Forum: afval tips gratis in 7stappen

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: afval tips gratis in 7stappen
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 02:05:19
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

elke dag 1 stap
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 02:08:07

start met tip 1:

Deze tip klinkt op het eerste zich misschien vreemd, maar veel "experts" schenken er helemaal geen aandacht aan.

En ondertussen vraag jij je af waarom je het zo moeilijk hebt om af te slanken.

Laat het me even uitleggen...

Je lever is hét vetverbrandende orgaan in je lichaam. Deze zet voedingsstoffen om naar energie en zorgt voor brandstof voor je lichaam.

Maar als je teveel koffie (en alcohol) drinkt en veel bewerkte voedingsmiddelen eet (deze bevatten veel kunstmatige geur-, kleur-, smaakstoffen, bewaarmiddelen, chemische zoetstoffen, enz...), leg je een heel zware belasting op je lever.

Deze moet dan immers constant werken om de koffie, alcohol en chemische producten af te breken en heeft dus geen tijd om je lichaamsvet te verbranden.

Je kan alles correct doen, maar als je je lever niet de kans geeft om je vetten af te breken, zal het moeilijk worden om slank te worden, hoeveel moeite je ook doet.

(en ik weet niet hoe jij bent, maar ik vind het verschrikkelijk om inspanningen te leveren en geen resultaten te zien)

Beperk je koffiegebruik tot maximaal 2 à 3 kopjes per dag, let op met alcohol (naast het feit dat het je lever ongelooflijk belast, levert het ook gigantisch veel calorieën), schrap de bewerkte voedingsmiddelen zoveel mogelijk uit je eetpatroon en drink meer water (ja, je weet het al: 1,5 tot 2 liter per dag)

Veel mensen hebben moeite om voldoende water te drinken maar als je steeds een klein flesje van 0,5l bij je hebt en je neemt er regelmatig een slokje van, is het eigenlijk redelijk gemakkelijk.

Een grote fles van 1,5l kan nogal "intimiderend" zijn, kies dus voor een klein flesje en vul dit regelmatig bij ;-)

Eigenlijk is het een beetje triest...

Misschien doe jij momenteel al heel wat inspanningen maar verlies je geen lichaamsvet omdat je gewoon teveel belasting op je lever legt.

Probeer het eens: drink vanaf nu iedere dag minstens 1,5l water en beperk je koffiegebruik tot 2 kopjes. Eet zoveel mogelijk verse, onbewerkte voedingsmiddelen.

Ik ben er zeker van dat je je na enkele dagen al heel wat fitter en energieker gaat voelen. En dit komt niet alleen je gewicht ten goede, maar je hele gezondheid!

Ooh ja: als je denkt dat je een trage lever hebt of je wil deze zuiveren voor je van start gaat, doe dan het volgende...

Drink 's morgens (op nuchtere maag) het sap van een halve citroen, vermengd met een koffielepeltje olijfolie. Doe dit gedurende 5 opeenvolgende dagen, het stimuleert je lever zodat je optimaal lichaamsvet kan verbranden.

Morgen stuur ik je tip 2. Je leert dan hoe je oncontroleerbare eetbuien eenvoudig uitschakelt.

Groeten,
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 02:12:03

PS: Let ook op met frisdranken, vruchtensappen en chocomelk. Deze bevatten enorm veel "onzichtbare" calorieën en zijn ECHTE dikmakers.
pinkblos.. (32)
Co-admin
pinkblossoms avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 02:14:23

Misschien is het handig om ook uit te leggen wat en welke bewerkte voedingsmiddelen er ook zijn,niet iedereen weet dat denk ik .
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 02:26:46

bewerkt voedingsmiddelen zijn producten zoals suiker toegevoegd of conserveer middelen, waar kleurstof is toegevoegd
gewoon fruit is onbewerkt
verse groentes zijn onbewerkt enzo.....
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 03:11:31

zolang je maar 2 liter water per dag drinkt. Toch is het goed om water te drinken als je wilt afvallen. Maar waarom dan?
Water reinigt

Water ontgiftigt en reinigt het lichaam door het afvoeren van afvalstoffen. Onze nieren filteren ons bloed. De nieren kunnen alleen goed werken als er voldoende water door stroomt.
Water hydradeert

Hoe minder water we drinken, hoe meer het lichaam geneigd is om water vast te houden voor 'later'. Doordat de cellen in ons lichaam dan opzwellen, gaan we eruit zien als 'te zwaar'.
Water stilt honger

Een watertekort kan ook leiden tot te veel eten. De hersenen kunnen namelijk moeilijk onderscheid maken tussen honger en dorst. Je denkt dat je honger hebt, terwijl je lichaam eigenlijk behoefte heeft aan water. Drink daarom een groot glas water voordat je iets eet. Het hongergevoel verdwijnt dan vaak snel.
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 08:59:26

In fruit zitten snelle suikers happy.gif
Daarom mag je ook maar 2/3 stuks op een dag.
Groente is inderdaad beter... daar zitten weinig calorien die je makkelijk verbrand.

