De door jou opgevraagde afbeelding bestaat niet of is verwijderd.

Forum: afval tips gratis in 7stappen

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: afval tips gratis in 7stappen
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 26 mei 2010 01:36:35
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

(tip 6) eet de juiste porties (zeer belangrijk)ā€

Ben je ooit al eens op vakantie geweest en na een weekje was je 5kg of meer aangekomen?

Weet je hoe dit komt?

Nee, het is niet dat je *echt* veel te veel hebt gegeten (ok, je hebt meer gegeten dan "thuis", maar niet echt overdreven, juist?)

Hier is een zeer simpele verklaring voor...

Als je op vakantie bent, eet je ontbijt, lunch en avondmaal (fout 1: te veel tijd tussen 2 maaltijden of tussendoortjes laten)

Maar als het dan tijd is om te eten, eten we veel te veel in ƩƩn keer. (fout 2: te grote porties eten)

Porties van 800kcal of meer in ƩƩn keer naar binnen werken, is echt vragen om MEER lichaamsvet.

De ideale portie (die je lichaam het best kan verteren), is ongeveer 400 kcal.

Voel je je dikwijls opgeblazen, loom en futloos nadat je gegeten hebt? Je hebt dan gewoon teveel gegeten (en waarschijnlijk ook teveel koolhydraten ineens)

Probeer porties van 400 kcal aan te houden. Op die manier voorzie je je lichaam constant van energie en je verbranding blijft hoog.

Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die 5 maal per dag een portie van 450 kcal aten, meer lichaamsvet verbranden dan mensen die 3 maal per dag een portie van 700 kcal aten (en toch hebben ze op het einde van de dag evenveel calorieƫn binnengekregen...)

Gebruik dit in jouw voordeel: verdeel je huidige aantal calorieƫn over 5 of 6 porties en je zet al een flinke stap naar een slank lichaam.

Probeer het maar eens. Na enkele dagen voel je het effect op je lichaam.
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 26 mei 2010 01:37:11

Mike5044 zei:
Volgens mij is ontbijt overslaan juist heel goed, Als je honger krijgt pak gewoon een bak koffie met veel suiker. Smiddags lekker soepie met een paar bruine boterhammen, Daarna rond een uur of 3 nog een bakkie koffie en savonds gewoon lekker eten.. En daarna geen bountys of snikkers of blokjes kaas. Chips kan best, daar zit echt niet veel callorieen in Je lichaam leert dan dat het minder voedsel nodig heeft, Met 3x per dag eten maak je je maag alleen maar groter, en hoe leger die is hoe meer honger je hebt toch?

lees aub de volgende tip
Sidal (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 26 mei 2010 16:47:40

xlouise zei:
alleen water drinken is hellemaal niet goed is te 1zijdig..je lichaam heeft ook melkprodukt en zo nodig

van melk word je toch juist dik ?
Mike5044 (36)
Gebruiker
Mike5044s avatar
Geplaatst op: 26 mei 2010 21:34:44

Melk, dranken met suiker erin , bier of wijn, Alles zou ongezond zijn zogenaamd, maar caffeine is een natuurlijke boost, en suiker.glucose energie.. Calcium in melk is voor sterkere botten. Bij alles geld overdaad ,schaad, ook bij teveel water. gewoon afwisselen dus, af een toe een sappie, glaasje melk ,cola of coffee, al die dranken zit toch al 90 procent water in
Mike5044 (36)
Gebruiker
Mike5044s avatar
Geplaatst op: 26 mei 2010 21:42:38

