ozlemc (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 december 2011 02:03:32
Fijne tips
|
 -Capucci.. (12)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 oktober 2010 19:52:18
Deli_Dolu Hayat zei:
Je geeft aan te weten! En heb je werk momenteel?
Ja, ik werk bij een warenhuis, totdat ik een studiegerelateerde baan gevonden heb. In de stad waar ik woon en omgeving zijn er helaas niet zo veel P&O vacatures. Meer richting de Randstad. Maar helaas te ver voor mij 
Ik sta bij veel uitzenbureaus ingeschreven en nationalevacaturebank, monsterboard etc. Maar totnu toe niets, nada, noppes. [Gewijzigd op 05 oktober 2010 19:53:14]
|
 CiRKiN_K.. (7)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 oktober 2010 17:58:32
* [Gewijzigd op 05 oktober 2010 18:04:14]
|
  Deli_Dol.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 05 oktober 2010 15:45:29
-Capuccino zei:- Ga je kwaliteiten en werkervaring niet lopen verheerlijken (arrogantie).
- Geen straattaal.
- Als je zenuwachtig bent, geef dat aan! Vinden ze totaal niet erg.
- De eerste indruk is het meest bepalend (blijkt uit onderzoek). Geef een stevige handdruk. Daarmee laat je zien dat je stevig in je schoenen staat.
- Kijk je gesprekspartner recht in de ogen aan.
- Een stilte laten vallen mag! Voel je dan niet ongemakkelijk.
- Wees eerlijk en blijf vooral jezelf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sommige mensen zijn onzeker over hun kwaliteiten en anderen superarrogant. Probeer een middenweg te vinden. Relativeer. Geef je verbeterpunten aan en zeg dat je er graag van wilt leren.
- Bereid je goed voor op het gesprek: want: een goede voorbereiding is het halve werk! Zorg dat je al voorbeelden van praktijksituaties op papier hebt staan en deze doorgenomen hebt. Ook je sterke en minder sterke punten.
- informatie over het bedrijf doorlezen en ontwikkelingen op de markt.
- lees de vacature goed door, weet wat je te wachten staat.
- ken je CV en brief.
- vragen wat je loon is in het eerste gesprek, moet je aftasten. Het verschilt per situatie. Bij de een kun je het vragen en bij de ander niet. Is er een goede klik met je gesprekspartner, dan kun je dat gewoon aangeven.
Ik kan het allemaal weten, aangezien ik Personeel & Arbeid heb gestudeerd en superveel sollicitatieervaring heb.
Je geeft aan te weten! En heb je werk momenteel?
|
 -Capucci.. (12)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 oktober 2010 12:43:53
- Ga je kwaliteiten en werkervaring niet lopen verheerlijken (arrogantie).
- Geen straattaal.
- Als je zenuwachtig bent, geef dat aan! Vinden ze totaal niet erg.
- De eerste indruk is het meest bepalend (blijkt uit onderzoek). Geef een stevige handdruk. Daarmee laat je zien dat je stevig in je schoenen staat.
- Kijk je gesprekspartner recht in de ogen aan.
- Een stilte laten vallen mag! Voel je dan niet ongemakkelijk.
- Wees eerlijk en blijf vooral jezelf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sommige mensen zijn onzeker over hun kwaliteiten en anderen superarrogant. Probeer een middenweg te vinden. Relativeer. Geef je verbeterpunten aan en zeg dat je er graag van wilt leren.
- Bereid je goed voor op het gesprek: want: een goede voorbereiding is het halve werk! Zorg dat je al voorbeelden van praktijksituaties op papier hebt staan en deze doorgenomen hebt. Ook je sterke en minder sterke punten.
- informatie over het bedrijf doorlezen en ontwikkelingen op de markt.
- lees de vacature goed door, weet wat je te wachten staat.
- ken je CV en brief.
- vragen wat je loon is in het eerste gesprek, moet je aftasten. Het verschilt per situatie. Bij de een kun je het vragen en bij de ander niet. Is er een goede klik met je gesprekspartner, dan kun je dat gewoon aangeven.
Ik kan het allemaal weten, aangezien ik Personeel & Arbeid heb gestudeerd en superveel sollicitatieervaring heb. [Gewijzigd op 05 oktober 2010 13:00:52]
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 05 oktober 2010 03:31:42
Deli_Dolu Hayat zei:ELaLi_GoZLeR zei:Baris1976 zei:Tijdens een crisis worden meestal de beste mensen gewoon nog binnen het bedrijf gehouden. Dus werkloos raken vergroot de kans dat mensen toch minder positief over je gaan denken.  Ik zeg niet dat een werkloze altijd schuldig is.
