waar iemand in kan verkeren als hij toelaatbaar is voor suggesties die een hypnose doet. Hij geeft jou suggesties en voor jouw lijkt het dat je echt iets doet of voelt, terwijl je alleen maar suggesties aan het opvolgen bent.
Dat je ergens bent geweest lijkt me een beetje vertekend te zijn. Ik zeg absoluut niet dat je liegt, je hebt het waarschijnlijk gezien, maar we zien ook veel in onze dromen dat niet blijkt te kloppen...
Ik heb een cursus hypnose gedaan. Ooit eens. (weet er dus wel het een en ander van) De man heeft mij geen suggesties gedaan. Alleen onder hypnose gebracht. Wat ik vertelde, ik zag namelijk niets, was juist iets waar ik al jaren mee liep. Als kind al. Pas toen ik het onder hypnose had ervaren, kon ik het loslaten. Daarvoor was het een zoeken naar iets wat ik niet kon thuisbrengen.
De paragnost vroeg mij in welke tijd ik zat. Ik hoor mezelf een jaartal noemen, en bij controle bleek het precies de juiste tijd te zijn. (was iemand uit de geschiedenis) Ja, wat dit alles moet voorstellen weet ik niet, en het maakt me nu eerlijk gezegd ook niet veel uit. Ben er na die sessie nooit meer mee bezig geweest. Ik heb het altijd als iets uit een vorig leven gezien. Kan er gaan andere verklaring voor geven. En er is ook nooit iemand geweest, die mij een zinnige uitleg van deze ervaring kon geven.
Was vergeten te reageren op je studie psychologie. Erg interessant, en een van mijn onderwerpen waar ik erg geïnteresserd in ben. Zo ook psychiatrie.
Als ik iets wil weten over psychologie, dan kan ik dus bij jou terecht?
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 januari 2010 06:30:15
okocha zei:Sorry, hypnose wou ik ook iets over vertellen. Ik doe psychologie trouwens.
Hypnose is een toestand waar iemand in kan verkeren als hij toelaatbaar is voor suggesties die een hypnose doet. Hij geeft jou suggesties en voor jouw lijkt het dat je echt iets doet of voelt, terwijl je alleen maar suggesties aan het opvolgen bent.
Dat je ergens bent geweest lijkt me een beetje vertekend te zijn. Ik zeg absoluut niet dat je liegt, je hebt het waarschijnlijk gezien, maar we zien ook veel in onze dromen dat niet blijkt te kloppen...
Ik heb een cursus hypnose gedaan. Ooit eens. (weet er dus wel het een en ander van) De man heeft mij geen suggesties gedaan. Alleen onder hypnose gebracht. Wat ik vertelde, ik zag namelijk niets, was juist iets waar ik al jaren mee liep. Als kind al. Pas toen ik het onder hypnose had ervaren, kon ik het loslaten. Daarvoor was het een zoeken naar iets wat ik niet kon thuisbrengen.
De paragnost vroeg mij in welke tijd ik zat. Ik hoor mezelf een jaartal noemen, en bij controle bleek het precies de juiste tijd te zijn. (was iemand uit de geschiedenis) Ja, wat dit alles moet voorstellen weet ik niet, en het maakt me nu eerlijk gezegd ook niet veel uit. Ben er na die sessie nooit meer mee bezig geweest. Ik heb het altijd als iets uit een vorig leven gezien. Kan er gaan andere verklaring voor geven. En er is ook nooit iemand geweest, die mij een zinnige uitleg van deze ervaring kon geven.
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 januari 2010 17:29:22
Sorry, hypnose wou ik ook iets over vertellen. Ik doe psychologie trouwens.
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 20 januari 2010 17:25:12
Reincarnatie geloof ik niet in, heb er ook onderzoek naar gedaan. Er is geen evenwicht als je moet geloven dat je later terug komt of dat je eerder al bent geweest, want we vermenigvuldigen ons voortdurend. Waar komen de geesten vandaan die eerder niet geweest waren? Tien wordt tweehonderd...snap je wat ik bedoel? Ook geloof ik zeer zeker dat de wereld vergaat, waar gaat iedereen dan naar toe? Het kan geen circulatie zijn, het is meer een stap een, twee, drie en conclusie proces..
Dat je de islam niet hebt onderzocht vindt ik echter best jammer, maar van een andere kant heb je ook gelijk, we kunnen toch niet alles onderzoeken? Het zou wel jammer zijn dat je later krijgt te horen dat een punt waar je geen rekening mee hebt gehouden, jou net het uitkomst zou bieden.
Mohammed is iemand die voorspellingen heeft gemaakt die 99% uit zijn gekomen, waar we nog op wachten is het vergaan van de wereld en het gebeuren in het hiernamaals. Hoe zou het zijn om iemand niet te geloven waar 99% van zijn voorspellingen uit zijn gekomen en je over te geven aan je beperkte denkvermogen en ook de beperkte reikwijdte om aan informatie te komen..( de beweringen van mohammed zijn trouwens wetenschappelijk bevestigd, zo ook die van de koran, tenslotte is dat zijn bron van informatie)
Je snapt toch wel neem ik aan, dat er bergen verschil is tussen 100 jaar geleden en het nu. Wat zou dan het verschil zijn tussen de tijd van Mohammed en het nu? Hoe is het dus mogelijk dat hij deze beweringen en voorspellingen op een dusdanige manier kan doen dan ze kloppen?
