Forum: gelijkheid in het geloof

Sorteer aflopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: gelijkheid in het geloof
AvMevsim.. (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 21 mei 2011 15:20:51
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Ik geloof in niets... wink.gif
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 23 april 2011 11:23:47

Merdan_ zei:
Gelijkheid over het algemeen bestaat niet..

Nee dat klopt maar gelijkwaardigheid wel happy.gif maar dat gaat ook niet samen met religie want dat sluit mensen die anders geloven uit, eigenlijk is religie een vorm van fascisme als je het puur bekijkt ' wij tegen de veel minderwaardigere zij want wij hangen het enige echte geloof aan' wink.gif
GRIEKSEE.. (38)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 24 maart 2011 17:56:57

allah is 1laughing.gif
Merdan_ (104)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 09 maart 2011 17:01:53

Gelijkheid over het algemeen bestaat niet..
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:58:56

Ik heb het over het algemeen en in het algemeen is het ook bekend dat in het Turkse cultuur mannelijkheid voor de mannen heel belangrijk is.. Fatih ürek zal ook met plezier afwassen, ik ga hem toch ook niet als voorbeeld nemen.. uitzonderingen heb je altijd en overal en bij iedereen..
En er is niks mis met Konya, dat zei ik toch ook niet? ik kom er zelf ook vandaan..

Slp lekker allemaal
jaDAAAAG.. (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:48:06

Nou misschien zijn ze er makkelijker in.
Maar toch zijn niet alle Nederlandse mannen zo.
Denk je nou echt dat je tokkies enzo gaan afwassen ofzo.

Maar ja en wat is er mis met Konya
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:44:16

jaDAAAAG. zei:
Dat heeft niks met cultuur te maken.
Denk je nou echt dat een Nederlandse man het fijn zou vinden als zn vrouw meer verdiendt dan hij?

Nou denk het niet hoor.
Dat heeft meer met *man zijn* te maken.
Dan kan je wel een ezel zijn maar het zij zo.

Nou de mannen hier zijn dat verleerd en de mannen in turkije beginnen dat ook te verleren maar het heeft degelijk wel met cultuur te maken..
Mensen in Nederland zijn er veel makkelijker in.. Hup lijstje op de koelkast waarop staat welke dagen de man kookt en welke dagen de vrouw kookt, en hetzelfde voor afwas, stofzuigen etc etc etc.. Dat zie je in turkije echt niet gebeuren.. Pfoe als men dat hoort tongue.gif

Wat er dus vertaan word onder MAN zijn verschilt per cultuur..
in Karadeniz zitten de mannen te kaarten in cafe's terwijl de vrouwen aan het werk zijn op het land.. cultuur happy.gif gonyali laughing.gif
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:33:08

Black_Venom zei:
-viXie- zei:

Vrouwen kunnen best lang nog doorwerken als ze zwanger zijn hoor en dan is er nog zoiets als zwangerschapsverlof , maar ik vind dat het niet uitmaakt wie er thuis is, degene die het meest kan verdienen moet gewoon werken en de ander thuis bij het kind blijven want een creche zie ik ook niet zitten happy.gif

Ja dat is wel zo liefje maar niemand kan een kind beter verzorgen dan de moeder zelf, dus daarom werken bij ons de mannen en de vrouwen zorgen voor hun kinderen.. Kinderen zijn meer waard dan een loonstrookje met veel nullen. Ik heb ook wel liever dat mijn vrouw werkt, maar ik wil dat ze stopt nadat we kinderen hebben.. 50 stuks

tongue.gif

crying.gif Daar was ik al bang voor crying.gif
jaDAAAAG.. (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:31:46

Dat heeft niks met cultuur te maken.
Denk je nou echt dat een Nederlandse man het fijn zou vinden als zn vrouw meer verdiendt dan hij?

Nou denk het niet hoor.
Dat heeft meer met *man zijn* te maken.
Dan kan je wel een ezel zijn maar het zij zo.
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:29:11

-viXie- zei:

Vrouwen kunnen best lang nog doorwerken als ze zwanger zijn hoor en dan is er nog zoiets als zwangerschapsverlof , maar ik vind dat het niet uitmaakt wie er thuis is, degene die het meest kan verdienen moet gewoon werken en de ander thuis bij het kind blijven want een creche zie ik ook niet zitten happy.gif

Ja dat is wel zo liefje maar niemand kan een kind beter verzorgen dan de moeder zelf, dus daarom werken bij ons de mannen en de vrouwen zorgen voor hun kinderen.. Kinderen zijn meer waard dan een loonstrookje met veel nullen. Ik heb ook wel liever dat mijn vrouw werkt, maar ik wil dat ze stopt nadat we kinderen hebben.. 50 stuks

tongue.gif
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:27:13

-viXie- zei:
jaDAAAAG. zei:
Denk dat geen 1 man thuis wilt blijven en dat zijn vrouw gaat werken.happy.gif
Ongeacht het geloof.
Dat heeft meer met zijn *eer* te maken.
Een man wilt sowieso sterker dan een vrouw zijn en kan er meestal niet tegen als een vrouw meer verdiendt dan hij.
Tenminste in de meeste gevallen.

