Forum: God ontmaskerd.

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: God ontmaskerd.
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 08 juli 2010 00:48:06
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Ja Thyson laatste zinnen zijn heel serieus geschreven. Staat zwart op wit in de Koran, De Bijbel en de Torah. Wat jij kleuterschool vind gebeurt geregeld ook op deze wereld. Kijk maar naar al dat genocide op de wereld. Er zijn genoeg mensen die een hel meemaken op de wereld. In veel landen is marteling heel normaal. Lees ook maar eens geschiedenis boeken. Er werden wel eens mensen levend gevild.
Blijkbaar ben jij niet verder gekomen dan de kleuterschool. Daar leer je ditsoort dingen niet. Kinderen worden er bang van.
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 07 juli 2010 12:42:35

Baris1976 zei:
Ongelovigen zijn op een of ander manier blind voor de bewijzen die er zijn waaruit je kan zien dat er een god bestaat.
Als je zo naar de wereld kijkt zou een logisch denkend mens zeggen dat iemand ooit dit heeft geschapen.

Ongelovigen gaan naar de hel.
Gelovigen gaan lekker naar de hemel.

Zelf geloof ik ook dat er een Hogere macht achter de hele schepping zit.
Maar geloof niet in een "straf " van God, door middel van een natuurramp. God straft sowieso niet, is mijn logische conclusie.

Angst voor een "hel". Tja...Kan me geen God voorstellen die zoiets bedenkt, als een hel. Zelfs als mens zou je zoiets niet eens bedenken.

Volgens mij bedoel je dat nog serieus, die laatste twee zinnen. confused.gif
Dat is toch een beetje niveau kleuterschool? . Daar hoor je wel eens de ene kleuter tegen de ander zeggen: Mijn vader is lekker sterker dan jouw vader, puh!
foei-jon.. (25)
Moderator
foei-jong-haais avatar
Geplaatst op: 06 juli 2010 12:38:22

Baris1976 zei:
Ongelovigen zijn op een of ander manier blind voor de bewijzen die er zijn waaruit je kan zien dat er een god bestaat.
Als je zo naar de wereld kijkt zou een logisch denkend mens zeggen dat iemand ooit dit heeft geschapen.

tja , dat zien we dan wel wink.gif

kan ik me nu niet druk om maken happy.gif
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 06 juli 2010 00:31:22

Gicikkiz (32)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 18:06:19

TikeMyson zei:
Moeten we geloven dat God achter elke natuurramp zit? Als straf voor de zonden van de mens? Of worden zulke dingen de gelovigen wijs gemaakt, om ze in het gareel te houden? Net zoals het verhaal van de hel bedacht is, om de mens bang te maken?

Een van de geloofs regels van de islam is

Geloven in dat God schepper is van lot , goed en kwaad.
Hoor vaak dat mensen altijd over slechte dingen hebben over rampen geweld en oorlogen hebben. mensen die niet in een hel geloven of gelovigen zeggen dat wanneer je niet geloofd dat je dan in de hel zal branden.

heb tot nu toe nooit van iemand gehoord over mooie dingen van het geloof
Over de dood normale zaak voor de mensen "de baby" een wondertje op wereld
of over de beloningen van paradijs wanneer je een goed mens bent. (Laten we eerlijk wezen dit acht toch iedereen)

God zoekt geen kanzen om zijn schepsels te straffen. "Hij is De Genadevolle". Dat er een kwaad bestaat wil niet zeggen dat God je dat ook gunt. Ieder heeft een Lot.
Dit is schapen door God, Het is vast gesteld door God.
Alleen omdat hij "Alwetend" is en weet hoe jij zal leven staat je Lot vast. Dus je leeft niet omdat God dat wil dat jij op die manier leefd

Zie de mooie dingen in je leven dat je gewoon kan ademen zonder daarvoor hoeft na te denken of aan een apparaat bent aangesloten.
dat je kan lopen, je kan lachen of dat je geliefden bij je zijn. Dat je zonder angst kan slapen.
Denk aan mensen die dat wat jij hebt niet hebben. Wees daar dankbaar voor probeer ze te helpen. Je hebt een doel op wereld. Dat je die bent vergeten is niet de fout van God.
zapje (51)
Gebruiker
zapjes avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 17:21:22

Baris1976 zei:
God heeft de wereld geschapen met de natuurwetten die er nu gelden. Deze Natuurwetten maken het mogelijk dat er een natuurramp kan ontstaan. Dus God heeft het mogelijk gemaakt dat er natuurrampen plaats kunnen vinden.
Dus indirect laat God natuurrampen gebeuren.

