Forum: Goed mens

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Goed mens
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 22:21:35
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Jij heb het vast wel begrepen neem ik aanyes.gif leg t een keer uit zou ik zeggen...
zapje (51)
Gebruiker
zapjes avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 20:30:49

yep dus en de koran niet begrepen en de boodschap die je hier krijgt ook niet. Have a nice life
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 20:23:52

Het verschil moet er zijn..
zapje (51)
Gebruiker
zapjes avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 19:33:52

gelukkig is niet iedereen hetzelfde idd. Het zal je overkomen zeg, van de 1 op de andere dag geen werk, geen huis of iets en niemand die je helpt als er niet iets tegenover staat. Of een ongeluk in the middle of nowhere, maar geen helpende hand want er staat niets tegenover.

Nee gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. laughing.gif
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 19:21:20

Tsja niet iedereen is hetzelde ..Als mens wil ik wel iets voor terug als ik klaar ben met werken voor een ander..zoals een salaris. En als ik weet dat je voor geestelijk goed zijn een beloning voro zal krijgen in het hiernamaals dan weet ik dat alle goede dingen ik verricht niet word vergeten. Want slechte dingen worden nooit vergeten..maar goede dingen helaas welsad.gifhappy.gif
zapje (51)
Gebruiker
zapjes avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 13:32:23

-Nika zei:

Het hoort vanuit jezelf te komen.
Je hoort een goed mens te zijn, omdat je dat wilt.
Je doet toch niet alleen goede dingen (voor andere) omdat je er later weleens wat voor terug kunt krijgen confused.gif
Hopelijk is iedereen met bepaalde ideeen opgevoed en hopelijk heeft ook iedereen geleerd dat je een goed mens moet zijn en niet alleen omdat je daar een bonus voor krijgt confused.gif

niets aan toe te voegen, zo hoort het idd te zijn yes.gif
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 11:45:38

RomeoM zei:
-Nika zei:
Dus jij doet alleen je best om een goed mens te zijn omdat je weet dat je er iets voor terug krijgt?!
Gelukkig zijn er mensen die geloven dat ze er niks voor terugkijgen, maar toch vanuit hun hart goed willen doen.
De vraag is voor wat doe je iets goeds? Wat heeft de nut om goed te zijn? Wat is de reden dat je goed moet handelen zodat je.....? Watt??? hogerop komt? confused.gifwink.gif

Het hoort vanuit jezelf te komen.
Je hoort een goed mens te zijn, omdat je dat wilt.
Je doet toch niet alleen goede dingen (voor andere) omdat je er later weleens wat voor terug kunt krijgen confused.gif
Hopelijk is iedereen met bepaalde ideeen opgevoed en hopelijk heeft ook iedereen geleerd dat je een goed mens moet zijn en niet alleen omdat je daar een bonus voor krijgt confused.gif
RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 12 juli 2010 02:36:40

-Nika zei:
Dus jij doet alleen je best om een goed mens te zijn omdat je weet dat je er iets voor terug krijgt?!
Gelukkig zijn er mensen die geloven dat ze er niks voor terugkijgen, maar toch vanuit hun hart goed willen doen.
De vraag is voor wat doe je iets goeds? Wat heeft de nut om goed te zijn? Wat is de reden dat je goed moet handelen zodat je.....? Watt??? hogerop komt? confused.gifwink.gif [Gewijzigd op 12 juli 2010 02:48:46]
foei-jon.. (25)
Moderator
foei-jong-haais avatar
Geplaatst op: 11 juli 2010 19:37:13

Quote:
Kun je als niet-moslim een beter mens zijn dan als een moslim?

ja happy.gif

je hebt slechte moslims en goede moslims en zo ook met de mensen die geen moslim zijn.

iedereen is anders .
Hugugcu (34)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 juli 2010 19:21:30

. [Gewijzigd op 12 juli 2010 18:29:00]
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 10 juli 2010 17:21:19

RomeoM (4)
Gebruiker
RomeoMs avatar
Geplaatst op: 10 juli 2010 03:27:43

Een moslim is iemand die zich volledig heeft overgegeven aan Allah. Een niet moslim zou dan niet volledig aan Allah zich hebben overgegeven. Dus dat maakt een niet-moslim niet beter dan een moslimwink.gif

Waarom zou je aan de regels houden als je weet dat er geen Hel bestaat...Is toch veel beter dat je een beloning voor krijgt in het hiernamaals voor alle goede daden die je heb verricht? of leef je liever alles in dit wereld ..en dan maar je best doen voor nikssad.gifhappy.gif [Gewijzigd op 10 juli 2010 03:34:50]
Green_ey.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 09 juli 2010 14:44:17

-YouKnowMe zei:
Ik geloof sowieso gewoon dat iedereen als mens beoordeelt wordt. En niet zo van jij bent geen moslim dus hup de hel intongue.gif. Als je een goed mens bent en je gewoon niet als moslim bent opgevoed, of geen moslim bent, of\een verkeerd beeld van de Islam hebt vanwege vrienden familie of whatever dan ook, waarom zou je dan een slecht mens zijn.. alleen omdat je geen moslim bent? Er zijn zat mensen die zichzelf moslim noemen, maar als je kijkt naar wat ze doen, hoe ze zijn enz. dan zijn er zat niet-moslims die gewoon een beter mens zijn..

Je moet denk ik sowieso niet een goed mens proberen te zijn om niet in de hel te komen, want dan fake je je leven =/. Je kan beter fouten maken en er achteraf spijt van hebben en er van leren, dan alles foutloos proberen te doen..

Mooi gezegd Gizem. flower.gif
-Nika (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 09 juli 2010 12:15:43

-YouKnowMe zei:
Ik geloof sowieso gewoon dat iedereen als mens beoordeelt wordt. En niet zo van jij bent geen moslim dus hup de hel intongue.gif. Als je een goed mens bent en je gewoon niet als moslim bent opgevoed, of geen moslim bent, of\een verkeerd beeld van de Islam hebt vanwege vrienden familie of whatever dan ook, waarom zou je dan een slecht mens zijn.. alleen omdat je geen moslim bent? Er zijn zat mensen die zichzelf moslim noemen, maar als je kijkt naar wat ze doen, hoe ze zijn enz. dan zijn er zat niet-moslims die gewoon een beter mens zijn..

Je moet denk ik sowieso niet een goed mens proberen te zijn om niet in de hel te komen, want dan fake je je leven =/. Je kan beter fouten maken en er achteraf spijt van hebben en er van leren, dan alles foutloos proberen te doen..

Niks meer aan toe te voegen happy.gif
-YouKnow.. (26)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 09 juli 2010 12:14:42

Coca Eko.. (93)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 09 juli 2010 11:55:17

Kun je als niet-moslim een beter mens zijn dan als een moslim? Of is het geloven in Allah een vereiste voor het "goed" zijn?

Is het goed dat je je aan de regels houdt omdat je bang bent voor de hel, of zou je het vanuit jezelf al in je moeten hebben?
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op