Je kan ook clear water drinken, daar zitten weinig calorien in of thee met een zoetje.
Je kan zelfs water met een klein beetje vruchtensap of aanmaaklimonade drinken.
xlouise (43)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 mei 2010 13:35:32

alleen water drinken is hellemaal niet goed is te 1zijdig..je lichaam heeft ook melkprodukt en zo nodig
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:24:59

Heb je ooit al eens het gevoel gehad dat je gewoon niet kan stoppen met eten?

Dat je de hele snoepkast plundert.... en daarna de koelkast?

Weet je wat het probleem is?

Het is niet dat je geen wilskracht hebt.

Het is niet dat je geen karakter hebt.

Het is gewoon dat je te lange tijd tussen maaltijden laat.

Je hongert je lichaam compleet uit. En opeens kan je het gewoon niet meer volhouden en snak je ongelooflijk naar voedsel (en hoe slechter het voedsel voor je is, hoe meer voldoening het geeft, juist?)

Eigenlijk zijn deze eetbuien heel gemakkelijk op te lossen: door meer te eten ;-)

Als je iedere 3 uur iets gezond eet, zal je nooit meer last hebben van oncontroleerbare eetbuien.

De grootste fout die mensen maken als ze slank willen worden, is dat ze te weinig eten en zichzelf uithongeren.

Dit kan je wel even volhouden, maar je lichaam heeft altijd het laatste woord. En zo komt het dat je opeens alles naar binnen werkt zonder er over na te denken.

Een gezond dagschema (ook als je wil afslanken!) ziet er zo uit:

ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - diner - laat-avond-snack

Op die manier geef je je lichaam regelmatig voldoende energie en schakel je die oncontroleerbare eetbuien uit.

Veel mensen hebben problemen met de tussendoortjes, en meestal terecht... Het is niet altijd gemakkelijk om een gezond tussendoortje te eten (zeker niet op je werk bijvoorbeeld).

Het perfecte tussendoortje is eigenlijk een hoogwaardige eiwitshake zoals MetaBoost of een eiwitreep met een zeer laag suikergehalte. Het levert bouwstoffen voor je spieren, stimuleert je metabolisme EN voorkomt oncontroleerbare eetbuien.

Je moet geen angst hebben om te eten. Je lichaam kan ENKEL lichaamsvet verbranden als je je verbranding hoog houdt (door voldoende en regelmatig te eten)

Je lichaam verbrandt GEEN lichaamsvet door jezelf uit te hongeren (hierdoor verspeel je enkel kostbare spiermassa, niet doen dus!)
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:26:21

xlouise zei:
alleen water drinken is hellemaal niet goed is te 1zijdig..je lichaam heeft ook melkprodukt en zo nodig

het is eenzijdig maar als je wil afvallen moet je er over voor hebben
teveel melk is niet gezond voor volwassen mensen
melk is eigenlijk voor kinderen goed daarna moet je het niet meer veel drinken
Kupakizi (23)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:28:25

geniet maar eet met mate laughing.gif
Kirameki (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:30:00

xlouise zei:

Melk schijnt helemaal niet goed voor het volwassen lichaam te zijn. Was laatst een onderzoek naar geweest.

Wat ik zou doen ipv van alleen water is ook thee en vruchtensappen zonder suikers drinken. Water alleen is eentonig...dus naast mijn minimale water per dag drink ik ook veel thee en vers geperst sap.
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:30:12

-Nika zei:
Groente is inderdaad beter... daar zitten weinig calorien die je makkelijk verbrand.

Je kan ook clear water drinken, daar zitten weinig calorien in of thee met een zoetje.

als je wil afvallen moet je suiker echt proberen los te laten
suiker zit al in veel producten natuurlijk dus hebben we niet veel meer nodig.
probeer thee ipv zoetje gewoon zonder suiker te drinken. inbegin is het niet lekker denk je maar na een tijdje wen je eraan
wat goed voor je is groene thee en dan zonder suiker
Kirameki (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:31:26

Het is eveneens gezonder over de dag 5 a 7 kleine beetjes te eten dan het meest normale bevonden 3 grotere maaltijden per dag. Zo verdeel je je eetpatroon en heb je niet tussendoor honger en grijp je niet naar vette/zoete shitzooi.
Kirameki (30)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:32:47

en sla nooit je ontbijt over, nooit ! dat is de meest belangrijke maaltijd van de dag !
Gicikkiz (32)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:35:51

En voor de koffieleuters onder ons.

