LUCKLUCK.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:57:05
Oke dan 
Hahaha nee die van mij is beter hea
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:55:59
No problem 
Tuurlijk zet ik iemand anders haar relatie niet voor die van mij, die van mij blijft het beste
|
  LUCKLUCK.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:52:38
Ik verzoek je niets, lees maar boven even heel goed . Ik heb er ook een ontopic reactie bij gezet.
Aha, ik zie het, omdat de quotes wat langer zijn heb jou reactie verward met die van een ander . Mijn excuses.
Spreekwoord en uitdrukkingen zijn voor mij hetzelfde. Ik heb je heel goed begrepen, maar vond 't niet zo leuk om te horen, vandaar mijn reactie.
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:48:41
Jij verzoekt mij om ontopic te gaan terwijl je zelf eerst met een offtopic reactie komt 
Ik probeer je uit te leggen hoe het zit.
Het is geen spreekwoord, maar een uitdrukking en die hoef je dus niet letterlijk te nemen, anders begrijp je het dus verkeerd.
In mijn reacties hier is op geen enkele manier te zien dat ik zwart-wit denk, ik zeg namelijk niet dat 1manier goed is en de ander fout.
Ik geef alleen aan wat ik voor mezelf wil en dat zowel uithuwelijken als elkaar langer leren kennen geen garantie geven voor een goed huwelijk.
Het is dus niet zwart-wit denken, ik geloof namelijk in beide manier evenveel als dat ik er niet in geloof 
Heb jij het gevoel dat ik toch zwart-wit denk wil ik graag de zin lezen waarin staat dat er maar 1manier goed/succesvol/de juiste is voor iedereen.
|
  LUCKLUCK.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:42:26
Dat was dan geen spreekwoord op zijn tijd. Ik ga hier niet zitten discuseren met jou over Amanda of over Allaattin ofzo. Iedereen moet het zelf weten.
En ja heb zijn andere reacties wel gelezen, ik hoef het niet met hem eens te zijn maar hij heeft wel een aantal reacties waarvan ik denk aha hij kan dus ook nog eens beter reageren dan de meeste mensen hier .
En over jou, IK VIND dat jij wel zwart wit denkt. Jij zegt van niet en ik wel. Maar goed dat is mijn mening. En jij mening staat ook vast.
Dus geen punt om over te discuseren.
Beter gaan we allebei ontopic .
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:32:46
LUCKLUCKY zei:
Hoe moet hij nou weten of als Amanda een meisje of een jongen is? Een mannetjes icoontje  . Maar goed.
Dus jij wilt zeggen dat jij niet serieus bent met je relatie? En al die andere mensen die hier wel een relatie hebben? EN DIE DAN?
Ik vind dat jij een beetje ZWART WIT DENKT. Zijn bedoeling is goed, maar hij zet het hier verkeerd neer  .
Maar goed,
ik hoef niet iemand die nog maagd is. Is eigenlijk wel het beste, maar een mannelijke hoer? Haha, no thanks.
Ja, dat bedoel ik er precies mee 
Het is een nederlandse uitdrukking en die hoef je dus niet letterlijk te nemen... hoef er dus ook geen antwoord op te geven, omdat de rest voor zich spreekt.
Ik denk niet zwartwit... weet niet of je de rest van zijn reacties hier en op de rest van cn hebt gelezen, maar zijn manier van reageren is niet altijd goed bedoelt en netjes.
|
  LUCKLUCK.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:17:04
-Nika zei:Alaattin- zei:snowflake zei:tertip.61 zei:snowflake zei:ik zal nooit trouwen met een maagd.
de rede hiervan is dat als ik met iemand trouw,ik die persoon eerst voor 200% wil kennen en daar hoort dus ook samenwonen bij, en seks.
moet er niet aan denken om eerst met iemand te trouwen en er later pas achterkomen dat blijkt dat je niet 24/7 met elkaar overweg kan 
nu moet ik er ook bij zeggen dat ik het ook erg vreemd vind dat er soms mensen zijn die a na 2jaar met elkaar trouwen ofzo.. ik ga voor de 5plus 
Jouw redenering kan ik niet begrijpen, wat heeft seks met mekaar leren kennen te maken?
seks is een onderdeel van een relatie.
