GoodShit (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 03 juli 2010 13:26:15
je moet gewoon niks eten uit de supermarkt en alles zelf op je balkon verbouwen en kippen houden in je berging.
|
 ----Arni.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 26 juni 2010 14:21:18
AK28 zei:Wist je dat.....
Sinaasappelen alcohol bevatten?
Brood alcohol bevat?
De snackbar waar jij je patatje haalt waarschijnlijk patat en frikadellen bijvoorbeeld in dezelfde olie bakt.
dat laatste wel.
|
AK28 (22)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 juni 2010 16:39:55
Wist je dat.....
Sinaasappelen alcohol bevatten?
Brood alcohol bevat?
De snackbar waar jij je patatje haalt waarschijnlijk patat en frikadellen bijvoorbeeld in dezelfde olie bakt.
|
HotelMar.. (2)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 juni 2010 21:59:12
Simpelweg niet doen als je ergens niet zeker van bent.
|
Sherehez.. (21)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 juni 2010 06:44:44
Blauw zei:ik heb gehoord en me vader had het gelezen dat er in de filter van sigaretten varkensbloed zit? 
Hij wilde gewoon niet dat je ging roken.
|
 OLEM (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 18 juni 2010 05:25:49
Wist je dat ze in de cheese burger van burrger king echte kaas op het broodje zit 
Weetje wat we gaan niks meer eten roken of drinke
|
 Black_Ve.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 april 2010 10:45:45
Limin- zei:Ik vraag me ff iets af.. De mensen die geen gelatine eten.. gebruiken die ook geen parfum deo enzo? Daar zit alcohol in, wat ook haram is ...
Reden van het verbod op Alcohol is dat het ons lichaam schaad etc. Dat gebeurd alleen als het gedronken word. Over je lichaam spuiten heeft geen enkel schadelijk effect en is niet Haram.
Gewoon logica [Gewijzigd op 22 april 2010 17:07:24]
|
  LUCKLUCK.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 23:39:30
Limin- zei:Ik vraag me ff iets af.. De mensen die geen gelatine eten.. gebruiken die ook geen parfum deo enzo? Daar zit alcohol in, wat ook haram is ...
laten we dan maar beginnen met tijd doden op chatnu,
lopen op straat met hakken aan.
elkaar in de ogen kijken : jongen/meisje
roken
slecht eten
te veel eten
op chatnu zijn
drinken
meisjes die zich vermommen in jongens ; Broek dragen.
ga zo maar door ..
maar varken ziet er goor uit, is vies, is lelijk, is vet !
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 april 2010 19:37:21
Elke dier is mooier dan een varken..dat zal vast de reden zijn voor het verbod!!!!
|
 Limin- (23)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 19:36:01
Ik vraag me ff iets af.. De mensen die geen gelatine eten.. gebruiken die ook geen parfum deo enzo? Daar zit alcohol in, wat ook haram is ...
|
 Black_Ve.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 19:06:44
Alpha_Male zei:gellatine word bewerkt tot een stof dat niet verteerd etc cartcurt ze veranderen het ware product het is niet zo dat gelatien varkensvlees is hooooooooor de stof dat gelatine word genoemd is eruit geprustst mensen denken gelijk is pure varkensvlees wat informatie ontdekken doet de hersenen geen kwaad ga het lekker navragen in de moskee ik ben geen geleerde maar zeg alleen wat ik van de koran gleeerden heb gelezen ik gelooof eerder de koran geleerden die hun hele leven aan de islam overgeven dan prutsers van chatnu
Alles uit de varken tot aan de haren toe is verboden te gebruiken / consumeren..
|
 Black_Ve.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 19:05:29
-Capuccino zei:
Vond ik ook al zo raar
Misschien is het door de antwoordgever aangepast?
Bewijst ook weer dat je volgens mij niets en niemand kunt geloven, behalve de Koran zelf.
Koran zelf is uiteraard het beste alleen gaat het mensen zoals jij en ik niet zomaar lukken om alles goed op te vatten uit de koran. En daarom heeft God ons een profeet gestuurd welke heel wat Hadith heeft gegeven zodat de koran duidelijk voor ons is geworden.. 
Je zou best mensen kunnen vertrouwen maar als je twijfelt vraag je gewoon om de bron. Alles is te verklaren..
|
 -Capucci.. (12)
Moderator
|
Geplaatst op: 21 april 2010 10:35:31
Black_Venom zei:^ Ik praat nu met gewoon logica he, dus zonder bronnen:
Neem een blokje varkensvlees en vermaal dit en voeg het toe in een gerecht. Resultaat: Niet aanwijsbaar. Helal? Zeker niet..
