Beautifu.. (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 30 november 2010 21:25:57
dank u
|
  Canim-Ci.. (38)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 30 november 2010 01:40:44
YouKnowMe zei:
Ik geloof sowieso gewoon dat iedereen als mens beoordeelt wordt. En niet zo van jij bent geen moslim dus hup de hel in. Als je een goed mens bent en je gewoon niet als moslim bent opgevoed, of geen moslim bent, of\een verkeerd beeld van de Islam hebt vanwege vrienden familie of whatever dan ook, waarom zou je dan een slecht mens zijn.. alleen omdat je geen moslim bent? Er zijn zat mensen die zichzelf moslim noemen, maar als je kijkt naar wat ze doen, hoe ze zijn enz. dan zijn er zat niet-moslims die gewoon een beter mens zijn..
Je moet denk ik sowieso niet een goed mens proberen te zijn om niet in de hel te komen, want dan fake je je leven =/. Je kan beter fouten maken en er achteraf spijt van hebben en er van leren, dan alles foutloos proberen te doen..
mooi alles gezegt
|
  Bittersw.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 november 2010 19:18:13
Coca Ekola zei:Kun je als niet-moslim een beter mens zijn dan als een moslim? Of is het geloven in Allah een vereiste voor het "goed" zijn?
Is het goed dat je je aan de regels houdt omdat je bang bent voor de hel, of zou je het vanuit jezelf al in je moeten hebben?
Vanuit mijn religie letterlijk overgenomen gaan goede mensen die niet in God geloven ook naar de hel.
Vanuit mijn persoonlijke religieuze belevenis gaat elk mens die goed en oprecht is naar de hemel. Let op : ook oprecht. Iemand die alleen goed doet uit de overtuiging om dan niet in de hel terecht te komen is scheinheilig omdat die goed doet uit eigen belang.
|
-predato.. (104)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 november 2010 14:58:56
een echte praktiserende moslim zal eerder een andere moslim beter vinde dan een niet-moslim en iemand die vrij denkt zal kijke naar de persoon zelf en niet waar die wel of niet in gelooft.
|
 MenatWor.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 20 juli 2010 00:30:27
Je weet past het goede, als je het slechte kent.
Goed of slecht is niet meer als een menselijke waarneming. Waarbij, waarden, normen en religie een rol in spelen.
Wat voor jou goed is, kan voor een ander slecht zijn namelijk.
Dus ook religie is een menselijke waarneming, Baris.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 juli 2010 05:52:36
Goed mens of niet goed mens. De beoordeling word hier door mensen gegeven. Wie echt een goed mens is dat weet alleen Allah.
Geloven is een vereiste om in de hemel te komen.
Een atheist die hele goede daden doet kan door de mensen op deze wereld wel goed beschouwd worden maar in het hiernamaals helpt dat allemaal niet.
IK HEB LIEVER DAT ALLAH TEVREDEN OVER MIJ IS EN DE REST VAN DE WERELD MIJ HAAT DAN ANDERSOM.
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 juli 2010 08:40:28
Ik ben het met je eens dat er nog maar weinig leuke discussies overblijven, omdat de onzintopics vaker bekeken worden.
Maar nu en in het verleden is gebleken dat het gewoon niet werkt hier...
Je hebt namelijk mensen die zich gelijk beledigt voelen door kritische discussies en je hebt mensen die gelijk gaan schelden.
Denk dat daarom de meeste mensen deze topics nu weren.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 14 juli 2010 02:37:15
Ik ben natuurlijk meteen de shower in dit hele discussie. En jullie zijn engelen die niet aanvallen, schelden of mensen neerhalen Ach man..en jij bent de bewaker van dit Geloof/Religie gedoe jij zal het vast allemaal opgeslagen hebben in je geheugentjeee
Jeetje ..Deze topics gaan echt nergens over.. hoe vaak moeten we nou op een topic vraag reageren???? en als dat gebeurt reageren altijd dezelfde mensen . Als iedereen nou meedoet met maken van topics dan geloof me ,,Word een stuk gezelliger hierzo..