Geen moeilijke discussies voeren mensen. Voor beetje denkende mensen is religie en godsdienst niet moeilijk te begrijpen.

gaap

een gelovige kan niet bewijzen dat een god bestaat
een ongelovige kan niet bewijzen dat een god niet bestaat

Lekker iedereen laten geloven/denken wat ze willen en dit soort discussies lock.gif
Endeavou.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 16:41:55

Dat werd eens tijd..
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 14:37:15

God heeft de wereld geschapen met de natuurwetten die er nu gelden. Deze Natuurwetten maken het mogelijk dat er een natuurramp kan ontstaan. Dus God heeft het mogelijk gemaakt dat er natuurrampen plaats kunnen vinden.
Dus indirect laat God natuurrampen gebeuren.

Geen moeilijke discussies voeren mensen. Voor beetje denkende mensen is religie en godsdienst niet moeilijk te begrijpen.
foei-jon.. (25)
Moderator
foei-jong-haais avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 12:37:58

RomeoM zei:
TikeMyson zei:
Moeten we geloven dat God achter elke natuurramp zit? Als straf voor de zonden van de mens? Of worden zulke dingen de gelovigen wijs gemaakt, om ze in het gareel te houden? Net zoals het verhaal van de hel bedacht is, om de mens bang te maken?

Achter elke Natuurramp zit God ..En de Hel bestaat Zowiezoo..

dus god die doodt zijn eigen schepsel ?

fijne gozer dan ..not
-Wicked- (33)
Admin
-Wicked-s avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 12:33:55

De hel bestaat sowieso? Jij denkt dat de hel bestaat.....dat is wat anders. Ben je er geweest dan, dat je zegt dat het sowieso bestaat?

Het is iets waar jij in gelooft....ik geloof daar niet in.....maar mij zul je nooit zien zeggen, dat het sowieso niet bestaat.

Natuurrampen worden veroorzaakt door de natuur zelf........sommige natuurrampen zijn erger geworden door de handelingen van mensen en hun omgang met de natuur.
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 05 juli 2010 01:48:43

TikeMyson zei:

Achter elke Natuurramp zit God ..En de Hel bestaat Zowiezoo..
Baris197.. (36)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 24 juni 2010 01:10:53

Mensen jullie moeten eens ophouden met deze discussie. De waarheid zullen we allemaal na de dood zien.
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2010 19:31:27

Mike5044 zei:
Allah is God. God schiep de mens, de natuur, de aarde en het universum de planeten en de ruimte.
God gaf ook alles en iedereen een vrije wil om alles zo veel mogelijk in evenwicht te houden. Er zijn altijd mensen of dieren die dit evenwicht willen verstoren.
Een imam of een priester is nog geen heilige of een profeet.
Het zijn gewoon mensen die maken hun eigen keus.
God word dus niet ontmaskerd hij heeft geen masker op. Hij is er gewoon.

De titel van een column moet je meestal niet letterlijk nemen.De columnist bedenkt vaak een titel die lezers trekt. Dus het gaat niet om de titel, maar om de column zelf.
Mike5044 (36)
Gebruiker
Mike5044s avatar
Geplaatst op: 20 april 2010 18:33:24

Allah is God. God schiep de mens, de natuur, de aarde en het universum de planeten en de ruimte.
God gaf ook alles en iedereen een vrije wil om alles zo veel mogelijk in evenwicht te houden. Er zijn altijd mensen of dieren die dit evenwicht willen verstoren.
Een imam of een priester is nog geen heilige of een profeet.
Het zijn gewoon mensen die maken hun eigen keus.
God word dus niet ontmaskerd hij heeft geen masker op. Hij is er gewoon.
hitman88 (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2010 12:08:47

precies. religie is bedacht om mensen in bedwang te houdenhappy.gif soort brandverzekering voor het hiernamaals [Gewijzigd op 20 april 2010 12:09:14]
TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2010 11:44:00

TikeMyso.. (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 april 2010 11:40:03

Een column waarvan ik dacht , die is de moeite waard om een discussie uit te lokken. Niet door mij geschreven, maar sta er wel achter.

