Just4 (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 15 september 2010 21:36:42
De zwaartegraad van een ramp hangt af van de organisatie van de mensen waar ze zich afspeelt
Ramp A en Ramp B
alletwee juist exact dezelfde natuurgebeurtenissen.
Ramp A op plek A
Ramp B op plek B
Wat kan er nou voor zorgen dat het op plek A een ramp is, en op plek B overkomelijk?
Inderdaad.. de graad van samenwerking, éénheid, zorg voor de zwaksten, voorbereiding, nederigheid in gedachten, ... Je kan er vast nog wel een paar bedenken.
De straf is dus dus de zonde zelf!
God straft meteen! Op het ogenblik zelf! En dan nog met wat karma en met de wet van vertraging
|
  -YouAreS.. (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 september 2010 21:25:22
Nou aangezien ik niet denk dat er een God bestaat, geloof ik ook niet dat natuurrampen die gewoonweg verklaard kunnen worden, het werk zijn van iets bovennatuurlijks.
|
 Lilith (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 september 2010 21:19:32
God straft meteen
|
 Beautifu.. (18)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 13 september 2010 23:28:30
origineel zei:mensen hierop hebben teveel Saw gekeken xD
|
Just4 (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 13 september 2010 09:33:27
Milieu-gebeurtenissen kijken niet of er brave of stoute mensen zijn..
Maar daar waar mensen niet samenwerkten, organisatie kunnen ontwikkelen.. daar zal milieugeweld voor slachtoffers zorgen.
De mens kiest zichzelf uit als slachtoffer wanneer hij de lessen van duizenden jaren evolutioneel denken (oa: religie teksten niet in zijn fundamenten wil onderzoeken)
Ramp A gebeurt op de éne plek
Ramp B gebeurt op een andere plek
Waar zal het rampgehalte van afhangen?
Nou.. als me niet heeft nagedacht over de moraal of de wens tot moraal in religieuze teksten.. en men heeft dit fout gedaan (daarom zijn die religieuze teksten nog niet fout!) dan 'straft' God.
Ik vervang het woordje God (want het is een woord) door het..
het-alles
|
 originee.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 september 2010 12:58:31
ik ben ook een straf van god
|
Just4 (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 06 september 2010 10:37:57
Waar heb ik gezegd dat God die tsunami tegenhoud?
Echt bevreemdend.. en jij bent toch niet het type dat zijn excuses aanbied wanneer hij inziet dat hij fout was.
Jij vreest me.. Jij hebt hier iets te verliezen.
Waarschijnlijk geloofwaardigheid.. daarom probeer je de mijne in vraag te stellen.
Maar ik zeg je dat dit een goed ding is
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 05 september 2010 16:39:10
Just4 zei:Het zijn arme mensen die getroffen worden omdat zij zich niet kunnen organiseren hebben tegen onheil.. het onheil is dan de straf zelf.
Hadden ze zich georganiseerd zoals waar religie op aanstuurt dan zouden ze met dat natuurgeweld niet zo'n onheil getroffen hebben.
Organiseren - ramp - onheil kan geminimaliseerd worden
Geen organisatie - ramp - onheil tot een maximum
Geen organisatie staat dus als straf van 'The Existence'
zij hebben de spullen niet en de macht niet om te kunnen organiseren, je maakt je het er makkelijk vanaf om dit te zeggen omdat wij in een beter ( nou ja beter. ) georganiseerd leventje hebben. Jouw theoriën slaan wederom kant noch wal. Dus als het in in arme landen beter georganiseerd is, zegt god daarboven " goh, dat ziet er goed uit, nou dan geven we die maar geen aardbeving of een tsunami want ze doen het ZO goed ! " , ga toch fietsen man met je onzinnige theorietjes..
|
 originee.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 04 september 2010 23:53:34
mensen hierop hebben teveel Saw gekeken
|
 Coca Eko.. (93)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 september 2010 14:03:59
^precies!