ik trouw alleen met iemand als we heel serieus zijn, samenwonen,plannen voor het heden en de toekomst,
ik heb alleen seks met iemand als we zo serieus zijn.
trouwen vind ik ook geen verplichting, misschien trouw ik nieteens.. dan zou ik eeuwig maagd blijven beetje jammer 
als het aan jouw ligt neuk je een lekkere modelletje als je kan zonder dat je vriendin het weet, echte liefde heeft wat over voor elkaar, je respecteerd elkaars normen en waarden, je hoeft niet te wachten, maar iemand die wacht voor jouw speciaal tot op de dag dat het mag, moet wel wat betekenen 
ik schaam me voor de turkse jongens die letterlijk achter de kont zijn van turkse meisjes om ze te ontmaagden en dan opflikkeren zulke flikkers zijn geen mannen. een echte man houdt alleen van 1 vrouw
snowflake is een meisje.
En als er 1 iemand serieus is qua relaties dan is zij het wel.
Dus de vele aannames die je als reactie op haar schrijft slaan helemaal nergens op!
Verder ben ik het 100% met snowflake eens.
Ik wil eerst ook iemand helemaal leren kennen voordat ik met iemand ga trouwen.
Het moet dan ook op seksueel gebied klikken..
Hoe moet hij nou weten of als Amanda een meisje of een jongen is? Een mannetjes icoontje . Maar goed.
Dus jij wilt zeggen dat jij niet serieus bent met je relatie? En al die andere mensen die hier wel een relatie hebben? EN DIE DAN?
Ik vind dat jij een beetje ZWART WIT DENKT. Zijn bedoeling is goed, maar hij zet het hier verkeerd neer .
Maar goed,
ik hoef niet iemand die nog maagd is. Is eigenlijk wel het beste, maar een mannelijke hoer? Haha, no thanks.
|
 ATLA-GEL.. (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 16:06:31
met Maagd meisje natuurlijk, ben zelf ook nog maagd
|
 Coca Eko.. (93)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 14:20:03
Ik wil helemaal niet trouwen.
|
 Ramazan- (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 11:45:55
kan alleen een retorische vraag terug stellen. incomplete question.
|
 Freaky-F.. (21)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 18:59:11
nee
maagd tot het huwelijk
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 16:26:13
zapje zei:Maagd of geen maagd zou me niets uitmaken. Ik moet een andere klik hebben. Sex is wel een gedeelte van een relatie maar voor mij niet het allerbelangrijkste, Uiteraard is het ook niet de bedoeling om met een 'zoutzak' het bed te delen maar ik hecht meer waarde aan gesprekken die we kunnen voeren, zelfde interessen delen en toch ook elkaar op een bepaalde manier nog enige vrijheid gunnen.
|
 silla-89 (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 12:57:41
Iedereen wil dat zijn grote liefde maagd zou zijn. De enigste etc.but thats life.Om te zeggen wil alleen een maagd gaat mij te ver.Kom je je grote liefde tegen en als hij of zij geen maagd meer zou zijn laat je hem haar schieten? Dus ja ik zou trouwen met een ontmaagde want iedereen kan in een situatie komen dat je een relatie hebt en dat je dacht altijd bij elkaar te blijven.
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 11:44:22
tertip.61 zei:
Hetgeen wat ik in mijn vorige post juist duidelijk wou maken is dat er een verschil is tussen uithuwelijken en zelf ervoor kiezen om te trouwen met een persoon, ook al ken je hem/haar nog niet goed. Dat laatste lijkt heel goed te gaan, iedereen uit mijn omgeving die meer dan 10 jaar getrouwd zijn zijn gewoon op die manier getrouwd, gewoon twee à drie maanden kennis maken en dan blindelings mekaar vertrouwen en willen trouwen omdat je het zelf wilt en niet omdat je ouders het willen. Dat is toch niet uithuwelijken. En uit mijn bevindingen zie ik dat juist dat soort huwelijken het heel goed uithouden.
Uithuwelijken ben ik gewoon compleet tegen, dit gebeurt vooral in de culturen in het oosten van Turkije, ik ken ook heel veel jongeren afkomstig uit het oosten van TR en ze bijna allemaal uitgehuwelijkt, de één hangt nooit rond met zijn vrouw, de ander gaat voortdurend naar de prostituees, noch een ander zijn vrouw heeft zich opgehangen, enz. Uithuwelijken is compleet iets anders en niet te aanvaarden.
