adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 mei 2010 01:27:44
TIP 3
Als je wil afslanken, is het een *ZEER* goed idee om je koolhydraat-gebruik wat terug te schroeven en wat meer eiwitten te eten.
De vraag die ik het meest krijg is: "wat eet ik best om zo snel mogelijk lichaamsvet te verbranden?"
Het antwoord is eigenlijk simpel: eiwitten
Kijk eens even naar deze 2 kleine feiten over eiwitten:
1. het verteren van eiwitten vraagt meer energie van je lichaam dan het verteren van vetten of koolhydraten.
Dit komt door het T.E. (thermisch effect) van eiwitten. Door het eten van eiwitten zet je je verbranding dus ECHT goed in werking (en je houdt "netto" minder calorieën over)
Als je...
* 100kcal aan vetten eet, hou je netto 97kcal over
* 100kcal aan koolhydraten eet, hou je netto 86 tot 93kcal over
* 100kcal aan eiwitten eet, hou je netto 70kcal over
Zie je nu welke voedingsmiddelen aan je lichaam “blijven plakken” en welke je verbranding goed aan het werk zetten?
Cool he?
2. Eiwitten zorgen sneller en langer voor een voldaan gevoel. Ze verstoren je suikerspiegel niet en ze voorkomen op die manier eetbuien.
Wil je sneller lichaamsvet verbranden, eet dan wat meer kwalitatieve eiwitten (mager vlees, vis, eieren, kwark, cottagecheese...)
|
 adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 02:50:44
Mike5044 zei:adanaliahmet zei:zolang je maar 2 liter water per dag drinkt. Toch is het goed om water te drinken als je wilt afvallen. Maar waarom dan?
Water reinigt
Water ontgiftigt en reinigt het lichaam door het afvoeren van afvalstoffen. Onze nieren filteren ons bloed. De nieren kunnen alleen goed werken als er voldoende water door stroomt.
Water hydradeert
Hoe minder water we drinken, hoe meer het lichaam geneigd is om water vast te houden voor 'later'. Doordat de cellen in ons lichaam dan opzwellen, gaan we eruit zien als 'te zwaar'.
Water stilt honger
Een watertekort kan ook leiden tot te veel eten. De hersenen kunnen namelijk moeilijk onderscheid maken tussen honger en dorst. Je denkt dat je honger hebt, terwijl je lichaam eigenlijk behoefte heeft aan water. Drink daarom een groot glas water voordat je iets eet. Het hongergevoel verdwijnt dan vaak snel.
Veel water drinken is gewoon onzin. Waarom? in de dranken die je normaal drinkt zit al genoeg water. Cola / redbull / Sinas bestaat al voor 90 procent uit water. Verder helpt caffeine ook nog eens om het honger gevoel te onderdrukken. En in dagelijks voedsel , rijst /aardappel. Groente en fruit ook zit ook al genoeg water.
http://www.nu.nl/wetenschap/1509467/water-helpt-alleen-bij-kater.html
Verder is gewoon belangrijk veel bewegen, lopen, fietsen, geen koek of chips.
omdat water puur is zonder toegevoegde rotzooi
|
 adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 02:48:58
Kirameki zei:en sla nooit je ontbijt over, nooit ! dat is de meest belangrijke maaltijd van de dag !
heel goed kirameki
die zit ook in 1 van de 7stappen
|
 adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 02:47:29
-Nika zei:adanaliahmet zei:-Nika zei:In fruit zitten snelle suikers 
Daarom mag je ook maar 2/3 stuks op een dag.
Groente is inderdaad beter... daar zitten weinig calorien die je makkelijk verbrand.
Je kan ook clear water drinken, daar zitten weinig calorien in of thee met een zoetje.
Je kan zelfs water met een klein beetje vruchtensap of aanmaaklimonade drinken.
als je wil afvallen moet je suiker echt proberen los te laten
suiker zit al in veel producten natuurlijk dus hebben we niet veel meer nodig.
probeer thee ipv zoetje gewoon zonder suiker te drinken. inbegin is het niet lekker denk je maar na een tijdje wen je eraan
wat goed voor je is groene thee en dan zonder suiker
In een zoetje zit maar 4% suiker... mag je gewoon hebben hoor 
Suiker wordt omgezet in insuline, energie, dus net als koolhydraten en je hebt ze de hele dag nodig.
Alleen als je teveel suikers binnenkrijgt dan wat je verbrand wordt het omgezet in vet.
