Forum: De naam Allah.

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: De naam Allah.
Bahti-Ka.. (29)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 april 2010 01:41:29
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Oke.......
Wat heb jij in de naam van de Almachtige gedaan vandaag?
tunisian.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 april 2010 22:18:22

ASi-GuSeL zei:
TreuLove zei:
De naam Allah? En die andere 98 namen dan..!?

het is 99 namen happy.gif

jij kan niet tellentongue.gif er staat toch Allah en de andere 98 namen..samen is het 99 einstein
tunisian.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 april 2010 01:32:43

TikeMyson zei:
okocha zei:
[quote=TikeMyson][quote=okocha]ik vind het erg goed van je dat je die toevoeging hebt geplaatst, wie niet kritisch is trouwens, gaat snel de fout in. Wat mij betreft, ik plaats mij altijd in de plaats van een rechter, hij moet namelijk allebei de partijen helemaal aanhoren om een rechtvaardige beslissing te nemen

Ja, helemaal mee eens. Ik kijk uit naar je reactie.

hey tike myson ik zie dat je veel van internet plukt en vooral informatie toont komen van zeer zwakke bronnen. ik raad je aan om mensen als AHMED DEEDAT EN SHABIR ALLY TE VOLGEN ga maar op youtube
IZ-MIT-4.. (2)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 04 april 2010 00:59:44

mensen kort en krachtig KORAN is in elke taal verkrijgbaar !!!!

de enige echte bron yes.gif

duss wink.gif
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 03 april 2010 13:58:57

Dus wij zij d emensen die namen geven op deze planeet.!

Dan hoe komen we aan de naam ADAM?? En wie gaf de namen aan de dieren??

ALLAH mag dan wel een woord zijn ..Maar Allah heb je niet in meervoud..maar GOD heb je dus wel in meervoud.
Fortunat.. (34)
Gebruiker
Fortunatos avatar
Geplaatst op: 03 april 2010 11:23:52

RomeoM zei:
Wat heb jij nou meegemaakt? Ben er wel benieuwd naar...

Het enige wat je doet is mensen afhaken in je topic als ze met antwoorden komen. IK bedoel je maakt toch een topic omdat je iets wilt weten?

God is een woord ...Allah is een naam. Begin daar maar eens mee!

Allah is van oorsprong een WOORD - wel het bericht van de TS lezen he?
Fortunat.. (34)
Gebruiker
Fortunatos avatar
Geplaatst op: 03 april 2010 11:23:10

kulagi-kesik zei:
Naar mijn weten is er gedurende de mensheid veel oorlog gevoerd en bloed vergiet op grond van geloof.

Tot vandaag de dag is de onwetende mens er nog steeds niet uit.
Daarbij komt nog kijken dat er 4 heilige boeken naar de aarde zijn gezonden met een gemeenschappelijke doel....

Wat betekent de ''naam'' mens....?!?Hou je daarmee bezig wil je,dat maakt het leven voor iedereen aangenamer.

De naam mens hebben wij onszelf aangemeten. Wij zijn de wezens die namen geven op deze planeet... het is geen geschenk ofzo happy.gif
Fortunat.. (34)
Gebruiker
Fortunatos avatar
Geplaatst op: 03 april 2010 11:19:08

TikeMyson zei:
ASi-GuSeL zei:
waarom discussieren jullie over god? discussieer maar over jullie eigen happy.gif

Mag ik je er op wijzen dat er op het forum een gedeelte bestemd is voor religie. Lijkt mij niet erg zinnig om het dan over sinterklaas, of over de Kerstman te hebben, toch?

of juist wel... gezien we het dan over ándere mythische figuren en fabeldieren hebben wink.gif
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 01 april 2010 21:40:32

Wat heb jij nou meegemaakt? Ben er wel benieuwd naar...

Het enige wat je doet is mensen afhaken in je topic als ze met antwoorden komen. IK bedoel je maakt toch een topic omdat je iets wilt weten?

God is een woord ...Allah is een naam. Begin daar maar eens mee!
Bahti-Ka.. (29)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 maart 2010 14:49:41

Je hebt vast gelijk,ik keur het ook niet af.