Nog niet zolang geleden was het perfect mogelijk om twee drie maanden kennis te maken en daarna mekaar volledig te vertrouwen, en dat niet enkel vertrouwen in mekaars trouwheid, maar ook erop vertrouwen dat als er om de één of ander reden een ruzie komt, dat je jij en je partner niet koppig bij eigen standpunt blijven, maar toegevingen doen, en dat de liefde tussenbeide boven alles staat.
Deze manier van trouwen is niet eigen aan mijn cultuur, als ik kijk naar mijn oudere leerkrachten, docenten en ouders van mijn Belgische vrienden, ook zij zijn niet eerst twee jaar samen geweest en toch hebben ze nu een tophuwelijk. Terwijl als ik naar mijn vrienden kijk, bijna geen enkel heeft minder dan drie relaties gehad en kunnen nu nog altijd niet zeker zijn of dat hun huidig partner de juiste is.
Ik snap wat je bedoelt, maar ook in de andere "huwelijkssituatie" zijn er veel mensen die lang bij elkaar zijn en voor hun huwelijk lang een relatie hebben gehad.
Tegenwoordig gaan de meeste mensen juist scheiden, omdat ze ook te snel trouwen.
Wat ik dus wil zeggen (en al een paar keer heb gezegd volgens mij) is dat beide manieren van trouwen geen garantes geven... ik geloof niet dat de 1 succesvoller is dan de ander.
Het gaat er namelijk om hoe gelukkig je bent in je huwelijk en niet hoe lang je het kan volhouden. [Gewijzigd op 07 augustus 2010 11:44:48]
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 11:36:24
Alaattin- zei:
ga eens heel gauw spelen jij, jullie houden niet eens langer vol dan fucking 6jaar tegenwoordig wat lul je allemaal, jij denkt dat we allemaal nog uitgehuwelijkt worden en dat voor ons wordt bepaald hoe het zit, douw je kop verder het zand in achterlijk schepsel doe is wat met je leven ipv mij op te fokken hier doormiddel van je reacties alsof het een feit is wat je zegt.
als je trouwt met een vrouw zonder sex te hebben gehad moet je een kijken hoe lekker het wordt als het kan als jij wil neuk maar interreseerd mij niet maar ga niet hier lopen lullen over dat het geen enkele garantie bied. niks heeft een garantie  tenzij je een glazenbol heb.... maarja we kijken wel eerst in jouw glazendoos en vanuit daar bepalen we wel of we het willen of niet 
Heb je het wel gelezen of kom je hier alleen maar om te blazen? 
Ben je nou zo opgefokt, omdat ik zeg dat uithuwelijken ook niet altijd een garantie is om bij elkaar te blijven?
Sorry maar daar kan ik alleen maar hard om lachen.... als iemand daar al opgefokt door kan raken is het geen reden om inhoudelijk terug te reageren.
|
 tertip.6.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 11:22:46
-Nika zei:Dat je in theorie mag scheiden volgens de islam weet ik, maar ik weet ook dat het in praktijk vaak heel anders gaat.
.....
Uiteraard zijn er zat mensen die gelukkig zijn geworden van het uithuwelijken, maar er zijn ook mensen slechter van geworden.
Eigenlijk net zoals het bij huwelijken in andere culturen is.
Hetgeen wat ik in mijn vorige post juist duidelijk wou maken is dat er een verschil is tussen uithuwelijken en zelf ervoor kiezen om te trouwen met een persoon, ook al ken je hem/haar nog niet goed. Dat laatste lijkt heel goed te gaan, iedereen uit mijn omgeving die meer dan 10 jaar getrouwd zijn zijn gewoon op die manier getrouwd, gewoon twee à drie maanden kennis maken en dan blindelings mekaar vertrouwen en willen trouwen omdat je het zelf wilt en niet omdat je ouders het willen. Dat is toch niet uithuwelijken. En uit mijn bevindingen zie ik dat juist dat soort huwelijken het heel goed uithouden.
