Forum: wanneer ben je echt volwassen ? een gevoel een gedraging...

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: wanneer ben je echt volwassen ? een gevoel een gedraging...
keskinvi.. (81)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 december 2011 20:17:25
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Volgens de wet ben je dat als je 18 bent in de US als ie 21 bent ,hoe zit t nou werkelijk ,is volwassenheid iets leeftijdsgebonden ?
s.0.s (21)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 02 januari 2012 08:36:08

Maar ze mogen op hun 16e al autos rijden... vamaf je 18e ben je bevoegd om in je eentje formele beslissingen te nemen, maar je hersenen ontwikkelen zich tot je 21e. wanneer ben je echt volwassen?? dat licht per persoon anders. je hebt er een bij die op zijn 15e al volwassen is en een bij die op zijn 40e nog een kind is. het is gewoon hoe jij je gedraagt en voelt
RunningD.. (66)
Gebruiker
RunningDeads avatar
Geplaatst op: 02 januari 2012 17:06:43

Ik ben *al* 26 jaar maar voel me nog steeds niet helemaal volwassen. Denkt dat het puur persoons gebonden is.. Some people just never grow up..!
-Aapies_.. (1)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 03 januari 2012 21:07:02

Klopt niet helemaal trouwens. Volgens de Nederlandse wet ben je vanaf 18 jaar meerderjarig, en vanaf 21 jaar volwassen. In mijn opzicht is iemand volwassen te noemen wanneer diegene zowel geestelijk als lichamelijk "het kind zijn’' is ontgroeid, op eigen benen kan staan, z’n verantwoordelijkheden kent en de consequenties van z’n daden kan dragen. Wat mijn voorgangers al zeiden, de een ontwikkeld zich sneller dan de ander, dus ik denk niet dat het iets leeftijdsgebonden is, je bent volwassen als je, je zo gedraagt..wink.gif [Gewijzigd op 05 januari 2012 17:53:20]
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 19 januari 2012 00:07:52

-Aapies_kijken zei:
Klopt niet helemaal trouwens. Volgens de Nederlandse wet ben je vanaf 18 jaar meerderjarig, en vanaf 21 jaar volwassen. In mijn opzicht is iemand volwassen te noemen wanneer diegene zowel geestelijk als lichamelijk "het kind zijn’' is ontgroeid, op eigen benen kan staan, z’n verantwoordelijkheden kent en de consequenties van z’n daden kan dragen. Wat mijn voorgangers al zeiden, de een ontwikkeld zich sneller dan de ander, dus ik denk niet dat het iets leeftijdsgebonden is, je bent volwassen als je, je zo gedraagt..wink.gif

Goed gedefinieerd maar ik ben van mening dat mensen nooit echt volwassen worden ook al houden ze die schijn graag op, je hoeft maar naar de politiek te kijken of naar mensen zich in hun persoonlijke eer aangetast voelen, dan valt het masker der redelijkheid vaak snel af happy.gif
EzTeHezd.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 26 januari 2012 07:48:09

^hoor wie dat zegt.. jij bent de grootse kinderachtige meeloper hier op de site laughing.gif en nu nog zo schijnheilig doen alsof je slim bent en heel begaafd over komen..hahahaha looser, teveel bananen bladeren gebruikt ?laughing.gif
-viXie- (26)
Gebruiker
-viXie-s avatar
Geplaatst op: 27 januari 2012 23:45:12

Jaloers? angel.gif en ga eens werk zoeken ipv hier de hele dag te lopen klieren, loser idea.gif
zapje (51)
Gebruiker
zapjes avatar
Geplaatst op: 28 januari 2012 22:22:11

echt volwassen....hmmm ben ik nog steeds niet en ik hou ervan tongue.gif
EzTeHezd.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 29 januari 2012 22:32:12

Toen iemand Victor Hugo vroeg wat hij het belangrijkste vond om te slagen: geld, hard werken of hersenen antwoordde hij: 'Als u op een driewieler zit, welk wiel is dan het voornaamste?'

Wiet van Broeckhoven
Belgisch politicus en mediapersoonlijkheid

idea.gif
Chaos (24)
Gebruiker
Chaoss avatar
Geplaatst op: 29 januari 2012 23:25:38

Wanner in staat bent om kritisch naar jezelf te kijken.
EzTeHezd.. (31)
Verwijderd
Geen avatar
Geplaatst op: 30 januari 2012 11:29:31

Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden.

Socrates
Grieks filosoof 469 v.C. - 399 v.C.
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op