Forum: Wetgeving

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Wetgeving
ididid (51)
Gebruiker
ididids avatar
Geplaatst op: 21 augustus 2010 02:14:40
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Coca Ekola zei:
Er mag dan wel een oordeel zijn, hier gaat het om meningen en die verschillen. Vandaar de vraag.

Je antwoord is wel duidelijk, met andere woorden wie niet regeert met de wetten van Allah is ongelovig. In dit geval, is dat dan enkel de regering van een land? Is dat de hele bevolking die niet onder sharia leeft?

Moeten moslims niet overal streven naar de invoering van sharia, aangezien je onder de wetgeving van Allah moet blijven om moslim te zijn?

maar wij als bevolking regeren niet een land, wij kunnen er niks aan doen toch. we kunnen het toch wel minstens steunen dan. bijvoorbeeld turkije, als het aan de bevolking van Turkije ligt, kiezen ze misschien voor een islamitisch wetgeving, maar ja, is dat mogelijk. ze maken geen enkele kans. maar allah zal zijn licht vervolmaken zegt Hij, dus ooit gaat het gebeuren.

en jah we kunnen wel gaan streven naar sharia in nederland, als we eerlijk zijn ik geloof niet dat het kan lukken. denk ik. omdat de meerderheid van de bevolking niet moslim is, en een hele grote deel van deze bevolking is ban of haat moslims. dus is het eigenlijk nvt. denk ik.
en jij? wat denk jij erover?
Coca Eko.. (93)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 augustus 2010 21:49:21

Er mag dan wel een oordeel zijn, hier gaat het om meningen en die verschillen. Vandaar de vraag.

Je antwoord is wel duidelijk, met andere woorden wie niet regeert met de wetten van Allah is ongelovig. In dit geval, is dat dan enkel de regering van een land? Is dat de hele bevolking die niet onder sharia leeft?

Moeten moslims niet overal streven naar de invoering van sharia, aangezien je onder de wetgeving van Allah moet blijven om moslim te zijn?
ididid (51)
Gebruiker
ididids avatar
Geplaatst op: 20 augustus 2010 16:58:07

waarom die vraag van "waarom wel, of waarom niet"?.... er kan maar een oordeel goed zijn toch?

En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden(de koran), zij zijn ongelovigen. maide/44

subhaanallah, zo duidelijk!
Coca Eko.. (93)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 20 augustus 2010 14:41:27

We weten dat de profeet in Medina meteen de islamitische regels heeft toegepast op de bevolking daar. Na zijn dood is er een regeringsvorm overgebleven die hijzelf heeft ingesteld en in gebruik is genomen door de khaliefen. Denk maar aan zakatinning, of strafrecht.

Mijn vraag is: We weten dat de islam ook een politieke visie heeft en dat Allah ons een wetgeving heeft gegeven. Is het verplicht om hiermee te regeren?

Waarom wel?
Waarom niet?
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op