Uithuwelijken ben ik gewoon compleet tegen, dit gebeurt vooral in de culturen in het oosten van Turkije, ik ken ook heel veel jongeren afkomstig uit het oosten van TR en ze bijna allemaal uitgehuwelijkt, de één hangt nooit rond met zijn vrouw, de ander gaat voortdurend naar de prostituees, noch een ander zijn vrouw heeft zich opgehangen, enz. Uithuwelijken is compleet iets anders en niet te aanvaarden.
Nog niet zolang geleden was het perfect mogelijk om twee drie maanden kennis te maken en daarna mekaar volledig te vertrouwen, en dat niet enkel vertrouwen in mekaars trouwheid, maar ook erop vertrouwen dat als er om de één of ander reden een ruzie komt, dat je jij en je partner niet koppig bij eigen standpunt blijven, maar toegevingen doen, en dat de liefde tussenbeide boven alles staat.
Deze manier van trouwen is niet eigen aan mijn cultuur, als ik kijk naar mijn oudere leerkrachten, docenten en ouders van mijn Belgische vrienden, ook zij zijn niet eerst twee jaar samen geweest en toch hebben ze nu een tophuwelijk. Terwijl als ik naar mijn vrienden kijk, bijna geen enkel heeft minder dan drie relaties gehad en kunnen nu nog altijd niet zeker zijn of dat hun huidig partner de juiste is.
|
 Alaattin.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 05:01:44
black sheep zei:Ik zou het moeilijk kunnen controleren als ik met een maagd wil trouwen.. Hoe zie je aan een jongen dat hij maagd is?? Dat hij niet weet waar hij mee bezig is in bed? Gaat niet voor elke vent op, ik ken verhalen...
Daarnaast schijn je het ook niet aan elk meisje te kunnen merken. Niet iedereen bloedt volgens mij. En ja dat het pijn doet valt wel te faken.. 
Niet dat het mij veel kan schelen of mijn vriend maagd is of niet. Wat er in het verleden is gebeurd, is nu eenmaal gebeurd. Het zou erg leuk zijn als ik zijn allereerste was, maar op mijn leeftijd is de kans daarop vrij klein..
Ben zelf overigens ook geen maagd meer, dus persoonlijk vind ik het dan ook raar om het wel van de ander te verwachten. Ik kan me dan ook nogal ergeren aan gozers die per se een maagd-meisje willen terwijl ze zelf dus wel allang geen maagd meer zijn. Ik begrijp dat een man liever niet een vrouw wilt die de gehele stad al heeft gehad, maar dan moet hij zelf ook zulke eisen voor zichzelf stellen..
Long live equality!!
hoeft niet jonge als je maar gelukkig ben dan maak toch niet uit als jij gelukkig word door eerst seks te hebben nou prima toch, ieder mens heeft zn eigen mening over dit soort dingen.
|
 Alaattin.. (105)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 04:59:24
-Nika zei:tertip.61 zei:snowflake zei:
hahahah 
ik ben geen turk, ik ben geen man, ik ben geen rondneuker, ik ga niet vreemd en de rest van wat je zegt is ook poep.
over normen en waarden gesproken, je opent een topic en zodra iemand ergens anders over denkt dan jij geef je zulke reacties.
nee.. je relatie laten leiden door regeltjes op papier is lekker realistisch wil je zeggen.
ik heb seks voor het huwelijk ja, we slapen elke nacht naast elkaar, we wonen samen, en al krijgen we kinderen voordat we getrouwd zijn lekker boeiend!
ik weet tenminste wat ik aan mijn man heb, beter dan trouwen met elkaar en binnen no time weer scheiden omdat je elkaar kortweg niet kent.
dus doe jij nou maar lekker braaf en blijf maagd tot het huwelijk.. de mensen met de grootste mond liegen vaak het hardst 
Wel als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik hetzelfde doen. Je wordt nu eenmaal seksueel aangetrokken tot die persoon waarvan je houdt en als je al lange tijd samen bent, waarom niet, dit is heel normaal. Maar het is niet zo dat ik onmiddellijk seks zou hebben. Bovendien denk ik dat jij van je partner houdt en enkel aan hem/haar je lichaam vrijgeeft.