Er zijn meerdere die voorspellingen hebben gedaan, maar geen van deze heeft de juistheid van Mohammed bereikt, een ieder is ergens in de tijd blijven steken.. Wij geloven trouwens dat de eerdere boeken ook de waarheid spraken, maar dat het bedoeld was voor de mensen voor dat tijdperk. Meestal zijn er beweringen gedaan uit die tijden en die reiken niet tot onze tijd. Dat is dan een van de redenen die hen in de steek laat en bevestigd dat Mohammed de profeet is voor deze tijd....(dus niet de enige profeet maar nogmaals, de profeet van zijn tijd)
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 januari 2010 23:53:09
okocha zei:TikeMyson zei:Ik geloof dat wij uit dezelfde energie van God komen, en kan om die reden ook
nóóit in de Bijbel of Koran geloven, of wat voor "Heilig Boek" dan ook.
Ik vind als je kritisch leest, en ook logisch nadenkt, je niet in zo`n Boek kan geloven. (is mijn mening)
Ik geloof niet dat we veroordeelt worden, noch in een hel gaan branden. Ik geloof dat we zelf kiezen om het leven te leiden, wat we nu leven, en in een volgend leven, weer een ander leven. Juist om alles mee te maken, en om niet te veroordelen. Het zou toch vet oneerlijk zijn, als je alleen een armoedig leven toebedeelt krijgt, door in Afrika geboren te worden, bij aids ouders die sterven als je een kleuter bent. En jij door weet ik veel wie een arm of been afgehakt wordt, sterft van de honger. En dat moet dan van God komen?
Nee, ik heb andere dingen gelezen waar ik wel in geloof. Namelijk dat je meerdere levens hier op aarde hebt. En jij beslist welk leven, op welk moment.
Je kiest je eigen ouders, om iets te leren of mee te maken, je eigen familie enzovoort. Je eigen lot dus.
Je standpunt vind ik interessant en wil er graag meer over weten.
Ik geloof dat wij bepaalde eigenschappen van god weerspiegelen, we hebben ze dus niet. Een spiegel weerspiegelt iets dat tegenover hem staat of ligt maar beschikt niets meer dan een weerspiegeling..
Hiervan afgeleid vind ik dat god wou dat er wezen waren die hem kunnen ontdekken en de mate van zijn kunstenaarschap en kennis en kracht enz enz kunnen begrijpen. Hierdoor heeft hij ons bepaalde instrumenten meegegeven om dit ook daadwerkelijk te kunnen meten. (als wij een bepaalde competentie in ons beschikking hebben willen wij het ook vertonen, we willen ontdekt worden. Dit is al een weerspiegeling van de reden dat god het bestaan heeft gecrieerd met wezens erin die beschikken over een bewustzijn)
Mijn verhaal is te lang om het te typen, maar om het kort te houden zeg ik het volgende; we moeten ontdekken hoe we hier zijn beland, wat we hier moeten doen en waar we heen gaan.
Hebben we een god ontdekt, dan moeten we hem leren kennen en ervoor zorgen dat we ons gedragen volgens zijn wetten, dit om hem te laten zien dat we vertrouwen in zijn kennis en kracht en het als een beste vorm van deze eigenschappen beschouwen.
Hierdoor zal hij ook ons niet in de steek laten, net zoals hij dat doet met een pitje dat een plant wil worden, en ons de weg wijzen naar een betere leven en plaats na de huidige.
Ten slotte hebben we meerdere fasen moeten meemaken om in de huidige te belanden, dus is het niet vreemd om nog anderen te verwachten..
Denk je niet dat ieder zijn eigen levensfilosofie opbouwt? Ik heb van alles onderzocht, alleen de Islam niet, en heb daar ook geen behoefte aan, eerlijk gezegd. Heb meer met Boedhisme.
Maar waarom zouden we maar een paar eigenschappen van God hebben?
Kijk, ik heb wel een beeld gevormd van het een en ander, maar door boeken.
En ik weet niet eens zeker of hetgene ik nu geloof waar is. Maar wie is dat wel?
We weten het pas na ons overlijden.
In reincarnatie geloof ik dus wel, want ben onder hypnose naar een vorig leven gegaan.
Maar de vraag waarom we dit op aarde allemaal mee moeten maken, daar heb ik nog nooit een zinnig antwoord op gekregen.
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 januari 2010 22:30:57
TikeMyson zei:Ik geloof dat wij uit dezelfde energie van God komen, en kan om die reden ook
Ik vind als je kritisch leest, en ook logisch nadenkt, je niet in zo`n Boek kan geloven. (is mijn mening)
Ik geloof niet dat we veroordeelt worden, noch in een hel gaan branden. Ik geloof dat we zelf kiezen om het leven te leiden, wat we nu leven, en in een volgend leven, weer een ander leven. Juist om alles mee te maken, en om niet te veroordelen. Het zou toch vet oneerlijk zijn, als je alleen een armoedig leven toebedeelt krijgt, door in Afrika geboren te worden, bij aids ouders die sterven als je een kleuter bent. En jij door weet ik veel wie een arm of been afgehakt wordt, sterft van de honger. En dat moet dan van God komen?