Het zit niet in de interpretatie van de Almachtige dat is wat ik duidelijk wil maken. [Gewijzigd op 30 maart 2010 14:54:34]
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 maart 2010 23:52:15

kulagi-kesik zei:
Naar mijn weten is er gedurende de mensheid veel oorlog gevoerd en bloed vergiet op grond van geloof.

Daarbij komt nog kijken dat er 4 heilige boeken naar de aarde zijn gezonden met een gemeenschappelijke doel....

Wat betekent de ''naam'' mens....?!?Hou je daarmee bezig wil je,dat maakt het leven voor iedereen aangenamer.

Wat een vreemde reactie. Ik zit op meerdere sites, maar dit heb ik nog nóóit meegemaakt.
JIJ vindt het blijkbaar aangenamer om dit onderwerp niet tegen te komen.
Maar bepaal jij wat er op deze site komt?
Tot zover is Nederland een DEMOCRATIE. En kan men over álles discussiëren. [Gewijzigd op 30 maart 2010 00:44:15]
Bahti-Ka.. (29)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 maart 2010 22:35:53

Kahan110 (28)
Gebruiker
Kahan110s avatar
Geplaatst op: 22 maart 2010 20:56:02

TikeMyson zei:
Kahan110 zei:
Dat iemand iets weet van de naam Allah of niet, veranderd niet veel.

Kijk mensen!

Wanneer we de de naam Allah zeggen, is er een trilling in ons hersens wat door ons hele lichaam vloeit. Het geeft de cellen kracht en leven, neurons worden er beter van. Communicatie naar organen verbeteren. Ook een Nederlandse wetenschapper had wat geanalyseerd met de naam Allah. Was goed voor de ademhaling en ons hart.

Dit is bij elke mens zo, daarom heb ik het over "JOU waarheid" is mijn "waarheid"...

İemand die zijn waarheid, achter naam Allah nog steeds ontkent, wordt "kafir" genoemd. Tegenwoordig zeggen mensen heel snel "ongelovige." Nee! "Kafir" is, "de waarheid ontkennen/verbergen."

de 99 namen van Allah, dat zijn eigenschappen, ook de functies van mensen. Kijk maar bijvoorbeeld naar de naam "Vedud" betekent "Liefde"... Ook een waarheid ontkenner heeft "Liefde/Vedud"...

De naam "Semi", Al horend...
De naam "Basiyr", waarnemend...

Deze eigenschappen hebben mensen ook, mensen zijn geen Allah, maar zijn geschapen met de "adem" van Allah. De "adem" van Allah is hier figuurlijk gebruikt, ook in de Kor'an. De adem van Allah is de 99 namen/functies wat mensen ook hebben.

Ook een waarheid ontkenner heeft deze functies...

Pak a.u.b de namen van Allah of de Kor'an niet extravert meer heel introvert, diep in je hart. Buiten zien we alles en binnenons zelf? dat is belangrijk...

Dit is dan toch zo`n beetje hetzelfde als een mantra? Met meditatie werkt dat ook zo. Alleen gebruiken ze daar de naam Allah niet voor, maar andere woorden. Ik heb zelf een hoop cd`s waar dat op staat.

Maar dan zou het toch mooi zijn als iédereen die naam uitspreekt?

Weet nog steeds niet waarom niet iedereen de naam mag uitspreken.
Wat is het verschil tussen een moslim en een ander die op een andere manier in God/Allah gelooft? We zijn allemaal gelijk. Niemand heeft een streepje meer bij God.

Hallo

Bij İslam gaat het iets anders want men moet evenwicht houden tussen negatief en positief. De namen van Allah zorgt voor positieve stralingen in je hersens. Maar om zich van negatieve stralingen te beschermen, zijn er strofen uit de Kor'an zoals "Nas, Felak of Kürsi."
Deze strofen zorgen dat men zich kan beschermen tegen negatief stralingen.

Wat gebeurt er als we ons niet beschermen? Ons gedachten kunnen dan gaan dwalen vanuit zijn pad en dit kunnen we helemaal niet in gaten hebben.