Dat is ook niet altijd waar... Ik heb zat mensen gezien die heel goed waren maar gewoon te veel geld kostten en dat ze daarom zijn ontslagen....
Daar zit ook wat in?
Nooit zo bekeken!
Daar zeg je het zelf eigenlijk. Hij is gewoon te duur voor het werk dat hij levert.
Met andere woorden. Hij is het geld dat hij krijgt niet waard.
Als ik zeg dat de goede mensen niet ontslagen worden dan bedoel ik de mensen die het bedrijf op de been houden.
Dus kom je solliciteren nadat je bent ontslagen waar je bijv. 10 jaar werkte dan geeft dat aan dat er dus degelijk een kans is dat je niet functioneerde.
Mischien is deze voorbeeld meer begrijpelijker. Een vrouw krijgt ook argwaan als zij moet kiezen voor een gedumpte man. Al ziet hij er goed uit en is beleefd, toch heeft dat gedumpt zijn iets afstotends.
|
  Deli_Dol.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 30 september 2010 16:05:19
ELaLi_GoZLeR zei:Baris1976 zei:Tijdens een crisis worden meestal de beste mensen gewoon nog binnen het bedrijf gehouden. Dus werkloos raken vergroot de kans dat mensen toch minder positief over je gaan denken.  Ik zeg niet dat een werkloze altijd schuldig is.
Dat is ook niet altijd waar... Ik heb zat mensen gezien die heel goed waren maar gewoon te veel geld kostten en dat ze daarom zijn ontslagen....
Daar zit ook wat in?
Nooit zo bekeken!
|
  ELaLi_Go.. (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 september 2010 00:56:33
Baris1976 zei:Tijdens een crisis worden meestal de beste mensen gewoon nog binnen het bedrijf gehouden. Dus werkloos raken vergroot de kans dat mensen toch minder positief over je gaan denken.  Ik zeg niet dat een werkloze altijd schuldig is.
|
  Deli_Dol.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 september 2010 00:30:37
Goede voorbereiding is het halve werk!
Weet wat je zoekt!
Weet wat je wilt!
Wat waar je hoort te zoeken!
Ken je verbeterpunten!
Veel succes!
|
 Chantall.. (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 september 2010 19:21:58
Belangrijke tip:
Zorg ervoor dat je niet makkelijk te vinden bent op internet op sites zoals Hyves/MySpace/Facebook en dergelijke met informatie en foto's waarvan jij niet wilt dat je baas het weet.
Een hoop werkgevers googlen tegenwoordig hun werknemers en als jij informatie/foto's plaatst online die niet geschikt zijn voor een goede baan kan hij ze vinden.
|
 originee.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 04 september 2010 18:31:13
laat een dikke scheet en bied je excuses aan
zo zien ze dat je netjes ben opgevoedt
|
 Neslicik (28)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 03 september 2010 22:08:32
Er bestaat iets van ontslag recht. Er zijn inderdaad mensen die ontslagen worden wegens niet goed functioneren. Maar helaas ook door reorganisatie er uit liggen of tijdelijk contract of.dat de werkgever failliet is.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 16:27:04
Tijdens een crisis worden meestal de beste mensen gewoon nog binnen het bedrijf gehouden. Dus werkloos raken vergroot de kans dat mensen toch minder positief over je gaan denken. Ik zeg niet dat een werkloze altijd schuldig is.
|
El MaeSt.. (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 16:05:01
Oh meneer Baris dan heb ik uw tip verkeerd begrepen, ik vond het al raar dat je zei: Solliciteren terwijl je al een baan hebt, maar na nadere uitleg van jou Kirameki begrijp ik jullie punt wel en jullie hebben beide gelijk.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik het niet met je eens ben als je ontslagen wordt dat er iets mis is met je functionering. Als je kijkt hoeveel mensen werkloos zijn geraakt ivm crisis, reorganisatie etc dan kan je ze echt niet in een hoekje zetten en met je vinger aanwijzen: Jij hebt niet goed gefunctioneerd, vandaar dat je bent ontslagen. Je moet wel alles van twee kanten bekijken
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 13:52:02
Kirameki zei:El MaeStRa zei:Dat is toch geen tip  Als je nou een baan hebt en je vindt het niet leuk en gaat solliciteren naar een ander baan, maak je gebruik van de zelfde tips/technieken, maar om te gaan solliciteren terwijl je werk hebt om niet hopeloos over te komen, heb ik nog nooit gehoord 
Hij heeft wel een punt.