Er zijn Topics van jaren terug nog in Geloof/Religie kamertje Dat komt omdat mensen liever reageren op ..Aan wat denk je nu? Neeeee..wat heb je net gegeten? Neee ..Hoe zit het nou met je ex? Neee ..Wat doe je nu? pleaseeee...
Word wakker... [Gewijzigd op 14 juli 2010 02:39:11]
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 21:37:43
Voor de laatste keer dan; jij maakt er zelf een onwaardige discussie van.
Als je die hele show eromheen weglaat ben je wat mij betreft op gelijk niveau.
Ga je persoonlijke aanvallen doen, schelden of mensen neerhalen ben je inderdaad onder het niveau van alle mensen die hier komen en wel normaal kunnen doen.
Iedereen hier zegt het tegen je, dan moet er toch een belletje gaan rinkele lijkt me.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 18:14:54
-Nika zei:RomeoM zei:En wat als ik het niet doe? Ga je me aangeven ? heb jij dan helemaal niks beterd te doen in je leven of met je VRIENDJEEE!!!!??????? 
ben het een beetje spuugzat met jou..en je zogenaamde discussiezzsss!
Rare persoonlijke aanval naar 2 dingen die helemaal niks met deze discussie te maken hebben.
Weer laat je zien dat niet genoeg in huis hebt om met normale woorden jezelf duidelijk te maken.
Je aangeven nee... maar moet wel zeggen dat ik je gedrag steeds irritanter begin te vinden. Waarom reageer je dan nog steeds op mij ??? als je vind dat jou niveau hoger ligt...dan ga je maar bij je buren slim zitten doen. Maar met mij moet je voortaan niet in discussie gaan. oke??
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 15:20:59
RomeoM zei:En wat als ik het niet doe? Ga je me aangeven ? heb jij dan helemaal niks beterd te doen in je leven of met je VRIENDJEEE!!!!??????? 
ben het een beetje spuugzat met jou..en je zogenaamde discussiezzsss!
Rare persoonlijke aanval naar 2 dingen die helemaal niks met deze discussie te maken hebben.
Weer laat je zien dat niet genoeg in huis hebt om met normale woorden jezelf duidelijk te maken.
Je aangeven nee... maar moet wel zeggen dat ik je gedrag steeds irritanter begin te vinden.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 14:26:58
-Nika zei:RomeoM zei:Jah maar ik ben hierr niet gekomen om te discusseren..Ik geef antwoorden op Topic vragen  En soms maak ik zelf een vraag.
En ik ben helemaal niet verplicht om met iemand te discusseren. Of iets te beargumenteren. Ik hou me aan de regels ..thats it..
Dit staat in de allereerste post van dit forumonderdeel... de regels van geloof en religie.
Geloof en Religie is bedoeld om serieus te discusseren. Offtopic of onzinnige reacties zullen dan ook verwijderd worden uit de topic. Ook respectloze reacties op andermans mening worden niet getollereerd. Mocht het meerdere keren voorkomen dat een gebruiker zich niet aan bovenstaand gegeven houdt zal hij/zij gewaarschuwd en/of verwijderd worden.
Mocht je toch graag offtopic willen praten, doe dit dan in een topic in de Loungeroom.
Je kan dus niet zomaar random je antwoord geven en dan lopen rellen als je tegenspraak krijgt.
De rest is hier aan het discussieren, dus je moet jezelf erbij aansluiten of naar de loungeroom gaan... daar kan je wel gewoon "antwoorden geven op topic vragen" En wat als ik het niet doe? Ga je me aangeven ? heb jij dan helemaal niks beterd te doen in je leven of met je VRIENDJEEE!!!!???????
ben het een beetje spuugzat met jou..en je zogenaamde discussiezzsss! [Gewijzigd op 13 juli 2010 14:32:31]
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 09:56:54
RomeoM zei:Jah maar ik ben hierr niet gekomen om te discusseren..Ik geef antwoorden op Topic vragen  En soms maak ik zelf een vraag.
