pinkblos.. (33)
Co-admin
|
Geplaatst op: 14 november 2011 02:32:05
http://www.youtube.com/watch?v=FjcFefsW-d0&feature=youtu.be&oref=http%3A%2F%2Ft.co%2FvBpemVSy
Bovenstaande titel zegt genoeg,dat is een groot goed in Nederland zeggen ze.
Inderdaad als je blond (geverfd)haar hebt en blauwe ogen dan mag je blijkbaar alles zeggen en mensen tot op het bot beledigen,zelfs in een openbare functie.
Maar als je als " kleurling" een t-shirt draagt met het opschrift: Zwarte Piet is rascisme tijdens de intocht van Sinterklaas in Dordrecht,dan wordt je door 4 politie agenten als een zware crimineel tegen de grond aangewerkt !!
Voor degene die de clip willen bekijken,je moet wel een You Tube account hebben of ff aanmaken vanwege de inhoud,dat vinden zij,niet ik.
Ik heb t filmpje doorgestuurd naar RTL nieuws en Editie NL ,ik hoop dat zij er iets mee doen,maar ik ben bang van niet.
|
 pinkblos.. (33)
Co-admin
|
Geplaatst op: 14 november 2011 02:42:54
http://soundcloud.com/double7fm/zwarte-piet-is-racisme?utm_source=soundcloud&utm_campaign=widgetshare&utm_medium=facebook&utm_content=http://soundcloud.com/double7fm/zwarte-piet-is-racisme
Radio intervieuw met de gearresteerde Quinsy.
|
his_roya.. (32)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 14 november 2011 05:08:14
[quote=pinkblossom
Bovenstaande titel zegt genoeg,dat is een groot goed in Nederland zeggen ze.
Inderdaad als je blond (geverfd)haar hebt en blauwe ogen dan mag je blijkbaar alles zeggen en mensen tot op het bot beledigen,zelfs in een openbare functie.
.[/quote]
Weer es wat anders dan 20 jaar gedemoniseerd worden omdat je toevallig es geen zin hebt om 40 % van je inkomen te besteden aan kanslozen/immigranten enz. heh?
Enne zwarte piet is zwart geworden door het roet van de schoorstenen waar ie door klimt..
|
zapje (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 14 november 2011 06:16:31
idd pink, vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen is mijn mening. Zwaar overtrokken actie .
|
 foei-jon.. (25)
Moderator
|
Geplaatst op: 14 november 2011 11:31:36
als ie blank was geweest was ie minder hard aangepakt dan hem 
ze hadden hem ook erop kunnen aanspreken ofzo 
rare lui in nederland ( die agenten , al zitten er ook soms goede ij )
|
  diamondz.. (21)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 november 2011 22:27:14
Mijn mening: Kansloze actie!
Dit is niet het uiten van een mening, maar het moedwillig verstoren van een kinderfeest. Als je zo graag een volwassen gesprek aan wil gaan ‘zoals hij zegt in het radio interview’’ Doe dat dan met volwassen en niet de zwartepietten discussie via kleine kinderen, die gewoon heel onschuldig een feest vieren.
Buiten dat had de politie zaterdagochtend al een waarschuwing gegeven aan ‘de man die op het filmpje te zien was’’ en de 3 mededemonstranten, toen zij met een spandoek, met de tekst;‘zwarte piet is racisme’ aan het demonstreren waren. Wanneer de agenten ze later op de dag opnieuw tegenkomen en zij ‘nog steeds bezig zijn met demonstreren’’ wordt het viertal gearresteerd.
In het Youtube filmpje schreeuwt de man ‘ik wordt geslagen en geschopt’’ Ik zie GEEN mishandeling, wel iemand die zich verzet tegen arrestatie.
Even kort samen gevat: Hij uitte NIET zijn mening, maar hij was aan het demonstreren en was al eerder verzocht dit niet te doen! Wie niet luisteren wil...
|
 -viXie- (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 14 november 2011 23:00:51
Ik heb geen youtube account dus heb het filmpje niet gezien maar als ze hem hard tegen de grond werken is dat natuurlijk idioot, aan de andere kant vind ik het een beetje overtrokken om zoals diamondz zei een kinderfeest aan te grijpen voor dit soort demonstraties, het is gewoon een traditie en kleine kinderen zullen echt niet aan slavernij denken als ze zwarte pieten zien
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 14 november 2011 23:32:49
het is elk jaar hetzelfde liedje met het gedoe rondom zwarte piet, het gaat al jaaaaaaaren zo, en nu de laatste paar jaar gaan ze een kinderfeest verstieren. Ik ben ook kind geweest en toen alle sinterklaas feesten meegemaakt, ik wist toen al prima het verschil tussen iemand met een donkere huidskleur en zwarte piet.