Wat is dwalen van gedachten?

İn Koran staat op vers İchlaas de volgende "Zeg Allah is de enige!"
Bij de enige kun je geen tweede opnoemen! Dus jou aanwezigheid is niets anders dan de verschijning van de enige. Als jij zegt, er is İK en ALLAH, dan is dat een dwaling...

ALLAH is een naam van alles wat je ziet en niet ziet, wat je waarneemt en niet waarneemt. Het is geen een persoon die ergens in de hemel zit en te kijken naar de aarde wie goed doet of slecht. Nee, dit is meer een God maken van Allah maar Allah is geen God. Mens moet zich ontwikkelen om zo te denken met de naam van Allah. Dus een regendruppel en de zonnenstraling moet gelijk zijn bij een mens. Wanneer iemand de 99 namen van Allah introvert begint te leven is deze mens een Khalief van Allah. De Adam van zijn universum. Heel superieur en uniek wordt dan de mens.

Het is een gevaarlijke pad want om deze pad goed te kunnen volgen heeft iemand een begeleider nodig. Een wegwijzer die de weg goed kent zodat men niet kan afdwalen. De éénheid van Allah moet men goed begrijpen. Er is een boom, plant, mens, dieren en dit zijn delen van Allah en Allah is de hele van alles, is een afdwaling. Allah is niet te delen in deeltjes want Allah is één!

Wanneer men zich bezig houdt met de namen van Allah heeft men beschermende zinnen of woordjes nodig om zich te beschermen tegen negatief gedachten. Bij de eerste fase is dat nodig, na deze fase kan men zich verder ontwikkelen in het leven van de namen van Allah. Maar bescherming is persé nodig, ook al bestaat de slechte of de goede niet, zodra we waarnemen dat wij bestaan uit lichaam van vlees en bloed hebben we bescherming nodig, wanneer we denken dat we wat anders zijn, dan is dat een goed teken...

Denken dat we anders zijn kan met de naam "Koeddoes" van Allah... Wanneer we deze naam dagelijks achterelkaar opnoemen binnen een bepaaltde tijd of tot een bepaalde getal merken we dat we niet iemand zijn die bestaat uit vlees en bloed of ziel maar dat we veel en veel verder dan dit zijn. Dit is eigenlijk een update van ons hersens... Steeds vernieuwen we ons...

Met de naam "Noer" van Allah... Dit verhoogt onze capasiteit en kracht van ons ziel...

Met de naam "Moeried" van Allah... Dit maakt ons wil sterker, bij de schepping is deze naam heel erg van belang. Want er is eerst gewild en dan pas een schepping. De begin fase van een mens is willen... Soms hebben we geen zin om dingen te doen of voelen we ons niet erg gemotiveerd of actief, met deze naam maken we onze wil sterker. Velen mensen die alcholiek zijn hebben na noemen van deze naam dagelijks, gestopt met drinken. De wil was eerst zwak maar daarna was de wil van hen veel hoger en zo konden ze zich controleren...

Als er vragen zijn zie ik ze graag met gerust komen.
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 maart 2010 11:27:51

Kahan110 zei:

Kijk mensen!

Wanneer we de de naam Allah zeggen, is er een trilling in ons hersens wat door ons hele lichaam vloeit. Het geeft de cellen kracht en leven, neurons worden er beter van. Communicatie naar organen verbeteren. Ook een Nederlandse wetenschapper had wat geanalyseerd met de naam Allah. Was goed voor de ademhaling en ons hart.

Dit is bij elke mens zo, daarom heb ik het over "JOU waarheid" is mijn "waarheid"...

İemand die zijn waarheid, achter naam Allah nog steeds ontkent, wordt "kafir" genoemd. Tegenwoordig zeggen mensen heel snel "ongelovige." Nee! "Kafir" is, "de waarheid ontkennen/verbergen."

de 99 namen van Allah, dat zijn eigenschappen, ook de functies van mensen. Kijk maar bijvoorbeeld naar de naam "Vedud" betekent "Liefde"... Ook een waarheid ontkenner heeft "Liefde/Vedud"...