En ik ben helemaal niet verplicht om met iemand te discusseren. Of iets te beargumenteren. Ik hou me aan de regels ..thats it..
Dit staat in de allereerste post van dit forumonderdeel... de regels van geloof en religie.
Geloof en Religie is bedoeld om serieus te discusseren. Offtopic of onzinnige reacties zullen dan ook verwijderd worden uit de topic. Ook respectloze reacties op andermans mening worden niet getollereerd. Mocht het meerdere keren voorkomen dat een gebruiker zich niet aan bovenstaand gegeven houdt zal hij/zij gewaarschuwd en/of verwijderd worden.
Mocht je toch graag offtopic willen praten, doe dit dan in een topic in de Loungeroom.
Je kan dus niet zomaar random je antwoord geven en dan lopen rellen als je tegenspraak krijgt.
De rest is hier aan het discussieren, dus je moet jezelf erbij aansluiten of naar de loungeroom gaan... daar kan je wel gewoon "antwoorden geven op topic vragen" [Gewijzigd op 13 juli 2010 09:58:40]
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 02:02:27
Jah maar ik ben hierr niet gekomen om te discusseren..Ik geef antwoorden op Topic vragen En soms maak ik zelf een vraag.
En ik ben helemaal niet verplicht om met iemand te discusseren. Of iets te beargumenteren. Ik hou me aan de regels ..thats it.. [Gewijzigd op 13 juli 2010 02:03:17]
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 01:01:14
Je begrijpt niet wat ze bedoelt Rom;
Als je niet met anderen in discussie wilt gaan en totaal geen belang hecht aan andermans mening, moet je ook niet hun meningen lezen en daarop reageren. Of jouw mening op een publieke forum plaatsen. Want dan gaat dat logischerwijs gebeuren.
Daar is ook niets mis mee. Is toch prima om af en toe te discussiëren, of iedereen het nou met elkaar eens is of niet. Niet alles zo persoonlijk opvatten joch. [Gewijzigd op 13 juli 2010 01:01:33]
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 00:55:02
Kirameki zei:RomeoM zei:Ik hoef dus met niemand te discusseren hierzo. Dat mensen met mij wel willen discusseren is zeker duidelijkkkk ..heb ook nooit om gevraagd om hun meningen te horen. Laat dat dus even duidelijk zijn...
Reageer dan niet in een topic. Probleem opgelost. En als ik een topic maak word het verwijderd..en dan mag van de moderatoer opeens niet reageren.
Wat is dit voor een Complot? zijn jullie wel goed bezig daarboven..
|
  Kirameki (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 00:51:14
RomeoM zei:Ik hoef dus met niemand te discusseren hierzo. Dat mensen met mij wel willen discusseren is zeker duidelijkkkk ..heb ook nooit om gevraagd om hun meningen te horen. Laat dat dus even duidelijk zijn...
Reageer dan niet in een topic. Probleem opgelost.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 00:13:38
Ik hoef dus met niemand te discusseren hierzo. Dat mensen met mij wel willen discusseren is zeker duidelijkkkk ..heb ook nooit om gevraagd om hun meningen te horen. Laat dat dus even duidelijk zijn... [Gewijzigd op 13 juli 2010 00:15:19]
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 juli 2010 00:11:59
zapje zei:De meningen van anderen zeggen mij niks ..dat zal je nu wel moeten weten nikaa...
edit *komt uit een ander topic*
ach gezien deze opmerking heeft dát weinig nut denk ik.
Ik dacht dat topics geopent werden om een discussie te voeren. Je volgt mij wel overal he..je kan me gerust komen opzoeken hoor..kunnen we oog in oog discusseren.
|
zapje (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 12 juli 2010 22:55:10
De meningen van anderen zeggen mij niks ..dat zal je nu wel moeten weten nikaa...
edit *komt uit een ander topic*
ach gezien deze opmerking heeft dát weinig nut denk ik.
Ik dacht dat topics geopent werden om een discussie te voeren.
|