Kan nou niet echt iemand opnoemen die het heel leuk zou vinden als zn vrouw de leiding heeft. En dat hij lekker thuis schoonmaakt.

Dat kan best maar je bent dan wel een ezel als man als je vrouw veel meer kan verdienen toch? happy.gif

Soms is mannelijk eer ook een ezel zijn, maar het zij zo.. Dan maar een ezel wink.gif Maar dat is weer cultuur en geen geloof..
Maar soort zoekt soort.. Dus dat komt wel goed wink.gif
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:23:08

jaDAAAAG. zei:
Ongeacht het geloof.
Een man wilt sowieso sterker dan een vrouw zijn en kan er meestal niet tegen als een vrouw meer verdiendt dan hij.

Kan nou niet echt iemand opnoemen die het heel leuk zou vinden als zn vrouw de leiding heeft. En dat hij lekker thuis schoonmaakt.

Dat kan best maar je bent dan wel een ezel als man als je vrouw veel meer kan verdienen toch? happy.gif
jaDAAAAG.. (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:21:19

Ongeacht het geloof.

Kan nou niet echt iemand opnoemen die het heel leuk zou vinden als zn vrouw de leiding heeft. En dat hij lekker thuis schoonmaakt. [Gewijzigd op 08 maart 2011 01:21:40]
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:15:38

Black_Venom zei:
-viXie- zei:
Haha ook niet als je vrouw een universitaire opleiding heeft afgerond en een zeer goedbetaalde baan kan krijgen? happy.gif

Ik ben op zoek, dus als je mbo of lager hebt zullen we kennismaken? tongue.gif

Nee maar dat was gewoon een simpel voorbeeld.. Tegenwoordig werken vrouwen, en net wat je zegt zou het zeker sonde zijn om met je univ. diploma thuis te zitten.. mja als manzijnde thuiszitten en dan ff snel een baan zoeken als de vouw zwanger is, is ook niet echt een goed idee happy.gif
Maaaaaaaaaaaaaaarrrrr je begrijpt wat ik bedoel.. toch?

Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:11:30

imTurkish-imProud zei:
ik dacht ook altijd dat in de koran stond dat man en vrouw gelijk zijn

maar laatst hoorde ik dus op tv een hoca ( imaam ofzo ) praten en die zei
dat trouwen met een andere ras niet mocht voor je kinderen .. om hun niet in verwarring te brengen en neit met 2 verschillende culturen op te laten groeien..
en özelikle( Ik weet de nederlandse er niet van , maar meschien dat iemand het kan vertalen.. volgens mij iets als VOORAL ) vrouwen niet ..

dus i don't knoww

Ons geloof maakt geen onderscheid in ras, alleen in geloof..
Zo word geadviseerd om iemand van je eigen geloof te nemen.. Doe je dat niet neem je er een met een geloof. Christen joods etc.
Je moet niet alles meteen geloven wat je hoort, God geeft je brains om ze te gebruiken,, doe het dan ook een keer..
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:06:34

-viXie- zei:
Haha ook niet als je vrouw een universitaire opleiding heeft afgerond en een zeer goedbetaalde baan kan krijgen? happy.gif

Ik ben op zoek, dus als je mbo of lager hebt zullen we kennismaken? tongue.gif

Nee maar dat was gewoon een simpel voorbeeld.. Tegenwoordig werken vrouwen, en net wat je zegt zou het zeker sonde zijn om met je univ. diploma thuis te zitten.. mja als manzijnde thuiszitten en dan ff snel een baan zoeken als de vouw zwanger is, is ook niet echt een goed idee happy.gif
Maaaaaaaaaaaaaaarrrrr je begrijpt wat ik bedoel.. toch?
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 01:03:12

Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 00:57:47

Eeehhhmmm hehe.. ik denk niet dat dat iets voor mij is happy.gif
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 00:55:57

Black_Venom zei:
Wat heb je aan een diamant in een kluis?
Boerka is niet verplicht.. Vrouwen dienen zichzelf te dekken, wij mannen kunnen dat ze niet verplichten.. Jij bent een mooi voorbeeld van iemand die het verkeerd redeneert,.. kan de koran ook niets aan doen.. niet verkeerd bedoeld hoor happy.gif

Bijv. de vrouw doet het huishouden en de man zorgt voor het geld.. Niet dat dat het erin staan maar gewoon even als voorbeeld.. dat noem ik een eerlijke verdeling.. zuks dus

Ik denk dat ik het wel snap, maar als de vrouw werkt en de man thuis is vind je ook goed? wink.gif
Black_Ve.. (27)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 08 maart 2011 00:50:56

Wat heb je aan een diamant in een kluis?
Boerka is niet verplicht.. Vrouwen dienen zichzelf te dekken, wij mannen kunnen dat ze niet verplichten.. Jij bent een mooi voorbeeld van iemand die het verkeerd redeneert,.. kan de koran ook niets aan doen.. niet verkeerd bedoeld hoor happy.gif

Bijv. de vrouw doet het huishouden en de man zorgt voor het geld.. Niet dat dat het erin staan maar gewoon even als voorbeeld.. dat noem ik een eerlijke verdeling.. zuks dus
Sorteer aflopendDatum
Sorteer op