In fruit zitten bijv. snelle suikers, maar je hoeft fruit daarvoor echt niet te laten staan, omdat je de suikers goed kan hebben en fruit is gezond.
proteine dieet
Gedurende een proteïne dieet stellen we de pancreas op rust. Doordat we geen suikers meer opnemen, zal de pancreas geen insuline - buiten een minimale hoeveelheid noodzakelijk voor het functioneren van vitale functies van het lichaam - meer aanmaken. Wanneer het lichaam geen insuline meer aanmaakt, gaat het over in ketose: door een gebrek aan suikers als brandstof, zal het lichaam vet verbranden ( ook proteïnen indien er niet voldoende worden opgenomen via ons voedsel: klassiek dieet).
Ketose is een volledig natuurlijk fysiologisch reactie van ons lichaam. Bovendien hebben de ketonenlichamen die hierbij een bijzonder effect: zij geven een gevoel van verzading - geen hongergevoel ! - een energiek gevoel en een hoger concentratievermogen. Dit lijkt te mooi om waar te zijn. Nochtans hebben veel godsdiensten een periode van vasten - lees in ketose gaan- waarbij men streeft naar een zuivering, universeel gevoel. Deze positieve effecten van ketose zijn al eeuwen bekend.
|
 adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 02:40:37
Mespo0__ zei:Ik drink geen koffie .. of Alcohol ..
alleen elke dag 2/3 kopjes thee .. lekker gezond 
en kan wel vet eten .. kom toch niet aan..
dus ik leef best gezond denk ik dan  ..
tot wanneer?
|
 adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 02:39:04
Kirameki zei:xlouise zei:alleen water drinken is hellemaal niet goed is te 1zijdig..je lichaam heeft ook melkprodukt en zo nodig
Melk schijnt helemaal niet goed voor het volwassen lichaam te zijn. Was laatst een onderzoek naar geweest.
Wat ik zou doen ipv van alleen water is ook thee en vruchtensappen zonder suikers drinken. Water alleen is eentonig...dus naast mijn minimale water per dag drink ik ook veel thee en vers geperst sap.
voor volwassen is het effect van melk een beetje als gif
heb ik mee gekregen van een voedingsdeskundige
|
 adanalia.. (29)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 02:36:04
tip3
Stop met hevig sporten (je weet wel, uren en uren steppen, spinnen, joggen, hardlopen, zwemmen, fietsen, ... op een lage intensiteit)
Veel "experts" beweren dat dit de enige manier is om lichaamsvet te verbranden. Op lage intensiteit zou je lichaam het meeste calorieën uit lichaamsvet verbranden.
Dit kan dan wel waar zijn, maar waarom zijn er dan zoveel mensen die uren en uren sporten en toch nog steeds veel lichaamsvet hebben?
(het lijkt wel alsof sporten op lage intensiteit de aanmaak van lichaamsvet zelfs STIMULEERT)
Lees even de vraag van Jos...
****VRAAG VAN JOS****
Hallo,
ik sport al jaren 3 keer in de week en ik val niets af. Toch let ik op mijn eten en in de weekends fiets ik veel (175km). Hoe kan dit?
Hartelijke groeten,
Jos
****ANTWOORD****
Bedankt voor je vraag. Dit is namelijk een probleem waar veel mensen mee kampen. En ik besef dat het antwoord niet is wat je verwacht te horen, maar ik spreek uit mijn eigen ervaring en ik ben er redelijk zeker van dat dit ook op jou van toepassing is.
Laat me je even het volgende vertellen...
Ik denk dat ik in het verleden zowat alles geprobeerd heb om slank te worden, van crashdiëten tot het tellen van "punten" tot het combineren van voedingsmiddelen, van bezoekjes aan fitnesscentra tot wekelijks kilometers joggen. En dan spreek ik over 25 tot 30 km per week.
En weet je wat het resultaat was? (en het "grappige" is dat het resultaat telkens IDENTIEK was)
Ik verloor in het begin wel wat kilo's, maar kwam dan op een bepaalde gewicht. En daar bleef ik dan "hangen". Wat ik ook deed, er ging helemaal niks meer vanaf.
Je kent het waarschijnlijk wel...
En dus gaf ik het uiteindelijk op om me uit te putten en in het zweet te werken. Resultaat: de kilo's kwamen er in een razend tempo weer aan.