Neem weer een stukje varkensvlees en laat het voor als voorbeeld 3 dagen koken.. Het vlees zal zeker niet meer in de oorspronkelijke staat zijn. Helal? Volgens mij zeker niet
ook vreemd dat er 1400 jaar geleden over chemische reacties en veranderingen worden gesproken..
Over Gist wat je in brood gebruikt gesproken, mooie voorbeeld.
Je gaat opeens gokken en je komt met een dikke pak geld thuis. Het gokken is al Haram maar dat laten we buiten. Je hebt 10000 euro gewonnen.. Sonde om weg te doen maar het is Haram.. Kan je dat dan ook in Helal veranderen?
Vond ik ook al zo raar
Misschien is het door de antwoordgever aangepast?
Bewijst ook weer dat je volgens mij niets en niemand kunt geloven, behalve de Koran zelf.
|
 Siddet26 (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 10:17:04
LUCKLUCKY zei:Alpha_Male zei:gellatine word bewerkt tot een stof dat niet verteerd etc cartcurt ze veranderen het ware product het is niet zo dat gelatien varkensvlees is hooooooooor de stof dat gelatine word genoemd is eruit geprustst mensen denken gelijk is pure varkensvlees wat informatie ontdekken doet de hersenen geen kwaad ga het lekker navragen in de moskee ik ben geen geleerde maar zeg alleen wat ik van de koran gleeerden heb gelezen ik gelooof eerder de koran geleerden die hun hele leven aan de islam overgeven dan prutsers van chatnu
Succes er mee dan. Ik weet niet wat voor Kurani Kerim geleerden het zijn, maar zeker gemoderniseerde geleerden. Over een eeuw gaan ze zeker zeggen, je mag varkensvlees eten want het is niet meer haram?
Varkens botten, huid, vlees, bloed, alles van een varken is haram. En daar blijf ik ook bij. Ik geloof niet in geleerden, ik geloof in onze Heilige Boek en ik geloof in Allah CC. en onze Profeet Muhammed Mustafa (SAV). Geleerden weten tegenwoordig niet meer waar ze over praten.
Er was zo'n eentje Beyazit Hoca ofzo, die heel erg bekend is in Turkije, me ammehoela! Je mocht van hem en volgens de Islam een varken slachten met offerfeest. Hoe achterlijk kan dat zijn? Een vis mocht je slachten, een kip.
Dus die geleerden van tegenwoordig stellen eigenlijk niets meer voor. Tuurlijk heb je er ook goeie tussen zitten, maar het is en blijft een Mens en mensen kunnen fouten maken. Ik denk dat jou geleerde het helemaal verkeerd heeft met varkensgelatine. Maar goed. Lees de Kuran zou ik zeggen en er zijn zoveel Hadis die over wat en wel niet mag, waarom het Haram is.
beste hoca is gewoon cubbeli hoca
|
 -Capucci.. (12)
Moderator
|
Geplaatst op: 21 april 2010 10:09:31
^ Mee eens. Ook geleerden spreken elkaar tegen. De één zal zeggen dat het mag en de ander weer niet. Het is maar net hoe de imam het interpreteert!
Je moet gewoon een beetje kritisch tegenover de dingen staan en zoals @Black_Venom zei: met gezond verstand kom je al heel ver.
En de meest zuivere bron is gewoon de Koran zelf.. [Gewijzigd op 21 april 2010 10:43:10]
|
  LUCKLUCK.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 09:59:50
Alpha_Male zei:gellatine word bewerkt tot een stof dat niet verteerd etc cartcurt ze veranderen het ware product het is niet zo dat gelatien varkensvlees is hooooooooor de stof dat gelatine word genoemd is eruit geprustst mensen denken gelijk is pure varkensvlees wat informatie ontdekken doet de hersenen geen kwaad ga het lekker navragen in de moskee ik ben geen geleerde maar zeg alleen wat ik van de koran gleeerden heb gelezen ik gelooof eerder de koran geleerden die hun hele leven aan de islam overgeven dan prutsers van chatnu
Succes er mee dan. Ik weet niet wat voor Kurani Kerim geleerden het zijn, maar zeker gemoderniseerde geleerden. Over een eeuw gaan ze zeker zeggen, je mag varkensvlees eten want het is niet meer haram?