Even een stelling hier.. hoe kleiner je maag, hoe minder je kan eten..of minder honger gevoel dat je hebt En hoe minder brandstof des te meer zal je lichaam werken om het meeste eruit te halen
adanalia.. (29)
Gebruiker
adanaliahmets avatar
Geplaatst op: 05 juni 2010 01:35:41

tip probeer geen koolhydraten tegelijke tijd met ei witten te eten
neem producten waar de ei-witten meer in zitten dan koolhydraten
Baris197.. (35)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 13 juli 2010 22:43:49

ff samen vatten. Niet moelijk doen. Gewoon weinig eten. En gezond eten. En regelmatig zweten in de sportschool. Het is alleen goed voor je gewicht maar ook goed voor je gezondheid en geest.
Of gewoon een enkeltje Ethiopie nemen. Daar val je ook snel af heb ik me laten vertellen tongue.gif
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 juli 2010 10:51:19

Mijn dietist zegt altijd dat je om de 2/3 uur wat moet eten tot je gaat slapen.
Nu hoorde ik laatst van een meisje dat haar (maag) arts zei dat je na 20.00 beter niet meer kan eten.
Je stofwisseling werkt dan wel langzamer, omdat het een paar uur eerder in de slaapstand draait, maar omdat je nog energie verbruikt omdat je wakker bent maakt dat niks uit.
Als je dan gaat slapen en je stofwisseling werkt heel traag zit er niks meer in je maag en gaat je lichaam aan zijn reserves beginnen.
Als je tot je slaap blijft eten heeft je lichaam de hele nacht de tijd om dat te verteren en zal dus niet aan de reserves komen.

Weet iemand hoe dit precies zit?
Heeft de dietist gelijk of de (maag) arts?
19O7 (25)
Gebruiker
19O7s avatar
Geplaatst op: 31 juli 2010 10:54:17

Als je wilt afvallen moet je spieren kweken. laughing.gif

veel aan krachttraining doen dus, spieren zorgen voor vetverbranding terwijl je niet eens wat doet, maar ik raad je wel aan gewoon door te blijven sporten.

ik ben nu al bijna 2 jaar bezig en ben redelijk goed gebouwd, ik kan alles eten wat ik wil, geen kans dat er bij mij vet onstaat wink.gif

eet veel eiwitten wanneer je niet aan krachttraining doet want tijdens het rusten groeien je spieren het hardst.

je bent binnen een jaar van al dat onnodige vet af, vertrouw me ik ben het bewijs, vergeet een dieet of iets dergelijks, volg mijn advies op en je kan eten wat je wilt zonder je zorgen te maken over vet. [Gewijzigd op 31 juli 2010 10:59:57]
emral87 (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 augustus 2010 11:14:27

Ik ben zelf 10 kg afgevallen er staan goede tips tussen, maar eet geen magere/light producten. In deze producten zitten geen vetten, maar in tegendeel koolhydraten en van koolhydraten kom je aan.

Begin altijd je ontbijt met een glas lauw water, zo begint je metabolisme(stofwisseling) op gang te komen. Ik eet zelf fruit (ananas/kiwi/aardbei) tijdens mijn ontbijt, deze zijn goede maagvullers en ook goede vetverbranders.

Probeer in je lunch niet kaas op je brood enkel te beleggen, maar doe ook sla en tomaat erop. Je merkt dat je met minder brood eerder vol zit. Plus eet roggebrood, er zijn verschillende soorten brood. Kijk in welke brood het minst koolhydraten in zit.

In de avond eet ik een klein beetje vlees/kip/vis met veel groente en Sla. Voor mensen die luie darmen hebben, gebruik gedroogde peterselie in je Sla.

LUITJES vergeet niet de boosdoeners zijn koolhydraten, om op gewicht te blijven mag je max 20 koolhydraten eten. Vermijd Pasta/Brood/Rijst.