MAAR zoals de politie optrad tegen deze " demonstrant " vind ik ook zwaar overdreven, zo'n vechtpartij voor de neusjes van de kinderen, lekker fijn voorbeeld zo. Vraag dan even of die gozer even mee wilt naar een plek zonder publiek zodat je het rustig af kan handelen.
daarnaast zou ik het hele filmpje willen zien. het begin mist, deze jongen verzet zich, en de agenten duwen hem alleen tegen de grond, wat een standaard iets is tegen verzetten. ook schreeuwt ie dat ie geslagen en geschopt word, ook daar zie ik niks van. beetje veel herrie dus om weinig. en een verkeerde manier van aandacht trekken. dus zowel de agenten als deze jongen zaten gewoonweg fout. Een blanke was trouwens op precies dezelfde manier aangepakt als hij zich zo zou verzetten, die worden net zo hard tegen de grond gewerkt bij verzet.. Het is altijd makkelijk om het op racisme te gooien omdat het weer blanke agenten zijn tegen een donkere arrestant. Zijn ze in amerika ook zo goed in, als er een afro amerikaans persoon aan de kant gezet word voor ( ik noem ff wat ) voor een niet werkende remlicht, is het ook gelijk racisme .. [Gewijzigd op 14 november 2011 23:46:46]
|
 -viXie- (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 15 november 2011 00:00:50
In Amerika is de politie wel degelijk racistisch hoor, er zijn genoeg voorbeelden van (Rodney King etc.) en hier zou het me ook niets verbazen want het zijn meestal toch rechtse horken die graag middels een uniform (zonder dat zijn ze niks) hun mannelijkheid willen uitdragen
|
 Alfa-Mal.. (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 16 november 2011 09:03:14
Er is een vertegenwoordiger in het kabinet die vrijwel altijd in strijd is met grondwet-artikel nummer 1.
In deze democratie kan dat nu eenmaal,wanneer je er het geld voor hebt dan bestaat democratie wel.
Daarom is het volgens mij mogelijk dat die "incidenten" gebeuren.
Vrijheid is gewoon beperkt voor zo ver die bestaat.
Goede topic
|
 -viXie- (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 16 november 2011 23:50:55
Alfa-Male zei:Er is een vertegenwoordiger in het kabinet die vrijwel altijd in strijd is met grondwet-artikel nummer 1.
In deze democratie kan dat nu eenmaal,wanneer je er het geld voor hebt dan bestaat democratie wel.
Daarom is het volgens mij mogelijk dat die "incidenten" gebeuren.
Vrijheid is gewoon beperkt voor zo ver die bestaat.
Goede topic 
Het is typisch dat politieke partijen met het woord 'vrijheid' in hun naam het hardst hun best doen om burgerlijke vrijheden in te perken (VVD/ PVV)
|
Sponzenn.. (56)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 november 2011 23:32:06
Ook leuk trouwens er direct een Geert Wilders vs Negertopic van te maken.
Die jongen is gearresteerd waarschijnlijk vanwege het verstoren van de openbare orde en niet vanwege racisme o.i.d. Daarnaast heeft hij het volste recht gebruik te maken van onze rechtstaat.
Politie agenten zijn daarnaast verre van perfect.
En als laatste zijn politici beter beschermd in de 2e kamer, daar mogen ze vrijwel alles zeggen. Kijk maar na de SGP mag zeggen over vrouwen
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 17 november 2011 23:44:11
-viXie- zei:In Amerika is de politie wel degelijk racistisch hoor, er zijn genoeg voorbeelden van (Rodney King etc.) en hier zou het me ook niets verbazen want het zijn meestal toch rechtse horken die graag middels een uniform (zonder dat zijn ze niks) hun mannelijkheid willen uitdragen 
vergeet niet dat amerika groot is, en wat jij opnoemd een handje vol agenten is. natuurlijk zitten er rotte appels bij, maar dat zijn ze niet allemaal.
|
 -viXie- (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 17 november 2011 23:55:30
Addicted-to-bass zei:-viXie- zei:In Amerika is de politie wel degelijk racistisch hoor, er zijn genoeg voorbeelden van (Rodney King etc.) en hier zou het me ook niets verbazen want het zijn meestal toch rechtse horken die graag middels een uniform (zonder dat zijn ze niks) hun mannelijkheid willen uitdragen 
vergeet niet dat amerika groot is, en wat jij opnoemd een handje vol agenten is. natuurlijk zitten er rotte appels bij, maar dat zijn ze niet allemaal.