Varkens botten, huid, vlees, bloed, alles van een varken is haram. En daar blijf ik ook bij. Ik geloof niet in geleerden, ik geloof in onze Heilige Boek en ik geloof in Allah CC. en onze Profeet Muhammed Mustafa (SAV). Geleerden weten tegenwoordig niet meer waar ze over praten.
Er was zo'n eentje Beyazit Hoca ofzo, die heel erg bekend is in Turkije, me ammehoela! Je mocht van hem en volgens de Islam een varken slachten met offerfeest. Hoe achterlijk kan dat zijn? Een vis mocht je slachten, een kip.
Dus die geleerden van tegenwoordig stellen eigenlijk niets meer voor. Tuurlijk heb je er ook goeie tussen zitten, maar het is en blijft een Mens en mensen kunnen fouten maken. Ik denk dat jou geleerde het helemaal verkeerd heeft met varkensgelatine. Maar goed. Lees de Kuran zou ik zeggen en er zijn zoveel Hadis die over wat en wel niet mag, waarom het Haram is.
|
 Alpha_Ma.. (53)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 april 2010 02:30:09
gellatine word bewerkt tot een stof dat niet verteerd etc cartcurt ze veranderen het ware product het is niet zo dat gelatien varkensvlees is hooooooooor de stof dat gelatine word genoemd is eruit geprustst mensen denken gelijk is pure varkensvlees wat informatie ontdekken doet de hersenen geen kwaad ga het lekker navragen in de moskee ik ben geen geleerde maar zeg alleen wat ik van de koran gleeerden heb gelezen ik gelooof eerder de koran geleerden die hun hele leven aan de islam overgeven dan prutsers van chatnu [Gewijzigd op 21 april 2010 02:32:24]
|
 Black_Ve.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 april 2010 20:09:54
^ Ik praat nu met gewoon logica he, dus zonder bronnen:
Neem een blokje varkensvlees en vermaal dit en voeg het toe in een gerecht. Resultaat: Niet aanwijsbaar. Helal? Zeker niet..
Neem weer een stukje varkensvlees en laat het voor als voorbeeld 3 dagen koken.. Het vlees zal zeker niet meer in de oorspronkelijke staat zijn. Helal? Volgens mij zeker niet 
ook vreemd dat er 1400 jaar geleden over chemische reacties en veranderingen worden gesproken..
Over Gist wat je in brood gebruikt gesproken, mooie voorbeeld.
Je gaat opeens gokken en je komt met een dikke pak geld thuis. Het gokken is al Haram maar dat laten we buiten. Je hebt 10000 euro gewonnen.. Sonde om weg te doen maar het is Haram.. Kan je dat dan ook in Helal veranderen?
|
 -Capucci.. (12)
Moderator
|
Geplaatst op: 19 april 2010 13:18:11
Mag je gelatine eten?
Antwoord van een maroc site:
Hierover zijn verschillende meningen, maar de islam zegt dat als je niet zeker weet of iets halal of haram is, dan kun je het beter als haram zien.
Bijvoorbeeld varkensvlees, van het varken is er een gedeelte dat je niet mag eten maar omdat wij niet weten welk gedeelte eten wij het helemaal niet om te verkomen dat we iets doen wat haram is.Dit is de regel die ik aanbeveel als antwoord op je vraag.
Maar als wij kijken naar een uitspraak van de profeet mohammed ( vrede zij met hem ). Hij at samen met zijn metgezellen een maaltijd waarop een van de mensen zei dat in de maaltijd wat zei aan het eten waren iets was verwerkt wat haram was waarop de profeet ( vrede zij met hem ) antwoorde, kan je uit het eten datgene aanwijzen waarop de andere antwoorde nee want de chemische samenstelling is veranderd waarop de profeet antwoorde het eten is halal.
Ter verduidelijking een voorbeeld.
deeg voor brood,
je bakt het en het is brood ( halal )
Nu voeg je water aan het deeg toe en laat het een paar dagen staan en de chemische veranderingen zorgen ervoor dat het brooddeeg bier wordt ( haram ) [Gewijzigd op 21 april 2010 10:12:04]
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 19 april 2010 13:12:53
Je bent wat je eet.
Eet je een varken? Dan begin je op een varken te lijken. Eet je een schaap? Dan helaas begin je op een schaap te lijken
Maar k lijk liever op een schaap dan op een varken..Togh guys?
|