Wat ik zelf ook heb gemerkt tijdens lijnen, 1,5 liter water helpt goed bij afvallen. Het versnelt het en houdt je spijsvertering aan de gang.
emral87 (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 augustus 2010 12:44:32

-Nika zei:
Mijn dietist zegt altijd dat je om de 2/3 uur wat moet eten tot je gaat slapen.
Nu hoorde ik laatst van een meisje dat haar (maag) arts zei dat je na 20.00 beter niet meer kan eten.
Je stofwisseling werkt dan wel langzamer, omdat het een paar uur eerder in de slaapstand draait, maar omdat je nog energie verbruikt omdat je wakker bent maakt dat niks uit.
Als je dan gaat slapen en je stofwisseling werkt heel traag zit er niks meer in je maag en gaat je lichaam aan zijn reserves beginnen.
Als je tot je slaap blijft eten heeft je lichaam de hele nacht de tijd om dat te verteren en zal dus niet aan de reserves komen.

Weet iemand hoe dit precies zit?
Heeft de dietist gelijk of de (maag) arts?

Je arts heeft gelijk, je hoor 3 a 4 uur voor het slapen echt stoppen met eten. Daarom is het meest verstandigste om 7 uur je laatste hapjes binnen te werken. Als je honger krijgt, probeer cola light, je komt er niet van aanwink.gif
Baris197.. (35)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 22 augustus 2010 20:16:12

ik eet heel vaak voordat ik ga slapen. zo slaap ik het lekkerst.
En ik ben echt niet dik hoor.
Ik doe wel regelmatig sporten.
Dus sporten is belangrijker dan alleen maar zitten dieten.
emral87 (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 22 augustus 2010 22:10:11

Baris1976 zei:
ik eet heel vaak voordat ik ga slapen. zo slaap ik het lekkerst.
En ik ben echt niet dik hoor.
Ik doe wel regelmatig sporten.
Dus sporten is belangrijker dan alleen maar zitten dieten.

Het is het gezondste, vreemd dat jij met een volle buik lekkerder kan slapen. [Gewijzigd op 03 september 2010 16:59:09]
Baris197.. (35)
Gebruiker
Baris1976s avatar
Geplaatst op: 23 augustus 2010 00:39:39

op lege maag slapen is zo raar. Ik ben gewend om lekker iets te eten. je moet overdag gewoon actief zijn en sporten. dan komt het allemaal goed.
Ga jij dan bewust niks eten s avonds?
emral87 (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 28 augustus 2010 13:38:01

Baris1976 zei:
op lege maag slapen is zo raar. Ik ben gewend om lekker iets te eten. je moet overdag gewoon actief zijn en sporten. dan komt het allemaal goed.
Ga jij dan bewust niks eten s avonds?

Nee maar het is niet goed voor je maag. Als je goed je avondeten samenstelt heb je wel een vol gevoel.
----Bote.. (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 28 augustus 2010 15:43:33

zumbaaaaa is mijn tip! gwn zo die dvd paket bestellen
!
2-oude-m.. (89)
Gebruiker
2-oude-mcflurry-fanss avatar
Geplaatst op: 29 augustus 2010 20:38:07

Fijn om eens te zien dat er gezonde tips worden gegeven.
Al die crashdiƫten met weinig eten zijn onzin, het is alleen maar een aanslag op je lichaam en je krijgt het jojo-effect.
Oktay Oz.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 augustus 2010 02:29:02

Mensen Mensen hoe kan je aankomen??

ik eet opzicht heel veel, alleen ik kan geen gram aankomen confused.gifconfused.gif

helaas omdat ik het druk heb kan ik niet opletten met wat ik eet laughing.giflaughing.gif
ZuZuuu. (2)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 03 september 2010 14:21:57

----Boterbloempje zei:
zumbaaaaa is mijn tip! gwn zo die dvd paket bestellen
!

of downloaden tongue.gif
emral87 (24)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 03 september 2010 22:21:31

Oktay Ozturk zei:
Mensen Mensen hoe kan je aankomen??

ik eet opzicht heel veel, alleen ik kan geen gram aankomen confused.gifconfused.gif

helaas omdat ik het druk heb kan ik niet opletten met wat ik eet laughing.giflaughing.gif

3 oyun, macarna, patates ve pilav yeen tussendoor genoeg snoepenlaughing.gif Als je niet aankomt, raadpleeg een artswink.gif
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op