God ontmaskerd
door Frank (drulovic) op 20-04-2010

Omdat wereldwijd de gehersenspoelde goedgelovigen in rap tempo hun rug naar de katholieke kerk keren, heeft het Vaticaanse PR-team er voor de zoveelste keer bij de oude seniele opperbaas op aangedrongen zijn excuses aan te bieden aan de slachtoffers van seksueel misbruik. Het argument dat niet de kerkelijke kontkruipers, maar de godsgruwelijke homo’s de werkelijke schuldigen zijn, gaat er bij het publiek immers nu écht niet meer in. En zowaar ging Benno XVI overstag. Natuurlijk heeft hij niet alle misbruikte personen individueel gesproken, anders zou hij echt het eeuwige leven moeten hebben, maar voor de vorm had hij een kleine groep getroffenen uitgenodigd. Uiteindelijk heeft hij zich schoorvoetend geëxcuseerd. En dat terwijl het leed van die arme zielen hem aan z’n maagdelijke reet roest. Bravo. Zo loopt hij een heel klein beetje in ten opzichte van nummer een-na-laatst op de lijst van meest verachtelijke personen der mensheid.

Het zal even duren vooraleer iemand zo diep gezakt is dat hij of zij de rode lantaarn van de nar van de Sint-Pieter overneemt, maar er worden zeker bewonderenswaardige pogingen gewaagd. Gisteren was de beweging Nederland Pro Deo (NPD, oftewel Nederland voor God) aan de beurt om zich volstrekt belachelijk te maken. En dat lukte met verve.
De inmiddels welbekende stofwolk uit Asland is volgens deze godsdienstdebielen een rode kaart van God. Na enkele gele kaarten voor Nederland, zoals de bijna-watersnoodramp uit 1995 (weet je het nog? Ik ook niet) en het virus aan de voet van Balkenende in 2004 (een ramp van ongekend formaat), was de maat voor God vol. Een stofwolk! Daar kan Roelof Luinge nog een puntje aan zuigen.
Ik bid al drie dagen met mijn kont naar alle windstreken om ons geitenwollen opperwezen te danken voor zijn onmetelijke mildheid. Van de triljoenen mogelijke waarschuwingen kiest hij een vulkaanuitbarstinkje op IJsland uit. Terwijl hij ook een meteoriet ter grootte van IJsland had kunnen laten inslaan, twee atoombommen tot ontploffing had kunnen brengen, een vernietiging door buitenaards leven op poten zou kunnen zetten, een alles verwoestende orkaan hebben laten gieren, een kilometershoge tsunami had kunnen aansturen, een zeer besmettelijk en binnen één minuut dodelijk virus zou kunnen verspreiden onder de gehele mensheid, de bliksem laten inslaan op alle wereldleiders, de zon een jaartje laten verduisteren of tienduizenden kinderen kunnen laten verkrachten door priesters en andere geestelijken. Hoewel dat laatste wellicht geen briljant voorbeeld is.

God wordt alle dingetjes toegeschreven die in het straatje der gelovigen passen. Geneest er iemand, dan is het Gods wonder. Maar woedt er een bloedige oorlog, dan is dat de fout van de mens, met hun eigen wil. Ik tast altijd in het duister over oorzakelijke verbanden en twijfel derhalve te pas en te onpas of nou de schepper, de mens of de natuur verantwoordelijk is.

Gelukkig zijn er de mentalisten als van het NPD om ons leken te vertellen welke natuurverschijnselen het werk van God zijn, en welke niet. Niemand kan ontmaskeren hoe ze dat weten, maar ze weten het gewoon. Toch mogen ze wel wat duidelijker zijn vind ik. ‘Een rode kaart omdat we leven zoals we de laatste jaren zijn gewend.’ Alsof dat al niet cryptisch genoeg is, laat Big Brother wat as de lucht in spuwen in plaats van onmiddellijk te straffen. Het kan aan mij liggen, maar die uitbarsting is toch niet echt de duidelijkste aanwijzing hoe het in de toekomst anders moet?! Moet ik echt álles anders doen? Of alleen een deo-roller kopen in plaats van een spuitbus? Moet ik wat vaker geld geven aan zwervers, mijn ramen geregeld lappen, vrijwilligerswerk gaan doen of wat vaker een minderjarige aanranden?

Laat de NPD alsjeblieft onder een dikke laag as bedolven worden. Hoe komen ze erbij om God zoiets als een vulkaanuitbarsting in de schoenen te schuiven! Ík was het die de vulkaan kietelde. Als Twente over anderhalve week kampioen wordt, komt dat heus niet door Steve MacClaren en de zijnen, maar door mij! Het regenbuitje van vanmiddag? Sorry, mijn fout. De gescheurde nagel van Cohen? Drie keer raden.
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, dat doen godsdienstwaanzinnigen ook nooit. We zijn geen wetenschappers. Achteraf praten, dat is pas geloven! [Gewijzigd op 20 april 2010 11:44:44]
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op