Nee, ik heb andere dingen gelezen waar ik wel in geloof. Namelijk dat je meerdere levens hier op aarde hebt. En jij beslist welk leven, op welk moment.
Je kiest je eigen ouders, om iets te leren of mee te maken, je eigen familie enzovoort. Je eigen lot dus.
Je standpunt vind ik interessant en wil er graag meer over weten.
Ik geloof dat wij bepaalde eigenschappen van god weerspiegelen, we hebben ze dus niet. Een spiegel weerspiegelt iets dat tegenover hem staat of ligt maar beschikt niets meer dan een weerspiegeling..
Hiervan afgeleid vind ik dat god wou dat er wezen waren die hem kunnen ontdekken en de mate van zijn kunstenaarschap en kennis en kracht enz enz kunnen begrijpen. Hierdoor heeft hij ons bepaalde instrumenten meegegeven om dit ook daadwerkelijk te kunnen meten. (als wij een bepaalde competentie in ons beschikking hebben willen wij het ook vertonen, we willen ontdekt worden. Dit is al een weerspiegeling van de reden dat god het bestaan heeft gecrieerd met wezens erin die beschikken over een bewustzijn)
Mijn verhaal is te lang om het te typen, maar om het kort te houden zeg ik het volgende; we moeten ontdekken hoe we hier zijn beland, wat we hier moeten doen en waar we heen gaan.
Hebben we een god ontdekt, dan moeten we hem leren kennen en ervoor zorgen dat we ons gedragen volgens zijn wetten, dit om hem te laten zien dat we vertrouwen in zijn kennis en kracht en het als een beste vorm van deze eigenschappen beschouwen.
Hierdoor zal hij ook ons niet in de steek laten, net zoals hij dat doet met een pitje dat een plant wil worden, en ons de weg wijzen naar een betere leven en plaats na de huidige.
Ten slotte hebben we meerdere fasen moeten meemaken om in de huidige te belanden, dus is het niet vreemd om nog anderen te verwachten.. [Gewijzigd op 19 januari 2010 22:37:45]
|
 ROCK_N_C.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 12 januari 2010 19:44:38
Iedereen leeft om te genieten. Zelfs als je in de hemel gelooft.
|
 Chai-M (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 09 januari 2010 11:11:14
mooie vraag, waarom leven we ?
antwoorden:
A....
B...
C...
...
...
K....
...
Z....
Oke, wat is nou het goede antwoord en volgens wie is t goed ? Helaas tot nu toe kwam niemand op het goede antwoord. Want het bestaat niet. Ieder mens heeft een eigen antwoord, dus eigen leven.
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 08 januari 2010 20:35:40
Ik geloof dat wij uit dezelfde energie van God komen, en kan om die reden ook
|
 Rumeysa_ (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 november 2009 08:34:33
^ Yep die heb ik.. Sukur 
OT: Juist zei:Omdat het een geschenk is.
|
Zakenman.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2009 04:12:23
Rumeysa_ zei:ARAMIZDA-KALSIN zei:ik leef om rijk te worden .... met oplichten . en veel kinderen maken....
en in de hemel of volgende leven geloof ik niet.......
En daarom heb je nu geen leven. 
nee jij hebt een perfecte leven.....
|
 -JamesBl.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 november 2009 23:36:35
SolcuyumGardas zei:Moeilijk  ik heb meerdere dingen in mijn hoofd maar kan geen keuze maken
- Het leven hier is een proefperiode voor op het hiernamaals, doe je het goed ga je naar de hemel doe je het slecht ga je naar hel
- Je wordt geboren met een bepaalde reden/taak, of meerdere, en die moet je vervullen
- Je wordt getest op de verleidingen die zullen ontstaan in dit leven, omdat er hier en het slechte en het goede heerst, dit is ook een soort proefperiode
- Gods wil: je wordt geboren zoals je bent je lijdt je leven zoals is voorbedoeld daardoor ontmoet je de mensen die je ontmoet en kom je in omstandigheden zoals is voorbedoeld etc. Uiteindelijk leer je ervan, zodat je wijs wordt, en dan over kunt gaan
- Misschien al het bovengenoemde
mee eens
|
 Rumeysa_ (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 november 2009 13:17:40
ARAMIZDA-KALSIN zei:ik leef om rijk te worden .... met oplichten . en veel kinderen maken....
en in de hemel of volgende leven geloof ik niet.......
En daarom heb je nu geen leven.
|
Zakenman.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 november 2009 06:01:09
ik leef om rijk te worden .... met oplichten . en veel kinderen maken....
....... [Gewijzigd op 20 november 2009 09:30:32]
|
 Juist (5)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 17 november 2009 00:58:40
Omdat het een geschenk is.
|