Hoe meer ik sportte om vet te verbranden, hoe meer ik er van overtuigd raakte dat sporten weinig tot niets te maken heeft met afslanken.
Ik besef heel goed dat het controversieel klinkt en dat heel wat "fitnessgoeroe's" me voor gek zullen verklaren, maar MIJN ervaring is dat je niet hoeft te sporten om slank te worden.
Sporten is gezond en het is een goed middel om bijvoorbeeld stress tegen te gaan. Maar als je denkt dat je hevig moet gaan sporten om lichaamsvet kwijt te raken, wil ik je dit even vertellen...
Alhoewel ik in het verleden ALLES geprobeerd heb om eindelijk slank te worden (en te blijven!) is het me pas gelukt toen ik NIET meer ging sporten. (Ik beweer niet dat je niet meer mag sporten of dat je geen beweging nodig hebt, maar als middel om af te slanken is het niet efficiënt)
Je leest het goed: op zo'n 3 maanden tijd, ben ik 9kg vermagerd door NIET te sporten.
Ik heb geen meter meer gejogd, ik heb geen voet meer in een fitnesscentrum gezet en van toestellen met benamingen als "hometrainer", "crosstrainer" of "roeimachine" krijg ik nog steeds koude rillingen.
Weet je hoe ik tot dit besef ben gekomen, dat sporten weinig te maken heeft met afslanken?
Als ik ging sporten, had ik daarna (en zelfs HEEL lang erna) reuze honger. En dat is eigenlijk wel normaal... want door het sporten, vraagt je lichaam veel meer energie. En dus ga je automatisch meer eten (het is vrijwel onmogelijk om dit signaal van je lichaam te negeren), waardoor het effect van het sporten vrijwel onbestaande is.
IS ER DAN HELEMAAL GEEN BEWEGING NODIG ALS JE WIL AFSLANKEN?
Toch wel, maar je kiest dan beter voor een milde vorm van bewegen. Een vorm van bewegen die niet zo'n grote belasting op je lichaam legt, waardoor je daarna je normale eetpatroon gemakkelijk kan aanhouden en toch van het voordeel van bewegen geniet.
Wandelen is zo'n fantastische vorm van bewegen.
Je hebt er helemaal niets voor nodig, vrijwel iedereen kan het en je kan het altijd en overal doen. Het maakt je hoofd leeg, is goed tegen stress en je verbruikt er ook nog eens een heleboel energie mee!
Morgen stuur ik tip 4. Je leert dan welke voedingsmiddelen je best beperkt als je slank en energiek wil zijn.
Groeten,
|
  Celebrit.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 00:23:48
Ik eet wat ik wil tot 1700 uur en verlies zo'n 3 kg per week. Maja, soms krijg ik honger om 2100 uur. 
|
  Celebrit.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 mei 2010 00:21:42
Ik eet wat ik wil tot 1700 uur en verlies zo'n 3 kg per week. Maja, soms krijg ik honger om 2100 uur. 
|
  Gicikkiz (32)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 mei 2010 14:25:29
ieder mens heeft natuurlijk zijn eigen stofwisseling
bij de een werkt die sneller (deze mensen komen geen gram aan wat zo ook willen eten)
en bij de ander werkt het langzamer(zij hebben het idee dat ze zelf met water aankomen)
tip: laat een bloed onderzoek doen je kan een afwijking hebben aan je hormonen. waardoor je daarom niet kan afvallen of aankomen. meestal zit daar ook dan een syndroom of ziekte achter geschuilt wat je zelf niet weet.
raak je ook niet erg gefrustreerd als je niet snel kan afvallen of kan aankomen want je kent dan de oorzaak [Gewijzigd op 23 mei 2010 15:14:19]
|
 Mespo0__ (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 mei 2010 12:50:06
Ik drink geen koffie .. of Alcohol ..
alleen elke dag 2/3 kopjes thee .. lekker gezond 
en kan wel vet eten .. kom toch niet aan..
dus ik leef best gezond denk ik dan ..
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 23 mei 2010 10:37:08
koekietjuh zei:ieder lichaam heeft suiker nodig ... ik las net dat fruit snelle suikers zijn .. niet allemaal appels en kiwi's zijn geen snelle suikers druiven en perzikken daarin tegen wel .. bananen zijn dikmakers waarvan je er 2 per week mag ..