Deze eigenschappen hebben mensen ook, mensen zijn geen Allah, maar zijn geschapen met de "adem" van Allah. De "adem" van Allah is hier figuurlijk gebruikt, ook in de Kor'an. De adem van Allah is de 99 namen/functies wat mensen ook hebben.

Pak a.u.b de namen van Allah of de Kor'an niet extravert meer heel introvert, diep in je hart. Buiten zien we alles en binnenons zelf? dat is belangrijk...

Dit is dan toch zo`n beetje hetzelfde als een mantra? Met meditatie werkt dat ook zo. Alleen gebruiken ze daar de naam Allah niet voor, maar andere woorden. Ik heb zelf een hoop cd`s waar dat op staat.

Maar dan zou het toch mooi zijn als iédereen die naam uitspreekt?

Weet nog steeds niet waarom niet iedereen de naam mag uitspreken.
Wat is het verschil tussen een moslim en een ander die op een andere manier in God/Allah gelooft? We zijn allemaal gelijk. Niemand heeft een streepje meer bij God.
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 maart 2010 11:17:56

Arnhembabe zei:
Allah is maar 1, er is namelijk maar 1 god.
Van het woord god kan je goden maken van Allah kan je geen meervoud maken.
Het is een unieke naam.

Er mogen geen niet moslims in Mekka komen omdat dit de heilige plaats is.
Een moslim is een zeer rein persoon van zichzelf, rein van het lichaam en rein in zondes.

Een ongelovige heeft ten eerste niets te zoeken in Mekka want wat wilt een ongelovige daar doen er is geen bier of wijn en geen clubs.

En je moet rein zijn om deze heilige plaats te betreden.
Na het zeggen van de geloofsovertuiging mag je dus naar binnen.

Ik lees het toch goed, hè?

Een moslim is een zeer rein persoon van zichzelf, rein van lichaam en rein in zondes.

Mijn hemel...wat een hoogmoed. En ik ken zat mensen die zich moslim noemen, maar meer zonden beoefenen dan de zogenaamde niet-moslim.

Ik weet echt niet wat ik lees.confused.gif
Arnhemba.. (26)
Gebruiker
Arnhembabes avatar
Geplaatst op: 22 maart 2010 07:34:29

Allah is maar 1, er is namelijk maar 1 god.
Van het woord god kan je goden maken van Allah kan je geen meervoud maken.
Het is een unieke naam.

Er mogen geen niet moslims in Mekka komen omdat dit de heilige plaats is.
Een moslim is een zeer rein persoon van zichzelf, rein van het lichaam en rein in zondes.

Een ongelovige heeft ten eerste niets te zoeken in Mekka want wat wilt een ongelovige daar doen er is geen bier of wijn en geen clubs.

En je moet rein zijn om deze heilige plaats te betreden.
Na het zeggen van de geloofsovertuiging mag je dus naar binnen.
Kahan110 (28)
Gebruiker
Kahan110s avatar
Geplaatst op: 22 maart 2010 04:29:21

Kijk mensen!

omemoo (33)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 maart 2010 21:42:44

kijk maar naar wilders! wat weet hij af van naam allah. door islam zwart te maken wilt die hoger op komen
omemoo (33)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 maart 2010 21:41:37

TikeMyson zei:
omemoo zei:
hey maar weetje waarom geen moslims de naam allah niet mogen in hun mond nemen? waarom zouden ze wel moeten doen? als ze gelovig zijn dan moeten ze bij hun geloof blijven anders maken ze van mug een oliefant en dan gaan ze verhalen uit hun duim zuigen

Alleen anderen zuigen verhalen uit hun duim?
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 maart 2010 21:35:03

omemoo zei:
hey maar weetje waarom geen moslims de naam allah niet mogen in hun mond nemen? waarom zouden ze wel moeten doen? als ze gelovig zijn dan moeten ze bij hun geloof blijven anders maken ze van mug een oliefant en dan gaan ze verhalen uit hun duim zuigen

Alleen anderen zuigen verhalen uit hun duim?
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op