Kan je echt niet zonder koffie? krijg je afkickverschijnselen? begin je te hyperventileren?

moet je voor elke bakkie koffie die je neemt 2 glazen extra water dinken

(wat zijn vissen toch gelukkige dieren met al die water angel.gif)
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 15:15:34

adanaliahmet zei:
-Nika zei:

als je wil afvallen moet je suiker echt proberen los te laten
suiker zit al in veel producten natuurlijk dus hebben we niet veel meer nodig.
probeer thee ipv zoetje gewoon zonder suiker te drinken. inbegin is het niet lekker denk je maar na een tijdje wen je eraan
wat goed voor je is groene thee en dan zonder suiker

In een zoetje zit maar 4% suiker... mag je gewoon hebben hoor happy.gif
Suiker wordt omgezet in insuline, energie, dus net als koolhydraten en je hebt ze de hele dag nodig.
Alleen als je teveel suikers binnenkrijgt dan wat je verbrand wordt het omgezet in vet.

In fruit zitten bijv. snelle suikers, maar je hoeft fruit daarvoor echt niet te laten staan, omdat je de suikers goed kan hebben en fruit is gezond. [Gewijzigd op 22 mei 2010 15:16:35]
ELaLi_Go.. (30)
Gebruiker
ELaLi_GoZLeRs avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 15:49:10

hellooooo,

wou ff kwijt dat ik nu ongeveer 2 maanden bezig ben en dat ik in totaal 14 kilo ben afgevallen doordat ik mijn eetpatroon heb aangepast..

' s ochtends begin k met een geroosterd broodje met smeerkaas of jam.. daarna neem k een appeltje(of een ander fruitsoort) 's middags probeer k weer warm te eten(ivm werk is soms moeilijk) daarna neem k een bakje yoghurt soms met muesli.. 's avonds is het tijd voor avond eten.. meestal lekker groente gegrild vlees of vis en wat salade. en rond een uur of 8 9 pak k een cracjertje met een plakje kaas zonder boter. daarbij ben ik idd veel water gaan drinken. eerder vond k het moeilijk om dat te doen met een glas nu heb ik gewoon een 0.5l flesje gepakt en die vul k continu bij laughing.gif werkt prima je merkt vanzelf dat je r niet meer zonder kan.. oh ja thee en koffie laat k nu gewoon staan..

Was een echte koffie mens en absoluut met veeeeel suiker... en nu als ik al een bakje koffie neem is het met een half klontje zelfs dat begint al zoet te worden dus binnenkort helemaal geen suiker meer....

Cola dat was mijn favo drankje.. verbannen uit mijn leven!! koop het niet eens meer!! drank? deed ik ook aan mee maar merktte dat het gewoon wat het deed met mijn gewicht... nu? vind het niet eens lekker meer...

En oh ja vergeet niet te bewegen want als je wilt afvallen is het niet alleen met aangepast eetpatroon maar als je niet wilt dat alles los gaat zitten laughing.gif moet je ook voldoende beweging krijgenlaughing.gif krijg je ook wat meer energie van!!!

Nou als k het heb gedaan na 2 zwangerschappen dan kunnen jullie t ook wel wink.gif

xx
bladiebl.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 18:56:34

adanaliahmet zei:
PS: Let ook op met frisdranken, vruchtensappen en chocomelk. Deze bevatten enorm veel "onzichtbare" calorieën en zijn ECHTE dikmakers.

niet dus... sad.gif
ik drink 6 pakken chocomel per dag (zo'n sixpack)
ik drink fles cola om de 2 dagen (klein fles)
ik drink elke dag 2 glaasjes vruchtensap

en het doet me niets! en ik wil juist AANKOMEN !!!
koekietj.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 mei 2010 22:18:31

ieder lichaam heeft suiker nodig ... ik las net dat fruit snelle suikers zijn .. niet allemaal appels en kiwi's zijn geen snelle suikers druiven en perzikken daarin tegen wel .. bananen zijn dikmakers waarvan je er 2 per week mag ..

2 liter water is goed .. maar een kop koffie of thee of een glas cola light kan gene kwaad .. zeker 3 keer per dag eten .. dat je zoetjes ipv van suiker moet gebruiken is ook link omdat er in de zoetjes bepaalde stoffen zitten die je verbranding afremmen .. daarom max 8 zoetjes per dag ... nooit drinken voordat je gaat eten .. dat vult je maag zich met vloeistof ipv met eten .. altijd NA je eten wat drinken .. dan zul je minder snel honger hebben ..

verder geen nootjes eten ... een bakje chips op zijn tijd kan ook geen kwaad.. ontzeg je vooral niets ... dan krijg je vreetbuien ... maar bedenk wel iedere pondje gaat door het mondje en het komt er niet altijd uit langs je kontje ...

de beste tip die ik kan geven is .. dieeten alleen heeft geen zin sport erbij dan zul je zien dat de kilo's die je afvalt er ook af blijven ..en vooral niet op dieet gaan als je het niet echt wilt.

en ga nou niet zeggen dat ik er niets vanaf weet .. ik ben namelijk zo ruim 50 kilo afgevallen wink.gif

ciao peeps
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op