2 liter water is goed .. maar een kop koffie of thee of een glas cola light kan gene kwaad .. zeker 3 keer per dag eten .. dat je zoetjes ipv van suiker moet gebruiken is ook link omdat er in de zoetjes bepaalde stoffen zitten die je verbranding afremmen .. daarom max 8 zoetjes per dag ... nooit drinken voordat je gaat eten .. dat vult je maag zich met vloeistof ipv met eten .. altijd NA je eten wat drinken .. dan zul je minder snel honger hebben ..
verder geen nootjes eten ... een bakje chips op zijn tijd kan ook geen kwaad.. ontzeg je vooral niets ... dan krijg je vreetbuien ... maar bedenk wel iedere pondje gaat door het mondje en het komt er niet altijd uit langs je kontje ...
de beste tip die ik kan geven is .. dieeten alleen heeft geen zin sport erbij dan zul je zien dat de kilo's die je afvalt er ook af blijven ..en vooral niet op dieet gaan als je het niet echt wilt.
en ga nou niet zeggen dat ik er niets vanaf weet .. ik ben namelijk zo ruim 50 kilo afgevallen
ciao peeps
Toevoeging; sinaasappels zijn ook snelle suiker 
En dat je maar max. 8 zoetjes per dag mag wist ik geeneens 
Staat sowieso maar 2 keer thee op mijn voedingsschema, maar wist niet dat meer zoetjes gebruiken schadelijk kon zijn.... weer wat geleerd.
En heb het al vaker gezegd... maar goed gedaan meid
|
Mike5044 (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 23:14:54
adanaliahmet zei:zolang je maar 2 liter water per dag drinkt. Toch is het goed om water te drinken als je wilt afvallen. Maar waarom dan?
Water reinigt
Water ontgiftigt en reinigt het lichaam door het afvoeren van afvalstoffen. Onze nieren filteren ons bloed. De nieren kunnen alleen goed werken als er voldoende water door stroomt.
Water hydradeert
Hoe minder water we drinken, hoe meer het lichaam geneigd is om water vast te houden voor 'later'. Doordat de cellen in ons lichaam dan opzwellen, gaan we eruit zien als 'te zwaar'.
Water stilt honger
Een watertekort kan ook leiden tot te veel eten. De hersenen kunnen namelijk moeilijk onderscheid maken tussen honger en dorst. Je denkt dat je honger hebt, terwijl je lichaam eigenlijk behoefte heeft aan water. Drink daarom een groot glas water voordat je iets eet. Het hongergevoel verdwijnt dan vaak snel.
Veel water drinken is gewoon onzin. Waarom? in de dranken die je normaal drinkt zit al genoeg water. Cola / redbull / Sinas bestaat al voor 90 procent uit water. Verder helpt caffeine ook nog eens om het honger gevoel te onderdrukken. En in dagelijks voedsel , rijst /aardappel. Groente en fruit ook zit ook al genoeg water.
http://www.nu.nl/wetenschap/1509467/water-helpt-alleen-bij-kater.html
Verder is gewoon belangrijk veel bewegen, lopen, fietsen, geen koek of chips.
|
  koekietj.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 22:18:31
ieder lichaam heeft suiker nodig ... ik las net dat fruit snelle suikers zijn .. niet allemaal appels en kiwi's zijn geen snelle suikers druiven en perzikken daarin tegen wel .. bananen zijn dikmakers waarvan je er 2 per week mag ..
2 liter water is goed .. maar een kop koffie of thee of een glas cola light kan gene kwaad .. zeker 3 keer per dag eten .. dat je zoetjes ipv van suiker moet gebruiken is ook link omdat er in de zoetjes bepaalde stoffen zitten die je verbranding afremmen .. daarom max 8 zoetjes per dag ... nooit drinken voordat je gaat eten .. dat vult je maag zich met vloeistof ipv met eten .. altijd NA je eten wat drinken .. dan zul je minder snel honger hebben ..
verder geen nootjes eten ... een bakje chips op zijn tijd kan ook geen kwaad.. ontzeg je vooral niets ... dan krijg je vreetbuien ... maar bedenk wel iedere pondje gaat door het mondje en het komt er niet altijd uit langs je kontje ...
de beste tip die ik kan geven is .. dieeten alleen heeft geen zin sport erbij dan zul je zien dat de kilo's die je afvalt er ook af blijven ..en vooral niet op dieet gaan als je het niet echt wilt.
