TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 januari 2010 18:04:20
okocha zei:Wat betreft mekka, ongelovigen mochten er wel komen, maar in het verleden is er een ongewenste gebeurtenis voorgekomen waardoor de moslims(om een herhaling te voorkomen en het gebied veilig te houden) hebben verboden om anderen hiertoe te laten betreden. Dit moet niet gezien worden als een land, maar een bezoek plaats. Om deze plaats te laten voortbestaan mag het wel normaal zijn om bepaalde maatregelen te nemen. Tenslotte heb je overal niet moslims in een islamitische gemeenschap/land.
Over het woord Allah; het in zwarte daglicht stellen van bepaalde groepen of gelovigen is ons al wel bekend neem ik aan. Wij moslims associëren mensen die bepaalde symbolische woorden gebruiken met de islam, maar als degene geen moslim is en toch deze woorden gebruikt kunnen er misvattingen ontstaan, het is beter om het te voorkomen.
Ook heeft het woordje Allah een specifieke betekenis dat gedefinieerd is door de desbetreffende geloof. Dit betekend dat als jij woorden gebruikt dat termen zijn uit mijn geloof en daar je eigen bedoelingen aan plakt, dat je dan misschien mijn bedoelingen kunt beledigen. Dit is trouwens andersom ook geldig .
Ten slotte, om iemand te begrijpen moeten we of in zijn huid kunnen kruipen of moeten we alle factoren in het spel kunnen zetten. Vervormde beoordelingen zijn anders niet het minst voorkomende..
Bedankt voor je uitleg over Mekka. Kan me daar iets bij voorstellen, maar wil daar dan ook gelijk meer van weten. (ik weet graag van de hoed en de rand)
Ja, empathie is noodzakelijk om de ander te kunnen begrijpen, maar dat vind ik in dit verband niet toepasselijk. (ben van mezelf erg empatisch)
Ik ben het er niet mee eens, wat betreft de naam Allah alleen voor moslims, want wie gebruikte het woord als eerste? Dat ga ik ook nog uitzoeken. Ik kom hier op terug.
(Wil even laten weten dat ik op site`s zit voor autochtonen, en op spirituele sites.Verdiep mij ook in actualiteiten, en ben ook kritisch op die andere sites. Discussiër graag. Mocht er soms de indruk gewekt worden dat ik alleen op deze site kritisch kan zijn)
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 januari 2010 22:01:34
Wat betreft mekka, ongelovigen mochten er wel komen, maar in het verleden is er een ongewenste gebeurtenis voorgekomen waardoor de moslims(om een herhaling te voorkomen en het gebied veilig te houden) hebben verboden om anderen hiertoe te laten betreden. Dit moet niet gezien worden als een land, maar een bezoek plaats. Om deze plaats te laten voortbestaan mag het wel normaal zijn om bepaalde maatregelen te nemen. Tenslotte heb je overal niet moslims in een islamitische gemeenschap/land.
Over het woord Allah; het in zwarte daglicht stellen van bepaalde groepen of gelovigen is ons al wel bekend neem ik aan. Wij moslims associëren mensen die bepaalde symbolische woorden gebruiken met de islam, maar als degene geen moslim is en toch deze woorden gebruikt kunnen er misvattingen ontstaan, het is beter om het te voorkomen.
Ook heeft het woordje Allah een specifieke betekenis dat gedefinieerd is door de desbetreffende geloof. Dit betekend dat als jij woorden gebruikt dat termen zijn uit mijn geloof en daar je eigen bedoelingen aan plakt, dat je dan misschien mijn bedoelingen kunt beledigen. Dit is trouwens andersom ook geldig .
Ten slotte, om iemand te begrijpen moeten we of in zijn huid kunnen kruipen of moeten we alle factoren in het spel kunnen zetten. Vervormde beoordelingen zijn anders niet het minst voorkomende..
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 januari 2010 14:48:56
CG-Echelon zei:Het gebruik van het woord Allah kan voor verwarring zorgen.. Welke verwarring?
Inderdaad. Welke verwarring? De naam van Allah gebruiken is dan blijkbaar niét toegestaan, maar het bestoken van elkaars kerk en moskee is dus wel in orde. En dat zijn dan "gelovigen."
|
CG-Echel.. (27)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 januari 2010 12:56:25
Het gebruik van het woord Allah kan voor verwarring zorgen.. Welke verwarring?
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 16 januari 2010 17:58:24
Ik kwam dit stukje tegen. Mijn vraag is nu:
* Wie bepaald welke naam een gelovige aan God geeft. Denken alle moslims er zo over, zoals in dat bericht, of is dit iets wat alleen in sommige landen geldt?
* Nog een vraag: Waarom mogen alleen moslims in Mekka komen?
Zijn andere gelovigen te min in de ogen van Allah? In mijn ogen klopt hier niets van, en kan nooit van God af komen. Elk mens is voor God gelijk.
Het krantenbericht ;
Bij een moskee in het oosten van Maleisië is een fles rum door het raam gegooid. Het gaat daarbij vermoedelijk om een wraakactie van christenen. Het is moslims verboden om alcohol tot zich te nemen. De afgelopen week werden zeker twaalf christelijke kerken doelwit van aanvallen met brandbommen.
De aanleiding vormt een uitspraak van het Maleisische hooggerechtshof dat op 31 december oordeelde dat christenen het woord 'Allah' voor God mogen gebruiken. De regering had dat juist verboden.
De aanvallen op de kerken hebben grote ongerustheid gewekt onder de christenen, die ongeveer negen procent uitmaken op een bevolking van 28 miljoen. Moslims vormen zestig procent van de bevolking en zijn voor het merendeel etnische Maleiers; de meeste christenen zijn van Chinese of Indiase afkomst.
De Maleisische regering wil niet dat niet-moslims het woord Allah in hun gebeden en geschriften gebruiken. Christenen wijzen er op dat het Arabische woord al voor God werd gebruikt, voordat de islam ontstond. De Maleisische regering stelt dat het tot verwarring kan leiden. In andere islamitische landen als Egypte, Syrië en Indonesië duiden christenen God overigens ook met Allah aan.
|