Veel mensen wachten tot ze ontslag hebben gekregen of al ontslag hebben genomen voordat ze gaan solliciteren.
Een werknemer neemt eerder iemand aan die solliciteert terwijl die nog in het bezit is van werk dan een uitkering. Dit heeft te maken met het feit dat het vooroordeel er is dat mensen in een uitkering alleen solliciteren omdat het moet inplaats van dat ze de baan echt willen.
Werkgevers gaan er van uit dat mensen die solliciteren vanuit een werkpositie eerder solliciteren omdat ze er echt willen willen dan dat ze er moeten werken.
Mensen met een uitkering hebben een sollicitatieplicht en de werkgever is sneller geneigd te denken dat je solliciteert omdat je moet solliciteren dan dat je daadwerkelijk wilt werken.
Het is een vooroordeel maar dat is dus de reden waarom je als je weet dat je ontslagen word of binnenkort ontslag wil nemen je per direct moet solliciteren zodat je niet in het vooroordelen cirkeltje van de uitkering komt.
Kirameki bedankt voor je heldere uitleg. Als je al ontslagen bent geeft dit weer aan dat er mogelijk iets mis was met je functioneren.
Al ga je naar je sollicitatie terwijl je vrijwilligerswerk doet. Dat kan ook helpen want dan geef je aan dat je graag werkt. En je hebt dan een goede referentie bij.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 13:48:05
El MaeStRa zei:Dat is toch geen tip  Als je nou een baan hebt en je vindt het niet leuk en gaat solliciteren naar een ander baan, maak je gebruik van de zelfde tips/technieken, maar om te gaan solliciteren terwijl je werk hebt om niet hopeloos over te komen, heb ik nog nooit gehoord 
Kijk ik bedoel dit hiermee. Stel je wil een baan maar je bent werkloos. Dan neem je gewoon eerst een andere baan die je makkelijker krijgt. En vanuit die positie ga je solliciteren. Dus je gebruikt die baan als hulpstuk om die andere te krijgen. Je kan ook binnen dat zelfde bedrijf waar je droom baan zit een mindere functie pakken en daarna strategisch naar op je doel afgaan.
|
  Kirameki (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 08:52:04
El MaeStRa zei:Dat is toch geen tip  Als je nou een baan hebt en je vindt het niet leuk en gaat solliciteren naar een ander baan, maak je gebruik van de zelfde tips/technieken, maar om te gaan solliciteren terwijl je werk hebt om niet hopeloos over te komen, heb ik nog nooit gehoord 
Hij heeft wel een punt.
Veel mensen wachten tot ze ontslag hebben gekregen of al ontslag hebben genomen voordat ze gaan solliciteren.
Een werknemer neemt eerder iemand aan die solliciteert terwijl die nog in het bezit is van werk dan een uitkering. Dit heeft te maken met het feit dat het vooroordeel er is dat mensen in een uitkering alleen solliciteren omdat het moet inplaats van dat ze de baan echt willen.
Werkgevers gaan er van uit dat mensen die solliciteren vanuit een werkpositie eerder solliciteren omdat ze er echt willen willen dan dat ze er moeten werken.
Mensen met een uitkering hebben een sollicitatieplicht en de werkgever is sneller geneigd te denken dat je solliciteert omdat je moet solliciteren dan dat je daadwerkelijk wilt werken.
Het is een vooroordeel maar dat is dus de reden waarom je als je weet dat je ontslagen word of binnenkort ontslag wil nemen je per direct moet solliciteren zodat je niet in het vooroordelen cirkeltje van de uitkering komt.
|
El MaeSt.. (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 03:25:58
Dat is toch geen tip Als je nou een baan hebt en je vindt het niet leuk en gaat solliciteren naar een ander baan, maak je gebruik van de zelfde tips/technieken, maar om te gaan solliciteren terwijl je werk hebt om niet hopeloos over te komen, heb ik nog nooit gehoord
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 03:20:38
solliciteren terwijl je nog werk hebt helpt ook veel. Dan kom je niet hopeloos over
|
 aramanli (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 03 augustus 2010 03:06:18
gepast kleden als je solliciteert voor slager moet je niet strak in pak aankomen haha
en altijd netjes zijn kwa uiterlijk verzorgd uitzien
en niet te veel praten hahaha
|