Forum: Telefoon - Elektronische apparatuur Straling

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: Telefoon - Elektronische apparatuur Straling
VerZace (10)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 14:42:31
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Weet iemand de gevaren van stralingen die een laptop of vooral mobiele telefoon uitzendt?

Ik had het eens van verschillende vrienden gehoord dat je niet zomaar altijd je telefoon in de buurt van je kussen bijv moest laten tijdens het slapen. Ik ging wat op internet kijken en daar geven ze ook verschillende gevaren aan van de mobieltje.
Mischien zijn er mensen die aan hoofdpijn lijden of slapeloosheid s'avonds dat kan best komen doordat je je mobieltje dicht bij je hebt.. mischien is het zelfs beter om het uit te schakelen. Ik heb het zelf getest voor een week.. met positief resultaat.

Daarbuiten is het mischien handig en gezond om licht tot ernstig gevaarlijke situatie's in je omgeving te onderzoeken.

alleen het lijstje van straling ziet er al zo uit :

* Hoofdpijn
* Concentratiestoornissen
* Hoofd dat warm aanvoelt
* Oorpijn
* Moe
* Last van duizeligheid
* Niet kunnen slapen

Bron* klik
Addicted.. (30)
Moderator
Addicted-to-basss avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 16:12:52

dit zijn ook 1 van die dingen dat mensen zelf helemaal gek maakt hoe meer ze erover nadenken. Die straling is overal, letterlijk overal, ook al zet jij je telefoon netjes uit, dan kan de buurman aan de andere kant van de muur zijn telefoon lachend aan laten staan, dan lig je zelf alsnog in de straling..

hele tijd terug ook een verhaal dat je straling zou kunnen krijgen van computerbeeldschermen, dan kon je van die anti-stralings panelen kopen om op het beeldscherm te plakken.

vergeet niet dat de mobiele telefoon sinds de jaren 70 al bestaat, maar dat pas de laatste paar jaar mensen zich druk gaan maken over de straling, En bij elke kwaal die ze hebben ( zoals hoofdpijn e.d. ) dat gelijk refereren naar straling. Je zult zien hoe minder je zelf er druk om maakt, des te korter dat lijstje met lichamelijke klachten word ( of verdwijnt zelfs helemaal ).
VerZace (10)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 16:23:05

Heb jij diploma's

Klopt wat je zegt straling is wel overal. Niet eens alleen via telefoon.. topicnaam zegt het al. Alleen niet meer druk maken en het gaat vanzelf over is wel te simpel gezegt. Ik heb het zelf getest met mijn laptop en mobiel. allebei uitschakelen en verder weg gezet in mijn kamer. Ipv laptopscherm pal naast mij dichtklappen en mobiel onder mn kussen laten. Bij een hele korte afstand kan het je echt ziekjes maken. Straling van je buurman zijn telefoon zal je niet zoveel last geven maar het is idd overal.
Addicted.. (30)
Moderator
Addicted-to-basss avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 16:49:46

heb geen diploma's althans niet over dit onderwerp. maar heb wel genoeg erover geleerd en gelezen, de mythen en de waarheid.

Ik had tijdens mijn uitleg de mobiele telefoon als uitgangspunt genomen omdat er daar schijnbaar heel veel om te doen is, maar idd andere apparatuur schijnen ook een bepaalde straling te hebben, wat overigens erg klein is, en niet schadelijk.

De mens zit zo in mekaar dat hoe meer we druk ( of hoe meer we bezig zijn ) met een bepaald onderwerp, dat het een kleine obsessie word.

persoonlijk werk ik veel met apparatuur, audio, video, computers ( dus ook laptops ) en mobiele telefoons. En in al die jaren ben ik er nooit ziek van geworden.

Maar misschien zijn er ook mensen die er extreem gevoelig voor zijn, dat kan heel goed. Maar omdat straling niet gevaarlijk is, heeft dat volgens mij meer met de weerstand van het lichaam te maken, maar ben geen dokter natuurlijk tongue.gif
Addicted.. (30)
Moderator
Addicted-to-basss avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 16:51:58

echter een toevoeging, denk ik wel dat je gezondheid in de problemen is als je echt te dichtbij een hoogspanningsmast woont..
Libraa (20)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 18:12:13

Ik heb ook áltijd mijn mobiel naast mijn kussen liggen. Heb idd ook gehoord dat je concentratiestoornissen van kunt krijgen.

Ik ga proberen om mijn mobiel op mijn kast te leggen. Iig iets verder van me af i.p.v. naast mijn kussen. Mobiel uit kan ik écht niet.
Sherehez.. (21)
Gebruiker
Sherehezades avatar
Geplaatst op: 10 september 2010 23:36:40

PowerPuf.. (81)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 11 september 2010 02:19:57

Goed dat ik geen telefoon meer gebruikangel.gif
_____aYa.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 september 2010 01:46:16

stop hm maar ook niet in je broekzak voordat je zaadbal kanker krijgt laughing.gif ik slaap altijd met mobiel naast me hoofd maar ik slaap als een roos
Sjeleman (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 september 2010 02:04:23

Ik slaap iedere dag met mijn telefoon.. nergens last van.. inlove.gif
Beautifu.. (17)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 september 2010 14:51:32

we all gonna die oh noooo
tertip.6.. (25)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 13 september 2010 21:54:16

Straling is overal en als je niet tegen die zwakke straling kan dan scheelt er iets met uw eigen lichaam, de TFT en LCD schermen van vandaag zoals je ze ook terugvindt op je laptop, stralen enkel maar lichtbundels uit als ze aantstaan, ze kunnen geen nadelig effect hebben als ze niet aantstaan, en licht vermoeit je ogen en wat op zijn beurt weer hoofdpijn geeft enz....

Straling is nodig, maar een overdosis kan leiden tot kanker en mutatie, maar zolang er geen ongecontroleerde kernsplitsing bij je in de buurt is, moet je niks vrezen
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op