Er zullen zeker ook best goeie tussen zitten maar het is toch een bepaald type dat dit soort functies ambieert, mensen die graag belangrijk gevonden worden en er van houden een zekere macht uit te oefenen over anderen, een uniform helpt ze daar bij
|
echte_yu.. (3)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 18 november 2011 08:42:41
Vrijheid van mening uiten kunnen alleen mensen die volledig de nederlandse taal beheersen om het beledigende gedeeltes zowaar gezegd zacht uit te drukken moet je de taal kennen met andere woorden die niet voorkomen in de stedelijke vocubulaire dus de allochtonen moeten studeren om je gevoelens te kunnen uitdrukken en niet met kanker en poep je punten duidelijk maken want zo verneder je het algemene allochtoonse bevolking. Ik kan niet mijn vrijheid van me mening uiten omdat ik me gedachtensgang niet normaal ken uitdrukken op een ABN manier, ik had gewoon naar school moeten gaan dan had ik wel mensen wat laten horen van mening uiten. Vrijheid van mening is echt machtig maar als je het niet redelijk ken uitspreken wat je wil zeggen dan heeft dat RECHT waar je gebruik van kan maken ook helemaal geen betekenis.
|
 karayeri.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 november 2011 16:29:27
het lijkt alsof t gaat om de vrijheid van het zeggen van 'vrijheid van meningsuiting' daarom de plank al gauw op zoutloze lulkoek verpietert.
GEDACHTENPOLITIE JA VS NEE
|
 -viXie- (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 november 2011 22:41:52
echte_yusuf zei:Vrijheid van mening uiten kunnen alleen mensen die volledig de nederlandse taal beheersen om het beledigende gedeeltes zowaar gezegd zacht uit te drukken moet je de taal kennen met andere woorden die niet voorkomen in de stedelijke vocubulaire dus de allochtonen moeten studeren om je gevoelens te kunnen uitdrukken en niet met kanker en poep je punten duidelijk maken want zo verneder je het algemene allochtoonse bevolking. Ik kan niet mijn vrijheid van me mening uiten omdat ik me gedachtensgang niet normaal ken uitdrukken op een ABN manier, ik had gewoon naar school moeten gaan dan had ik wel mensen wat laten horen van mening uiten. Vrijheid van mening is echt machtig maar als je het niet redelijk ken uitspreken wat je wil zeggen dan heeft dat RECHT waar je gebruik van kan maken ook helemaal geen betekenis.
Volgens mij lukt het je best aardig om je zonder scheldwoorden uit te drukken, dat je bepaalde lidwoorden verkeerd gebruikt of woorden een ietwat verkeerd neer typt maakt niet zo veel uit, zolang de boodschap maar duidelijk is
|
 G.- (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 november 2011 22:51:42
diamondz_4_breakfast zei:Mijn mening: Kansloze actie!
Dit is niet het uiten van een mening, maar het moedwillig verstoren van een kinderfeest. Als je zo graag een volwassen gesprek aan wil gaan ‘zoals hij zegt in het radio interview’’ Doe dat dan met volwassen en niet de zwartepietten discussie via kleine kinderen, die gewoon heel onschuldig een feest vieren.
Buiten dat had de politie zaterdagochtend al een waarschuwing gegeven aan ‘de man die op het filmpje te zien was’’ en de 3 mededemonstranten, toen zij met een spandoek, met de tekst; ‘zwarte piet is racisme’ aan het demonstreren waren. Wanneer de agenten ze later op de dag opnieuw tegenkomen en zij ‘ nog steeds bezig zijn met demonstreren’’ wordt het viertal gearresteerd.
In het Youtube filmpje schreeuwt de man ‘ik wordt geslagen en geschopt’’ Ik zie GEEN mishandeling, wel iemand die zich verzet tegen arrestatie.
Even kort samen gevat: Hij uitte NIET zijn mening, maar hij was aan het demonstreren en was al eerder verzocht dit niet te doen! Wie niet luisteren wil... 
dit dus.
|
 Meneer_K.. (1)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 november 2011 09:37:47
Kunnen ze niet gewoon een zwarte sinterklaas ervan maken dan is iedereen blij of een marokkaan/arabier met lange baard ,die hebben ook meestal van die sinterklaasachtige jurken aan .
|
 lochemse.. (24)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 november 2011 20:05:42
Overdrijven is een kunst he?
|