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog...
|
2-oude-m.. (89)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 augustus 2010 09:40:36
^
Drugsbendes zijn georganiseerd, hebben geld om stevige onderkomens te bouwen. Het lijkt me sterk dat een God hen niet zou willen straffen en mensen die van weinig rondkomen omdat ze nooit kansen hebben gekregen/gepakt, maar wel een eerlijk leven leiden, wel.
|
Just4 (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 augustus 2010 08:16:00
Het zijn arme mensen die getroffen worden omdat zij zich niet kunnen organiseren hebben tegen onheil.. het onheil is dan de straf zelf.
Hadden ze zich georganiseerd zoals waar religie op aanstuurt dan zouden ze met dat natuurgeweld niet zo'n onheil getroffen hebben.
Organiseren - ramp - onheil kan geminimaliseerd worden
Geen organisatie - ramp - onheil tot een maximum
Geen organisatie staat dus als straf van 'The Existence'
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2010 21:31:47
foei-jong-haai zei:zoals al eerder gezegt is , waarom moeten vaak de arme mensen getroffen worden door die rampen ?
mensen die niks verkeerd doen .
als die god dan zomaar ergens een ramp laat gebeuren waar mensen wonen die niks hebben ( ja een dakje boven hun hoofd and thats it ! ) en waar veel doden door vallen , dan vind ik hem gewoon een brute seriemoordenaar . 
hahahaha
Sluit me erbij aan.
Ik geloof zelf in een macht die liefdevol en vredig is en die van alle mensen houdt ongeacht leeftijd, huidskleur, afkomst, geloof, cultuur of geaardheid.
Vind dat ook een beter iets om in te geloven dan een straffende god die mensen uitsluit om hun geloofskeuze of geaardheid.
|
  Fruitmei.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 augustus 2010 20:33:51
Nou dat vind ik dus ook
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 25 augustus 2010 20:13:37
zoals al eerder gezegt is , waarom moeten vaak de arme mensen getroffen worden door die rampen ?
mensen die niks verkeerd doen .
als die god dan zomaar ergens een ramp laat gebeuren waar mensen wonen die niks hebben ( ja een dakje boven hun hoofd and thats it ! ) en waar veel doden door vallen , dan vind ik hem gewoon een brute seriemoordenaar .
|
2-oude-m.. (89)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 augustus 2010 13:40:39
In mijn ogen is het onzin.
Als er een goddelijk wezen bestaat dat doet aan straffen en belonen, waarom zou hij dan voor rampen kiezen die zo willekeurig zoveel mensen raken?
Je kan mij niet wijsmaken dat iedereen die ooit door een ramp getroffen is allemaal in en in slecht zijn en hard gestraft moeten worden. Dan kan je net zo goed meteen de hele wereld onder water zetten.
|
 ZuZuuu. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 augustus 2010 00:15:35
Coca Ekola zei:En zal altijd blijven straffen!
PUNT
|
 Coca Eko.. (93)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 augustus 2010 00:11:51
En zal altijd blijven straffen!
|
 ZuZuuu. (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 augustus 2010 11:17:10
sleutel zei:Addicted-to-bass zei:Just4 zei:wie schuift de schuld op iemand anders?
mensen die zeggen dat god straft, terwijl ze zelf in de fout gaan.
GOD straft de mensen niet nu ...als ze dood zijn !!!
niet eerder .............
God straft altijd.
|
Just4 (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 augustus 2010 09:09:26
CeZaMm zei:natuur rampen heb je al 100.000 jaar lang ver voor de mens op aarde was.
En ook dan was er een gevolg voor wie zich niet aanpaste..
De mens weet goed genoeg dat hij zich dient aan te passen..
Zondigen terwijl je het niet weet is erg..
Zondigen terwijl je het niet wil weten is nog erger
Ontkennen dat er iets bestaat zoals zondigen is nog erger
|