Maar ik zal nooit in je schoenen staan (hoop ik toch  dit bedoel ik niet slecht  ) Als je wilt begrijpen wat trouwen inhoudt moet je zeker niet kijken naar de koppels van vandaag, zei scheiden en zeggen we zijn te vroeg getrouwd, we kenden mekaar niet genoeg. Maar trouwen is niet gebaseerd op "mekaar door en door kennen". Ik kan je heel wat koppels aanduiden die op de traditionele "Turkse" manier getrouwd zijn en nu nog altijd dolgelukkig zijn. Met traditionele Turkse manier bedoel ik dat je gewoon wat samenkomt en praat en derna zegt ja ik wil trouwen met die persoon. In mijn Turkse dorp waar ik van afkom zijn alle bomma's en bompa's op die manier getrouwd en tjonge wat een gezonde relatie ze nu nog altijd hebben. Mijn ouders hebben zelf mekaar leren "kennen" en zijn na vier kinderen en 30 jaar nog altijd gelukkig getrouwd hoewel ze voor het trouwen nog geen twee maanden samen zijn geweest.
Jij hebt een ander visie over trouwen, de meeste jongeren delen die visie met jouw, maar naar mijn mening klopt die visie niet, het woord trouwen zegt het zelf, trouw zijn, anders hadden ze het "kennen" genoemd ipv trouwen.
Naar mijn mening is trouwen helemaal niet gebaseerd op mekaar kennen, maar op trouw zijn, respect en liefde.
Maar de dag van vandaag heeft iedereen twee gezichten en iedereen heeft problemen met het volledig vertrouwen van iemand. Het is te begrijpen waarom "trouwen" nu gelijk gehouden wordt met "mekaar kennen". Maar dit is niet de grondslag van succesvol trouwen, heel wat oudere koppels zijn hiervan een voorbeeld.
Ben het niet met je eens.
In nederland kan je al scheiden als je uit elkaar groeit, in de turkse cultuur word je scheef aangekeken als je om zo'n reden gaat scheiden.
Mensen blijven dus ook vaak langer bij elkaar terwijl er geen liefde of passie meer is.
Jouw manier van trouwen is geen enkele garantie dat je een succesvol en gelukkig huwelijk hebt.
Je hebt alleen mazzel dat scheiden niet zo makkelijk gaat als bij nederlanders.
ga eens heel gauw spelen jij, jullie houden niet eens langer vol dan fucking 6jaar tegenwoordig wat lul je allemaal, jij denkt dat we allemaal nog uitgehuwelijkt worden en dat voor ons wordt bepaald hoe het zit, douw je kop verder het zand in achterlijk schepsel doe is wat met je leven ipv mij op te fokken hier doormiddel van je reacties alsof het een feit is wat je zegt.
als je trouwt met een vrouw zonder sex te hebben gehad moet je een kijken hoe lekker het wordt als het kan als jij wil neuk maar interreseerd mij niet maar ga niet hier lopen lullen over dat het geen enkele garantie bied. niks heeft een garantie tenzij je een glazenbol heb.... maarja we kijken wel eerst in jouw glazendoos en vanuit daar bepalen we wel of we het willen of niet
|
 -Capucci.. (12)
Moderator
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 00:17:36
Nee!
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 07 augustus 2010 00:17:04
Dat je in theorie mag scheiden volgens de islam weet ik, maar ik weet ook dat het in praktijk vaak heel anders gaat.
Vrouwen die van hun man scheiden worden vaak met scheve ogen aangekeken.
Heb het zelf van dichtbij meegemaakt.
Dat uithuwelijken op een rustige en ongedwongen manier gebeurt weet ik ook en je zal vast na een tijdje wel van iemand leren houden, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook echt bij elkaar past.
Als ik naar mijn relaie kijk bijv.
We zijn nu bijna 4 jaar samen waarvan we 2 samenwonen.... we hebben dus echt wel wat struikelblokken moeten overwinnen om op dit punt te komen.
Als we niet bij elkaar hadden gepast dan waren we nooit op dit punt gekomen.
Ook hoe de ander in het leven staat of over bepaalde zaken denkt is belangrijk en dat weet je gewoon niet binnen een jaartje.
Uiteraard zijn er zat mensen die gelukkig zijn geworden van het uithuwelijken, maar er zijn ook mensen slechter van geworden.
Eigenlijk net zoals het bij huwelijken in andere culturen is.
|