en ga nou niet zeggen dat ik er niets vanaf weet .. ik ben namelijk zo ruim 50 kilo afgevallen 
ciao peeps
|
 bladiebl.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 18:56:34
adanaliahmet zei:PS: Let ook op met frisdranken, vruchtensappen en chocomelk. Deze bevatten enorm veel "onzichtbare" calorieën en zijn ECHTE dikmakers.
niet dus... 
ik drink 6 pakken chocomel per dag (zo'n sixpack)
ik drink fles cola om de 2 dagen (klein fles)
ik drink elke dag 2 glaasjes vruchtensap
en het doet me niets! en ik wil juist AANKOMEN !!!
|
  ELaLi_Go.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 15:49:10
hellooooo,
wou ff kwijt dat ik nu ongeveer 2 maanden bezig ben en dat ik in totaal 14 kilo ben afgevallen doordat ik mijn eetpatroon heb aangepast..
' s ochtends begin k met een geroosterd broodje met smeerkaas of jam.. daarna neem k een appeltje(of een ander fruitsoort) 's middags probeer k weer warm te eten(ivm werk is soms moeilijk) daarna neem k een bakje yoghurt soms met muesli.. 's avonds is het tijd voor avond eten.. meestal lekker groente gegrild vlees of vis en wat salade. en rond een uur of 8 9 pak k een cracjertje met een plakje kaas zonder boter. daarbij ben ik idd veel water gaan drinken. eerder vond k het moeilijk om dat te doen met een glas nu heb ik gewoon een 0.5l flesje gepakt en die vul k continu bij werkt prima je merkt vanzelf dat je r niet meer zonder kan.. oh ja thee en koffie laat k nu gewoon staan..
Was een echte koffie mens en absoluut met veeeeel suiker... en nu als ik al een bakje koffie neem is het met een half klontje zelfs dat begint al zoet te worden dus binnenkort helemaal geen suiker meer....
Cola dat was mijn favo drankje.. verbannen uit mijn leven!! koop het niet eens meer!! drank? deed ik ook aan mee maar merktte dat het gewoon wat het deed met mijn gewicht... nu? vind het niet eens lekker meer...
En oh ja vergeet niet te bewegen want als je wilt afvallen is het niet alleen met aangepast eetpatroon maar als je niet wilt dat alles los gaat zitten moet je ook voldoende beweging krijgen krijg je ook wat meer energie van!!!
Nou als k het heb gedaan na 2 zwangerschappen dan kunnen jullie t ook wel 
xx
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 15:15:34
adanaliahmet zei:-Nika zei:In fruit zitten snelle suikers 
Daarom mag je ook maar 2/3 stuks op een dag.
Groente is inderdaad beter... daar zitten weinig calorien die je makkelijk verbrand.
Je kan ook clear water drinken, daar zitten weinig calorien in of thee met een zoetje.
Je kan zelfs water met een klein beetje vruchtensap of aanmaaklimonade drinken.
als je wil afvallen moet je suiker echt proberen los te laten
suiker zit al in veel producten natuurlijk dus hebben we niet veel meer nodig.
probeer thee ipv zoetje gewoon zonder suiker te drinken. inbegin is het niet lekker denk je maar na een tijdje wen je eraan
wat goed voor je is groene thee en dan zonder suiker
In een zoetje zit maar 4% suiker... mag je gewoon hebben hoor 
Suiker wordt omgezet in insuline, energie, dus net als koolhydraten en je hebt ze de hele dag nodig.
Alleen als je teveel suikers binnenkrijgt dan wat je verbrand wordt het omgezet in vet.
In fruit zitten bijv. snelle suikers, maar je hoeft fruit daarvoor echt niet te laten staan, omdat je de suikers goed kan hebben en fruit is gezond. [Gewijzigd op 22 mei 2010 15:16:35]
|
  Gicikkiz (32)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:35:51
En voor de koffieleuters onder ons.
Kan je echt niet zonder koffie? krijg je afkickverschijnselen? begin je te hyperventileren?
moet je voor elke bakkie koffie die je neemt 2 glazen extra water dinken
(wat zijn vissen toch gelukkige dieren met al die water )
|
  Kirameki (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:32:47
en sla nooit je ontbijt over, nooit ! dat is de meest belangrijke maaltijd van de dag !
|
  Kirameki (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 mei 2010 12:31:26
Het is eveneens gezonder over de dag 5 a 7 kleine beetjes te eten dan het meest normale bevonden 3 grotere maaltijden per dag. Zo verdeel je je eetpatroon en heb je niet tussendoor honger en grijp je niet naar vette/zoete shitzooi.
|